تست و بررسی آکورا NSX جدید

آکورا NSX از گشتاور الکتریکی استفاده می‌کند، شاسی در حد کلاس جهانی دارد و از سیستم الکترونیکی چهارچرخ متحرکی سود می‌برد که پاسخ‌های پدال گاز را تضمین می‌کند.
کنایه‌دار است، نه؟ برای خودرویی که ظاهری سریع دارد و بسیار هم سریع است وقت خوبی است تا به بوته‌ی آزمایش گذاشته شود. اما همان‌طور که آن‌ها می‌گویند، شما نمی‌توانید به سرافرازی حمله کنید.
به خاطر اینکه زمان تولید این خودرو بسیار طولانی شد، ما زمان زیادی برای کشف همه‌ی جزئیات این خودرو خواهیم داشت. قبلاً می‌دانستیم که NSX از پیشرانه‌ای 6 سیلندر با دو توربو سود می‌برد، به همراه 3 موتور الکتریکی و البته گیربکس نه سرعته با کلاچ دوبل.
و به نتایج جالبی هم رسیدیم! اسب بخار و برچسب قیمت این خودرو به یک اندازه عجیب‌وغریب هستند!
اما هیچ‌کدام از این‌ها چیزی را که واقعاً می‌خواهید بدانید را بازگو نمی‌کنند مگر تا زمانی که NSX را برانید.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

من می‌توانم بگویم که آکورا NSX باشکوه و عجیب است اما برای من همه‌چیزتمام است زیرا راندن این خودرو به‌راستی تجربه‌ی مرا بالا برد. به یاد داشته باشید که ما درباره‌ی تکامل‌یافته‌ترین و باشکوه‌ترین خودرویی صحبت می‌کنیم که تابه‌حال از ژاپن آمده است. (طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا می‌توانند نارضایتی خود را در کامنت ها اعلام کنند!)
ممکن است که قدری لگ توربو وجود داشته باشد اما شما نمی‌توانید این را بگویید. چون‌که موتور الکتریکی عقب گشتاور (148 نیوتن متر که از دور موتور 500 در دسترس است) بی‌وقفه‌ای را تأمین می‌کند که هر تأخیری را پوشش می‌دهد. به این مورد پیشرانه‌ی احتراق داخلی در وسط قرارگرفته را اضافه کنید که درمجموع 573 اسب بخار را در دسترس قرار می‌دهد.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

برای اجتناب از بیش فرمانی، موتورهای الکتریکی قرارگرفته در جلو، هرکدام می‌توانند 73 نیوتن متر گشتاور را برای بیرون کشیدن شما از پیچ فراهم کنند. ممکن است که صدای زیادی ایجاد نشود اما به‌طور حیرت‌انگیزی خوب کار می‌کند. به‌عنوان نتیجه، آکورا NSX بسیار پایدارتر ازآنچه از یک خودروی موتور وسط انتظار دارید عمل می‌کند. به‌طورمعمول یک خودرو بااین‌همه قدرت نیازمند هشدارهایی در زمان طی کردن پیچ‌ها است، بله حتی با لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo R. اما اینجا نه! NSX واقعاً شمارا به چالش می‌کشد تا زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید پایتان را روی پدال گاز بفشارید. خودرو شرایطی را فراهم می‌کند تا احساس کنید ازآنچه که فکرش را می‌کردید بهتر رانندگی می‌کنید.
جادوی واقعی آن است که NSX همه‌ی این‌ها را طبیعی و یکپارچه انجام می‌دهد. شما به‌طور ساده از تکنولوژی اطلاع پیدا نمی‌کنید. فرمان خودرو طبیعی احساس می‌شود و ترمزهای احیاکننده به همان اندازه که استوار هستند، قدرتمند هم هستند.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

برخی ممکن است که وزن خودرو انتقاد کنند و البته اشتباه هم نمی‌کنند. با 1723 کیلوگرم وزن، آکورا 272 کیلوگرم سنگین‌تر از R8 است و قطعاً خودروی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود، هرچند اصلاً سنگین احساس نمی‌شود.


رئیس بخش روابط عمومی هوندا آقای Sage Marie می‌گوید که NSX اگرچه شبیه NSX اصلی نیست اما در راه درستی قدم برمی‌دارد و این صنعت را در جهت جدیدی قرار می‌دهد. درحالی‌که NSX اصلی و قدیمی بسیاری از سوپرکار ها را وادار به ارائه‌ی کارایی هیجان‌انگیز با وزن کم، اطمینان بالا و سهولت رانندگی کرد، این NSX سطح جدیدی از تکنولوژی هیبریدی و توانایی هندلینگ را به ارمغان آورده است، چیزی که مهندس ارشد Ted Klaus عمیقاً باورش دارد و می‌گوید که برای همیشه این دسته را تغییر خواهد داد.
و زمانی که این تکنولوژی‌های جدید کارایی باورنکردنی‌ای را ارائه دهند، زمانی خواهد بود که افراد انتقادکننده از سواری این خودرو به خاطر دروغ‌هایشان سرزنش خواهند شد.
به‌عنوان راننده، تقریباً احساس می‌کنید که بسیار ایزوله شده‌اید. اگر در پیش چشمانم کیلومتر شمار نبود، هرگز فکر نمی‌کردم که با سرعت 201 کیلومتر بر ساعت می‌رانم! و توانایی‌های خودرو در پیچ‌ها به‌قدری خوب بود که به NSX ایمان داشته باشم.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

پس از طی چندین دور در پیست با خودم فکر می‌کردم که: “می‌دانم که این‌قدر راننده‌ی خوبی نیستم اما NSX کاری کرد که باور کنم واقعاً خوبم.”
من به کارایی این خودرو فروخته شدم! اما فراموش نکنیم که یکی از ادعاهای NSX سرزندگی و مناسب بودن این خودرو است. خب آیا هرروز می‌شود این خودرو را راند؟
متمدن بودن بهترین واژه برای توصیف NSX است.
آکورا می گوید NSX سریع‌ترین خودروی کلاس خود است و باور این ادعا آسان است.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

آکورا 4 حالت رانندگی دارد که می‌توانید از کنسول مرکزی به آن‌ها دسترسی داشته باشید: حالت ساکت، اسپورت، اسپورت پلاس و نهایتاً پیست. با انتخاب هرکدام از حالات خودرو سخت‌تر شده و عکس‌العمل نیز سریع‌تر می‌شود. متأسفانه در حالت پیست هم صدای کافی به گوش نمی‌رسد. در داخل کابین شما حتی نمی‌توانید صدای اگزوز را بشنوید. به‌جای آن صدایی در پشت سر شما پخش می‌شود، درست همانند مکلارن (که دوستش ندارم.)

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

بخش دیگری که مرا خشنود نساخت سیستم کنترل لانچ بود. بله سریع است اما من اندکی تعلل در شتاب گیری را احساس کردم. خب البته این سیستم شما را در صندلی فرومی‌برد اما در مقام مقایسه پورشه 911 توربو این احساس را به شما می‌دهد که انگار کسی گلوی شما را می‌فشارد.

2017 Acura NSX
2017 Acura NSX

اما برگردیم به دنیای واقعی، خواه NSX شاسی بسیار سفت یا ضربه‌گیرهای مغناطیسی داشته باشد اما سواری خودرو به‌شدت راحت است.
آکورا همچنین معامله‌ی بزرگی را برای نمای خارجی خودرو انجام داده است و درحالی‌که قطعاً به‌اندازه‌ی اسب‌های بخارش گیرا نیست اما باید گفت که شما بهتر می‌توانید روح یک خودروی اسپورت را ببینید و حس اطمینان بیشتری در پشت فرمان داشته باشید.


ستون‌های A به‌شدت باریک هستند به این معنی که شما نقطه‌ی کور بسیار کمی دارید و به‌عنوان یک راننده‌ی بلندقد، من لذت بردم که سقف چگونه برآمدگی خاصی ندارد. وقتی پشت چراغ‌قرمز بودم نیازی نبود تا سرم را خم کنم و چراغ را ببینم، فقط نگاه انداختم!


در شهر که رانندگی می‌کنید هیچ‌گونه ناهماهنگی مورد انتظار درباره‌ی گیربکس دوکلاچه را نمی‌بینید، همه‌ی این‌ها به لطف استفاده از موتورهای الکتریکی در سرعت‌های پایین است و این معنی را دارد که شما اصلاً نیازی به استفاده از دنده‌ی یک ندارید.


آکورا کاری کرده که همانند NSX قدیمی، نمای داخلی این خودرو هم راحت و دوستانه باشد. فضای داخلی خوب است البته برای سوار و پیاده شدن نیاز به کمی دقت است. آنچه جالب است، این است که با همه‌ی فنّاوری‌های آینده‌نگرانه‌ای که در این خودرو به‌کاررفته، کابین خودرو به‌طور قابل‌توجهی ساده و شکیل شده و استفاده از آن آسان است.
نشان‌دهنده‌های دیجیتالی جذاب ازکاردرآمده‌اند و فرمان فیبر کربن مات (آپشن) قطعاً جذاب است. متأسفانه، برخی عملکردها به‌صورت دستی هستند و نما و احساس برخی کلیدها همخوانی چندانی با برچسب قیمت خودرو ندارند.


آیا قیمت نجومی NSX ارزشش را دارد؟ درحالی‌که این خودرو قطعاً در مقایسه با رقبایش گران نیست اما ما داریم درباره‌ی 156 هزار دلار صحبت می‌کنیم که به نظر می‌رسد برای یک آکورا زیاد است. البته باید گفت که شما با این پول قطعاً چیزی بیش از نمای جذاب به دست می‌آورید و من تنها درباره‌ی عملکرد سوپر کاری که می‌توانید همه‌روزه با آن رانندگی کنید صحبت نمی‌کنم. این خودرو کار باورنکردنی‌ای را انجام می‌دهد و کاری می‌کند که با راندنش بسیاری از موارد را فراموش کنید. با راندن آکورا NSX فکر می‌کنید که در حال راندن اولین نسل از خودروهای عجیب و جذاب هستید.

مشخصات آکورا NSX 2017

پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو به همراه 3 موتور الکتریکی
گیربکس: نه سرعته ی کلاچ دوبل
قدرت: 573 اسب بخار، 645 نیوتن متر گشتاور
مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی): 11.8/10.7/11.2 لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر بر ساعت
شروع قیمت: 157800 دلار (به همراه هزینه تحویل)

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. م
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    من به شخصه این رو دوست دارم ولی جی تی أر رو می پرستم

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      گیربکس 9 سرعته کلاچ دوبل افرین افرین افرین خوشم اومد ………..
      اما منم 911 توربو اس رو ترجیع میدم با احترام به اکورا …..

      پاسخ
    2. Pagani
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      از پهلو و پشت و سه رخ عقب خیلی خوبه….رنگشم قرمزه به دل میشینه
      ولی جلوش رو باید بهتر طراحی میکردن….

      به هر حال میشه 40000 دلار گذاشت روش یه فراری کالیفرنیا تی گرفت یا با 70000دلار کمتر یه کوروت ……………….??
      انتخاب با شماس?

      پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      سلام
      داداش من به همه ی خودروها ارادت خاصی دارم 🙂
      مخلصم

      پاسخ
  2. مهدی 911
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    با این قیمت جلوی رقیباش کم میاره 911 توربو gts amg و ائودی ار8

    پاسخ
  3. Mohammadreza4060
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    طرفی که اینو نوشته معلومه تازه کاره و هنوز تجربه زیادی نداره و این یعنی ماشین قطعا به چشمش عالی میاد
    کسی که با رقبای این ( 911turboو gts amg و …) هم رانندگی کرده باشه میتونه نظر خوب و واقعی ای بده

    پاسخ
    1. David
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      بله از نظر متعصبانی چون شما هرکس که ماشینی غیر از ماشین آلمانی از نظرش خوب و عالی باشه تازه کاره ! واقعا متاسفم برای نوع فکر دوستانی چون شما ! از این همه تعصب نسبت به آلمان چی به شما میرسه ؟ فقط کشور ماست که مردمش اینقدر تعصب الکی نسبت به آلمانی ها دارن

      پاسخ
      1. احسان ایودی
        سوابق: (81 دیدگاه) ,

        خوبی لوییس جان ؟؟
        چرا اینقدر به اسمای خارجی علاقه داری؟؟
        بد نیست مقاله قبلی پدال راجع به آکورا رو بخونی تا بفهمی چرا به این ماشین میگن کپی البته به قول یکی از دوستان آکورا فراری رو باز کرده بود تا کیفیتش رو چک کنه اصلا هدف کپی برداری نبوده

        پاسخ
  4. خسته شده
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    ماشینی کاملا تقلیدی در قیافه اینو قبلا هم گفتم و شباهت هاشو یکم دقت کنید میفهمید به چند تا ماشین و برند شبیه و کپی کرده از چند برند اروپایی و یه آمریکایی!

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    باید قبول کرد که این ماشین، یکی از بهترین هاست، مخصوصا در ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی.

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    بعد از طراحی بوگاتی ویرون آکورا ان ایکس زیباترین طرحی بود که دیدم

    پاسخ
  7. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    در حد خودش خوبه.انشالله موفق بشه.
    منتظر فوردجی تی ام.یکی برونه تستش کنه???

    پاسخ
  8. ali a.j.g
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    تشکر از شاهین جان
    { من می‌توانم بگویم که آکورا NSX باشکوه و عجیب است اما برای من همه‌چیزتمام است زیرا راندن این خودرو به‌راستی تجربه‌ی مرا بالا برد. به یاد داشته باشید که ما درباره‌ی تکامل‌یافته‌ترین و باشکوه‌ترین خودرویی صحبت می‌کنیم که تابه‌حال از ژاپن آمده است } با حرف جنابعالی کاملا موافقم

    پاسخ
  9. رضا خفن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    (طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا می‌توانند نارضایتی خود را در کامنت ها اعلام کنند!)
    این تیکه خیلی باحال بود.
    دوستان شرکت نیسان سرمون کلاه گذاشته . این مقاله رو بخونید متوجه میشید….
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/nissan-gt-r-review

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.