بررسی هوندا اودیسه ۲۰۱۴

نسل کنونی هوندای اودیسه اولین بار، درهای کناری خود را در چهار سال پیش به روی جهان باز کرد. برای سال ۲۰۱۴، خریداران می‌توانند از میان ۷ تریم مختلف انتخاب کنند؛ LX، EX، EX-L (در واقع EX همراه با چرم)، EX-L RES (درواقع EX-L همراه با سیستم سرگرمی پشت صندلی‌ها)، EX-L Navi (EX-L همراه با سیستم راهبری)، تورینگ (مجموع EX-L RES و EX-L Navi) و سرانجام تریمی که بررسی کنونی در مورد آن انجام شده، یعنی تریم سطح بالای تورینگ الیت برای هوندا اودیسه.

2014 Honda Odyssey Touring elite
2014 Honda Odyssey Touring elite

تمام اودیسه‌ها در حال حاضر دارای چراغ جلو با طرح تیره، چراغ‌های عقب LED و طراحی بهینه‌سازی شده چرخ‌ها، درکنار آخرین طراحی جلوبندی، بدنه و جلوپنجره هستند. البته ظاهر ادیسه چندان تفاوتی نسبت به مدل‌های قبلی نکرده و این ون هنوز با جثه بزرگش درخشش خود را دارد.

2014 Honda Odyssey Touring elite
2014 Honda Odyssey Touring elite

در داشبورد از شمارنده‌های خواناتر استفاده شده در این مدل جدید، از یک نمایشگر مرکزی دوم استفاده شده است. این نمایشگر تنها کاربری‌های مربوط به سیستم صوتی و تلفن را پوشش می‌دهد و برای مدل EX و بالاتر ارائه شده است. البته این وضعیت دو نمایشگر به نظر کار بیهوده‌ای می‌آید؛ چرا که به عنوان مثال، می‌توانید اطلاعات سیستم صوتی را همزمان بر روی هر دو نمایشگر نشان دهید. نمایشگر پایینی به صورت لمسی کنترل می‌شود؛ این در حالی است که کنترل نمایشگر بالایی به‌وسیله دکمه‌های سخت‌افزاری است که زیر نمایشگر پایینی قرار گرفته و راننده را ممکن است به اشتباه بیندازد. از دیگر مشکلات این سیستم این است که رزولوشن و گرافیک دو نمایشگر با هم هماهنگ نیست و همین سبب بیشتر شدن شکایت افراد از آن می‌شود.

2014 Honda Odyssey Touring elite
2014 Honda Odyssey Touring elite

یک موتور ۳/۵ لیتری SOHC V6 نیروی پیشرانه چرخ‌های جلوی هر ادیسه را تأمین می‌کند و قدرت ۲۴۸ اسب‌بخاری خود را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک منتقل می‌کند. گیربکس ۶ دنده ذکر شده قبلاً تنها در تریم‌های بالای ادیسه در دسترس بوده که باعث می‌شد تریم‌های پایین‌تر با گیربکس ۵ دنده دستی، مصرف سوخت مناسبی نداشته باشند. ولی الان تمام مدل‌های ادیسه دارای مصرف سوخت بهتری هستند که طبق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده است. البته مدل ادیسه تورینگ الیت در مسافتی بیش از ۱۳۰۰ مایل، مصرف سوختی برابر ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان داد.

2014 Honda Odyssey Touring elite
2014 Honda Odyssey Touring elite

هوندا اودیسه هنوز هم در میان جذاب‌ترین مینی‌ون‌ها برای خرید وجود دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که با انتخاب یک مینی‌ون تنها نیاز روزانه‌شان تأمین می‌شود و در عین حال باید هیجان رانندگی را فراموش کنند. امّا هوندا می‌خواسته در این مدل چنین تصوری را بر هم بزند. عملکرد دینامیکی خودروی تست شده، شرایط متعادلی را در این زمینه نشان می‌دهد: نیروی 0.75g در تست لغزش در پیچ و مسافت ۶۰ متری در توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت. البته فرمان‌پذیری این ون با کُندی همراه است که مانورهای موردنیاز در پارکینگ را با مشکل مواجه می‌کند.

سیستم گیربکس نیز از دیگر جاهایی که انتظار می‌رود هوندا به فکر ارتقای آن باشد. رفتن به دنده بالاتر در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد که کاملاً با توجه به قوانین سفت و سخت بهینه‌سازی مصرف سوخت قابل‌درک است. ولی وقتی می‌خواهید به دنده پایین‌تر بروید، این گیربکس تقریباً دست و پای خود را گم می‌کند و دنده درست را پیدا نمی‌کند. با این حال، موتور V6 برخی از نقاط ضعف سیستم گیربکس را پوشش می‌دهد و باعث می‌شود تا ادیسه‌ی ۲۰۹۵ کیلوگرمی، فقط در مدت ۷/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

ردیف سوم صندلی‌های اودیسه می‌تواند کاملاً خم شده و فضای بیشتری را برای حمل وسایل ایجاد کند. امّا ردیف دوم ادیسه خم نمی‌شود و برای استفاده از فضای آن، باید صندلی‌ها را کاملاً از خودرو خارج کرد. البته چنین کاری به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا کار بسیار پرزحمتی است و فارغ از اینکه ۱۰ دقیقه زمان می‌برد، به یک نفر دیگر نیز برای اتمام این پروژه! نیاز خواهید داشت. در نهایت، ردیف دم صندلی‌ها به سه قطعه سنگین تبدیل می‌شود که باید آن‌ها را از کابین خارج کنید. در همین حال، اگر تمام صندلی‌ها در جای خود قرار داشته باشند، خودروی شما ظرفیت حمل ۸ مسافر را خواهد داشت.

2014 Honda Odyssey Touring elite
2014 Honda Odyssey Touring elite

با وجود قیمت ۴۵ هزار و ۲۸۰ دلاری، هوندا ادیسه تورینگ الینگ به هیچ‌وجه خودروی ارزانی محسوب نمی‌شود. این خودرو با توجه به امکاناتی که دارد، به راحتی می‌تواند یک نشان آکورا داشته باشد. طراحی چرم، سیستم راهبری، کنترل هوای اتوماتیک سه‌گانه، سایه‌گذاری صندلی‌های ردیف دوم و سوم، سقف آفتابگیر، درهای کناری کشویی اتوماتیک، درب عقب خودکار، دوربین نمای عقب، چراغ‌های HID، صندلی راننده تنظیم‌شونده در ۱۰ جهت، سیستم صوتی ۶۵۰ وات با ۱۲ اسپیکر، جاروی خلا و سیستم سرگرمی پشت‌صندلی با نمایشگر ۱۶/۲ اینچی و هدفون‌های وایرلس از جمله امکاناتی هستند در این هوندا ادیسه به کار رفته‌اند. تجهیزات ایمنی ادیسه در این مدل شامل سیستم هشدار عبور از خط، هشدار برخورد با اتومبیل جلو، مونیتورینگ نقطه کو و حسگر جلو و عقب پارکینگ می‌شوند.

اگر می‌خواهید تنها برخی از ویژگی‌ها مانند ایمنی را داشته باشید و شرایط حمل ۷ نفر مسافر برای شما کافی است، می‌توانید از تریم LX استفاده کنید که با همین کیفیت، قیمتی برابر ۲۹۶۵۵ دلار خواهد داشت. فارغ از نوع مدلی که از هوندا ادیسه انتخاب می‌شود، ادیسه وظایف خود را به عنوان یک کراس‌اور سه ردیفه و خانوادگی، به خوبی انجام می‌دهد و می‌تواند از نظر طراحی به خوبی با رقبایی مانند دوج گرند کاروان یا نیسان کوئست رقابت کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۸ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۲۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۹۶۵۵ دلار)
  • نوع موتور: SOHC 24-valve V-6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۴۷۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۸ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۸/۹۵ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۵ متر.
  • عرض: ۲/۰۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۴ متر.
  • وزن کلی: ۲۰۹۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۳/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶۰/۰۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

58 دیدگاه

  1. خودم
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    بسیار عالی.با این همه وزن سنگینش اما فقط 10 لیتر میسوزانه.
    عاشق خودروهای MPV هستم.این خودروها در آمریکا فروش خوبی داره

    پاسخ
  2. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    این یک ماشین کامل زیبا و مناسب برای همه است
    در کل یک ماشین عالی هست
    Nice car

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      دوستان ببخشید که اینو اینجا نوشتم . به خدا با همه ی اینکه با فرید میجنگم ،

      از ته قلب دوستش دارم . پسر با اطلاعاتی هست . فقط حرفامون تو کت و کول هم

      دیگه نمیره . همینجا اعلام میکنم مرسدس بنز اشغال ترین برند خودروسازیه

      دنیا . دست دوستی هم که قبلا و در پست های قبلی به سمت فرید دراز کردم ،

      هنوز رو هوا مونده . فرید جان داداش گلم . اصلا هر چی تو میگی . من

      دوستت دارم . فرید تنها کسی هست که در پدال رابطم باهاش خوب نیست .

      البته عملکرد خودش هم به این مساله دامن میزنه .

      اما همینجا اعلام میکنم بیا کنار هم باشیم نه مقابل هم . با هم بخندیم نه

      به همدیگر .

      اگر به پست های لکسس در پاییز پارسال نگاه بندازید ، دوستان المانی با

      لکسس و برندهای ژاپنی هیچ مشکلی نداشتند و ندارند . ولی خب هر چه بوده

      تقصیر جفتمون بوده . مگر میشه که در یک پست لکسس و تویوتا رو تمجید کنم

      و در پست های بعدی بکوبمش ؟؟؟

      در هر حال هرچه بوده و هست ، امیدوارم در همینجا و در همین پست چال بشه .

      فرید ، داداش گلم ، حامیه لکسس منتظرتم . مرسدس بنز غدات بشه . بیا که

      دنیا دوروزه .

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        آقا میلاد گل ما مخلص خودتو مرسدس بنزتم هستیم…الان باورت نمیشه تو سایت کلاسیک مرسدس بودم و جات و خیلی خالی میکردم…یه نیم ساعت پیشم داشتم تکرار دکارزو میدیدم رفت سوار جی کلاس شد یاد شما افتادمچون میدونم عاشق جی کلاسی…اگه شمارت رو داشتم بهت زنگ میزدمو میگفتم ببین…پس ما هم دوست داریم برادر که به یادت هستیم…
        آقا ما هم تسلیم…گور بابای هردوشون…از الان آتش بس…خودمون رو عشقه…ما دوست داریم آقا میلاد…

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      ببخشید اینو یادم رفت بگم که من کسیو اش و لاش نمیکنم . یعنی غلط بکنم .

      فقط بیش از حد زود رنجم ، این مساله هم باعث میشه شما سروران گرامی اینطور

      متوجه بشید . از همه عذر میخوام .

      پاسخ
      1. فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        شما عزیز دلی میلاد جان…شمارو همینجوری که هستی دوست داریم.

        پاسخ
        1. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          زنده باد میلاد وفرید
          زنده باد گذشت و فداکاری
          چشم پوشی از عیب های همدیگه
          و در نهایت زنده لاد دوستی

        2. فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          Zonda R عزیز…ممنونم ازت دوست گلم…

        3. قاقالی
          سوابق: (150 دیدگاه) ,

          آقا فیلم هندی شد ، من گریم گرفت

  3. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    جناب انیس حسینی ممنون از شما.
    من طراحی جلوی این خودرو رو خیلی پسندیدم ولی ای کاش چراغ های عقب به هم متصل نبودن.راجع به قیمت هم باید بگم من اگه پول داشته باشم 40 هزار خورده ای رو به این ماشین نمیدم.
    درباره ی ون ها یه خودرویی منو جذب خودش میکنه و اون چیزی نیست جز کیا سدونا…
    یه مطلب دیگه:
    فیات 500 در حال ورود به کشور.

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        آره داداش
        پیر شدم ولی بزرگ نه…

        پاسخ
      2. ahmad
        سوابق: (570 دیدگاه) ,

        کربونادو جوابتو تو پست10خودروی سنگینتر از فورد گذاشتم.بخونش تا متوجه منظورم بشی

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          البته منم منظور خاصی از حرفم نداشتم!
          امیدوارم که فولوکس بلایی رو که سر بوگاتی در اورده سر لامبورگینی در نیاره!!!!!!

        2. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          لامبو چرا اینقدر گیر دادی به فولکس و بوگاتی ؟؟؟

          این حرفا فقط برای تو میباشد .

          فولکس علاوه بر اعتبار و جان بخشیدن دوباره به برند

          بوگاتی کار دیگره کرده ؟؟؟

          همه ی دنیا فولکس رو ناجی برندها میشناسن .

          چرا نمیخوای قبول کنی ؟؟؟

          خیلی ناراحتی برو برند لامبورو از فولکس بخر !!!!!

          روند بوگاتی هر سال در حال صعود بوده . امارهارو نگاه

          کن . از خودت تحلیل نکن .

        3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          وایسا!!!
          فعلا پولامو نگه داشتم خود فولوکس رو بخرم!!!!!
          یجوری این کارو می کنم که نفهمی از کجا خوردی!!!!!!

    1. خاوری
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      نه به این که تو داشبوردش دوتا مانیتور داره نه به محصولات وطنی که هیچ..بنازم کیفیت و احترام به مشتری رو

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    قسمت عقبشو انگار جداگانه چسبوندن
    قیمتش که خیلی زیاده
    کلاً چنگی به دل نمیزنه

    پاسخ
    1. abbasjj
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      موافقم اصلا یکدست نیست مخصوصا نقره ای رنگش

      پاسخ
  5. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    از خود عکسا هم میشه متوجه شد که اودیسه یه ماشین نازک نارنجی نیست
    ساخته شده برا یه عمر کار کردن!

    پاسخ
  6. datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    قدرتش که بد نیست ماشین خوبیه فقط یه کم مصرفش بالا نیست

    پاسخ
  7. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اصلا قشنگ نیست

    آشغاله ژاچنی

    هیوندای i40 ترجیح میدم

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      با دیدن این کامنت من جامه از تن دریده و راهی بیابان شدم! 😆

      پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          آقا مهدی بیا بریم.دوستانی که میخوان ما رو همراهی کنن،همین ون هم ما رو به بیابون میرسونه.جا نمونین!

        2. تصویر پروفایل Ehsan
          Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          آقا سر راهتون یک دره دیدید وایسید من پیاده میشم

          جدا از شوخی به نظرم دیگه داریم زیاده روی میکنیم ، خیلی هجمه ها داره زیاد میشه ، یکیشم خودم

        3. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          احسان جان،دوست بسیار عزیز و گرانقدرمون یعنی جناب mds ید طولایی در حمایت و تعریف و تمجید از خودروهای کره ای داره تا جایی که جنسیس رو بالاتر از مرسدس اس کلاس و BMW سری 7 میدونه! البته من به نظرشون احترام میذارم ولی خب این هجمه به خاطر اینه که به مذاق خیلیا خوش نمیاد.

          خیلی رسمی شد،یه لیوان آب برسونین وسط این بیابون! 😆

        4. تصویر پروفایل Ehsan
          Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          خوب پس شاهین جان من کنار همون دره پیاده میشم
          راستی آب با خودمون نیاوردیم

        5. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          کنار دره منتظر بمونید الان میام با فولوکس واگن ویرون زیرتون می گیرم!!!!!!!

    2. abbasjj
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      ژاچنی= محصول مشترک ژاپن و چین 😀
      نه داداش ژاپنیه این 😀 ، خدا خیرت بده شب عیدی اسباب خدمونو فراهم کردی ممنون

      پاسخ
    3. وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      شوووووووووخی میکنی… هیوندای؟؟ خودشم آی20؟؟؟؟ منم میام

      پاسخ
    4. خودروي ملي انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      در روايات داريم كه اي كساني كه با تعريف از لكن هاي كره خويشتن خويش را ضايع مي كنيد همانا بدانيد خودرو كره اي به مانند جومونك است اصلا وجود خارجي نداره جون لكنه

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      MDS خیلی دوست دارم دستت رو برای همه رو کنم اما چه کنم که …….!!!!!!

      بهتر بود به جای ژاپنی اشغال میگفتی ازین خوشم نمیاد .

      چطور سوار نشده و تست نکرده میگی اشغاله .

      I40 که اصلا استیشن هست . چه ربطی داره به ون خانوادگی . من خودم از

      طراحیه I40 خوشم میاد . ولی ربطی به این هوندا نداره .

      از پدال خواهش میکنم که یک پست اتاق یا کلاس شناسی ماشین بذاره .

      خیلی به درد میخوره .

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        درود میلاد جان باهات موافقم

        از پدال خواهش میکنم که یک پست اتاق یا کلاس شناسی ماشین بذاره

        پاسخ
    6. تصویر پروفایل A
      A
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      i40 نصف این هم نیست
      هیوندای رفته سوناتا رو ستیشن کرده اسمشو گذاشته I40
      i40 رو باید با kia ceed wagon مقایسه کرد نه با این
      اگه ژاپنی اشغال باشه کره ای ها چی هستن ؟!؟!؟!؟!؟

      پاسخ
  8. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    اين يك خودروي ايده ال است كه شما ميتوانيد جشم بسته آنرا انتخاب نماييد اما كيا كارنيوال يك لكن است ما از اين كامنت متيجه ميكيريم كه خودروي زابني رو جشم بسته بخر لكناي كره رو اصلا نخر

    پاسخ
  9. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    اه.میدونستم سایپا حتی عرضه اسم گذاشتن رو مدلای پرایدو نداره .بیا اسمای مدلاشم از هوندا کپی کرده
    Lx
    Ex
    Exl

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ehsan
      Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      درود بر تو احمد جان ، من هم میخواستم همین رو بنویسم

      پاسخ
        1. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          پراید sls ، خیلی باحال بود محمد جان

  10. datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    Mds کامنتت جوکه ساله اونیکه کپی میکنه کره ای های بی تجربه ن اسم کره رو نیار که بد جور ضایع میشی

    پاسخ
  11. وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    سلام . تویوتا سی ینا هوندا اودیسه نیسان کویست. دوستان کدومش؟؟؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      وحید جان هیچ کدوم! کیا سدونا 2015!
      کافیه یه سرچ بزنین تو همین پدال و توی نت تا ببینین عجب ماشینی شده.از لحاظ کیفیت البته سی ینا و اودیسه را باید تحسین نمود.

      پاسخ
      1. مهدی ف
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        این چه گراواتاریه اقا شاهین کیه چیه

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          ایشون منم.پیر شدم ولی بزرگ نه.در بچگی سیبیل در آوردم!
          ولی گذشته از شوخی،این کاور آلبوم زدبازی هستش.چون آهنگ زیاد گوش میدم،هر آلبومی که خوب باشه منو تحت تاثیر قرار میده.
          ارادتمندم

  12. ادریس( ♪♫Edi سابق)
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    یه ماشین فوق العاده و همه کاره و با قدرت مناسب مخصوصا که هونداست.

    پاسخ
  13. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    همچیزش خوبه طراحی داخلی رو خیلی دل نشینه
    بیرونشم خوبه

    پاسخ
  14. عسگری
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا اینجور ماشینا تو ایران طرفدار نداره با اینکه خیلی کاربردی فکر کنم مهمترت عاملش بحث قیمت باشه

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    صد درد صد بهترین ماشین خانوادگی دنیااست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.