نیسان تیتان کانسپت برای رقابت با رپتور

وقتی نیسان در نمایشگاه دیترویت در سال گذشته از مدل جدید پیکاپ فول‌سایز تیتان رونمایی کرد، هر کسی می‌توانست با یک نگاه تشخیص دهد که در طراحی و استایل به کار رفته در تراک جدید، شرایط سری F فورد مدّنظر بوده است. در هر حال، به نظر می‌رسد که فورد سری F همواره به عنوان پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در امریکا، جایگاه خود را داشته باشد و بنابراین، یک مرجع غیرقابل‌اجتناب برای هر خودروسازی است که می‌خواهد یک پیکاپ بزرگ جدید طراحی کند. امسال نیز در نمایشگاه دیترویت، نیسان پرده از روی کانسپتی کشیده که یک نسخه از تیتان با عنوان «واریِر» است و نمی‌تواند انعکاس‌های خود را از یک سری F دیگر، یعنی فورد F-150 رپتور، پنهان کند.

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

همانند رپتور، واریر نیز برای رانندگی آفرود بهینه‌سازی شده است. ظاهر تیتان که نیسان از آن با عبارت «طراحی الهام‌گرفته شده از مسابقات صحرایی و آماده برای ماجراجویی» یاد می‌کند، دگرگونیِ زیادی را نشان می‌دهد. ارتفاع این کانسپت تقریباً‌ ۷۵ میلی‌متر بالاتر از مدل استاندارد تیتان XD قرار می‌گیرد و همین‌طور، حدود ۱۵۲ میلی‌متر عریض‌تر است. گل‌گیرهای برجسته و عریض‌تر واریر، چرخ‌های بزرگ ۱۸ در ۹/۵ اینچی را در پوششی از تایرهای ۳۷ اینچی در خود جای داده‌اند.

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

در حالی که موتور کامینز ۵ لیتری توربو-دیزل V-8 و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دچار تغییر نشده‌اند، کانسپت واریر بر روی یک سیستم تعلیق کاملاً جدید و با بازه جابجایی بالا سوار شده که از مستهلک‌کننده‌های هیدرولیکی استفاده می‌کند. سیستم تعلیق جلو نیز عناصری مانند بازوهای کنترل جدید، مفصل‌های کروی قدرتمندتر، طراحی‌های مقابله با کشش تای-راد و شوک‌های کویل‌اور داخلی به خدمت گرفته است. این شوک‌های داخلی همچنین در سیستم تعلیق نیز در کنار محورهای جدید ضدّ لغزش و بلوک‌های لیفت به کار رفته‌اند.

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

مسلماً بیشترین تغییرات کانسپت واریر در طراحی ظاهری آن بوده است. طراحان نیسان با استفاده از یک زمینه خاکستری مات، ظاهری منحصر به فرد برای واریر ایجاد کرده‌اند. چراغ‌های LED کوچک آفرود که به صورت دسته‌های ۶ تایی در هر طرف سقف قرار گرفته‌اند و همین‌طور یک اسپویلر یکپارچه با عقب کابین، از جمله مواردی هستند که در این طراحی جلب‌توجه می‌کنند. طراحی جدید کاپوت شامل هواکش‌ها و خطوط جریان به سمت یک جلوپنجره کاملاً سیاه رنگ است. چراغ‌های LED جدید در جلو، حالت دو حرف C در هم تنیده راه دارند و چراغ‌های راهنما نیز در گل‌گیرهای عریض‌تر پیکاپ جاسازی شده‌اند. این در حالی است که الگوهای نارنجی‌رنگ و قسمت‌های نقره‌ای مات، جلوه روشن‌تر در بخش‌های پایین بدنه ایجاد کرده‌اند. در قسمت پایین‌ بدنه در جلو، یک طراحی سفارشی با یک صفحه ضربه‌گیر شاهده هستیم و در همین، در عقب، یک طراحی جدید برای درب بارگیر شامل یک پنل بزرگ تریم مشکی و همین‌طور یک اسپویلر دیگر در بالای آن است. طراحی جدید سپر عقب، خروجی‌های چهار گانه سیستم اگزوز را در بر می‌گیرد.

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

Nissan TITAN Warrior Concept
Nissan TITAN Warrior Concept

داخل کابین تیتان نیز دستخوش تغییر شده است و مواردی چون صندلی‌های چرمی و پارچه‌ای مشکی با طرح‌های نارنجی، پره‌های غربیلک فرمان آلومینومی تراشکاری‌شده، سه نشانگر کمکی در بالای وسط داشبورد، سوئیچ‌های کنترل اضافی و یک کنسول وسط با گرم‌کن و خنک‌کننده در قسمت‌های نگهدارنده فنجان در آن به چشم می‌خورند.


در مرحله کنونی، واریر تنها یک کانسپت محسوب می‌شود. ولی می‌توان گفت که این جذاب‌ترین نسخه‌ای از تیتان است که تاکنون وجود داشته است. ضمن اینکه رقابت و چشم‌و‌همچشمی نیسان با فورد با قرار دادن این پیکاپ آفرود در خط تولید، بسیار جالب خواهد بود.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

17 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    بیشتر بدرد فیلمای ترانسفورمرز میخوره تا سواری آفرود

    پاسخ
    1. Nissan...Japan
      سوابق: (94 دیدگاه) ,

      واقعا دیوانه کنندس…کم نظیره طراحیش

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    درباره مشخصات فنى زیاد صحبت نشد
    ولى احتمال خییییییلى زیاد هنوز رپتور بهتره
    بایدم باشه
    بخصوص با مدل هنسى و شلبى که 600 و 700 اسب بخاره
    مدل جدیدش هم از گیربکس 10 دنده استفاده میکنه و موتور 3.5 لیترى توربو (اکو بوست)که به گفته کمپانى قدرتش از موتور 6.2 لیترى یعنى 411 اسب بخار بیشتره.

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    یکم زیادی فضایی شده….
    ماشین خوبیه ولی اگه امیدوارن جای فورد رو بگیره فکرشم محاله فورد قیافه پخته تری داری و کاربردی ترم هست

    پاسخ
  4. احسان(احسان)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا بزرگای ایران می خوان این ملت رو عذاب بدن.مثل اینکه از طرف قاضی اخرت احضار شدن تا تو این دنیا ما رو محاکمه کنن.از یه طرف*** چرا باید یه ماشین ساده کره ای ارزوی من 25 ساله باشه اما تو امریکا برای بچه 18 سالشون میتونن یه ماشین اسپرت خریداری کنن؟هر روز عکس ماشین ها رو میبینیم فقط حسرت می خوریم.ای کسایی که *** واقعا تفکراتتون ارزش این رو داره اینده کشور رو بخطر بندازید؟

    پاسخ
    1. mahdi
      سوابق: (150 دیدگاه) ,

      احسان من عزیزم ماها اگه بخواهیم به رویاهامون برسیم تنها راهش اینه که بگیریم بخوابیم.حداقل من یکی از تفکرات عقب افتاده اینها مثل خودشون به بن بست خوردم هر چقدر فکر میکنم آخرش دیگه مغزم errorمیده

      پاسخ
      1. احسان(احسان)
        سوابق: (2211 دیدگاه) ,

        والا منم وقتی بخوام به یه راه جدیدی فکر کنم صفحه پیوندهای فیلترینگ میاد جلو چشم انقدر که همه چیزو محدود کردن

        پاسخ
    2. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      داداش این مطالب کلش حسرت واس ما پس ناراحت نباش و فقط بخون ازش لذت ببر که چنین چیز هایی تولید میشه ایشالله یه روز ما هم بتونیم به اون چیزی که شما گفتی برسیم

      پاسخ
  5. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    نیسان هست دیگه نباید کمش گرفت!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    اگر قصد نیسان رقابت با فورد باشه خیلی بلند پروازانه هست ،،،ولی در حد خودش تراک فوق العاده ای شده …فکر میکنم از نیسان آبی های تو ایران هم الهام گرفته باشن !

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    به نظرم طراحیش خیلی از هم وطنش تویوتا هایلوکس سر تره خیلیییی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
      (*مهرداد*)
      سوابق: (339 دیدگاه) ,

      کلاس این تراک با هایلوکس فرق داره ،،،این فول سایز هست و هایلوکس کلاس سایز متوسط ،،،رقیب این تاکوما و تندرا هست و رقیب هایلوکس نیسان ناوارا np300

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل moein
        moein
        سوابق: (775 دیدگاه) ,

        من کاری به استایلش نداشتم گفتم طراهیش زیبا تره

        پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    عجب چیزی شده، ای ول. نیسان هم در ماشینهای تولیدی و هم در ماشینهای کانسپت، خیلی قشنگ طراحی کرده.

    پاسخ
  9. AUTO KIA
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان:به نظرم نیسان بهتره بره اسباب بازیها شو درست کنه…آخه این چه کاریه قابل مقایسه با ( فورد اف 150رپتور)نیست…

    پاسخ
  10. مانی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بی ربط: ما یه مورانو داریم باهاش حال ماشینای دیگرو میگیریم اینو نمیدونم چجوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.