رونمایی از سومین نسل از نیسان ایکس تریل

نیسان سومین نسل از شاسی بلند X-Trail خود را که در آمریکا با نام Rogue عرضه می‌شود، به نمایشگاه فرانکفورت آورده است. خودرویی که اینک با تلطیف چهره آن بیشتر به خودروهای کراس اوور و برادران کوچک‌ترش مورانو و قشقایی شباهت یافته است.

Nissan X-Trail 2014
Nissan X-Trail 2014

طبق معمول این روزها، لامپهای LED پر نور DRLs قسمت عمده ای از بروز رسانی ظاهری خودرو را تشکیل می‌دهند. ستون D با فرم جدید خود و ایجاد پنجره ذوزنقه ای شکل، همراه با رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی اسپرت و نوارهای کرومی دور پنجره‌ها، چهره ای دینامیک به این شاسی بلند خشن نیسان داده‌اند. درهای عقب با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فاصله بین دو محور نیز اینک طولانی‌تر شده تا علاوه بر سرنشینان ردیف وسط، جای بیشتری برای زانوی سرنشینان پشتی باز شود.

Nissan X-Trail 2014 Interior
Nissan X-Trail 2014 Interior

درون داشبورد یک صفحه نمایش 5 اینچی مابین نمایشگرهای سرعت و دور موتور با حالت گرافیکی جلب توجه می‌کنند. درون این صفحه کوچک می‌توانید علاوه بر ناوبری همراه با سیستم دریافت فرامین صوتی، حالتهای توزیع گشتاور در حالت 4WD را نیز مشاهده کنید. میان کنسول نیز یک صفحه 7 اینچی لمسی برای سیستم ناوبری و سرگرمی و دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی تعبیه شده است. ناوبری با اتکا بر داده های گوگل، موقعیت ایستگاههای سوخت رسانی، هتل‌ها، رستوران‌ها و مانند آن‌ها را به همراه پیش بینی آب و هوا و برنامه های موسیقی در اختیار شما قرار می‌دهد.


سیستم چهار چرخ متحرک ایکس تریل با کنترل الکترونیکی از طریق کلیدی در کنسول مرکزی قابلیت تغییر به حالتهای 2WD و یا 4×4، سربالایی و تپه نوردی و حالت خودکار را دارد. موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با توان 170 اسب بخار و گشتاور 175 پوند فوت با کمک گیربکس Xtronic CVT نیسان قادر است مصرف سوختی معادل 7.1 لیتر در بزرگراه را به ارمغان بیاورد که 18 درصد نسبت به سابق، بهبود را نشان می دهد.

[jwplayer mediaid=”46725″]
فضای بار پشتی به دو قسمت تقسیم می‌شود که در قسمت بالای آن می‌توان تا 10 کیلو و در قسمت پایین تا 75 کیلو بار قرار داد. با وجود اندازه بزرگ‌تر خودرو، وزن آن نسبت به نسل قبل کاهش یافته است. برای این منظور از مواد جدید نظیر پلاستیک و کامپوزیت استفاده بیشتری شده به عنوان مثال درب عقب با کمک پلاستیک 7 کیلوگرم سبک‌تر شده است. همچنین آیرودینامیک خودرو نیز بهبود یافته و می‌توان انتظار مصرف سوخت کمتری در سرعتهای بالا را از آن داشت. قیمت این خودرو از 23 هزار لار آغاز می شود. نیسان قرار است از ماه ژوئن فروش این خودرو را در اروپا آغاز کند.

30 دیدگاه

  1. حامد
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    اونهایی که میگن چراغ های عقبش شبیه RX350 قدیدمیه +
    اونهایی که میگن نیست –

    پاسخ
    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود. پدال جان مورانو را نوشتی موانو.
      لطفا اصلاح فرمایید.

      ایران و المان

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      واقعا نیسان توی کیفیت و شگ جونی حرف نداره
      حتی رونیزی که تحت لیسانس نیسان هم تولید میشه فوق العاده استهلاکش پایینه
      ما یه پژو 84 داریم از بس خرجش کردیم پدرمون در اومد ولی برای رونیز 84 تا حالا جز یه رادیاتور آب و سرویس هاش هیچ خرجی نکردیم

      پاسخ
    3. امین
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      همون دوتا شاسی بلند بد ترکیب نیسان ( قشقایی و مورانو ) هم توی ایران هست !
      نمیدونم چرا اینارو وارد ایران نمیکنن ؟ خارج از بحث قیمت و خرید بهتره بجای وارد کردن این همه چینی یا کره ای یکمی به بازار ژاپنی ها برسن .
      چندتا 4runner high lander یا XTERRA ( نسل جدید رونیز اگه اشتباه نکنم ) ماکسیما نسل جدید وارد کنن تنوع بیشتر شه .
      نیسان بازار خوبی میتونه بدست بگیره چون ما ایرانیا با نیسان های شاسی بلند کلی خاطره داریم !

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (500 دیدگاه) ,

        آخه امین جون این خودروسازان و دولت که به فکر مردم نیستن میخوان یه ماشینی وارد کنه که تندتند خراب شه و با فروش قطعات آشغال بیش از پیش جیب مردم رو خالی کنن
        نمونه این کارهاشون هم میبینی که هرروز یه ماشینی آشغالتر از قبل وارد میکنن تا جیب خودشون پر بشه از پول. اون وقت همشون هم ادعای دیانت و درستکاری دارن
        وگرنه سال 70 به جای پژو و پراید های آشغال به پیشنهاد تویوتا جواب مثبت میدادن و میزاشتن تویوتا توی ایران تولید شه

        پاسخ
      1. داریوش
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        خدایی عینه واقعیه و جز واقعیت چیزی نیست ولی حالا یه عده‌ای بخاطر منافع خودشونم ک شده باید ی چیزی بگن !! دوست عزیز مطمئن باشید ک حرفهای شما چیزی جز واقعیت محض نیست ک برای بعضیا خیلی خیلی تلخه. وگرنه اون میدونه ما هم میدونیم ک داخل ایران هیچ ماشین باکیفیتی به اسم ایرانی تا حالا تولید نشده و فکرم نکنم ک بشه. چون خودشون قادر به تولید خودروهای باکیفیت نیستن باید جلوی ورود این جور خودروهای را بگیرن و تلافی خرید نکردن مردم ازشون رو این جوری سر مردم خالی کنن.

        پاسخ
  2. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    باز هم مثل همیشه زیبا و باوقار و با کیفیت…

    زنده باد ژاپن…

    دمه نیسان گرم…

    پاسخ
  3. محمد GTR
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    چراغ های عقبش شبیه لکسوس rx350قدیمی هستش ولی کلا قشنگه!

    پاسخ
  4. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    نیسان که میبینم یاد وانت میوفتم.

    پاسخ
  5. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    زیباتر شده لااقل از پاترول زیباتره
    کم کم چراغهای باریک و کشیده داره فراگیر میشه
    اکثر ماشینهای جدید چراغهای باریک وکشیده پیدا کردن!

    پاسخ
  6. کرمانشاه
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    اتاق قشنگی داره .کیفیتش هم قطعا خوبه

    پاسخ
  7. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    قدرتش نسبت به توان موتور و تعداد سیلندر عالیه!!!

    پاسخ
  8. مجید
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    راستی از مسیح خبری نیست . اگه بود الان میگفت ÷راید بهتره!

    پاسخ
  9. e.scamp
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    این همه امکانات همش 23هزار دلار = کمری با کلی آپشن
    وای نیسان یعنی کیفیت

    پاسخ
  10. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    طراحیه داخلیش حرف نداره. خیلی قشنگه.
    ولی درچه های کولر وسط رفته اون بالا؟؟؟

    ایران و المان

    پاسخ
  11. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    بیشتر از نسل جدید تویوتا حرف واسه زدن داره مخصوصا داخلش
    ولی چراغ های سفید عقب خیلی قشنگ نیست ( به لکسوس هم خیلی نمیومد )

    پاسخ
  12. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    الان اینقدر گرفتاری زیاده و سره دولت شلوغه که به فکره واردات ماشین و ازین جور کارا نیستن.

    بعدشم مگه تنها مشکل مملکت خودرو هست؟؟؟؟

    اول باید دلار بیاد پایین بعد ماشین وارد شه.

    من نمیدونم اونایی که الان گیر دادن ماشین وارد کنن از 100 نوع برند اروپایی , از کجاشون میخوان پول بیارن با دلار 3300 ماشین بخرن؟؟!!

    پاسخ
    1. aventador twin turbo
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      اونایی که میلیاردر اند و کم نیستند خدا خدا می کنند گمرک آزاد شه تا ماشین های لوکس بخرند نه مثل ما ها پراید و تیبا و….سوار شوند . بعضی ها اینجوری بعضی ها اونجوری . چی بگم ای خدا که دلمون خیلی پره.

      پاسخ
  13. emad
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    به نظرم طراحیش واسه 2014 سادست اونم از نیسان با قیمتی که کم هم نیست

    پاسخ
  14. جواد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آقا چه وضعشه من یه چراغ کشیدم فرداش دیدم رو آئودی A8 نصب کردن و چراغ عقب اینم که از من گرفتن من دیگه طراحی نمی کنم ببینم صنعت خودرو پیشرفت می کنه یا نه

    پاسخ
  15. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    ایول نیسان دروووووووووووووووووووود بر تو.

    پاسخ
  16. متين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان ماشين خوب و قشنگي نيسان طراحي كرده هم از نظر طراحي خارجي و هم داخلي اما كاش چراق ها ي عقب رو به اين شكل طراحي نميكرد كه همه بگن از رو لكسوس زده در كل خوبه قيمتش هم خيلي خوبه اما چيزي كه كاملا مشخصه و همه هم ميدونن اينه كه نيسان يه پله از تويوتا پايين تره

    پاسخ
  17. fase
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان چند نوع نیسان ایکس تریل داریم؟
    فرقشون چیه؟

    پاسخ
  18. آرمان عسکری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام .من ساکن رشت هستم .در اینجا ما می توانیم از ماشین های منطقه استفاده کنیم .طبق قیمت ها نیسان x-trail با سانتافه نیمه فول در حد 83 تومان هست به نظر دوستان کدام بهتره …خواهش مند هستم کمک کنید

    پاسخ
  19. حسام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام من توی کیش اجاره کردم ماشین خوبی هستش ولی مثل همه شاسی ها عقبش میزنه ولی توی شتاب و فرمان پذیری خیلی خوبه در کل کاشکی توی تهرانم می تونستیم از اینا سوار بشیم به خدا از بس پراید و پژو روندم خسته شدم تازشم منم مثل اکثر مردم قشر متوسط هستم و کارمند مگه چقدر حقوق می گیرم که ماشین چند صد میلیونی بتونم بخرم جوانی ام داره تموم میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.