نیسان

آزمایش نمونه اولیه نیسان با پیل سوختی بیو اتانول در برزیل

همزمان با برگزاری مسابقات المپیک، نیسان در حال تست یک وسیله نقلیه پیل سوختی خاص در خیابان‌های برزیل است. این مدل که بر اساس ون NV200 ساخته شده، به صورت کامل از سوخت بیو اتانول استفاده می‌کند و دامنه مسافت رانندگی با آن به حدود ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. البته نیسان e-Bio Fuel-Cell مانند سایر خودروهای پیل سوختی که دارای یک مخزن داخلی برای ذخیره هیدروژن هستند، عمل نمی‌کند. در این خودرو، سوخت بیو-اتانول پمپاژ می‌شود تا از طریق یک پیل سوختی اکسید جامد، الکتریسیته تولید گردد.

Nissan unveils worldÕs first Solid-Oxide Fuel Cell vehicle
تبدیل بیو‌ اتانول به هیدروژن از طریق یک واکنش الکتروشیمیایی بین یک رفورمر و اکسیژن اتمسفری، موجب تولید الکتریسیته می‌شود و همین الکتریسته پیشرانه موردنیاز وسیله نقلیه را تأمین می‌کند. در این حالت، تبدیل اتانول به هیدروژن موجب تولید مقدار کمی از دی‌اکسید کربن می‌شود؛ اگرچه همین موضوع برای سایر پیل‌های سوختی نیز صادق است. البته به گفته نیسان، فرآیند پرورش گیاهان به منظور تولید بیو-اتانول موجب جبران اثر آلایندگی این نوع پیشرانه می‌شود. نیشکر و ذرت از منابع اصلی برای تولید بیو اتانول به شمار می‌روند؛ گیاهانی که به وفور در امریکای شمالی و جنوبی یافت می‌شوند و همین موضوع، یکی از مزیّت‌های اصلی این سوخت جدید خواهد بود.

Nissan unveils world’s first Solid-Oxide Fuel Cell vehicle
کارلوس گوسن (Carlos Ghosn)، رئیس و مدیرعامل نیسان در این زمینه می‌گوید:

مدل e-Bio Fuel-Cell یک وسیله نقلیه سازگار با محیط زیست در اختیار قرار می‌دهد و فرصتی برای تولید انرژی در سطح محلی فراهم می‌کند. در عین حال، از تمام زیرساخت‌های موجود نیز پشتیبانی می‌کند.

Primer vehículo impulsado por una Celda de Combustible de Óxid
نیسان e-Bio Fuel-Cell دارای یک مخزن ۳۰ لیتری برای اتانول و یک باتری ۲۴ کیلووات‌ساعتی است. با توجه به اینکه این خودرو در حال حاضر در سطح یک «نمونه اولیه» قرار دارد، می‌توان انتظار داشت که مشخصات آن در هنگام ورود به بازار حتماً تغییر کنند. به گفته نیسان، این اولین وسیله نقلیه در دنیا خواهد بود که از پیل سوختی اکسید جامد استفاده می‌کند. پیل سوختی اکسید جامد از یک الکترولیت جامد سرامیکی به جای نمونه مایع آن بهره می‌برد؛ موضوعی که مطابقه گزارش نیسان، بهینه‌سازی‌ زیادی را به دنبال دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ایده خوبیه و هنوز در ابتدای راه قرار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ace

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بیواتانول جایگزین خیلی مناسب و مفیدی میتونه باشه. ببینیم چی پیش میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid S

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این تکنولوژی خیلی جا برای پیشرفت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    افرین به نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد c

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تنها راه جلوگیری از آلودگی محیط زیست ارتقاء و پیشرف تکنولوژی مثل این یا موتورهای هیدروژنی است… اما ماشین های برقی یه اشتباه بزرگه چون اکثر نیروگاهها از سوخت فسیلی استفاده میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا