هوندا

کهنه‌کار تازه‌نفس: بررسی هوندا سیویک 2017 جدید

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ هوندا موفق شد یک‌صد میلیونمین خودروی تاریخ خود را ساخت. اگرچه شاسی‌بلند CR-V توانست عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا را به دست آورد اما هنوز هم میزان فروش آن از سیویک کمتر بود.

2017 Honda Civic
حالا اما دهمین نسل هاچبک خانوادگی هوندا وارد بازار شده است. خودرویی که برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی عرضه شد. هر نسل از سیویک نسخه‌های متفاوتی برای بازارهای مختلف داشته اما هیچ تفاوت کلی بین آنچه که در آمریکا یا اروپا می‌خرید وجود ندارد.

2017 Honda Civic
اما جدیدترین نسل سیویک، اولین مدل جهانی واقعی این خودرو است. یک‌سوم کل بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ی هوندا برای سیویک جدید صرف شده تا خودرویی خلق شود که مدیر ارشد پروژه Mitsuru Kariya آن را به عنوان یک مدل مناسب، هیجان‌انگیز و نرم توصیف می‌کند.

2017 Honda Civic
سیویک جدید که در Swindon ساخته شده از پلتفرم، پیشرانه‌ها و گیربکس‌های کاملاً جدید استفاده می‌کند. تجهیزات جدید زیادی در این خودرو وجود داشته و طراحی بدنه‌ی خودرو به گونه‌ای است که با مدل‌های دیگر کمپانی نظیر HR-V و جاز در یک راستا قرار دارد.

2017 Honda Civic
در زمان آغاز عرضه پیشرانه‌ی دیزلی قابل سفارش نبوده و روسای کمپانی پیش‌بینی می‌کنند مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربو بخش اعظم فروش سیویک جدید را در انگلستان تشکیل دهد. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری بنزینی قدرت بیشتری دارد اما انتظار می‌رود تنها ۳۰ درصد خریداران بهای اضافی برای این مدل پرداخت کنند.

2017 Honda Civic
احتمالاً مدل مجهز به پیشرانه ۱ لیتری بنزینی هم برای خریداران شخصی و هم برای شرکت‌ها جذابیت بیشتری دارد. نسخه‌های SE در کیلومتر میزان ۱۱۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند اما با شیفت کردن به مدل SR حاضر در تست که رینگ‌های بزرگ‌تری دارد شاهد آلایندگی ۱۱۷ گرمی در هر کیلومتر خواهید بود. پژو ۳۰۸ پیور تک ۱۳۰ کم‌مصرف‌تر بوده و در تریم پرفروش Allur تنها ۱۰۷ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

2017 Honda Civic
سیویک جدید در روی جاده به ندرت از نسل قبلی قابل تمایز است. سیستم تعلیق چند اتصالی عقبی به این معنی است که کنترل بدنه خوب بوده و راحتی خودرو در جاده‌های ناهموار باعث می‌شود تا حس خوبی در مسافرت‌های طولانی داشته باشید.

2017 Honda Civic
فرمان خودرو تعادل و بالانس خوبی داشته اما احساس زیادی را به راننده منتقل نمی‌کند. چسبندگی بالایی را در سیویک جدید شاهد هستیم. در جاده‌ها و راه‌های پرپیچ‌وخم بارسلونا شاهد سیویکی کنترل شده هستیم که در راه‌های تنگ یا پردست‌انداز ناراحت نمی‌شود. فاصله‌ی کم بین دنده‌ها به هیجان و درگیر کنندگی خودرو اضافه می‌کند. البته افرادی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند می‌توانند مدل CVT را انتخاب کنند.

2017 Honda Civic
پیشرانه سیویک یک جواهر است. با قدرت ۱۲۷ اسب بخاری، این پیشرانه یکی از قدرتمندترین نسخه‌های سه سیلندر این کلاس است. ارزش‌های این پیشرانه در هنگام شتاب گیری و آسایش بالای آن مشخص می‌شود. خودروی حاضر در تست از صدای باد و جاده رنج می‌برد که رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز مزید بر علت بودند.

2017 Honda Civic
همانند نسل قبلی، سیویک جدید برای خانواده‌های جوان کاربردی است. صندوق‌عقب ۴۷۸ لیتری این خودرو ۱ لیتر بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و فضای مناسبی زیر کف آن وجود دارد. در کل فضاسازی سیویک جدید تقریباً مشابه فولکس‌واگن گلف فعلی است.

2017 Honda Civic
فضای بخش عقب خوب است هرچند سقف شیب‌دار باعث شده تا سرنشینان قدبلند از نظر فضای سر کمی در مضیقه باشند. فضای زیادی برای زانوها وجود دارند بنابراین می‌توان از راحت بودن در صندلی‌های عقب خشنود بود. کابین خودرو پر از فضاهای کاربردی است. در جای‌جای کابین شاهد فضاهای ذخیره‌ای برای قرار دادن اشیای مختلف هستیم.

2017 Honda Civic
سیستم تعلیق جدید دهمین نسل از سیویک باعث شده که صندلی‌های جادویی نسل قبلی در این خودرو جایی نداشته باشند. هرچند طبق مطالعات صورت گرفته افرادی کمی از این ویژگی استفاده کرده‌اند. مهندسان هوندا با جابجایی باک سوخت به بخش عقبی ارتفاع صندلی‌های جلویی را پایین آورده‌اند که همین امر باعث ایجاد موقعیت رانندگی اسپورت تر شده است. سیویک جدید با یک دست چیزی را داده و با دست دیگر چیز جدیدی را به دست آورده است.

لیست تجهیزات استاندارد خودرو نیز رضایت‌بخش است. نسخه‌ی میانی SR حاضر در تست از ویژگی‌هایی چون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار و رینگ‌های ۱۷ اینچی برخوردار است. صفحه‌نمایش این خودرو بزرگ‌تر بوده و از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. از نظر کاربردی بودن و قابلیت استفاده، سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا پایین‌تر از فولکس‌واگن قرار می‌گیرد اما در کل رضایت شما را جلب خواهد کرد.

یک مدل پایه‌ی S وجود دارد اما هوندا آن را تمرین تأیید کردن می‌نامد. انتظار می‌رود افراد کمی این مدل را خریداری کنند. تریم های SE دارای بلوتوث، چراغ‌های روز روشن LED و رینگ‌های کوچک‌تر ۱۶ اینچی هستند. عجیب آنکه مدل‌های مجهز به پیشرانه قدرتمندتر ۱.۵ لیتری از ساختار نام‌گذاری متفاوتی استفاده می‌کنند: اسپورت، اسپورت پلاس و پرستیژ. مدل SR حاضر در تست تقریباً قابل مقایسه با مدل اسپورت است. هرچند مدل اسپورت به خاطر پیشرانه بزرگ‌تر ۲۲۹۰ پوند گران‌تر است.

هوندا می‌توانست با استفاده از پیشرانه‌های نوین، سیویک جدید را به سادگی متحول کند. هرچند با ساخت این خودرو بر پایه‌ی پلتفرمی مستحکم و سبک‌وزن، هوندا این خودرو را از نسل قبلی متمایز کرده است. سواری سیویک جدید خوب بوده و خودرویی نسبتاً اقتصادی است. این خودرو به خوش ساختی فولکس‌واگن گلف نیست و پشت فرمان واکسهال آسترا جذابیت بیشتری را شاهد خواهید بود اما دهمین نسل هوندا سیویک رقیبی سرسخت برای کسب بهترین عنوان کلاس خود است.

مشخصات هوندا سیویک ۱.۰ ۱۲۹PS i-VTEC Turbo SR

قیمت: ۲۰۱۸۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۱۲۷ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. audi sq7

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (95 ديدگاه)

      سایت پدال خیلی مزخرف شده. من این تایید نظرات رو فقط توی سایت شما دیدم. تا حالا چند بار توی نظراتم ی لینک از سایت های دیگه گذاشتم
      ولی تایید نشده این چه کاریه خوب.یکم احترام به نظرات کاربران سایت هم
      بد نیست .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        فدای سر دبیر سایتم کوچکترین اهمیتی هم به انتقاد ها نمیده ……………….دمش دمادم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد رضا

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (804 ديدگاه)

        کی میخوایم یاد بگیریم نظر دیگرانو بشنویم یاببینیم وفقط تعیید یارد کنیم چرا اینقدر به حذف کردن وسانسور دیگران اعتقاد داریم اسمش نظره، نظر . هر چقدر حذفمون کنن،سانسورمون کنن ویا نادیده بگیرنمون حقمونه چون خودمون میخایم باید سرمون بیاد
        فک کنم شما نظر این دوستمونو نظر هم نمیدونستی
        لینک سایر سایتهاهم تبلیغات به حساب میاد که باید بابتش هزینه پرداخت کنید ومحل درآمد پدال هست به فرض این که میدونیین توضیحی در موردش نداده
        از سایت پدال هم کمال تشکر رو دارم که فقط مواردی که منع قانونی دارنو حذف میکنه وبیخود و سلیقه ای نظراتو حذف نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سردبیر

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (764 ديدگاه)

        سلام. دوستان گرامی ممنون از ابراز لطف شما. طبیعی است که اینجا به عنوان یک سایت تخصصی، مکان مضاربه آرا در مورد خودرو باید باشد. انگشت شماری از دوستان یا ترول ها، ممکن است مطالبی ثبت کنند که ارتباطی با موضوع ما ندارد. اگر سیستم کنترل دیدگاه ها نباشد، به زودی این بخش با پر شدن از تبلیغ سایت ها و کانال ها و فحش ها و بد و بیراه ها پر شده و غیر قابل استفاده خواهد شد. سعی ما همواره این بوده که فضای پاک و اخلاق مداری را برای استفاده همگان فراهم سازیم. شما نیز حتما با بنده هم عقیده اید. ارادتمند و دستبوس همه کاربران فهیم و با اخلاق پدال هستیم.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          جناب سر دبیر من خیلی وقتها
          یه نظر مینویسم کاملا راجب موضوع بدون هیچ گونه تبلیغ یا حرفهای زشت ولی یا منتظر تایید هستند یا بکلی ناپدید می شن اگه امکان داره
          بفرمایید مشکل ما چیه ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سردبیر

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سلام. سامان عزیز، سیستم دیدگاهها به کلماتی خاص حساسیت دارد و انها را در لیست تایید قرار می دهد. ناپدید شدن دیدگاه نیز موقتی است و ناشی از ارسال ان به پوشه اسپم به واسطه برخی کلمات دیگر است. به هر صورت، تمام دیدگاهها به صورت فردی بررسی می شوند و معمولا بدون مشکل منتشر می شوند . به ندرت هم دیدگاههایی داریم که حاوی کلمات توهین آمیز یا سیاسی و یا ترول می باشند که حذف می شوند. ارادتمند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    میدونستید تو اروپا خودرو های با آلایندگی کمتر از ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن در کیلومتر معاف از مالیات هستند؟
    یعنی اگر فقط ۷ گرم آلایندگی این کمتر بود دیگه هیچ مالیاتی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shahin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    میدونم ماشین عالی و خوبیه….اما کاش یکم ظاهرش بهتر بود.مخصوصا فرم چراغای عقبش! هوندا سیویک ٢٠١٣ که تو ایرانم هست به نظرم زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اتفاقا من هرچی به عقبش نگاه میکنم سیر نمیشم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. VIPER ACR

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همه ی مشخصاتش عالیه.
    با ۱۲۷ اسب بخار صدی ۵ لیتر میسوزونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مجید از فراخوان میلیونی مرسدس خبر داری ؟؟؟
      ????
      واسه اتیش گرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. VIPER ACR

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نه ندارم.
        جدا !???

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. VIPER ACR

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          چیز مهمی نیست ، تلفات جانی نداشته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. armin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بنده خدا اروپاییا بهترین پیشرانه ها رو طراحی میکنن واسه دنیا اونوقت خودشون مجبورن چی سوار شن به خاطر مسایل اقتصادی و بهای بنزین تو اروپا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مگه هوندا چشه؟؟؟
      از خداشونم باشه
      هوندا الان نزدیک 50 ساله بزرگترین موتورسیکلت ساز دنیا و با تولید 14 میلیون موتور ماشین
      بزرگترین تولیدکننده موتورهای درونسوز دنیا هست ایمنیش هم که همیشه عالی بوده
      میشه بگی ماشین خودتون چیه ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. armin

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (421 ديدگاه)

        هوندا آکورد ۲۰۱۳، نمیگم بده که ، میگم بجای گزینه های بنزینی و کاملتر نمونه های ضعیفشو اکثرا میخرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          اینجا مگه بحث اکورد بود ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Mehdi

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    اگ تو ایران میومد با قیمت مناسب خیلی فروش میکرد چون هم قیافه داره هم امکانات هم کیفیت ژاپن فک کنم واسه همین وارد نمیکنند چون بقیه بازارشون از دست میدند مثه اینو مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بین ژاپنی ها از یه چیز مزدا و هوندا که خوشم میاد اینه همیشه ماشیناشون یه روحیه اسپرتی داره توی طراحیشون یه حس جوون پسند و عالی هست در مقابل تویوتا و نیسان اعظم بیشتر ندای عقل و منطقن البته درسته اونا هم یه جورایی یه جاهایی شیطنت میکنن نیسان که با جی تی ار نشون داد بخواد شیطنت کنه واسه سوپر ماشین ها هم دردسر درست میکنه ولی هوندا همیشه اون روحیه اسپرت بودن تو همه کاراش هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Mori Ca.

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    وقتی پشتش میشینی – مدل ٢٠١۶- موتورش کم جون احساس میشه .. این مدلو نمی دونم چون جدیده و دید عقبش ١ کم محدود شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      سوار شدی شما؟ با چی دارید مقایسه میکنید؟ با پورشه یا بی ام و یا … ؟ میتونم بپرسم اهل کجا هستی شما؟ چون سیویک 2016 که اصلا ایران نیومده. منطقه آزاد هم خبر ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. amin

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    تولید یکصد میلیون خودرو.
    پرفروشترین شاسی بلند تاریخ
    دمشون گرم.اصالت و تجربه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چرا ماشینه در انگلستان به نسبت بقیه جا ها گرونه
    امیدواریم نسخه تنفس طبیعی قدرتمند این وارد بشه فروش خوبی رو میتوان براش تصور کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا