معرفی نیسان سنترا نیسمو در نمایشگاه لس‌آنجلس

در سال 2013 نیسان نسخهٔ نیسموی سدان کامپکت سنترا را به‌صورت کانسپت معرفی کرد اما این خودرو هیچ‌گاه به تولید نرسید. سپس سنترا در اوایل سال جاری مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و ما همواره منتظر بودیم که نیسان نسخهٔ نیسموی سنترا را بر اساس نمونهٔ فیس‌لیفت شده معرفی نماید. حال نیسان سرانجام به این انتظار پایان داده و در نمایشگاه لس‌آنجلس سنترا نیسمو را رونمایی کرده است. خودرویی که برخلاف نمونهٔ قبلی کانسپت نبوده و به تولید خواهد رسید.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-01

این سنترای اسپرت در قسمت بیرونی، ظاهری تهاجمی پیدا کرده است. در قسمت جلو، پروژکتورها به شکل LED های خطی درآمده و در بخش پایینی سپر نصب شده‌اند. همچنین سپرها نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند و رینگ‌ها متفاوت از گذشته شده‌اند؛ اما دیگر قسمت‌های سنترا نیسمو با نسخهٔ معمولی تفاوتی ندارد تا جایی که حتی فرم داخلی جلوپنجره هم نسبت به قبل تغییری نکرده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-20

اما جهت افرایش ویژگی‌های ظاهری اسپرت خودرو، آینه‌های جانبی به رنگ مشکی درآمده و یک خط قرمز در آن‌ها کشیده شده است و قسمت‌های قرمزرنگی هم به زیر سپرها و رکاب‌های جانبی اضافه شده است. علاوه بر این‌ها، یک دیفیوزر به همراه پروژکتوری در مرکز آن، یک اسپویلر زیبا و نشان‌های Nismo هم به خودرو اضافه شده‌اند. در کل طراحی ظاهری نیسان سنترا نیسمو زیبا و اسپرت شده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-12

فضای داخلی خودرو نیز از چند ویژگی جالب برخوردار است. لوگوی نیسمو، چرم آلکانترا، خط قرمز روی فرمان و کنسول وسط فیبر کربنی با خطوط قرمز از ویژگی‌های داخلی سنترا نیسمو هستند؛ اما وقتی سراغ زیر کاپوت این خودرو می‌رویم، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود خواهد داشت. خبر خوب اینکه سنترا نیسمو قوی‌تر از نسخهٔ استاندارد است و خبر بد اینکه این خودرو از همان پیشرانهٔ توربوشارژ مدل سنترا SR توربو استفاده می‌کند. البته این موتور 188 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 58 اسب بخار و 66 نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ غیر توربوی سنترا است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-21

بااین‌حال انتظار می‌رفت نسخهٔ نیسموی سنترا بیشتر از 200 اسب بخار قدرت داشته باشد. البته نه 265 اسب بخار که ما اوایل سال جاری پیش‌بینی می‌کردیم اما حداقل 20 درصد افزایش قدرت نسبت به سنترا SR توربو نیاز بود. علاقه‌مندان امیدوار بودند که نیسان با سنترا نیسمو به رقابت با فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST بپردازد اما حالا با این قدرت ناامید شده‌اند. جهت انتقال نیرو هم علاوه بر گیربکس CVT قبلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه شده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-05

البته یکی از دلایل اصلی که نیسان در سنترا نیسمو به دنبال افزایش قدرت جهت رقابت با گلف GTI و فوکوس ST نرفته است، حفظ قیمت اقتصادی آن بوده است که احتمالاً در ایالات‌متحده از زیر 25 هزار دلار آغاز خواهد شد. بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت رسمی نیسان سنترا نیسمو اعلام نشده است اما قطعاً قیمتی بیشتر از سنترا SR توربو خواهد داشت که هم‌اکنون از 21,990 دلار آغاز می‌گردد.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-1f

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

7 دیدگاه

  1. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    خوش ب حال امریکایی ها که این ماشینا با قیمت واقعی و کیفیت عالی در دسترسشونه

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (228 دیدگاه) ,

      میدونی مشکل کجاست شما اگر یه نگاه به شرکتای ما هلدینگای ما بعضا برج سازان کارخانه داران واردکنندگان و……بنگری میفهمی کل مملکت رو دراختیار دارن وما مردم رو دارن بازی میدن رانت وزدوبندو فساد عجیب ریشه کردع

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4356 دیدگاه) ,

    حیف که قدرتش اونقدر زیاد نیست.

    پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    ای کاش اگزوز عقبش دوبل بود و قدرتش هم بیشتر ولی اگه هیچ کدوم این دو تا رو نداشت ولی دو دیفرانسیل بود اون موقع دیگه تو هندلینگ رقبا رو کنار میزد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3776 دیدگاه) ,

      سلام رفیق
      تو هم مثل من اگزوز دوبل دوست داری.
      به نظر من در زیبایی و ابهت ماشین خیلی خیلی تاثیر داره
      مخصوصا وقتی کنار یک سپر زیبا قرار بگیره.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3776 دیدگاه) ,

      موافقم رفیق
      تو هم مثل من اگزوز چهارتایی خیلی دوست داری.
      به نظرم در ابهت ماشین خیلی کمک کنندست.

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    به نظرم موضوع قدرت یه عدده مهم اینه ماشین از قدرتش چطور استفاده کنه
    یه کار خوب این بود که از یه جعبه دنده دو کلاجه استفاده میکردن که اسپرت تر باشه
    یا اینکه سیستم چهار چرخ متحرک روش میذاشتن عالی میشد ولی خب خودشون حساب کتاب کردن دیدن واسه رقابت بهتره قیمتو پایین نگه دارن که از دید تجاری منطقیه
    البته نیسان چیز بی ارزش نمیسازه میدونی این پولی که میدی ارزش داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.