نیسان

نیسان تیتان 2016 با قوای کامینز

مدت‌ها شایعاتی در مورد استفاده از موتورهای دیزلی نیم تنی کامینز برای تراک های تویوتا و نیسان به گوش می‌رسید. کامینز که یک تولیدکننده عمده موتورهای دیزلی میان وزن و سنگین‌وزن است، پیش از این هم برای دوج رام در دهه ۸۰، موتور تولید کرده بود. اما اکنون رام با مالکیت اروپایی فیات، به سوی موتورهای ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری گرایش پیدا کرده است. در عوض کامینز هم شریک دیگری برای خود یافته و به سراغ نیسان رفته است.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
نیسان تیتان (تایتن) با موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۰ لیتری دیزلی کامینز با عنوان نسخه XD معرفی شده است. نسخه‌های دیگری از این خودرو با موتورهای متنوع دیگری نیز قابل سفارش می‌باشند.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
ابعاد این تراک بسیار بزرگ است. در واقع نسخه XD بزرگ‌تر و کشیده‌تر از سایر نسخه‌ها می‌باشد. یک چرخ اندازه کامل نیز در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده است. ابعاد دیسک ترمزها نیز ۱۴ اینچ است. این‌ها برای تصور ابعاد این تراک کافیست. این وانت فول سایز سنگین وزن، رقیبی برای فورد F-250 خواهد بود.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
موتور جدید کامینز بسیار جالب است. بلوک سیلندرها از جنس آهن و سرسیلندراز آلومینیوم ساخته شده است. کامینز سعی کرده تا این موتور را برای استفاده‌های روزمره بهینه‌تر و آرام‌تر کند. نیسان و کامینز روی این موتور کار مشترکی را انجام دادند تا ساکت‌تر و روان‌تر از نسخه‌های دیزلی عادی کار کند. وزن این موتور بیش از ۴۵۴ کیلوگرم است. اگر آن را با موتورهای V8 بنزینی مقایسه کنیم، تنها به اندازه نصف آن وزن دارند.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
این پیشرانه توربو دیزل ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته خودکار نیز برای انتقال نیرو مورد استفاده واقع شده است. گشتاور این موتور به ادعای کامینز، ۴۵ درصد بیشتر از یک موتور بنزینی مشابه است. همچنین ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت نیز در حالی که از قابلیت بکسل آن نیز استفاده می‌شود، مورد ادعای نیسان است. البته هنوز میزان مصرف سوخت این خودرو منتشر نشده است. قابلیت ویژه یدک کشیدن ۵.۴۴ تن از ویژگی‌های این خودرو می‌باشد.

2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
2016 Nissan Titan XD
۲۰۱۶ Nissan Titan XD
نیسان تیتان XD همچنین از لوازم کاملی نظیر دوربین دید عقب، راهنماهای تریلر، سیستم هشداردهنده نقاط کور و سیستم هشدار برای پشت تریلر برخوردار است.

2016 Nissan Titan XD Interior
۲۰۱۶ Nissan Titan XD Interior
2016 Nissan Titan XD Interior
۲۰۱۶ Nissan Titan XD Interior
شاید این تراک غول پیکر از قابلیت‌های اسپرتی بویی نبرده باشد اما طراحی به‌روز و قابلیت‌های کاربردی و کارآمدی زیادی دارد و می‌تواند بی‌وقفه در خدمت جابجایی بارهای شما و یدک کشیدن وسایلتان باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. tuatara

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    راستی بین مصراعش فاصله رعایت شد نمیدونم چرا اینجوری شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. دوچرخه سوار

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    واقا عالیه ، اگه میتونست بیاد ایران میتونست جانشین خوب و خلفی برای نیسان آبی محبوب ایرانی بشه ، البته اگه تک کابین بشه و آبی هم باشه میتونه محبوب ایرانیها باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      نه ، نیسان گاوی که جایگاهش تثبیت شده هست ! اگه بیاد ایران بالاتر از چینی ها و رقیب هایلوکس میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ali.m

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه بابا هایلوکس چیه هایلوکسو مث اب خوردن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا