نگاهی به نیسان ماکسیما 2016

نمایشگاه خودروی نیویورک: نسل هشتم نیسان ماکسیمای جدید، با هیکلی تنومند و قوایی 300 اسبی، دوباره قصد جولان در بخش سدان های اسپرت نیمه لوکس بازار را دارد. هرچند روزگار تغییر کرده و یک خودروی بزرگ دو تنی با چنین نیرویی و انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکس CVT، کمتر لقب اسپرت را دریافت می کند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

نیسان ماکسیما از بدو تولید در 1976 تاکنون، هیچ‌گاه چنین چهره جسورانه و پیچیده ای نداشته است. نمای جلوپنجره V شکل با چراغ‌های منحصر به فرد بومرنگی و شکاف‌های هواکش روی سپر، کاملاً نوآورانه می‌باشند. ستون مشکی رنگ عقب، باعث گردیده تا نمایی شناور به سقف داده شود. چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی (19 اینچی سفارشی) و گلگیرهای متورم، همراه با خطوط روی بدنه، تصویری عضلانی به ماکسیمای جدید بخشیده‌اند. در انتهای خودرو نیز دو خروجی اگزوز به چشم می‌خورند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

ماکسیمای 2016 روی پلتفرم جدیدی ساخته می‌شود که از فولاد با مقاومت بالا در آن استفاده بیشتری شده است. بدین ترتیب، مقاومت پیچشی شاسی، تا 25 درصد بیشتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو 37.1 کیلوگرم کاهش یافته است.

2016 Nissan Maxima Interior
2016 Nissan Maxima Interior

2016 Nissan Maxima Interior
2016 Nissan Maxima Interior

طراحی داخل کابین ماکسیما، مجلل‌تر و جذاب‌تر از همیشه می‌باشد. استفاده از مواد مرغوب با کیفیت بالا و تجهیزات با تکنولوژی مدرن، نشان از پیشرفت و حرکت رو به جلوی ماکسیما دارند. فرمان با فرم تخت زیرین آن، کاملاً اسپرتی به نظر می‌رسد. روکش‌های داخل اتاق از چرم و آلکانترا و چوب انتخاب شده‌اند. در داشبورد مرکزی از یک نمایشگر 8 اینچی که به سمت راننده زاویه پیدا کرده به‌عنوان مرکز نمایش سیستم ناوبری، اطلاعات و سرگرمی، سود برده شده است. در داشبورد روبروی راننده نیز، از یک نمایشگر دیجیتال 7 اینچی در میان نمایشگرهای آنالوگ استفاده گردیده است. ارگونومی کابین بهبود یافته و با عایق‌بندی بهتر و استفاده از شیشه‌های چندجداره، میزان سروصدا نیز در کابین، کاهش یافته است.


آپشن های انتخابی شامل روشنایی محیطی، صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو، سیستم صوتی Bose با 11 بلندگو، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی‌ها با دوخت الماسی شکل، مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های ایمنی، نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار ترافیک از عقب، هشدار برخورد از جلو و سیستم جلوگیری از برخورد در سرعت‌های پایین می‌شوند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

اندازه و فضای ماکسیما از سدان میان سایز آلتیما بزرگ‌تر است. اما همین اندازه بسیار به سدان هوندا آکورد نزدیک می‌باشد. این در حالی است که فضای داخلی آن بسیار جادار و وسیع و یک استاندارد جدید در این رده محسوب می‌شود. هرچند محدودیتهایی برای فضای سر سرنشینان احساس می شود.


قدرت‌بخش ماکسیمای 2016 یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری از سری VQ است که با تنفس طبیعی، قادر است 300 اسب بخار نیرو و 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ریشه این موتور به حدود 20 سال پیش برمی‌گردد، اما لااقل 60 درصد قسمت‌ها و قطعات آن به‌روز شده‌اند. برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم از یک گیربکس CVT بهینه‌شده Xtronic استفاده شده است.


مصرف سوخت ماکسیما در شهر 10.69 و در بزرگراه 7.84 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.


در مقایسه با آخرین مدل ماکسیما، این مدل جدید از 10 اسب بخار نیروی بیشتر، حدود 5.6 سانتی‌متر، طول کشیده‌تر، وزن اندکی کمتر، ارتفاع 3.3 سانتی‌متر پایین‌تر، ضریب درگ یا آئرودینامیک 0.295 در برابر 0.33 قبلی و یک گیربکس عملی‌تر سود می‌برد.


ماکسیمای 2016 از تابستان امسال روانه بازار فروش می‌شود. قیمت پایه این خودرو در ایالات‌متحده 32,410 دلار خواهد بود که هزار دلار از مدل 2014 گران‌تر است. البته قیمت مدل مجلل پلاتینیوم به 40 هزار دلار هم می‌رسد.

[jwplayer mediaid=”107307″]
[دانلود ویدئو]

47 دیدگاه

    1. فرید
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      واقعا جای تاسف داردکه شرکت پارس خودروکه زمانی مونتاژکننده خودروماکسیمابودبه دلیل سیاست های غلط خودروسازان داخلی حالا روبه تولیدخودروهای چینی آورده.

      پاسخ
      1. ابوطالبی
        سوابق: (83 دیدگاه) ,

        به جرات میشه گفت اون زمان ماکسیما تنها خودروی در حد کلاس جهانی بود که در ایران قابل خریداری بود با قیمت چهل میلیون تومن زمان خودش ،، اون موقع این هیولای دوست داشتنی وسط پراید و پژو گیر کرده بود و حسابی افسرده شده بود از نداشتن رقیب.. این شد که دیگه رفت و دیگه هم برنگشت که نگشت…
        یادش گرامی ، روحش شاد.

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیر محمد
      امیر محمد
      سوابق: (280 دیدگاه) ,

      گیربکس cvt مصرف سوخت رو کم میکنه و شتاب ماشین رو به طور کل نابود میکنه بسته به استفاده شخص خوب یا بد هست اما در کل چون انگار دنده ای وجود نداره کوبش تعویض دنده از بین میره و عملا متوجه تعویض دنده نمیشیم و احساس راحتی بیشتری از برای سرنشینان به وجود میاره اما میشه با قرار دادن شیفتر پشت فرمون مشکل شتاب رو تا حد بسیار زیادی حل کرد

      پاسخ
      1. مصطفی
        سوابق: (213 دیدگاه) ,

        سلام به همه
        اتفاقا شتاب گیری بسیار بهتری نسبت به ماشین ها با گیربکس معمولی دارند (چه دستی چه اتومات) چون گیربکس شکل و حالتی مخروطی شکل دارد که دنده مناسب روی آن به راحتی حرکت می کند و مانند گیربکس های دیگر نیاز به تغییر و شیفت پیدا کردن چرخ دنده برای رفتن به دنده بالاتر وجود ندارد(دقیقا همین نکتست که باعث افت دور موتور و افزایش مصرف سوخت می شود)

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل shahryar
        shahryar
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        .اصلا اینطور نیس ب قول دوستمون مصطفی شتابو بهتر میکنه، فقط لانچ ی کم،کمتر میشه،،
        لانچ

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیر محمد
          امیر محمد
          سوابق: (280 دیدگاه) ,

          پس چرا ماشینی مثل لنسر 1800 با گیر بکس cvt شتاب کمتری نسبت به مدل 1600 که دنده ای هست داره؟؟!
          با توجه به حدود 40 اسب بخار قدرت بیشتر در مدل 1800 و یکی بودن وزن دو خودرو منطقی نیست که شتاب مدل بالا تر کمتر باشه
          ولی اگر بخوایم نسبت به گیربکس اتومات معمولی در نظر بگیریم بله شتاب ثانویه بیشتری داره زود تر به سرعت های بالا میرسه

        2. آرش
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          سلام.

          شتاب به صورت کاملا مستقیم ارتباطی به CVT نداره. سیستم CVT به صورت کامپیوتری نسبت چرخ دنده رو تنظیم میکنه که تو CVT به صورت پیوسته هست و مثل ترانسمیشن معمولی چند دنده مختلف با اندازه ثابت وجود نداره.
          CVT به طور مقایسه ای مصرف سوخت رو بهتر میکنه چون مثلا ممکنه نسبت دنده مفید برای شما تو یه سرعت و دور موتور خاص 2.5 باشه اما تو موتور معمولی شما یا باید با 2 برید که شتاب و مصرف بیشتر داره یا با 3 برید که شتاب و مصرف کمتر. اما CVT میتونه همون 2.5 رو بره که بهینه هست.
          اما در مورد شتاب، بسته به تنظیم کامپیوتری داره که شرکت انجام میده. مثلا اگه تنظیم کرده باشن که همیشه رو دور موتور بالا باشه، شتابش بیشتر از ترانسمیشن معمول میشه و برعکس.
          من خودم ماه پیش مدل SR ماکسیما 2016 رو گرفتم. تو حالت نرمال معلومه ماشین رو برا مصرف سوخت تنظیم کردن و شتابش یه مقداری پایینه (به نسبت ماشینی به این قدرت موتور). اما تو حالت اسپرت، ماشین پرواز میکنه ! چون دور موتور رو بالا تنظیم کردن برای این حالت . نکته جالب مد اسپرت ماکسیما 2016 اینه که فرمون ماشین هم سفت تر میشه برای فرمان پذیری دقیقترکه من تو ماشین دیگه ای تو این محدوده قیمت ندیدم.
          0 تا 100 رو در حالت اسپرت تو جاده نسبتا بدون شیب اما با دنده اتوماتیک 6.5 گرفتم. اگه از پدل شیفتر یا همون دنده رو فرمون استفاده میکردم، احتمالا میتونستم کمترش کنم اما دیگه دست نداشتم تایم بگیرم !
          البته دنده رو فرمونش هم دستور کامپیوتری هست نه دنده عوض کردن واقعی، یعنی یه سری دور براش تعریف شده، تا دنده رو عوض نکنید، سیستم کامپیوتری اجازه نمیده CVT نسبت دنده رو عوض و دور موتور رو کم کنه که این باعث شتاب بیشتر میشه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1461 دیدگاه) ,

    مدل 2014 چندتایی تو شهرمون هست من از نزدیک دیدم خیلی خوشگله
    اینم که جای خود داره
    به نظرم این مدل فول اپشنش از نیو جنسیس خیلی بهتره

    پاسخ
  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . طراحی عالی . اما طراحیه داخلی سادست . اصلا با نمای بیرونی همخوانی ندارد .
    توقع من بیشتر از اینها بود .

    پاسخ
    1. hossein
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      توقع تو بیشتر از اینها بود؟؟؟؟؟؟؟حالا خواهشا کوتا بیا با همین بساز تورو خدا

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2630 دیدگاه) ,

      میلاد خان قصد بی ادبی ندارم
      ولی میدونم که شما فقط داخل بنز اس کلاس رو میپسندی و بعد داخل پیکان رو

      پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      منظور منو بدگرفتید .
      من در مقابل رقباش گفتم . و صد البته نظر شخصیم بود . اشکالی داره ؟

      پاسخ
    4. ابوطالبی
      سوابق: (83 دیدگاه) ,

      میخاسین سفینه بسازه عزیز ؟!
      داخلش که خیلی شیک و کامله، البته نسبت به رنج قیمتش .
      خب شما چون چشاتون به بنز عادت کرده بقیه خودروها براتون ساده هستن..

      پاسخ
  3. هادی
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    تحریم که ورداشته شد
    سایپا هم که اینو تولید میکرد
    پس
    ژاپون جونه مادرت بزا ماهم سوار شیم

    پاسخ
  4. mamad
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    یا خدا فوق العاده س…دمشون گرم..خیلی با صلابت نشون میده…چهره ش قدرت نمایی میکنه..واقعا باحال و خوشکل شده

    پاسخ
  5. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    ماشین های ژاپنی با دوام و پیچیده نیستند.مرگ ندارن مخصوصا نیسان

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    امروز سر سخت ترین رقیبش باید شولت امپالا باشه که بسیار ازش تعریف و تمجید میشه اما خدایی ادم وحشت میکنه خیلی زیبا شده فضای داخلش هم ساده و زیباست پایه قیمتیش هم حرف نداره , در یک کلام عالیه

    پاسخ
  7. hero
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    هنوز ماکسیمای پارس خودرو مدل سال2002 سالار جاده هاست
    دیگه این مدل 2016 جای خود دارد

    پاسخ
  8. sandking
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اگه هم بیاد ایران هزینه هاش مثله هوندا آکورد سر به فلک میکشه ، ایربگ آکورد حداقل ۴٠ ملیون در میاد فک کنید دیگه خودتون ، به خاطر همینه که کره ای ها بازار ایرانو گرفتن

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      قیمت ماشین 170 تاس. یعنی 40 میلیونش واسه ایربگه؟؟

      پاسخ
  9. lmbx
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    وقعا زیباست و با ابهت.میتونه حتی رقیب جنسیس 6 سیلندر هم باشه.
    من خودم از بچگی عاشق ماکسیما هستم.یادمه سال های 82-83 که تو ایران زیاد ماشین خاصی نبود وقتی ماکسیما میدیدم از خود بی خود میشدم.از نگاه کردنش سیر نمیشدم.یه جوریایی با ماکسیماشدم عشق ماشین

    پاسخ
  10. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    با اینکه از چراغ های بومرنگی خوشم نمیاد ولی این خوب از آب در اومده ، طراحی عقب خودرو به نسبت جلو بهتره ، طراحی داخلیش هم خوبه

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2630 دیدگاه) ,

    ماکسیما….هنوز اون ماکسیما های2003 که پارس خودرو داشت تولید میکرد دارن سروری میکنن!
    دیگه این فکر کنم انقدر خوب باشه که صاحبش دپرس شه از بس که این ماشین خوبه و مشکلی نداره
    ……………..
    خیلی دوسش دارم.
    الان یذره باد داره،بیاد بیرون بادش میخوابه و خوشگلتر میشه.
    این ماکسیما واقعا
    جیگره جیگره جیگره!

    پاسخ
  12. mahyar
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    سلام یه سوال داشتم
    میخواستم بدونم عملکرد موتور های تنفس طبیعی به چه شکل و چه فرقی با موتور معمولی داره

    پاسخ
    1. arash
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      تنفس طبیعی یعنی بدون سیستمهای پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر

      پاسخ
  13. کوروش
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کاش تو ایران میومد فعلا که با این محدودیته حجم موتور 2500 به بالا که ممنوع شده فقط خودرو های بیخود داره وارد ایران میشه

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام . ببخشید چرا سرعتش رو کم میکنه . مگه دستی نیست گیربکسش

    پاسخ
  15. مايك
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ماکسیمای قدیمیشو دارم و عاشقشم، یعنی میشه اینم بیاد ایران و بتونیم راحت بخریمش؟ بعید میدونم…..

    پاسخ
  16. فرهاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    برای یه همچین ماشینی با 300 اسب. دوتن وزن خییییلی زیاده.
    S500 هم 2020 کیلویه ولی یه موتوره V8 4.4‌لیتری

    پاسخ
  17. فرهاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    Bmw750
    s500
    panamera 4s
    centennial
    همشون نزدیکه دو تن هستن هرکدوم با یه موتوره هشت سیلندر و بالای 4 لیتر
    بنظرم دو تن برای ماکسیما زیاده

    پاسخ
  18. نازنين
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    برای کسی که منطقه ازاد زندگی میکنه خیلی قیمت مناسبی دار ١٣٠-١۴٠ م
    هم شیک -اسپرت -روز

    پاسخ
  19. هانی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بابا اولش 140000000 تومنه بعدش قیمتش به 250000000 میلیون هم میرسه پس اومد تو بازار سریع بخرین

    پاسخ
  20. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عالیه،من که خیلی دوسش دارم،برای ی نفر که منطقه ازاد زندگی میکنه پولش براش باید خیلی کم باشه،طراحی داخل ساده و شیک،بدنه محکم،از لحاظ صوتی عالیه،ایربگ کافیه،لاستیک سفارشی?،چراغ حرف نداره و …. حیفش که ایران عرضه ی این ماشینو نداره

    پاسخ
  21. حسن
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خداییش قشنگه خوشگله ولی حیف که نمیتونه با پارس tu5 و سمند EF7 و پراید x100 رقابت کنه عرصه براش تنگه ژاپن باید خیلی تلاش کنه قله زیر پایه ما دنا هست زیبای ایرانیم تیبا مخصوصا اون ساینا خخخخخخ واقعا چه حکایتی داریم

    پاسخ
  22. عباس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام ادمین عزیز.من یه دونه از این ماشینا گرفتم(ماکسیما ٢٠١۶)انصافا ماشین فوقالعاده ای هستش!فقط یه مشکل دارم که از هر کسی هم سوال کردم نتونست کمکم کنه!مشکلم اینه که وقتی ماشین رو خاموش میکنم یا زبان پخش سیستم رو انگلیسی میکنم پخش ریست فکتوری میشه و چیزی تو حافظه اش نمیمونه!نه بلوتوث نه آهنگی که پخش میشد نه شبکه های رادیویی!همه باید دوباره بهش معرفی بشن!اگه بتونی تو این مورد یه کمکی بهم بکنی یا کسی رو معرفی کنی بهم ممنونت میشم!

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام…شما کدوم شهر زندگی میکنید که تونستید بخرید؟
      چون من شنیدم جلوی وارداتشو گرفتن

      پاسخ
      1. عباس
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        خوزستان اهواز.کسی رو سراغ نداری؟

        پاسخ
  23. مجتبی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    یک سوال داشتم….حقیقته که میگن ماکسیما جدیده وارد ایران شده اما وارد شهرهایی مانند تهران نمیشه؟
    چون میگن حجم موتورش زیاده
    راسته یا دروغ؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.