فراخوان میلیونی نیسان در آمریکا

نیسان بیش از 3 میلیون خودرو در آمریکا را به خاطر اینکه ممکن است ایربگ سرنشین در تصادفات باز نشود فراخوان کرده است.

2016 Nissan Altima
2016 Nissan Altima

مشکل این است: سیستم تشخیص هوشمند ایربگ صندلی سرنشین جلو ممکن است که یک سرنشین بزرگ‌سال را با یک کودک اشتباه بگیرد. بدین ترتیب، حسگرها شاید تشخیص دهند که صندلی جلو علیرغم حضور فرد خالی است. اگر چنین کاری صورت پذیرد، ممکن است که ایربگ سرنشین جلو خاموش شود و یا در تصادفات عمل نکند.

2016 Nissan Leaf
2016 Nissan Leaf

این فراخوان خودروهای نیسان آلتیمای 2013 تا 2016، لیف و سنترا و همچنین ماکسیما 2016-2017، نیسان پت فایندر 2013-2017، تاکسی NV200 2014-2016، اینفینیتی QX60 و Q50، نیسان روگ 2014-2017، مورانو 2015-2016، اینفینیتی JX35 2013 و شورلت سیتی اکسپرس 2015-2016 را که برپایه ی NV200 بنا شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

2016 Nissan Maxima SR
2016 Nissan Maxima SR

خریداران این مدل‌ها در طی 60 روز اطلاعیه‌ای را دریافت خواهند کرد. برخی مدل‌ها نیازمند جایگزینی کامل سیستم تشخیص هوشمند ایربگ هستند اما در برخی دیگر تنها برنامه‌ریزی دوباره‌ی این سیستم و واحد کنترل ایربگ موردنیاز خواهد بود. رفع مشکل خودروی شورلت سیتی اکسپرس توسط جنرال موتورز انجام خواهد شد.

2016 Infiniti Q50
2016 Infiniti Q50

نیسان اعلام کرده که 3,177,645 دستگاه خودرو در ایالات‌متحده تحت تاثیر این مشکل هستند.

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

8 دیدگاه

  1. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    ممنون از اقا شاهین به خاطر مقالات خوبش
    چند نکته توی این فراخوان ها هست اولا اینکه اگه به جمله دقیقتر توجه کنید :

    نیسان بیش از 3 میلیون خودرو در آمریکا را به خاطر اینکه ممکن است ایربگ سرنشین در تصادفات باز نشود فراخوان کرده است.

    ” ممکن است ” / خودروساز اونقدر سلامت خودرو هاش و مقوله کیفی اونها براش مهم بوده که فقط به خاطر یک احتمال داره خودش رو زیر بار هزینه های بسیار زیادی میبره که البته توی بازار بسیار رقابتی مثل امریکا هر اشتباه کوچیک میتونه به راحتی حتی باعث ورشکسته شدن و تحمیل هزینه های مالی برای شرکت ها باشه

    این فراخوان ها از طرفی هم یک جورایی مسئولیت پذیری و دقیق بودن و اهمیت به مشتری رو القا میکنه در ذهن خریدار ها که در نهایت برای شرکت اثرات بسیار مثبتی داره

    قوانین امریکا برای خودرو ها و خودروسازها بسیار سخت گیرانه هست و اگر سازمان های نظارتی زودتر از خودروساز ها به اشکالات پی ببرند روزگار خودروساز رو به بدترین نحو ممکن سیاه میکنند
    مثل اتفاقی که برای فولوکس افتاد و باعث تحمیل هزینه های بسیار سنگینی به این شرکت شد

    اینو هم اضافه کنم که اگه یادتون باشه به علت نقص فنی در 405 و سمند در سال های گذشته بسیاری از مردم ما ( بیش از صد نفر ) زنده زنده توی اتیش سوختند اما کسی حتی غذر خواهی هم نکرد

    تفاوت ها رو میشه اینجا ها احساس کرد

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      انصافا اگه خودروسازان ایرانی بخوان فراخوان بدن واسه عیب و ایراد محصولاتشون هر خودروی که از اول تاسیس شرکتشون تولید کرده اند رو باید براش فراخوان بدن

      پاسخ
  2. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    تویوتا، نیسان، هیوندای، کرایسلر و…..همه دارن فراخوان میدن چه خبره!!! تو ایران که اصلا خبری از این سوسول بازیا نیست چون برای ایران‌خودرو و سایپا افت داره فراخوان بدن اعتبارشون کم میشه، کلا وقتی چند صد نفر بخاطر ایرادات ماشیناشون مردن شاید آون ایراد رو تو تولیدات بعدی رفع کنن، تازه آگه نزن خراب ترش نکنن

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    نیسان هم نیسانای قدیم. الخصوص وانتاش . بار میزد در حد ٣ تا گاو نر . آخ نمیگفت. قدیم ی دوستی داشتم ی جگوار داشت میگفت انقدر بد تعمیر بود دادمش ی نیسان گرفتم .

    پاسخ
  4. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قضیه این کیسه هوا ها چیه که چندین خودروساز دیگه هم فراخوان شده بودن

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    این فراخوانها باید انجام بشه و حتما نیاز هستند و مسئولیت پذیری اونا رو نشون میده، ولی تعداد این فراخوانها در این چند سال اخیر، خیلی داره زیاد میشه و باید یه فکری به حالشون کرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.