نیسانهوندا

محله ژاپنی‌ها! مصاف نیسان قشقایی و هوندا CR-V

کراس اوورها بیش از هر زمان دیگری مورد علاقه‌ی خریداران بوده و به همین دلیل کمپانی‌های بی‌شماری اقدام به ساخت این دسته از خودروها کرده‌اند. نیسان قشقایی و هوندا CR-V از بهترین‌های کلاس خود به شمار می‌روند و در این نوشته تصمیم داریم این دو خودرو را روبروی هم قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک بهتر از دیگری است. با ما همراه باشید.

  • قیمت

nissan-qashqao-vs-honda-cr-v-lead
با بهای کمتر از ۱۹ هزار پوند شما می‌توانید صاحب یک قشقایی صفرکیلومتر شوید. مدل‌های پایه‌ی Visia تجهیزاتی چون بلوتوث، پخش MP3، کمک حرکت در تپه، ترمزدستی برقی، سیستم استارت/استارپ و چراغ‌های LED روز روشن دارند. در مدل فول Tekna از تجهیزاتی چون دوربین ۳۶۰ درجه و چراغ‌های جلوی LED بهره می‌برد. مدل فول قشقایی حدود ۶ هزار پوند ارزان‌تر از مدل فول هوندا CR-V است.

ارزان‌ترین نسخه‌ی CR-V به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی چون چراغ‌های روز روشن LED، بلوتوث و کروز کنترل عرضه می‌شود و بهای ۲۳۲۷۵ پوندی دارد. مدل‌های فول EX بهای ۳۶۲۳۰ پوندی دارند اما پر از تجهیزات ایمنی و رفاهی، صندلی‌های چرمی و سقف شیشه‌ای پانورامیک هستند.

  • استایل و طراحی ظاهری

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-styling
قشقایی طراحی خوبی دارد. این خودرو بزرگ و کاربردی بوده و به لطف افت‌وخیزهای قوی روی کاپوت و دیگر نقاط بدنه اسپورت احساس می‌شود. چراغ‌های جلوی گوشه‌دار و جلوپنجره‌ی کرومی برجسته‌ی این خودرو باعث شده قشقایی گیراتر از هوندا به نظر برسد.

در بحث استایل یک شاسی‌بلند، هوندا روشی بکار گرفته که به اندازه‌ی نیسان مناسب نیست. چراغ‌های جلوی این خودرو با جلوپنجره‌ی کرومی ترکیب شده و سپرها نیز قطعاتی به رنگ مشکی و نقره‌ای را در خود جای داده‌اند. شاید این طراحی به اندازه‌ی قشقایی ظریف و زیبا نباشد اما قطعاً ابهت بیشتری دارد.

  • کابین

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-interior
کابین نیسان نه تنها خوش‌ساخت احساس می‌شود بلکه فضاهای ذخیره‌ای مناسبی دارد. همه‌ی دکمه‌ها طراحی به‌جایی داشته و استفاده از آن‌ها آسان است. استفاده از برخی قطعات متالیک باکیفیت به خاص‌تر بودن کابین این خودرو کمک کرده است. خط سقف بالاتر قشقایی به این معناست که سرنشین‌های قدبلند در صندلی‌های عقب راحت خواهند بود اما قشقایی از نظر فضای داخل کابین نمی‌تواند با هوندا برابری کند.

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-engines
CR-V موقعیت رانندگی بالایی داشته که مشابه قشقایی بوده و به آسانی می‌توان محیط بیرونی را دید؛ و البته طراحی کابین آن نیز از مد افتاده به نظر نمی‌رسد. طراحی مینیمالیستی دکمه‌ها هوشمندانه به نظر می‌رسد اما استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا در مقایسه با نیسان سخت‌تر است. هرچند هوندا صندلی‌های عقبی جادارتری داشته و با تا کردن آن‌ها فضای کاملاً مسطحی ایجاد می‌شود.

  • کاربردی بودن

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-practicality
نیسان محفظه‌ی بار ۴۳۰ لیتری دارد که اگرچه کوچک نیست اما بسیاری از رقبا از جمله رنو کجار و کیا اسپورتیج از این حیث نیسان را پشت سر می‌گذارند. البته قشقایی در کف صندوق فضای باری داشته که برای پنهان کردن اشیا مناسب است. با تا کردن صندلی‌ها فضای بار به ۱۵۸۵ لیتر می‌رسد.

در بحث کاربردی بودن هوندای بزرگ‌تر به راحتی از نیسان جلو می‌زند. فضای بار این خودرو ۵۸۹ لیتر بوده که با تاکردن صندلی‌ها به ۱۶۶۹ لیتر افزایش می‌یابد. در کل صندلی‌های CR-V انعطاف‌پذیرتر از قشقایی بوده و همین موضوع امکان حمل اشیای مختلفی را میسر می‌سازد.

  • پیشرانه

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-rear
طیف مختلفی از پیشرانه‌ها را می‌توان در قشقایی انتخاب کرد: از نسخه‌ی بنزینی ۱.۲ لیتری با مصرف سوخت ۵.۸ لیتری گرفته تا نسخه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی که به‌صورت سفارشی با گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است. کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی قشقایی از نوع ۱.۵ لیتری دیزلی است که مصرف سوخت ۴ لیتری دارد.

تعداد پیشرانه‌های هوندا CR-V بیشتر از قشقایی است اما از نظر مصرف سوخت نمی‌توانند با نیسان برابری کنند. کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی هوندا نسخه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی است که در هر صد کیلومتر ۴.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

  • سواری

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-driving
قطعاً قشقایی دقت و صحت عملکرد یک خودروی اسپورت را ندارد اما به لطف سیستم‌های الکترونیکی هوشمند شاسی به آسانی از دست اندازها عبور کرده و خللی در عملکرد آن وارد نمی‌شود. مدل‌های دو دیفرانسیل قشقایی از سیستم گشتاور برداری استفاده می‌کنند تا در سطوح خیس و لغزنده کشش خودرو کم نشود.

نسخه‌هایی از CR-V که رینگ‌های بزرگ‌تری دارند همانند قشقایی در دست اندازها عصبی عمل می‌کنند اما فرمان هوندا دقیق‌تر بوده و کنترل حرکات بدنه‌ی آن باعث می‌شود که در راه‌های پرپیچ‌وخم خودروی لذت‌بخش‌تری باشد. متأسفانه صدای باد و لاستیک باعث می‌شود CR-V در بزرگراه‌ها آرامش کمتری نسبت به قشقایی داشته باشد. هرچند گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک هوندا بهتر از گیربکس CVT برخی مدل‌های قشقایی عمل می‌کند.

  • قضاوت نهایی

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-side
هر دو شاسی‌بلند حاضر در این مقایسه حداکثر تلاش خود برای جلب نظر خریداران را بکار گرفته‌اند. نیسان ارزان‌تر بوده و رانندگی ریلکس تری دارد اما در بحث کاربردی بودن نمی‌تواند با هوندا رقابت کند.

به عنوان نتیجه، اگر شما معمولاً ۴ نفر، اسباب و وسایل بیشتر و گاهی تریلر حمل می‌کنید CR-V انتخاب بهتری است. اگر شاسی‌بلند جدید شما احتمالاً بیشتر در مسافت‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرد شایسته است قشقایی را مدنظر قرار دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (853 ديدگاه)

    مطمئنا هر کدومو که بخواین انتخاب کنید ضرر نمیکنید فقط دنده هوندا بد جایی یه جورایی تهدید بحساب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shahin

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من طراحی قشقایی رو عامه پسند تر میدونم اما قطع به یقین میدونم که crv ماشین بهتریه.انتخاب خیلی سختیم هست چون تو ایران ظاهر یه چیز مهم به حساب میاد.اما مرز بین این دو ماشین رو به نظرم تویوتا راو4 و مزدا cx5 پوشش دادن که هم موتورای قدرتمندی دارن هم ظاهر شیک و اسپرت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ashkan

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چطور ماشین ۱۹۰۰۰پوندی رو تو کشورمون ۲۴۰ملیون تومن باید بخریم؟!!!
    با کدوم علم با کدوم فرمول ۱۹۰۰۰پوند میشه ۲۴۰ملیون تومن!
    حالا فرض رو این بگیریم که مدلهای وارد شده به ایران چنتا آپشن بیشتر دارن ولی فکر نمیکنم بازم معادل ۲۴۰ملیون باشه ارزشش(نیسان ایکس تریل یا همون قشقایی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این اکس تریل نیست
      این قشقایی هست
      دوتا ماشین متفاوت هستن
      قشقایی هنوز تو ایران نیومده ولی گفتن زیر ۱۶۰ قیمت میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ashkan

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        دوست عزییییییییییییییییییییز…..
        تفاوتهاشون اونقدر فاحش نیست ….
        در ضمن اگر به گفته شما ۱۶۰ملیون باشه قشقایی که بعیده بازم واسه ماشینی که قطعا کمتر از ۱۹۰۰۰پوند هست همچین قیمتی نجومی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Sina

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (360 ديدگاه)

      دادش این قشقایی با ایکس تریل متفاوت هست این یه کلاس پایین تر از ایکس تریل هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ashkan

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (37 ديدگاه)

        داداش…چشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. اسطوره

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سلام آقا اشکان.
      بیشتر فعال باشید تا از کامنت های پربارتون لذت ببریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    این که نسل قبلی crv هست
    نسل جدید هوندا واقعا شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ace

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هوندا رو من بیشتر میپسندم.
    البته در عالی بودن نیسان شکی نیست.
    ولی سلیقست دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسين

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    هردوشون خوبن ، منم اگر (!) پولش رو داشتم بین انتخاب این دو تا مردد میموندم ، هوندا خوش استیل و با پرستیژ، نیسان اسپرت و جسور و جوان پسند ، انتخاب سختیه ،شاید هوندا !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کاوه آهنگر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حس بهتری نسبت به ماشینهای هوندا دارم ، البته نیسان هم خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    هردو ماشین عالی هستن انتخاب من قشقایی چون طراحیشو بیشتر میپسندم
    خداکنه هر چه زودتر بیاد ایران و زیر 190 قیمت بخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مصطفی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کجار میاد ایران به نظرتون، از نظر کیفیت به قیمت بنظرم خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. وحید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی خبر نداره قشقایی کی میاد ایران؟
    امیدوارم قیمتش بالای 200 نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا