9 موضوع جالب درباره نیسان پت‌فایندر 2017

نیسان پت‌فایندر به‌روز شده به تازگی معرفی شد و به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در آن باعث شده تا این کراس اوور سه ردیفه ایمن‌تر، قدرتمندتر و خشن‌تر از مدل قبلی خود باشد. درحالی‌که بازطراحی کاملی رخ نداده اما این خودرو کارایی بیشتر و تکنولوژی بالاتر را برای رقابتی بودن در برابر رقبای کلیدی‌ای چون هوندا پایلوت، تویوتا هایلندر و فورد اکسپلورر دریافت کرده است.

Nissan-Pathfinder-2017-13
در اینجا 9 ویژگی چشمگیر نیسان پت‌فایندر 2017 را که در سپتامبر 2016 عرضه می‌شود ذکر نموده‌ایم.

  • بله پیشرانه‌ی VQ هنوز هم نفس می‌کشد

درست دیده‌اید، پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری VQ35 هنوز هم وجود دارد اما در آن 56 درصد قطعات جدید هستند. به عنوان نتیجه این پیشرانه به لطف تزریق مستقیم، منیفولد و پیستون جدید و نسبت تراکم افزایش یافته هم‌اکنون قدرت 284 اسب بخاری و گشتاور 351 نیوتون متری دارد. به خاطر استفاده از بلوک آلومینیومی، این پیشرانه سبک‌تر نیز شده است.

Nissan-Pathfinder-2017-7

  • قدرت بیشتر، مصرف سوخت مشابه با مدل قبل

علیرغم اینکه قدرت و گشتاور پیشرانه افزایش یافته اما انتظار نداریم که این خودرو پرمصرف‌تر باشد. در حقیقت نیسان می‌گوید که مصرف سوخت این مدل مشابه مدل قبلی با قدرت کمتر خواهد بود.

  • سیستم تعلیق و فرمان ارتقا یافته به منظور بهبود دینامیک رانندگی

به منظور تلاش برای بهبود هندلینگ پت‌فایندر، نیسان همچنین سیستم تعلیق خودرو را مورد بازنگری قرار داده است. جذب کننده‌های شوک جلو و عقب هم‌اکنون سفت‌تر هستند. فنرهای ارتجاعی در جلو نیز مورد استفاده قرار گرفته و برای پاسخگوتر شدن فرمان، نسبت آن 11 درصد افزایش یافته است.

  • فعلاً نسخه‌ی هیبریدی وجود ندارد

وقتی درباره‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی هیبریدی سؤال کردیم نیسان گفت که برنامه‌ای برای عرضه‌ی این مدل در زمان حاضر ندارد. برخلاف وجود مورانوی هیبریدی و بازگشت اینفینیتی QX80 هیبریدی، پت‌فایندر در آینده‌ی نزدیک فاقد نسخه‌ی هیبریدی خواهد بود. پت‌فایندر هیبرید تنها برای دوره‌ای کوتاه با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری سوپرشارژردار به همراه پیشرانه‌ای الکتریکی و مجموع قدرت 250 اسب بخار فروخته شده است.

2017-Nissan-Pathfinder-front-three-quarter-1

  • برای جلوگیری از تصادفات تکنولوژی‌های بیشتری وجود دارد

تجهیزات ایمنی اضافه شده به این خودرو عبارت‌اند از ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و تشخیص اشیای محرک. این تجهیزات که زمانی در اینفینیتی QX60 هم به چشم می‌خوردند شما را افتادن در دردسر نجات می‌دهند.

Nissan-Pathfinder-2017-9

  • سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته

جدیدترین نسخه‌ی NissanConnect در پت‌فایندر 2017 بکار گرفته شده و صفحه لمسی نیز نسبت به نسخه‌ی قبلی با 1 اینچ افزایش ابعاد 8 اینچی پیدا کرده است. عملکردهای ارتباطی نظیر SiriusXM ترافیک و Travel Link به همراه ناوبری نیز در نظر گرفته شده‌اند. هرچند به‌طور عجیبی اپل کارپلی و اندروید اتو در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو وجود ندارند.

2017-Nissan-Pathfinder-center-stack

  • گیربکس CVT جدید بوده و هنوز هم تنها گزینه‌ی در دسترس است

سومین نسل گیربکس CVT نیسان که اولین بار در ماکسیما 2016 دیده شد در این خودرو بکار رفته است. همانند ماکسیما، این گیربکس دارای کنترل D-Step نیسان است که احساسی شبیه به گیربکس‌های مرسوم را ایجاد می‌کند.

Nissan-Pathfinder-2017-4

  • ارتفاع کف خودرو از سطح زمین 17.7 سانتی‌متر است

انتظار نداشته باشید که این خودرو همانند مدل قبلی خود از هر مکانی عبور کند زیرا ارتفاع کف خودرو از سطح زمین تنها 17.7 سانتی‌متر است و زیر بندی درستی برای انجام این کارها ندارد. بجای آن، کراس اوور نیسان می‌تواند با آرامش خانواده را از میان برف و باران به خانه برساند.

Nissan-Pathfinder-2017-1

  • ظاهر تهاجمی‌تر

پت‌فایندر 2017 نمای جلوی جدیدی دارد. چراغ‌های جلوی خودرو تغییر شکل یافته است. این ماشین همچنین دربردارنده‌ی جلوپنجره‌ی V شکل نیسان بوده که بیشتر روی عریض‌تر بودن خودرو تأکید دارد.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    تویوتا هایلندر ٢٠١٧ رو به این ترجیح میدم گرچه این نیسان هم فوق العادس

    پاسخ
  2. Huracan
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    والا من سانتافه گرندو بیشتر از این قبول دارم، کلا بجز لکسوس بقیه ماشینا شرکتا ژاپنی مثل خود ژاپنیا قیافه هاشون چرته از نظر کیفی هم از کره ایا چند وقتی هست عقب افتادن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      ژاپنی ها جدیدا دارن عقب گرد میکنن… میگن خسته شدیم از با کیفیت بودن… میخوایم دیگه بی کیفیت باشیم… تا چند وقت دیگه ایران خودرو هم از تویوتا و نیسان جلو میزنه.

      ژاپن و آمریکا الگوی کره هستن. بعد شما میگی ژاپن بی کیفیت شده؟؟؟ جل الخالق…

      پاسخ
    2. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      ژاپن از نظر کیفی از کره عقبه!! سخن سنگینی بود واقعا هر چقدر فکر میکنم نمیفهمم ماشینی مثل لنثر کجاش زشته و بی کیفیته؟ حضرت و هایلوکس چی؟ماکسما و آلتمیا و ….؟ عجیب ادم هایی هستیم فکر میکنیم هر چی داریم لنگه نداره! افتابه گرمسیری از ژاپنی بهتره پس؟ ممنون

      پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    نکته 6 و7و8 دلسردکننده بود

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    همه چیز نیسان عالیه
    طراحی
    قابلیت ها
    دوام
    ولی این CVT همه چیز رو خراب میکنه
    چه اصراری هم دارن بهش !!!!

    پاسخ
    1. سهیل
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      گیربکس cvtیکی از بهترین گیربکس های دنیاس که اکثر ژاپنی ها دارن ازش استفاده میکنند.مصرف سوخت بهینه و اصطهلاک کمتر و هزینه نگهداری کمتر ورانندگی نرم تر و راحت تر از مزایای این گیربکسه
      آینده داره میره به سمت cvt
      تویوتا
      لکسوس
      میتسوبیشی
      نیسان
      سوزوکی
      اینا دارن استفاده میکنن ازش

      پاسخ
  5. Mohammad2
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    اقا أمین شما تا حالا با گیربکس cvtرانندگی کردی ؟؟که می گی فلانه و بی ساره شما یک بار باهاش رانندگی کن بعد نظر بده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل <<<<<
      <<<<<
      سوابق: (247 دیدگاه) ,

      بله من با خودروهای دنده دستی ، اتومات معمولی ، اتومات دارای تیپ ترونیک و CVT مولتی درایو رانندگی کردم
      کسالت بار ترین رانندگی هم مربوط به همین گریبکس CVT بوده . یه حسی شبیه موتور سیکلت براوو !!
      درسته از نظر مصرف سوخت بهینه عمل میکنه اما این نوع عملکرد نسبت به گیربکسهای اتومات معمولیه نه تیپ ترونیک ها
      و لذت رانندگی را از بین میبره
      همینه که این نوع گیربکس را در مدلهای آلمانی ، امریکایی و کره ای که بر روی پرفرمنس تاکید دارند اصلا نمی بینید

      پاسخ
  6. Sardar
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالیه . من در این کلاس با قیمت حدودی ۳۵ هزار دلار این و سورنتو رو خیلی می‌پسندم

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    واقعا ظاهرش قدیمی شده بود. یه ماشین کاملا خانوادگیه

    پاسخ
  8. ehsan
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    عاشق طراحی داخلی نیسانم . ساده وشیک

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    یه روز نیست که اینا کاری نکنن، هر روز دارن پرتلاش ظاهر میشن، هر روز یک تکنولوژی جدید و هر روز پیشرفت.

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      احمِدجان تازه اینا شبها هم یه کارایی میکنن و هر شب پر تلاش ظاهر میشن …

      پاسخ
  10. کامران
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    فقط میتسو اوتلندر نیوفیس. لطفا به قیمت رقابتی و کارایی فنی میتسو اوتلندر توجه داشته باشید.

    پاسخ
  11. محمد جواد
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    نیسان با برنامه ریزی ماشیناشو میفرسته تو میدون از این ویژگی اش خوشم میاد

    پاسخ
  12. ferrari
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    کم شدن قابلیت های افرودش نا امیدم کرد. اگرچه اتومبیل بسیار باکیفیت و زیباییه

    پاسخ
  13. آرش
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    عه عه VQ35 بعضی ماکسیماسوارا که موتور تعویض کردن ازین موتور (البته نسخه 2001) رو ماشینشون بستن. از آدربایجان (کشور) وارد میشه اغلبش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.