نیسان

بررسی تغییرات در نیسان ماکسیما ۲۰۱۶

آخرین باری که نیسان به فکر تجدید نظر کلی در طراحی «ماکسیما» افتاد، به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می‌گردد. از آن زمان تا‌کنون، به‌جز یک آپدیت متعادل در سال ۲۰۱۲، بقیه‌ تغییرات آن‌چنان کوچک و جزئی بوده‌اند که بسیاری حتی متوجه آنها هم نشده‌اند. در همین حال، با معرفی مدل جدید ماکسیما ۲۰۱۶ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵، همه‌ی این موارد دچار تغییر شده‌اند.

2016 Nissan Maxima Sedan
۲۰۱۶ Nissan Maxima Sedan
نیسان‌ با معرفی این نسخه جدید از ماکسیما، دوباره نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم ببینیم که این تغییرات، چقدر ارزش هنری داشته‌اند و یا اینکه از لحاظ مکانیکی، تأثیرگذار بوده‌اند.

2016 Nissan Maxima Sedan
۲۰۱۶ Nissan Maxima Sedan
نکات اولیه

نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ دومین مدل بعد از مورانو کراس‌اور است که از زبان طراحی جدید کمپانی استفاده می‌کند. برخی از جنبه‌های عمده این طراحی تهاجمی در مواردی چون چراغ‌های جلوی طرح بومرنگ، جلوپنجره‌های U شکل دوتایی، تلاقی خطوط بدنه، الگوهای کرومی در جلو و عقب، ستون‌های بدنه عقب طرح مشکی و طراحی برآمده پنل‌ها و گل‌گیرها ظهور پیدا می‌کند.

2016 Nissan Maxima Sedan
۲۰۱۶ Nissan Maxima
وقتی به داخل ماکسیما ۲۰۱۶ قدم می‌گذارید، به نظر می‌رسد که در داخل یک نسخه چهار در از یک سوپرماشین GT-R قرار می‌گیرید. این موضوع، زمانی بیشتر تأیید می‌شود که کنسول میانی را مشاهده کنید؛ طراحی این کنسول به مانند GT-R با ۷ درجه تمایل به سمت راننده صورت گرفته است. در نتیجه، تمام کنترل‌ها و سوئیچ‌های ضروری به آسانی در دسترس راننده قرار می‌گیرند و این کابین می‌تواند از این لحاظ، نمونه‌ای برای دیگران باشد.

2016 Nissan Maxima Interior
۲۰۱۶ Nissan Maxima Interior
عملکرد

سیستم پیشرانه و انتقال قدرت در نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶ اساساً از نسل قبلی به همراه آورده شده و تنها یک سری تغییرات جزئی با هدف افزایش اندک قدرت و بهینه‌سازی مصرف سوخت در آن اعمال شده است. همانند نسل قبلی ماکسیما، تنها گزینه پیشرانه در دسترس، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 تنفس طبیعی است که قدرتی برابر ۳۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند؛ یعنی به اندازه ۱۰ اسب‌بخار بیشتر از نسخه قبلی. ولی در همین حال، هنوز هم حداکثر گشتاوری برابر ۳۵۳/۸ نیوتن‌متر دارد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
تمام قدرت تولیدی موتور از طریق یک سیستم CVT یا انتقال قدرت متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو توسط ۶ دنده فاکس منتقل می‌شود. با وجود اندکی افزایش در قدرت خروجی موتورو، نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ از مصرف سوخحت بهتری نسبت به قبل برخوردار شده است. در حالی که در نسل قبلی، مصرف سوختی برابر ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر شاهد بودیم، خودروی جدید به مصرف سوختی برابر ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده با استفاده از بنزین پرمیوم بدون‌سرب دست یافته است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
برای ایجاد چابکی بیشتر در شاسی و بهبود دینامیک رانندگی، نیسان برای مدل ۲۰۱۶ از ماکسیما، شرایطی از رانندگی را ارائه داده که در آن مواردی مانند میزان وزن سیستم فرمان، حساسیت پدال گاز، تیونینگ سیستم گیربکس و صدای موتور می‌توانند بین دو حالت «نرمال» و «اسپورت» توسط راننده تنظیم شوند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
تنظیمات سیستم تعلیق در مدل جدید ماکسیما ۲۰۱۶ به این صورت است که از یک دامپر-استرات‌ها در جلو و سری مولتی‌لینک در عقب استفاده شده است. در همین حال، در تریم SR که در جهت عملکرد بیشتر ماکسیما طراحی شده است، سیستم تعلیق در جلو توسط دامپرهای با صلبیت بیشتر و میله‌های ضدّ لغزش ارتقا می‌یابد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
به جز مدل پایه، تمام نیسان ماکسیما‌های ۲۰۱۶ اسپورت سدان می‌توانند از سیستم «کنترل سواری هوشمند» استفاده کنند؛ سیستمی که با اعمال ترمز به صورت جداگانه برای هر کدام از چرخ‌ها، باعث می‌شود که شاسی بر روی سطح جاده کاشته شود.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
تازه‌های مدل ۲۰۱۶

نسبت به نسل قبلی ماکسیما، نسخه ۲۰۱۵ به اندازه ۲۵ درصد دارای صلبیت بیشتر و ۳۷/۲ کیلوگرم وزن کمتر است؛ موضوعی که باعث می‌شود نسبت کلی قدرت به وزن کاهش یابد و در همین حال، موجب بهبود عملکرد و مصرف سوخت می‌شود.

نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ طولی به اندازه ۴۸۹۷ میلی‌متر دارد (یعنی ۵۶ میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی). همچنین عرض آن ۱۸۵۹ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۲۷۷۶ میلی‌متر است. نیسان ماکسیمای جدید دارای ارتفاع سواری به اندازه ۳۳ میلی‌متر پایین‌تر از نسل قبل است؛ موضوعی که می‌تواند در عملکرد آن در پیچ‌ها و دینامیک کلی رانندگی مفید باشد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
درون کابین، سرنشینان جلو، به‌سرعت متوجه خواهند شد که فضای کلی برای سر، شانه‌ها و پاها اندکی بهتر شده است. ولی در عین حال، خبر بد آن است که در زبان طراحی جدید نیسان، سرنشینان عقب فضای کلی کمتری را نسبت به قبل احساس می‌کنند.

2016 Nissan Maxima Interior
برای مدل ۲۰۱۶، بالاترین سطح تریم، یعنی نیسان ماکسیما پلاتینیوم گزینه «نیسان کانکت» را در اختیار قرار می‌دهد. نیسان کانکت برنامه‌ای است که شامل سیستم کنترل قفل از راه دور، استارت از راه دور، نشانگر موقعیت، هشدار برخورد و یادآوری زمان سرویس‌های نگهداری و همین‌طور سرویس‌های ضروری می‌شود و به راحتی از طریق خودرو یا گوشی هوشمند قابل‌دسترسی است.

2016 Nissan Maxima Interior
۲۰۱۶ Nissan Maxima Interior
نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ که در ماه‌های آینده سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، در ۵ سطح تریم مختلف در دسترس خواهد بود. مدل پایه، تریم S نام دارد. این در حالی است که بالاترین سطح نیسان ماکسیما متعلق به تریم پلاتینیوم است. در نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ هیچ‌گونه آپشن اضافی مستقلی ارائه نمی‌شود و امکانات اضافی، در قالب سطوح تریم مختلف هستند.

تریم پایه S دارای شروع قیمتی برابر ۳۳۲۳۵ دلار است که ۱۱۲۰ دلار بیشتر از مدل قبلی نشان می‌دهد. ولی در همین حال، امکانات جدید زیادی به آن اضافه شده که در نسل قبل در این سطح در دسترس نبوده‌اند. برخی از امکانات مهم در این مدل به شرح زیرند:

  • سیستم راهبری
  • دو نمایشگر ۷ و ۸ اینچی
  • استارت فشاری
  • سیستم کنترل هوای دوگانه اتوماتیک
  • چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی
  • تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و صندلی مسافر در ۴ جهت

سطح بعدی، تریم SV است که قیمت آن از ۳۵۲۱۵ دلار شروع می‌شود و امکانات زیر را به موارد استفاده شده در تریم S اضافه می‌کند:

  • صندلی‌های چرمی همراه با گرم‌کن
  • گرم‌کن آینه‌های بغل و همین‌طور یکپارچگی راهنماها با آنها
  • تنظیم خودکار پشتی صندلی
  • حسگرهای پارکینگ جلو و عقب

تریم متوسط SL دارای شروع قیمت ۳۷۷۱۵ دلار است که ویژگی‌های زیر را به نیسان ماکسیما اضافه می‌کند:

  • هشدار برخورد از جلو
  • گرم‌کن غربیلک فرمان
  • ترمز خودکار
  • سیستم صوتی Bose با ۱۱ اسپیکر و حذف نویز
  • تشخیص نقطه کور
  • سقف آفتاب‌گیر دو تکه
  • هشدار ترافیک پشت‌سر
  • سیستم کروز کنترل انطباقی

تریم SR که در جهت عملکرد بیشتر در نیسان ماکسیما طراحی شده، شروع قیمتی برابر ۳۸۴۹۵ دلار داشته و امکانات زیر را اضافه می‌کند:

  • طرح چرم فاکس و صندلی‌های چرمی آنیلین‌مانند
  • چرخ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی
  • پدال‌های آلومینیومی
  • چراغ‌های نوربالای LED
  • پدل شیفترها

«پلاتینیوم» بالاترین سطح نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ است که قیمت آن از ۴۰۶۸۵ دلار آغاز می‌شود و علاوه بر اینکه تمام امکانات گفته شده در تریم‌های قبل را شامل می‌شود، دارای تجهیزات زیر نیز هست:

  • دوربین نمای ۳۶۰ درجه پیرامونی نیسان
  • برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران
  • حافظه تنظیمات برای راننده
  • سیستم پایش خواب‌آلودگی راننده
  • سایبان پنجره عقب خودکار
در مجموع باید گفت که فارغ از هر تریمی که از نیسان ماکسیما اسپورت سدان ۲۰۱۶ تهیه می‌کنید، با مجموعه‌ای از امکانات متناسب با هزینه‌ای که پرداخته‌اید، روبرو خواهید بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    حالا تو بیا منو بخور!!!

    ماشین به این نازی وبا اصالت وجود داره !؟
    ایراد میگری.اگه جرئت دارین بیاین نظام آباد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    لایک نداشت

    نه واقعا” نداشت

    بزن لایک قشنگرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ژنررررررررررررررررررررال!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پرستو

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل از شرکت نیسان انقدر تو ایران خوشنامه و با ماکسیمای قبلی تونسته نظرها رو ب خودش جلب کنه، ک گمانم بدون تبلیغ خاصی، کلی فروش داشته باشه، البته حدود قیمت هم مهمه ولی مدلهای سدان دیگه میتونند برن قاطی باقالیا… خصوصا کره ای هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. دریا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقیقا از کی فروشش آغاز میشه؟
    لطفا اگه کسی میدونه اطلاع بده
    من ۶ساله مزدا ۳دارم وبه کیفیت عالی و برتر ژاپنیها اعتقاد دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. TARGADE

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی عجب چیزیه،،
    چشم بسته کسی که پول داره ،میتونه بخردش،، ماکسیمای قدیم هنوزم توی شتاب رقیب نداره،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدیار

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ول کن این کافرهارو.بی دین هارو .نزولخور هارو که ۲/۵ تا۴ % سود میگیرن
    یه کم تغیرات دادن سه ملیون روش کشیدن
    درحالیکه ایرانخودرو ما کلی تغیرات میده به سمند
    ازقبیل تغییر شکل سوییج. رنگ صندلیا.چراغهای جلو وعقب
    ولی همش ده ملیون میکشن روش .اقساطی با ۳۴ %

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. abolfazl

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همش به کنار فقط چطور با حجم 3500 مصرف بنزینش صدی 7.84
    دمشون گرم
    ,فقط اگه ب مهندسای ما میدادن یه مدل 151 میزدن ازش چی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا