رونمایی از نیسان مورانوی هیبریدی

نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای دو خودروی متمایز در غرفه خود داشت. لانیا و نسخه هیبریدی پرچم‌دار کراس اوور این کمپانی ژاپنی، مورانوی جدید.
این اولین بار است که مورانو با این پیشرانه ارائه می‌شود و انتخاب چین به‌عنوان بازار مقصد این خودرو که حتی با رکود بازار، صاحب بزرگ‌ترین بازار خودرو است انتخابی عاقلانه است.

Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016

به خاطر طراحی داخلی و خارجی یکسان این خودرو با نسخه اصلی آن، اگر مدل اصلی مورانو را دیده باشید می‌دانید که طراحی مدل هیبریدی چگونه است. البته با وجود چندین نشانه مشخص است که با یک خودروی معمولی سر و کار نداریم. طراحی جدید چرخ‌ها تنها تفاوت نسخه هیبریدی با نسخه‌های قبلی است.

Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016

قسمت جالب و مهم این خودرو زیر کاپوت نهفته است جایی که مورانوی هیبریدی 2016 از سیستم انتقال قدرت اینفینیتی QX60 هیبریدی موسوم به QR25DER استفاده می‌کند. این موتور بنزینی چهار سیلندر و 2.5 لیتری با سوپرشارژر تقویت شده و موتور الکتریکی 15 کیلوواتی آن را همراهی می‌کند که قدرت خروجی از این دو موتور با سیستم دو کلاچه انتقال می‌یابد. باتری لیتیوم یونی به‌عنوان منبع قدرت الکتریکی عمل می‌کند و موتور احتراق داخلی این خودرو 250 اسب بخار نیرو و 329 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016

متأسفانه نیسان جزییات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده و اطلاعات مربوط به سرعت خودرو و مسافتی که در حالت الکتریکی طی می‌کند یا حتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مجهول است. البته این اطلاعات در تاریخ دیگری اعلام می‌شود.


مورانوی هیبریدی تابستان امسال در بازار چین به فروش خواهد رسید و مشخص نیست این خودرو در بازارهای دیگر به فروش خواهد رسید یا خیر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. جی تی ار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچی از توانایی هاش که نگفته؛ ولی طراحیش خیلی اغراق آمیز شده. یکم به نظرم از اون وقار همیشگی نیسان فاصله گرفته این زبان طراحی جدید…

    پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      دوستان یه سوالی دارم ک اگ ج بدید نیمی از نگرانیام تو زندگی کم میشن
      سوال اینه که خودروهای با دنده اتوماتیک اون هم از نوع قدیمی “مث مزدا 313″،اگه بخواییم تو این خودروها دور موتور رو تا اول محدوده رد لاین بالا بیاریم”جهت استفاده از تمام نیروی خودرو برا شتاب گیری میگم” باید چیکار کنیم دقیقا؟
      دنده این ماشینا کلا تو چه محدوده ای از دور موتور عوض میشه؟

      پاسخ
      1. Alex@neer
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        در گیربکس های cvt باید دسته دنده رو تو حالت 1و 2 بذاری تو بقیه گیربکسهای اتومات هم از طریق شیفترهای دستی پشت فرمون میشه انجام داد

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل shahryar
      shahryar
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      هیچی که نه،جزیی گفته.
      راجم طراحی که خیلی به روز و مدرنه.
      اقایون ماشینای هیبرید و برقی مگه تعرفه گمرکشون صفر نیست؟
      چرا وارد نمیشن؟

      پاسخ
  2. mojtaba
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    این ستون c چی میگه بابا … اه … پرستیژ ماشینو میاره پایین …

    پاسخ
  3. meysam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    حرف نداره.
    فقط نمی دونم چرا نمای جانبیش منو یاد سانتافه 2015 میندازه؟!

    پاسخ
  4. mojtaba
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    عالی عالی عالی … مخصوصا ستون c که جذابیت ماشین رو دو چندان کرده …

    پاسخ
    1. afish
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      دوست عزیز 2 تا کامنت بالاتر میگی ستون c ماشین و خراب کرده الان میگی خوبه

      پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    نمیخوام منحرف بازی دربیارم ولی بهتره یه کلمه تو متن اصلاح بشه! 🙂
    ارادت

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        مخلص داداش 🙂
        راستی سعید جان رسمه که هزارتایی شدن دیدگاه هارو اینجا تبریک میگیم!
        1000 هزارتایی شدن دیدگاهات با اندکی تاخیر مبارک 3>

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سعید
          سعید
          سوابق: (1481 دیدگاه) ,

          ممنون شاهین جان،لطف داری 😀
          البته کمیت مهم نیست،کیفیت مهمه 😀 😀

    1. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      شاهین دهنت سرویس الان سه باره دارم متنو میخونم فکر کنم منظورت اونجاییه که میگه “قسمت جالب و…..”

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        مخلصتم مجتبی جان
        راستش اولین بار که خوندم انقدر خندیدم اشکم در اومد! خیلی کلمه ی جالبی بود و درست تو نقطه ی جالبی هم نوشته شده بود! 🙂

        پاسخ
  6. GT500
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    خیلی عضلانی و خفن . دلم با اون چراغاش برد.
    خوش استیل فوق العاده.

    پاسخ
  7. navid
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    اگه برنامه ریزی دولت درست صورت می گرفت به جای ممنوعیت احمقانع واردات موتورهای بیشتر از 2500 میتونستند واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی رو به معنای واقعی تسهیل کنند.

    پاسخ
  8. AMGs
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    از کنار شبیه لکسس RX جدیده مخصوصا فرم شیشه های کشیده .

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    مطمئنا از نسل قبلش پیشرفت خیلی بهتری داره و امکانات جدید روز،چون این شرکتها و در کل همه در حال پیشرفتن جز…شکل چراغ های جلوشم خوشکله،نسل قبلیش مصرف سوخت خیلی بالایی هم داشت ک حتما الان بهتر شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.