نیسان GT-R جدید در برابر نیسان GT-R قدیم

گودزیلا قدیم و جدید ندارد اما این دلیل نمی‌شود که ما تفاوت‌های GT-R فیس لیفت شده را با نمونه‌ی قدیمی آن بازگو نکنیم! با ما باشید تا از تفاوت‌های این دو آگاه شوید.

GTR_feature
نیسان جزئیات رسمی GT-R مدل 2017 را در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام کرد. این خودرو از اصلاحات و به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج خودرو برخوردار شده و نیسان امیدوار است که آن را در صدر رقابت‌ها نگه دارد.

GTR_front
اگر برای لمس فرمان این سوپر کار بی‌رحم نمی‌توانید تا سال 2017 صبر کنید، نسخه‌ی قدیمی هم می‌تواند با قیمتی خارق‌العاده کار شمارا راه بیندازد.


GT-R مدل 2017 تغییرات کوچکی را در نمای بیرونی به خود دیده است. جلوپنجره‌ی خودرو حالا کمتر از قبل از فرمی مربع گونه برخوردار است و قطعه‌ی V شکل کرومی در زیر نشان GT-R قرار دارد که مشخصه‌ی خودروهای نیسان است. چراغ‌های روز روشن حالا با ورودی‌های هوا و زیر چراغ‌های جلوی تغییر نکرده قرار دارند.

GTR_tail copy
سپر عقب منفذهای هوای جدید را در پشت چرخ‌ها پذیرا شده و نوار نقره‌ای بزرگی هم بین لوله‌های اگزوز به چشم می‌خورد. این ویژگی به همراه چین‌های افقی زیر چراغ‌های ترمز کمک می‌کنند تا خودرو سبک وزن‌تر از قبل به چشم بیاید. رکاب‌های جانبی نیز تغییر کرده‌اند اما اسپویلر عقبی دست‌نخورده باقی‌مانده است.

GTR_rear
نیسان، GT-R جدید را با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌کند که شامل رنگ بسیار زیبای “نارنجی کاتسورا” هم می‌شود که در تصاویر نشان داده‌شده است. اگر شما نسخه‌ی “پرستیژ ادیشن” GT-R را انتخاب کنید، می‌توانید از بین 4 تریم مختلف چرم برای داخل خودرو یکی را برگزینید.

GTR_interior copy
نمای داخلی هم اصلاحات قابل‌توجهی را به خود دیده است که گیراترین آن‌ها صفحه لمسی 8 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی است که در بالای کنسولی که توسط چرم احاطه شده قرار گرفته است. نیسان تعداد دکمه‌های موردنیاز برای سیستم ناوبری و صوتی را کاهش داده و پدال‌های تعویض دنده را بر روی غربیلک فرمان قرار داده است.

Nissan_control
یک کنترلر چرخشی هم در کنسول مرکزی فیبر کربنی قرارگرفته است که چرخیدن در منوهای سیستم ناوبری و سرگرمی را آسان‌تر کرده و ما انتظار داریم که این سیستم در مدل‌های آینده‌ی نیسان هم بکار گرفته شود.

GTR_colour
خودروی جدید از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی 3.8 لیتری سود می‌برد اما 20 اسب بخار بیش از مدل قدیمی نیرو تولید می‌کند (562 اسب بخار در مقابل 542 اسب بخار مدل قدیمی) که این مهم به لطف زمان‌بندی احتراق بهبودیافته و فشار بوست بالای توربوها حاصل شده است. گیربکس 6 سرعته و دوکلاچه خودکار هم اندکی بازنگری شده تا سروصدای کمتری تولید کند و شیفت‌های نرم و روان‌تری به GT-R ارزانی دارد.

GTR_brake_lights
شاسی مستحکم‌تر شده و سیستم تعلیق هم در زمان دور زدن‌ها پایداری بیشتری را نشان می‌دهد.GT-R جدید به لطف تنظیم جدید سیستم تعلیق سریع‌تر از قبل پیچ‌ها را طی می‌کند. سیستم اگزوز جدید از تیتانیوم ساخته‌شده و آنچه را که نیسان “سیستم افزایش صدای فعال” می‌نامد به نمایش می‌گذارد.


نیسان هنوز قیمتی را برای GT-R جدید اعلام نکرده اما انتظار داریم که قیمت مدل جدید در حوالی نسخه‌ی قدیمی‌تر (111 هزار دلار تا 125 هزار دلار) باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل O /\/\ I D
    O /\/\ I D
    سوابق: (164 دیدگاه) ,

    نمای بیرونیش تغییرات خاصی نداشته بجز اینکه آیرودینامیکتر شده !!
    ولی داخلش واقعا قشنگتر شده چون بنظرم نسخه قبلیش داخلش حوصله سربر و ساده تر بود !!
    دیگه موتور و شتاب و قوای محرکه اش که شاهکاره و حرفی برا گفتن نمیزاره !!
    چرخاش برا صاحباشون بچرخه !! ما هم که فقط به عکسا اکتفا میکنیم !!

    پاسخ
  2. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    کلیپ درگ این دوغول ژاپنی دیدن داره

    پاسخ
  3. Nissan...Japan
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    ظاهرش تغییرات ریز ولی موثری داشته نمای داخلیش زیباتر شده،در کل واقعا واسه خودش تو کلاس سوپر کار ها اعجوبه ایه.

    پاسخ
  4. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    واقعا این سبک قیاس خودروها در عکس های بهم چسبیده بسیار عالیه و البته جذابیت خاصی هم داره
    ممنون از شاهین عزیز

    پاسخ
  5. Maysam..laferrari
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    با این که با خودروهای ژاپنی نمیتونم ارتباط برقرار کنم ولی GTR همیشه استثنا بوده??

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    این ماشین، غولیه واسه خودش، نمای داخل کابینش هم که حرف نداره. در کل، عالیه.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    واقعا حرف نداره….سامورایی به تمام معنا…چیزی نمیشه گفت

    پاسخ
  8. ramy
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    قبلاً بازی بود به srs البته این بازی تقریبا 8 سال پیش اومد بیشتر این بازی روی gtr تمرکز کرده بود که خیلی ایده جالبی بود از اون موقعه عاشس این ماشین شدم بعدش فهمیدم که بهترین ماشین اسپرت دنیاست

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل american muscle
    american muscle
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    گودزیلا بازم گل کاشته.ولی تغییرات ظاهریش زیاد نبود.به نظر من چرافای عقبش و جلوش با هم نمیخونن میتونن جلویی ها خشن تر باشن اگه توجه کنین متوجه میشیدش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.