مقایسهٔ نسل‌های چهارم و پنجم نیسان میکرا

نسل جدید نیسان میکرا در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد. خودرویی که نسل قبلی آن از سال 2010 به بازار آمده و در بازار پررقابت هاچ‌بک‌های کوچک تحت تأثیر سن و سال بالای خود قرار گرفته بود. حال برای فهمیدن تغییرات بین نسل چهارم و نسل جدید پنجم نیسان میکرا، این دو نسل را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. قبل از اینکه نسل جدید خودرویی به بازار عرضه شود، نمایندگی‌ها سعی در فروش نمونه‌های باقی‌ماندهٔ نسل قبلی دارند و برای اینکه مردم را به خرید مدل‌های قدیمی ترغیب کنند تخفیف‌های زیادی را برای آن‌ها ارائه می‌کنند. این مقایسه کمک می‌کند بفهمیم که آیا خرید نسل چهارم نیسان میکرا با تخفیف زیاد بهتر است یا صبر کردن برای عرضهٔ نسل پنجم و خرید آن با قیمتی گران‌تر؟

nissan-micra

طراحی خارجی

طراحی بیرونی مدل قدیمی کاملاً با خطوطی نرم صورت گرفت و هرگز تهاجمی به نظر نمی‌رسد درحالی‌که نسل جدید به‌شدت تحت تأثیر زیان طراحی فعلی نیسان با خطوطی تیز و تهاجمی شکل گرفته است. دماغهٔ کشیدهٔ میکرای جدید موجب شده که کشیده‌تر و کم ارتفاع‌تر به نظر برسد درحالی‌که در طرفین جلوپنجرهٔ جدید نیسان نیز دو چراغ تیز قرارگرفته‌اند. نسل جدید عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که با کمتر از 4 متر طول و 1.7 متر عرض، میکرای جدید به رهبران کلاس سوپرمینی‌ها نزدیک‌تر شده است. همچنین طراحی جدید نسل پنجم میکرا علاوه بر زیبای بیشتر، هدف دیگری را هم دنبال کرده است که آن بهبود آئرودینامیک خودرو نسبت به نسل قبلی است. موضوعی که به کاهش مصرف سوخت و کاهش سروصدای باد کمک می‌کند.

nissan-micra-styling

طراحی داخلی

داخل نسل چهارم میکرا با طراحی دایره شکل، فرمان سه پره و طرح گِرد دکمه‌های روی کنسول وسط، نسبتاً کاربردی بوده و به‌راحتی قابل‌استفاده است اما این داشبورد قدیمی بوده و احساس ارزان‌قیمت بودن دارد؛ ولی مدل جدید جهشی عظیم در طراحی و کیفیت به سمت جلو داشته است. فضای داخلی نسل پنجم نه‌تنها کاملاً کاربردی است بلکه دوست‌داشتنی و زیبا هم هست. نصب یک صفحه‌نمایش 7 اینچی برای سیستم اطلاعتی-سرگرمی و فرمانی که شبیه فرمان سوپراسپرت GT-R است موجب شده ظاهر کابین میکرای جدید بسیار جوان‌تر و مدرن‌تر از قبل به نظر برسد. نیسان ادعا می‌کند که فضای داخلی نسل جدید میکرا چالشی برای رهبران این کلاس بوده و موقعیت رانندگی در آن به‌اندازهٔ کافی قابل تنظیم هست که طیف گسترده‌ای از رانندگان پوشش دهد. همچنین فضای سرنشینان عقب نیز به لطف افزایش ابعاد خودرو قطعاً بهتر از نسل قبلی شده است.

nissan-micra-interior

رانندگی و پیشرانه

نسل قبلی میکرا تنها با یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری بنزینی در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌شد اما برای نسل جدید این ماشین طیف وسیعی از جدیدترین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو ارائه شده است. فعلاً برای میکرای جدید یک موتور 0.9 لیتری بنزینی توربو و یک واحد 1.5 لیتری دیزل ارائه شده است اما در آینده یک نمونهٔ 1 لیتری بنزینی نیز به لیست موتورهای آن افزوده خواهد شد. این موتورهای جدید به همراه طراحی آئرودینامیک‌تر میکرا به بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت آن کمک شایانی می‌کنند. نسل جدید میکرا به سیستم «کنترل سواری فعال» نیسان مجهز شده است که به‌منظور کاهش تکان‌های خودرو، ترمز گیری و شتاب‌ گیری آرامی را اعمال می‌کند. این سیستم موجب سواری روان‌تری هنگام حرکت در جاده‌های خشن می‌شود. علاوه بر این‌ها عایق‌بندی صدای کابین نیز بهبود یافته که موجب کاهش سروصدای ورودی به اتاق شده و سفر لذت‌بخش‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

nissan-micra-driving

تجهیزات

نسل قبلی میکرا ازلحاظ تجهیزات نسبت به نسل جدید کاملاً عقب‌افتاده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نسل چهارم بسیار ساده بوده و همچنین بسیاری از تجهیزات الکترونیکی ایمنی که موجب افزایش امتیاز در آزمون‌های تصادف یورو انکپ می‌شود در آن وجود ندارد؛ اما نسل جدید مجهز به تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته ازجمله سیستم هشدار خروج از خط و برای اولین بار در کلاس خود ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده و ترافیک شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن مجهز به ناوبری ماهواره‌ای بوده و با کارپلی اپل سازگاری دارد درحالی‌که در برخی تیپ‌ها سیستم صوتی Bose هم ارائه می‌شود.

nissan-micra-equipment

قیمت

قیمت میکرای جدید هنوز اعلام نشده است اما اندازهٔ بزرگ‌تر و برخورداری از تکنولوژی‌های بسیار بهبودیافته در نسل جدید به معنی قیمت بالاتر خواهد بود به‌گونه‌ای که احتمالاً برچسب قیمتی تیپ پایهٔ آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قیمت 7,995 پوندی تیپ پایهٔ نسل قبلی خواهد بود. البته نیسان میکرا باید در بازار با رقبایی چون فولکس‌واگن پولو و رنو کلیو رقابت کند بنابراین به‌احتمال‌زیاد قیمتی بین 10 تا 12 هزار پوند خواهد داشت.

nissan-micra-rear

منبع: Carwow

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

12 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3785 دیدگاه) ,

    کاش به جای Volvo ، مزراتی ، جگوار، لوتوس ، تالیسمان ، ماشینی مثل میکرا با قیمت عادلانه مثل 40 تومن وارد بشه.
    البته میدونم جوابم به احتمال زیاد زرشکه !!

    پاسخ
    1. Genius
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      نه داداش چرا جوابت زرشک باشه؟!؟حضرات سختکوش و با درایت آقا زادگان واردش میکنند اما با یه صفر اضافه جلوی مبلغ پیشنهادی جنابعالی!!!تا وقتی بنجل مونتاژکنندگان وطنی در چتر حمایت دولت و سازمانهای ذیربط مثل سازمان گسترش باشند هیچ خودروی وارداتی ای زیر پنجاه میلیون تو ایران پاشو نمیذاره چون در این صورت یا کلا در فرغون مونتاژکننده ها تخته میشه یا که اونها باید از سودهای کلان خودشون دست بکشند و با حداقل سود گاری های موتوردار خودشون رو بفروشن که این به هیچ وجه خواسته آقایون نیست!

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (287 دیدگاه) ,

        گل گفتی . کامل و بی نقص … .

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل رضا پ
      رضا پ
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      چهل تومن الان پوله یه 206
      والا من خودم اینو 60 تومنم حاضرم بخرم ولی برسه ایران قیمتش از 100 میلیون میزنه بالا

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        افرین رضا پ عزیز

        پاسخ
    3. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      با 45 میلیون ماکسیموم بیاد ایران رو هوا میره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل رضا پ
        رضا پ
        سوابق: (198 دیدگاه) ,

        شوخی میکنی !؟
        یعنی هم قیمت ام وی ام 315 مثلا اسپورت چینی !!!
        45 باشه رو هوا که سهله نمیزارن از جو بیاد پائین

        پاسخ
    4. Ali
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      کاش ب جای ولوو،جگوار، مازراتی،لوتوس و تالیسمان وارد بشه؟
      این چ مقایسه ای بود؟؟
      اینا ک گفتی همشون ب جز تالیسمان برند های لوکس و گرون قیمت هستن.
      حداقل میگفتی چری315
      یا برلیانس
      یا پژو های ایرانخودرو.

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    طراحیش خیلی عالی شده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.