ون نیسان NV300 در نمایشگاه هانوفر معرفی شد

در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر امسال نیسان ون جدیدی را با نام NV300 معرفی کرد که جایگزین مدل قدیمی Primastar شده و در بین LCVهای حال حاضر نیسان، بزرگ‌تر از NV200 و کوچک‌تر از NV400 می‌باشد؛ اما اگر چهرهٔ ون جدید نیسان برای شما آشنا است اشتباه نمی‌کنید زیرا این ون با سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت خودروسازی بزرگ جنرال موتورز و رنو-نیسان در فرانسه و انگلستان ساخته می‌شود؛ بنابراین اساساً ون جدید نیسان NV300 کاملاً با ون‌های اوپل/واکسهال ویوارو، رنو ترافیک و فیات Talento یکسان است.

426151282_Nissan_NV300_Comb

غیر از برندهای دیگری که ذکر شدند، نیسان NV300 هم در مدل‌های مختلفی ساخته خواهد شد که عبارت‌اند از پانل ون در چهار اندازهٔ مختلف (پانل ون به ون مخصوص حمل بار گفته می‌شود که فاقد صندلی‌های عقب و پنجره‌های جانبی عقب است)، ون شش‌نفره در دو سایز مختلف، ون مسافربری 9 نفره در دو نوع مختلف و درنهایت به‌صورت شاسی برای تبدیل به کاربری‌های دیگری مانند موتور هوم؛ بنابراین این LCV میان سایز نیازهای هر خریداری را پوشش خواهد داد.

426151285_Nissan_NV300_Van_

نسخهٔ پایهٔ پانل ون NV300 توانایی حمل بارهایی با طول تا 3.75 متر دارد درحالی‌که سطح تجهیزات و طراحی داخلی آن‌هم بار دیگر همه‌کاره بودن NV300 را ثابت می‌کند. در این ون از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect استفاده شده است که درواقع همان سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داچیا است. البته این سیستم برای مقاصد اقتصادی و همه‌کاره، کارکردی کاملاً خوبی دارد. در قسمت‌هایی چون فرمان، صفحه آمپر و کنترلرهای صوتی NV300 نیز تا حد زیادی از رنو کلیو الهام گرفته شده است.

برای این ون جدید فقط یک پیشرانهٔ دیزل 1.6 لیتری در نظر گرفته شده است اما این موتور با چهار سطح قدرت مختلف ارائه خواهد شد. دو نمونهٔ آن‌ها مجهز به یک توربوشارژر با قدرت‌های 95 و 120 اسب بخار و دو نمونهٔ دیگر مجهز به دو توربوشارژر و با قدرت‌های 125 و 145 اسب بخار خواهند بود. تمامی این موتورها با یک گیربکس 6 سرعته مشابه گیربکس محصولات رده پایین رنو و داچیا عرضه می‌گردند درحالی‌که مصرف سوخت آن در نمونهٔ ون مسافربری معادل 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. از رقبای این LCV جدید می‌توان به فولکس‌واگن ترنسپورتر، هیوندای iLoad، سیتروئن Spacetourer، فورد ترانزیت کاستوم و مرسدس بنز ویتو اشاره کرد.

426151284_Nissan_NV300_Comb

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

8 دیدگاه

  1. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    می خواستم بنویسم موتورش ضعیفه دیدم این ون کارش مسارفر بری هست پس برا کإرهای این چنینی موتورش خوبه
    طراحی قابل قبولی هم داره

    پاسخ
  2. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    خوبه.
    حداقل از رقیبانش یک سر و گردن جلوتره.
    mercedes benz vito هم مال سال 2011 است و کم کم داره قدیمی میشه.
    به نظرم مرسدس بهتره به فکر یک جایگزین مناسب برای vito باشه

    پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    خدا لعنت کنه اون کسی رو که گفت تو مدل های پایین رنگ سپر با بدنه متفاوت باشه یعنی دلم میخواد بدونم قصدش از این کار مزخرف چی بود که گریبان گیر خیلی از ماشین های دیگه شد
    خدا ازش نگذره …………

    پاسخ
    1. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      دوست عزیز هدف اولا که باید ارزون باشن،یه سپر همرنگ با بدنه،حتی یه دلار هم به قیمت تمام شده اضافه کنه،تو تیراژ میلیونی ببین چقد میشه.
      بعدشم اینجور چیزاس که باعث میشه یه خودروی خوب با قیمت قابل ابتیاع برسه دست خریدار.

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1607 دیدگاه) ,

        در هر حال بدترین کاری که میشد کرد همین بود
        میشه یه سری چیز های دیگه رو حذف کرد مخصوصا درون کابین تا بیان قیافه ماشین رو کلا به فنا بدن ……..

        پاسخ
        1. کامیاب
          سوابق: (459 دیدگاه) ,

          یکی از دلایل دیگش اینه عموما خودروهای تجاری از جلو عقب زیاد ضربه میخورن،اگر همرنگ باشه،هزینه تعمیراتش زیادتر میشه.
          اینکه میگین از داخل کابین حذف میکردن،دیگه خب نیسان و مهندساش و قیمت گذاراش مطمئنا فکر همه چی رو کردن.

  4. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    حالا باید دید فولکس واگن چیکارمیکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.