نمایش مدل اروپایی نیسان NP300 ناوارا پیکاپ

نیسان NP300 ناوارا با یک طراحی مدرن در بدنه و بهینه‌سازی‌های سبک «کراس‌اور»، امیدوار است تا با تکنولوژی‌های جدیدی که در این کلاس خودرویی ارائه کرده، مشتریان را تحت‌تأثیر قرار دهد. در حالی که کلاس پیکاپ‌های اروپایی به اندازه کلاس‌های دیگر محبوبیت ندارد، ولی نیسان NP300 ناوارا در تلاش است تا با استفاده از چند تکنیک برای کاربردی‌تر شدن و همین‌طور بهینه‌سازی، این شرایط را تغییر دهد.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

نیسان در ساخت NP300 ناوارا بیشتر بر روی بهبود شرایط راحتی تمرکز کرده و در همین حال، قابلیت‌های آفرود، دوام و ظرفیت حمل بار این پیکاپ را حفظ کرده است. نیسان به این منظور از همان «فرمول کراس‌اور» موجود در قشقایی، ایکس-تریل و جوک استفاده کرده است. مطابق گفته نیسان، NP300 ناوارا از راحتی، کیفیت و استایلی مشابه خودروهای شهری و همین‌طور از برخی تکنولوژی‌ها مانند مانیتور دید پیرامونی، سیستم نیسان‌کانکت و چراغ‌های LED، برای اولین بار در این کلاس بهره‌مند شده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

همچنین NP300 ناوارا برای اولین در بازار، یک گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل (حدود ۱۶۱ هزار کیلومتر) ارائه کرده که مطمئناً یک نکته اضافی مهم در نظر خریداران آن خواهد بود.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

برای بهبود شرایط سواری و هندلینگ، نیسان در این مدل یک سیستم تعلیق جدید با پنج لینک برای مدل دو کابین «دابل کاب» طراحی کرده که نسبت به طراحی فنر‌‌های تخت قبلی، ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است. در همین حال، مدل «کینگ کاب» دارای یک نسخه ارتقا یافته از طراحی فنر تخت است که به اندازه ۳/۱ درصد در زاویه حمله (Approach Angle) بهبود ایجاد کرده و همین‌طور میزان نویز حاصل از جاده را کاهش داده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

تکنولوژی‌های درون‌خودرویی مطمئناً یکی از نقاط قوت NP300 ناوارا در زمینه فروش خواهد بود؛ مخصوصاً با درنظرگرفتن اینکه این مدل در چه در کلاس خودرویی قرار می‌گیرد. مانیتور دید پیرامونی و سیستم ترمز جلوی اضطراری (FEB) برای بازار پیکاپ‌ها کاملاً جدید هستند و همین‌ها نیز می‌توانند باعث شوند که فرمان مشتریان به سمت نمایندگی‌های نیسان کج شود.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

از دیگر امکانات ایمنی و راحتی می‌توانند به سیستم کروز کنترل، کنترل حرکت و دستیار شروع حرکت در شیب و همین‌طور، ورودی بدون‌کلید، دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ اشاره کرد. طراحی داخلی NP300 ناوارا به صورت کلی تغییر کرده است و شرایط راحتی‌ای مانند یک کراس‌اور را برای سرنشینان فراهم کرده است. هر دو مدل «دابل کاب» و «کینگ‌ کاب» با سیستم کنترل هوای دیجیتالی دوگانه و همین‌طور تهویه عقب کابین و طرح ویژه صندلی‌ها همراه هستند.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

از لحاظ ظاهری، NP300 ناوارا دارای یک طراحی زمخت و در عین حال اسپورتی است؛ این چیزی که نیسان می‌گوید و با ترکیبی از برجستگی‌ها و تقعر سطوح، در کنار جلوپنجره ویژه نیسان، یعنی V-موشن و چراغ‌های روشنایی روز LED طرح بومرنگ ایجاد شده است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

در زمینه عملکرد، یک موتور جدید ۲/۳ لیتری dCi را داریم که در دو حالت آپشن می‌توانند قدرت‌هایی برابر ۱۵۸ و ۱۸۷ اسب‌بخار داشته باشد. ضمن اینکه طول بارگیر نیسان NP300 ناوارای جدید در مدل «دابل کاپ» به اندازه ۶۷ میلی‌متر بیشتر است و با ۱۵۸۷ میلی‌متر طول بارگیر، از این نظر به سرآمد خودرو‌های حاضر در این کلاس تبدیل شده است. همچنین طول بارگیر مدل «کینگ‌ کاب» برابر ۱۷۸۸ میلی‌متر است.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

۷ کیسه هوا، سیستم ترمز الکترونیکی، تجهیزات الکترونیک آفرود مانند سیستم دستیار شروع حرکت در شیب، کروز کنترل و شیشه‌های اتوماتیک پنجره‌ها، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در تمام مدل‌های NP300 ناوارا ارائه خواهند شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

20 دیدگاه

    1. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      اقا علاقه شدیدی به پیکاپ های نیسان و تویوتا و فورد دارم از جمله فورداف15!!!کاش یه روزی به ارزوم برسم یه دونه بخرم و رینگ خفن با لاستیک پهن و سپر جلو خفن روش بندازم حالشو ببرم!!!

      پاسخ
  1. امیر مرادی
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    انگار نه انگار که یه وانت پیکاپه..ببین چقدر لوکس ساخته شده.
    اونوقت ویران خودرو میاد آریسان میزنه که پلتفرمش روآ ، کاپوتش پرشیا ، صندوقش وانت تندر و کابینش 405ه بعدم ادعا میکنه 52 میلیارد خرج طراحیش شده…الله اکبر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      در عوض گشتاور بالای داره فکر کنم بالای 400 نیوتون متر گشتاور داره وقتی با همرده های خودش مثل هایلوکس مقایسش کنیم می بینیم که اسب بخار کمتری نصبت رقبا نداره البته نیسان برای بازار آمریکا حتما از موتور هاى شش سیلندر و پر قدرت تر استفاده خواهد کرد

      پاسخ
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
          سوابق: (811 دیدگاه) ,

          درود بر datsun عزیز.خوبی داداش؟خیلی وقت بود نبودی.
          حرف شما کاملاً درسته اصلاً چیزی که در این کلاس خودرو حرف اول رو میزنه گشتاوره چون کاربردشون به گونه ایست که علیرغم قدرت کمشون به گشتاور بالا برای مکان های شیبدار و سربالایی و… نیاز دارن.
          الان برای مثال تراک های جنرال موتورز هم گاهی بالای 1000 نیوتون متر گشتاور دارن در حالی که قدرتشون شاید از نصف گشتاور هم کمتر باشه.
          ارادتمندم

      1. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        داتسون راست میگه این نیسان آبی 100اسب بخار هم نداره اما 5تن بار هم میتنه ببره بخار گشتاور بالاش

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگ و با تجیهزات ساخته شده که برای یک پیکاپ، معرکه است.

    پاسخ
  3. امیر حسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    خدا کنه وارد ایران بشه. ماشین با ابهتی هست و خوشگلیه

    پاسخ
  4. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    قیافش لوکس تر از هایلوکسه ولی عملکردش فک نکنم در حد هایلوکس باشه

    پاسخ
  5. منصور
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    عالی و مقبوله ولی صبر میکنم سایپا “تیبا وانت “رو طراحی و تولید کنه… آخه قابلیت آفرودش واسم مهمه 🙂

    پاسخ
  6. سامان از تبریز
    سوابق: (1480 دیدگاه) ,

    گارانتیش بخوره تو سر ویران خودرو و سایپا

    161 هزار کیلومتر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.