نگاهی به نیسان جوک پیش از ورود به بازار ایران
نگاهی به نیسان جوک پیش از ورود به بازار ایران

نگاهی به نیسان جوک پیش از ورود به بازار ایران

یکی از دستاوردهای برجام که از مدت‌ها پیش انتظار آن می‌رفت، بازگشت خودروسازان بزرگ جهانی با عرضه محصولات جدید به کشورمان بوده است. با این وجود، این فرآیند کمی بیش از انتظار مردم جامعه به طول انجامیده است و خودروسازان و واردکنندگان هنوز نتوانسته‌اند آن‌گونه که بایدوشاید رضایت مردم را در این دوره جلب کنند.
در این میان، یکی از خبرهای خوبی که در روزهای اخیر در میان رسانه‌های خودرویی به سرعت پخش شد، خبر بازگشت برند خوش‌نام نیسان به کشورمان بود. نیسان که در گذشته همکاری‌های زیادی با پارس‌خودرو داشت و محصولات آن همواره در زمره محصولات خوش‌نام و محبوب بازار ما بوده‌اند، هم‌اکنون تصمیم گرفته است که حداقل برخی از محصولاتش را به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه کند.
در واقع به نظر می‌رسد که اتحادیه رنو-نیسان پس از آزمودن تجربه همکاری با خودروسازان ایرانی، اکنون تصمیم گرفته‌اند تا روش جدیدی برای فروش محصولاتشان در ایران را امتحان کنند و محصولات سطح بالایشان را به‌صورت مونتاژ شده به ایران بفرستند تا حتی‌الامکان از گزند داخلی سازی و قیمت‌گذاری نامناسب خودروسازان ایرانی به دور باشند.

2016-nissan-juke-nismo-front-profile-highway-driving
خودرویی که قصد معرفی آن را داریم یک مینی کراس اور با نام جوک (تلفظ جووک و نه جُک) است که یکی از محصولات محبوب نیسان در سراسر جهان به شمار می‌رود. علاوه بر این، نیسان جوک در مناطق آزاد کشورمان نیز با استقبال به نسبت خوبی مواجه شده است و این امر نشان‌دهنده ارزش‌های بالای این خودرو می‌باشد.

2016 Nissan Juke
2016 Nissan Juke

2016 Nissan Juke
2016 Nissan Juke

نیسان جوک بر پایه پلتفرم B رنو نیسان ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که خودروهایی مانند نیسان میکرا، داتسون GO، رنو کپچر، رنو کلیو، رنو سیمبل، رنو توئینگو و رنو Wind را نیز تشکیل داده است. همچنین نسخه‌ای از این پلتفرم که فاصله محوری آن کمی افزایش یافته است نیز با نام B0 وجود دارد که خودروهایی مانند نیسان Cube، نیسان Sylphy، نیسان تیدا/ورسا، داچیا لوگان، داچیا ساندرو، داچیا داستر و لادا XRAY بر پایه آن ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که نیسان جوک نیز از نسخه دارای فاصله محوری بیشتر استفاده می‌کند. همان‌طور که مشاهده کردید، لیست بلند بالایی از محصولات نیسان، رنو و داچیا بر پایه این پلتفرم ساخته شده‌اند که اکثر آنها در جایگاه خود خودروهایی قابل تأمل هستند. این مسئله برای جوک می‌تواند به عنوان یکی از نقاط قوت مطرح گردد.

2016 Nissan Juke
2016 Nissan Juke

طراحی و ظاهر خودرو:
مهم‌ترین مشخصه نیسان جوک طراحی خاص و منحصربه‌فرد آن می‌باشد. این طراحی خاص به‌گونه‌ای است که افراد معمولاً یا به شدت آن را می‌پسندند و یا به شدت از آن انتقاد می‌کنند و در این میان کمتر افرادی پیدا می‌شوند که نسبت به این طراحی بی‌تفاوت باشند.

2016 Nissan Juke
طراحی نیسان جوک به‌هیچ‌عنوان رسمی و لوکس نیست، بلکه نیسان تمام تلاش خود را انجام داده است تا خودرویی جوان‌پسند با چهره‌ای نه‌چندان جدی خلق کند و البته در این کار کاملاً موفق بوده است. می‌توان بدون اغراق زبان طراحی جوک را متفاوت از هر خودرویی که برندهای شناخته شده در حال حاضر تولید می‌کنند دانست. نیسان با این طراحی به نوعی ساختارشکنی کرده است و البته جواب این ریسک را هم گرفته است.

2016 Nissan Juke

2016 Nissan Juke
عجیب‌ترین بخش طراحی جوک، بخش جلویی آن است. جایی که تقریباً همه بخش‌های آن متفاوت با آنچه که در خودروهای فعلی می‌بینیم است. چراغ‌های جلوی بزرگ و گرد چندین دهه است که از روی خودروها محو شده‌اند، اما نیسان برای جوک دو چراغ گرد و بزرگ قرار داده است تا آن را کاملاً متفاوت با سایر خودروها نماید. در فضای بین دو چراغ، ورودی هوای مشبک سیاه رنگی دیده می‌شود که آرم نیسان را در مرکز خود احاطه کرده و چهره‌ای خندان به جوک داده است.

2016 Nissan Juke
طراحی متفاوت نیسان برای راهنمای جلو نیز ادامه دارد و با ایجاد دو خط کشیده در دو طرف کاپوت، چراغ‌های راهنما و چراغ‌های تزئینی را در آن قسمت ایجاد کرده است. خطوط روی کاپوت و جلوپنجره نیز همگی با داشتن فرمی خمیده هماهنگی خوبی را با سایر بخش‌های خودرو ایجاد می‌کنند.


اگر از کنار به نیسان جوک نگاه کنیم، باز هم متوجه همان فلسفه طراحی خاص و متفاوت این خودرو می‌شویم. برجستگی گلگیرها حالتی عضلانی به خودرو داده است و شیب سقف که در قسمت عقب به سمت پایین کشیده شده است، حالت یک خودروی کوپه را برای بیننده یادآوری می‌کند. جالب‌ترین بخش نمای کناری دستگیره‌های درب‌های عقبی هستند که نه تنها کاملاً با دستگیره‌های جلویی تفاوت دارند، بلکه با قرار گرفتن در کنار پنجره و برخورداری از رنگ مشکی، باعث می‌شوند که کسی که این خودرو را برای اولین بار می‌بیند در مورد اینکه این خودرو خودرویی دو در است یا چهار در به اشتباه بیفتد.
در نهایت، در بخش عقب نیز شاهد همان طراحی سیال با خطوط منحنی‌وار هستیم که کاملاً در تعادل با سایر بخش‌های خودرو قرار دارد و همچنان کاملاً متفاوت با خودروهایی است که عادت به دیدن آنها داریم.

2016 Nissan Juke
البته لازم به ذکر است که بر اساس اخبار منتشر شده، نیسان برای نسل دوم جوک که در سال 2017 معرفی خواهد شد، ظاهری کاملا جدید و محافظه کار نسبت به نسل فعلی در نظر گرفته است که آن را بیش از پیش شبیه به رنو کپچر خواهد کرد.

2016 Nissan Juke
عملکرد فنی:
از میان گزینه‌های مختلف پیشرانه‌ای که برای نیسان جوک وجود دارد، دو پیشرانه 1.6 لیتری و 1.6 لیتری توربوشارژر محتمل‌ترین گزینه‌هایی هستند که برای ورود به کشور ما و اخذ پلاک ملی انتخاب خواهند شد. این پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده‌های 5 سرعته و 6 سرعته دستی و CVT همراه می‌شوند و توان موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هر چند که انتخاب چهار چرخ محرک و پیشرانه‌های متفاوتی نیز برای جوک در کشورهای دیگر وجود دارد، اما این گزینه‌ها محتمل‌ترین انتخاب‌هایی هستند که با توجه به شرایط کشورمان موجود هستند. در این میان، پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر به همراه CVT بیشترین شانس را برای حضور در کشورمان خواهد داشت.

2016 Nissan Juke
این پیشرانه توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا صد نیسان جوک با این مشخصات در حدود 8.5 ثانیه و مصرف سوخت آن حدوداً 7 لیتر در هر صد کیلومتر است و بیشینه سرعت آن به 215 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2016 Nissan Juke
ایمنی:
نیسان جوک مدل 2016 در موسسه ایمنی NHTSA آمریکا چهار ستاره را دریافت کرده است. این خودرو در تست برخورد از جلو سه ستاره، در تست برخورد از کنار پنج ستاره و در تست واژگونی چهار ستاره کسب کرده است. همچنین، نیسان جوک در موسسه IIHS در تست‌های برخورد از روبرو، کنار، عقب و مقاومت سقف امتیاز “خوب” و در تست همپوشانی کوچک امتیاز “ضعیف” را کسب کرده است.


سخن پایانی:
طبق اعلام نمایندگی نیسان در ایران، فروش محصولات جدید نیسان به‌زودی آغاز می‌گردد و نیسان جوک قیمتی در بازه 120-130 میلیون تومان خواهد داشت. هرچند که این قیمت چیزی در حدود دو برابر قیمت اصلی این خودرو است و قیمت این خودرو در مناطق آزاد چیزی در حدود نصف این قیمت است، اما با توجه به تعرفه‌های گمرکی و قیمت‌گذاری محصولات سایر برندها، شاید بتوان این قیمت را به نوعی توجیه کرد. نیسان جوک در کلاس خود رقبایی چون سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر دارد که مورد دوم از نظر پلتفرم با جوک مشترک است. همچنین پژو 2008 نیز در همین کلاس و با قیمتی در حدود 80 میلیون تومان به زودی به جمع این رقبا افزوده خواهد شد.

2016 Nissan Juke

2016 Nissan Juke

2016 Nissan Juke

2016 Nissan Juke
نیسان جوک با داشتن ظاهری خاص و متفاوت و برچسب قیمتی نه‌چندان اقتصادی، مسلماً نمی‌تواند همه سلایق را به خود جلب کند، اما میتواند برای جوانانی که طالب خودرویی کاملاً متفاوت با سایر خودروهای بازار هستند، گزینه جذابی باشد. فضای نه‌چندان زیاد این مینی کراس اور و ظاهر اسپرت آن مواردی هستند که می‌توانند خانواده‌ها را از انتخاب این خودرو منصرف سازند، اما ویژگی‌های اسپرت و ظاهر جوان‌پسند نیسان جوک، آن را به خودرویی عالی برای جوانان و افرادی که می‌خواهند خاص باشند و به چشم بیایند بدل کرده است.


همچنین، با توجه به دید مثبت مردم نسبت به خودروهای ژاپنی و سابقه خوب برند نیسان در ایران، می‌توان گفت که در صورتی که نمایندگی این خودروها بتواند درزمینهٔ فروش و خدمات پس از فروش مشتریان را راضی کند، می‌شود به موفقیت محصولات جدید این برند در ایران امیدوار بود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

39 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    زشته
    بااینکه خودم تو منطقه آزادم و خیلی از دوستانم این ماشینو دارن هنوز عادت نکردم به قیافش و برام زشته بهتر بود اسمشو میذاشتن نیسان قزمیت
    البته نا گفته نمونه ماشین عالیی هست
    جالبه عکساش قشنگتر از خودشه

    پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      نمیشه گفت زشته شاید بهتره بگیم خاصه البته فلسفه طراحی این ماشین یه خودرو ارزان برای قشر جوان و دانشجو هست البته نه تو ایران با قیمت 130 میلیون که بابای دانشجو هم پول خریدشو نداره

      پاسخ
    2. Sina
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      از قیافش خوشم نمیاد هرچند فنی و کاربردی بودنش نقصی نداره
      اما اگر تویوتاCHR هم سایز و اندازه این باشه من فکر میکنم پولت رو بدی تویوتا بخری خیلی خیلی شیکتر و بهتره

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        اگه وارد کننده تویوتا chr ایرتویا باشه که بدون زیر ۱۸۰ میلیون دست مشتری نمی ده اونم با کلی تاخیر ومنت.

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3734 دیدگاه) ,

      به جرات میتونم بگم من جلوبندی به این زشتی در تمام عمرم ندیدم.

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    میگن ماشین خیلی خوبیه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1472 دیدگاه) ,

      من روندمش خیلی ام عالیه
      قیافشو هم بفضی ها عاشقشا بعضی ها میگن مزخرفه
      ولی 100 در100دخترا عاشقشن😉
      18 هزار دلار تو منطقه قیمتشه (+7 تومن پلاک +حدود 2.5 تومن بیمه ) دست دوم کم کارکردش هم حدود 50 تومن هستش
      مثرف سوخت و کشش هم عالیه به حر حال 188 اسب بخار قدرت داره و از هوندا crv راو4 و سانتافه قدرتش بیشتره

      پاسخ
    2. محمدكرمي
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      ماشین خوبه توی کیش سوار شدم قیافه اش هم یکی میپسندی یکی نه بیشتر سلیقه اس

      پاسخ
  3. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قدرت موتورش خوبه
    مصرف سوخت خوبی هم داره

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    جوک در برابر تویوتا CH-R اسباب بازیه. قیمت تویوتا خوب باشه بهترین گزینه خرید یک کراس اور در ایران بشمار میاد.

    پاسخ
  5. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    کسی میدونه چرا باید قیمتش دو برابر تعرفه منطقه آزاد باشه؟ مگه تعرفه 45 درصد نیست؟

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      علاوه بر تعرفه گمرکی هزینه های دیگری هم هست که مجموعا حدودا به اندازه ۵۰% کل ارزش جهانی خودرو اضافه میگردد وبه علاوه ۴۵% میشود چیزی حدود ۹۵% ارزش خام خودرو هزینه هایی مثل:
      ۱_سود بازرگانی
      ۲_شماره گزاری
      ۳-عوارض دولت
      ۳-هزینه ثبت سفارش وحمل ونقل
      ۴_ گارانتی
      ۵-تبصره ۱۳ و………
      که مجموعا چیزی حدود ۵۰% علاوه بر ۴۵% تعرفه خودرو به قیمت فوب منطقه ازاد خودرو اضافه می شود.
      حالا اگر خودرو خاص باشه یا مشتری های زیادی در بازار داشته باشه باید سود های نامعقول شرکت وارد کننده را هم به مبلغ خودرو اضافه کرد.
      که شرکت ایرتویا ید طولایی در این زمینه و اجحاف در حق مشتری داره.
      مثلا خودروی تویوتا rav4 که در مدل فول ۳۰۰۰۰ دلار قیمت داره ایرتویا میفروشه ۲۴۳میلیون تومان ولی سانتافه که در مدل وارداتی ۲۵۰۰cc حدود ۳۲۰۰۰ دلار قیمت داره به قیمت ۲۱۷ میلیون تومان (به علاوه یک تخفیف در خرید نقدی) که می شود ۲۰۳ میلیون تومان به فروش میرسه .
      یعنی rav4 با ا زرش جهانی کمتر در ایران ۴۰میلیون تومان بالاتر از سانتافه با ارزش جهانی بالاتر قیمت خورده.
      البته قطعا فروش rav4 بیشتر از سانتافه در ایران نیست ونخواهد بود ولی نکته اینجاست که برند تویوتا در ایران از مقبولیت خاصی بر خورداره و همیشه مشتری های خاص وسنتی خودشو داره. که حاضر هستنند تاوان این بهای بالا رابپردازند و اگر نه سزای گران فروش نخریدنه.
      حالا کاش به موقع تحویل می داد.

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      علاوه بر تعرفه گمرکی هزینه های دیگری هم هست که مجموعا حدودا به اندازه ۵۰% کل ارزش جهانی خودرو اضافه میگردد وبه علاوه ۴۵% میشود چیزی حدود ۹۵% ارزش خام خودرو هزینه هایی مثل:
      ۱_سود بازرگانی
      ۲_شماره گزاری
      ۳-عوارض دولت
      ۳-هزینه ثبت سفارش وحمل ونقل
      ۴_ گارانتی
      ۵-تبصره ۱۳ و………
      که مجموعا چیزی حدود ۵۰% علاوه بر ۴۵% تعرفه خودرو به قیمت فوب منطقه ازاد خودرو اضافه می شود.
      حالا اگر خودرو خاص باشه یا مشتری های زیادی در بازار داشته باشه باید سود های نامعقول شرکت وارد کننده را هم به مبلغ خودرو اضافه کرد.

      پاسخ
  6. محمد م
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ماشینی که تو مناطق ازاد قیمتش ۴٠ تومن هس معلومه که خیلی خریدار داره.
    ولی اینجا میخوان به مردم ظلم کنن که ١١٣ تومن میدن…
    خدایا راو۴ که قیمتش ٢۴٠ تومن هست واقعا ظلم نیست

    پاسخ
    1. اروند
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      حدود 75 تومن فول 65نیمه فول

      پاسخ
  7. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    مینی از این قشنگتره.البته پول هیچکدومو ندارم خوشبختانه

    پاسخ
  8. logicman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من این ماشین و از نزدیک دیدم .فوق العاده زیباست . مخصوصا رنگ زردش. البته زیبایی یا زشتی سلیقه ایه. ولی خیلی دختر پسنده و تو مناطق ازاد خیلی فروش کرده .

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    جوک یه رگه هایی از گودزیلا رو تو خودش داره!..ماشین پر فروشیم هست…مثل کیا سول که طراحیش خاصه و پرفروش و خوبه

    پاسخ
  10. نادر
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    نمیتونستن دسته دنده مدل اتوماتشو ظریف تر در بیارن چقدر بزرگ و بی ریخته ولی دسته دنده مدل دستیش نرماله.

    پاسخ
  11. جواد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    کلا برند نیسان رو فرغون هم نصب بشه باید خریدش .فوق العاده است.

    پاسخ
  12. جواد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ازبس ماشین های چینی و کره ای بدرد نخور و بی اصل و نسب سوار شدیم عادت کردیم به ماشین بد حالا یه برند اصل ژاپن که میخاد وارد بشه همه میشن منتقد خودرو ژاپنی.خودرو ژاپنی غیرقابل مقایسه با کره ای و چینی هست.

    پاسخ
  13. محمدرضا
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    به نظر من که فوق العاده زشته ولی از کسانی که روندنش یا دارنش چیزی جز تعریف درموردش نشنیدم.به شخصه برای من قیافه ماشین مهم ترین چیز نیست ولی مهمه.هرگز حاضر نمیشم چنین ماشینی رو بخرم.با توجه به سنم و علاقم با این پول یه سراتو کوپ میگیرم،بقیش رو هم میذارم جیبم

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    پدال جان من یک کامنت در مورد اجحاف به مشتریان در مورد ایرتویا نوشته بودم که نه حاوی ناسزا بود نه به شخصی توهین شده بود. ولی شما منتشرش نکردی علتش را که بماند تا حدودی می دانم .ولی این شیوه درست نیست.
    این کاری که شما می کنی همان کاری است که خودرو ساز های ایرانی و وزیر صنعت در جواب انتقادات مردم می دهند.چون زینفع هستند.
    پس یک لطفی کن از خودرو ساز های ایرانی انتقاد نکن چون شما هم همان شیوه ان ها را دارید.
    ببخشید وقت شما را گرفتم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      محمد عزیز، کامنت شما منتشر شده، البته چون دو کامنت مشابه ذخیره کرده بودید، سیستم به صورت اتوماتیک احتمال اسپم داده بود. با این حال تمامی کامنت ها حتی موجود در پوشه اسپم نیز به صورت دستی بازنگری شده و در صورت صحت منتشر خواهند شد. به شما و سایر مخاطبان گرامی اطمینان می دهیم که هیچ گاه رسالت اطلاع رسانی بی طرفانه را فدای تبلیغات و درآمد نخواهیم کرد. بنابراین بهتر است زود قضاوت ننماییم.
      ارادتمند شما

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (248 دیدگاه) ,

        باعرض معذرت از شما سر دبیر محترم.
        تشکر.

        پاسخ
  15. بهرام
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    قرار بود شورولت وارد ایران بشه ولی خبری نشد . الانم میگن ک نیسان قراره بیاد ولی من که چشم آب نمیخوره. کسی میدونه که کی قراره وارد بازار بشه؟

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      اومده
      تو گوگل سرچ کنین :
      Jna nissan
      سایت اول، سایت نمایندگی نیسان است به نام جهان نوین آریا

      پاسخ
  16. نیما
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    من ساکن رشت هستم این ماشین چندتا نقطه قوت و ضعف داره که براتون میگم
    نقاط قوت
    کشش خیلی خوب نسبت به موتور 1600
    مصرف بسیار پایین سوخت
    سواری نرم و لذت بخش

    نقاط ضعف
    فضای داخلی بسیار کم در برابر ابعاد خودرو. مخصوصا در صندلی های عقب
    گیربکس بی کیفیت چینی که تو منطقه خیلی خرابی داده بیشترین خرابی گیربکس مال این ماشین هست
    استفاده بسیار زیاد از پلاستیک حتی رکاب ماشین هم از جنس پلاستیک هست
    انتقال شدید صدای موتور به کابین

    پاسخ
  17. mahan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان قصد خرید این خودرو دارم…وارد ایران شده؟؟؟؟

    پاسخ
  18. حسین
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    خیلی کوچیکه هم صندوقش هم فضای داخلش هیچ اپشن خاصی هم نداره

    پاسخ
  19. اهورا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که راضیم
    سواری خوبی داره، خیلی تند وتیزه، سیستم کنترل سوخت هم داره
    تنها ایرادش فضای کم درردیف صندلی عقبه
    صدای موتور به داخل اتاق میاد رو قبول ندارم
    سیستم ۳۶۰ درجه اش برای پارک کردن واخطار نزدیک شدن هر چیزی به دور تا دور ماشین بینظیره

    پاسخ
  20. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    چهره جنتلمنی نداره و برازنده جوانهای 20ساله هست نه یه استاد دانشگاه با پرستیژ 🙂

    پاسخ
  21. غامرضا قره ویسکی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در کیش سوار نیسان جوک شدم و از همه نظر بهش ور رفتم و هر بازی سرش در آوردم . می تونم بگم در این کلاس و قیمت میشه با رنو داستر و تیولی مقایسه کرد. در مورد رنو داستر که متاسفانه نماینده ایران رنو – نگین خودرو جزموتور و فرمون همه چیز رو حذف کرده و مدل خاص ایران داده . در اروپا و ژاپن خیلی چیزها دیگه آپشن نیست و شده الزام . سواری داستر خیلی خشک هست . کیفیت مواد داخل کابین افتضاحه – کار نماینده ایرانه – اما از نظر شتاب و قدرت خوبه . تیوولی از نظر آپشن با نیسان جوک برابره – شتاب هر دو در یک حده اما از نظر سواری تیوولی و داستر خشک تر از نیسان جوک هستند . و رانندگی با جوک کمتر خسته کننده است .
    از نظر هنلدینگ هم تیوولی و جوک در یک حد هستند و البته داستر عقب تره . از نظر فرمان پذیری جوک بهتره – دخترم فقز با بی ام و i8 بلده پارک دوبله کنه در کمال تعجب دیدم با جوک هم تونست . و خودم هم حس کردم که بهتره .
    ظاهر جوک جدید تره نیسان گپی کار نیست و خواسته مرزهای جدیدی رو ایجاد کنه که البته با انحناهای زیبای جوک تونسته خیلی خوب از عهده این کار بر بیاد . از نظر طراحی داستر شبیه جیپ های صد سال پیش انگلیسی می مونه و هیچ خلاقیتی نداره . تیوولی خیلی بهتر از داستره اما نسبت به جوک عقب تره . (زیبایی بحث سلیقه است منظورم خلاقیت در طراحی هست)
    از نظر ترمز در سرعت بالا و در سر پیچ جوک و تیوولی در یک حد هستند اما داستر افتضاحه
    از نظر سرعت در تعویض دنده جوک به مقدار کمی بهتر از تیوولی هست اما تیوولی هم رضایت بخشه . داستر از این نظر حرص در بیاره .
    با سرعت 120 در پیچ Z رفتم . جوک و تیوولی هر دو خوب بودن . داستر اصلا جرات این کار رو نکردم .
    لازمه بگم که این سه تا در محدوده قیمت 17 تا 20 هزار دلار هستند و نمیشه با خودروهای 40 یا 50 هزار دلاری مقایسه شون کرد .
    اگر بخوام بین این سه تا انتخاب کنم داستر که اصلا فکرشم نمی کنم بین جوک و تیوولی انتخابم جوک هست .

    پاسخ
  22. شهاب
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من فقط با i8 میتونم پارک دوبل کنم اما با کمال تعجب با اینم تونستم ، 50 درصدش حله ، تفاهم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.