تغییرات نیسان سنترا ۲۰۱۶

نیسان سال ۲۰۱۵ را «سالِ سدان» نامگذاری کرده و با ارائه مدل جدید نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ و همین‌طور تجدیدنظر در طراحی آلتیما ۲۰۱۶، به این موضوع وفادار مانده است. برای تکمیل سال مختص به ارتقای مدل‌های سدان، نیسان سنترای سدان مدل ۲۰۱۶ نیز با ظاهری جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵ حاضر شده است.

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

بیشترین تغییرات نیسان سنترا ۲۰۱۶ در ظاهر و بدنه آن هستند. یک جلوبندی جدید، به‌ همراه یک طراحی تازه برای کاپوت، گل‌گیرهای جلو، جلوپنجره، چراغ‌های طرح «بومرنگ» جدید در جلو و عقب، از جمله مواردی هستند که سنترا را از نظر ظاهری، هم‌ردیف مدل‌های آلتیما و ماکسیما قرار می‌دهند. در تریم‌های سطح بالاتر SR و SL، چراغ‌های جدید LED در جلو به همراه چرخ‌های ۱۷ اینچی اضافه می‌شوند. همچنین رنگ جدید آبی مروارید (Blue Pearl) به پالت ۱۰ رنگه نیسان برای بدنه سنترا افزوده شده است.

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

داخل کابین سنترا نیز ارتقا پیدا کرده است. یک غربیلک فرمان جدید که از نمونه مورد استفاده در سوپرماشین 370Z الهام‌ گرفته شده، به همراه یک صندلی آپشن جدید برای راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، از جمله امکاناتی هستند که در این کابین جلب‌توجه می‌کنند. از دیگر ارتقاهای جزئی دیگر می‌توان به یک طراحی جدید برای کنسول وسط، شیفتر و تجدیدنظر در مجموعه نشانگرها اشاره کرد.

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

نمایشگر LCD در مجموعه نشانگر‌ها، از جمله ویژگی‌های جدید مدل ۲۰۱۶ است و در آن اطلاعات کلیدی نمایش داده می‌شود. سیستم تلماتیک «نیسان‌کانکت» نیز در مدل ۲۰۱۶ برای اولین بار است که در سنترا ظاهر می‌شود و امکاناتی از قبیل سرویس‌های اضطراری، هشدارها، کنترل از راه دور و حتی قابلیت تنظیم هشدار در هنگام عبور از محدودیت سرعت یا خروج از یک محدوده مکانی خاص را در اختیار قرار می‌دهد.

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

2016 Nissan Sentra
2016 Nissan Sentra

سنترا ۲۰۱۶ همچنین تمام تکنولوژی‌های ایمنی در دسترس را در خود جمع کرده است؛ از جمله ترمز اضطراری جلو، کروز کنترل انطباقی، تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌سر.


تمام مدل‌های سنترا برای پیشرانه به صورت استاندارد از یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کنند که برای آنها قدرتی برابر ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۱۷۳/۵ نیوتن‌متر به همراه دارد. در بیشتر مدل‌ها، قدرت خروجی موتور از طریق یک سیستم CVT استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در عین حال، یک گیربکس ۶ دنده دستی نیز برای مدل پایه سنترا S ارائه می‌شود. مطابق گفته نیسان، سیستم CVT برای ایجاد یک حس طبیعی و نرم در شیفت دنده‌ها تنظیم شده است. نیسان همچنین از تجدیدنظر در تنظیمات سیستم تعلیق و نرم‌افزار سیستم فرمان الکتریکی خبر می‌دهد و همین‌طور، از تایرهای جدید برای بهبود حسّ فرمان استفاده کرده است. سختی فنربندی و دامپرها به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و صلبیت بدنه مدل ۲۰۱۶ از سنترا، بیشتر از هر زمان دیگری است.


قیمت نیسان سنترا S مدل ۲۰۱۶ از ۱۷ هزار و ۶۰۵ دلار با گیربکس دستی شروع می‌شود. از قیمت‌گذاری مدل‌های دیگر سنترا اطلاعات بیشتری در دست نیست، ولی مطابق گفته نیسان، سنترا SV همراه با امکاناتی چون سیستم راهبری، هشدار نقطه کور و ترافیک‌ پشت‌سر در بازه قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار قرار خواهد گرفت. اوا

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

9 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    آلتیمای کوچک
    ماشین زیبا با امکانات مناسب وقیمت خوب

    پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    بنظر من زشته چراغاش باید باریکتر میبود یکم انگار چاق نشون میده ماشین ونافرم نظر شخصیمه کلا ماشین بد قواره ایه

    پاسخ
  3. MehdiTurbo
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    ۱۸ هزارر دلار،خودروهایی ک ارزانند برای انها و فروش بیشتر خودروهایی ک گرانند برای ما نسبت به انها.

    پاسخ
  4. آبادان
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    قیمت پاییه سنترا تو منطقه 53 تومنه یه ماشین خانوادگی و ارزان و با کیفیت بسیار بالا

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    میتونه رقیبی برای کرولا باشه.

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    خیلیم خوب وعالیه…نیسان واقعا ماشیناش حرف نداره جدیدا هم طراحیاش خیلی توپ شده کمترکسی هست که ازطراحیش عیب بگیره
    ازنظرکیفیت وایمنی عالیه خب ژاپنیه دیگه

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوستان منظور از کلمه {صلبیت بدنه } چیه؟ ممنون میشم اگه توضیح بدین.

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      – نداشتن حرکت گهواره ای در مانورهای سریع و پیچها
      – عدم شیرجه جلوی خودرو هنگام ترمز
      – کم بودن حرکات موجی اتاق در عبور از ناهمواری ها

      پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان کسی میدونه سنترا دنده اتوماتش چند دندس؟
    در ضمن الانترا بهتره یا سنترا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.