نیسان

معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از نیسان Tsuru سی‌ساله در مکزیک

در برخی از کشورهای دنیا خودروهایی قدیمی و از رده خارج همچنان تولید می‌شوند که شاید حتی باور تولید برخی از آن‌ها مشکل باشد. یکی از این خودروها نیسان Tsuru است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد. Tsuru اساساً همان نسل سوم نیسان سنترا است که تولید آن برای حدود سی سال همچنان در مکزیک ادامه دارد.

tsuru_1

از این خودرو تاکنون در حدود ۲.۴ میلیون دستگاه برای مصرف محلی در مکزیک ساخته شده است و یکی از پرفروش‌ترین خودروها در بازار این کشور است؛ اما به دلیل وضع مقررات ایمنی سخت‌گیرانه‌تر در مکزیک، تولید Tsuru در ماه می امسال (خرداد ۹۶) متوقف خواهد شد چراکه این ماشین با قوانین ایمنی امروزی تطابق نداشته و از ترمز ABD و ایربگ هم بی‌بهره است.

tsuru_6

اما پیش از توقف تولید نیسان Tsuru در مکزیک، طبق سنت خودروسازی، یک نسخهٔ ویژه از آن معرفی شده است که Buen Camino نام دارد. این نسخهٔ ویژه به یک رنگ آبی خاص بنام Azul Orión در بیرون، سر اگزوز کرومی، قالپاق‌های ویژه (بله قالپاق در سال ۲۰۱۷!)، ریموت و ورود بدون کلید، تریم دورنگ خاکستری-آبی داخلی و یک سیستم صوتی با رادیو AM و FM و CD، MP3، SD و USB مجهز شده است.

نیسان Tsuru تنها خودروی قدیمی که چندین سال پس از توقف تولید در دیگر کشورها همچنان در مکزیک تولید شده است نیست چراکه فولکس‌واگن بیتل تا سال ۲۰۰۳ کماکان در این کشور تولید می‌شد و یا ون فولکس‌واگن تایپ ۲ نیز همین سرنوشت را داشت و تا سال ۲۰۱۳ در مکزیک بتولید رسید.

tsuru_2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    مثل این میمونه که سایپا بیا نسخه بلک ادیشن 131 رو بزنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASA

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    در برخی از کشورهای دنیا خودروهایی قدیمی و از رده خارج همچنان تولید می‌شوند که شاید حتی باور تولید برخی از آن‌ها مشکل باشد.

    کاملا قابل باوره :)
    خوراک تیونینگ کردن البته بعد از اسکای لاین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (688 ديدگاه)

    همچین میگه قالپاق فلان ک انگار نمیدونه کیا سراتو هم قالپاق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (365 ديدگاه)

    هیچ کدوم نمیتونن رکورد نیم قرن نیسان جونیور (نیسان آبی) رو بزنن…. یعنی آگه از خود مدیرعامل نیسان هم بپرسید فکر نکنم یادش بیاد که یه زمان ماشینی بنام جونیور تولید میکردن,. اصلا بعید میدونم آون کارگرایی که نیسان جونیور رو تولید میکردن هنوز زنده باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      عزیزم نوشته بیتل نسل اول تا ۲۰۰۳ تو مکزیک تولید میشده!
      پس اون رکورد داره!

      بنظر من نیسان با همکاری سایپا میتونه چنتا ایربگ و رینگ الومینیومی و … رو از روی پراید بزاره رو محصولش تا ایمن شه!??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Man

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ترکیه حدود ۲۰ سال پیش یه جوری تو خودرو سازی عقب بود وقتی ماک های قدیمی ما را میدید آرزو میکردن اونا هم ماک داشته باشن. الان اونا کجا ما کجا. یکی از مقامات ترکیه صحبت میکرد تو تلویزیون میگفت دلیل پیشرفتمون اینه که ما گفتم ترک ها لیاقتشون اینه که هر ماشین به روزی که تو دنیا تولید میشه رو سوار شن . بعد رفتن ماشین بروز آوردن تولید کردن چون ماشین بروز بود میتونستن قطعاتشم صادر کنن . ولی ایران گفت این ماشین قدیمی مناسب ایران هستش و مثلا بروز بودن مهم نیست و رفتن ماشین های رده خارج رو آوردن و . میخواستن قطعاتشو تولید کنن میدیدند که ماشین کلا تو دنیا جمع شده ما میخواییم قطعاتو کجا صادر کنیم لذا فقط قطعات مصرف داخلی داشت . و قطعه سازان ما هم عقب موندن. چون بازارای خارج کشور منتظر ما نبود ولی تو ترکیه این قضیه کاملا برعکس بود و لذا در کنار خودرو سازی قطعه سازی ما هم عقب موند و این شد علت عقب ماندن خودرو سازی ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      البته ۴۰۵ و ۲۰۶ تقریبا بروز اومدن تو ایران اما چون صنعت قطعه سازی ما عقب و تحریم بود ، عقب افتاد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Man

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        آره میشه تقریبا به بروز گفت چون اگه سال عرضه ۴۰۵ و ۲۰۶ تو ایران رو نگاه کنی درست آغاز تولید میشه سال جمع آوری خط تولید ۴۰۵ و ۲۰۶ از فرانسه. و در ضمن یه ایراد مهمی که تو همه ی قرار دادها هست ارزش و شآن هویت ایرانی رو لحاظ نکردن و همیشه از مردم به عنوان طعمه استفاده کردن برای منافع خودشون .ارزش ایرانی رو خیلی پایین آوردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Machine

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          نخیر اصلاً اینطور نیست. پژو 405 جولای سال 1987 تو فرانسه معرفی شد که میشه تیر 1366 شمسی درحالیکه تولیدش سال 1369 تو ایران شروع شد یعنی فقط سه سال بعد از معرفی تو فرانسه. تولید این ماشین تا سال 1997 یعنی 1377 تو فرانسه ادامه داشت.
          اما 206 هم در می سال 1998 معرفی شد که میشه اردیبهشت1377 درحالیکه تولید این هم سه سال بعد یعنی سال 1380 تو ایران آغاز شد. تولید 206 تا سال 2010 تو فرانسه ادامه داشت.
          بنابراین معلومه که نه تنها وقتی تولید این دوتا ماشین تو ایران شروع شد، از رده خارج محسوب نمیشدن که تازه تولیدشون تو فرانسه شروع شده بود و ماشینهای کاملاً بروز اروپایی بودن که تو ایران هم عرضه شدن. اما مشکل اینجا بود که این روند مثبت ادامه پیدا نکرد و صنعت خودروسازی ایران درجا زد و عقب موند. به همین خاطر بجای تولید نسل جدید 405 و 206 تو ایران همینطور به تولید اونا ادامه دادن تا اینکه الآن دیگه کاملاً از رده خارج شدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Madjid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    (( نیسان Tsuru تنها خودروی قدیمی که چندین سال پس از توقف تولید در دیگر کشورها همچنان در مکزیک تولید شده است نیست چراکه فولکس‌واگن بیتل تا سال 2003 کماکان در این کشور تولید می‌شد و یا ون فولکس‌واگن تایپ 2 نیز همین سرنوشت را داشت و تا سال 2013 در مکزیک بتولید رسید.))

    بیتل 65 سال در خط تولید بوده !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کشوری که درامد مردم توش بالا نباشه قطعا ماشین قدیمی داره عین کوبا و مکزیکو و هند و البته ایران ولی بازم کارکرده های ژاپنی خیلی بهتر از اروپایی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر نوری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پرشیای ایرانو صادر کنن اونجا باهاش سلطنت میکنن ، ملتشون در حد بنز E200 میپرستن :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا