بررسی هوندا فیت EX مدل ۲۰۱۵

هوندا فیت با قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند جوابگوی نیازهای طیف گسترده‌ای از افراد باشد. در همین حال، در طراحی آن برای مدل سال ۲۰۱۵، یک تجدید‌نظر کلی صورت گرفته و شاید علاقه‌مندان این خودرو به نوعی نگران استانداردهای جدید ارائه شده در آن باشند.

2015 Honda Fit EX
2015 Honda Fit EX

هوندا فیت ۲۰۱۵ از یک پلتفرم جدید استفاده می‌کند، یک پیشرانه جدید دارد که سیستم انتقال قدرت آن نیز جدید است و ظاهر خودرو نیز تغییر کرده است. در مورد ظاهر خودرو باید گفت که شاید برای اولین بار عنصر زیبایی‌شناسی جایی در طراحی هوندا فیت پیدا کرده است. مطابق طراحی بسیاری از خودروهای کوچک، طراحی فیت نیز برجسته شده و نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشد. این در حالی است طراحی دو مدل قبلی نظر چندانی را به خود جلب نکرده و در چشم همه به عنوان یه عنصر «نازیبا» جلوه می‌کنند.

2015 Honda Fit EX
2015 Honda Fit EX

هوندا فیت ۲۰۱۵ به نظر بزرگتر از نسل‌های قبلی خود می‌رسد؛ ولی در همین حال، دارای همان ارتفاع بوده و حتی طول آن ۱/۶ اینچ کمتر است. البته عرض آن فقط ۰/۳ اینچ بیشتر شده است. ظاهر فریبنده خودرو که آن را بزرگتر نشان می‌دهد، می‌توانند ناشی از کاهش نسبت شیشه به بدنه در مدل جدید باشد. در حالی که اندازه خودرو تغییر چندانی نکرده، ولی اندازه شیشه‌ها کوچکتر شده که باعث می‌شود ظاهری قدرتمند‌تر، هر چند به صورت اندک، برای هوندا فیت به‌وجود آید. وزن کلی این خودرو ۱۱۶۷ کیلوگرم است که نسبت به هوندا فیت قبلی ۲۳/۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. البته به نسبت وزن خودروهای دیگر، این افزایش وزن نمی‌تواند چندان مشکلی ایجاد کند.

2015 Honda Fit EX
2015 Honda Fit EX

همراه با این افزایش وزن اندک، خودرو به سطحی بالا از «صلبیت» دست یافته است و وضعیت کنترل شاسی برای راننده بسیار دلپذیر شده است. لغزش‌ها کم است و حرکت چرخ‌ها و بدنه، حتی در پیچ‌های تُند، کاملاً در اختیار راننده هستند. در همین حال، رانندگی با فیت از بسیاری از خودروهایی با همین بازه قیمت، کابینی هم‌سطح ارائه می‌کنند، هیجان‌انگیزتر است. آمار میزان چسبندگی 0.79g در تست لغزش در پیچ و مسافت ترمز ۵۴/۲۵ متر در تست توقف، شرایطی متعادل برای یک خودروی کلاس B مانند شورولت سونیک، فورد فیستا و مزدا2 دارند. امّا پدال ترمز تاحدودی از مدل‌های قبلی فیت نرم‌تر است و همین موضوع شاید بتواند مدل‌های قدیمی را خواستنی‌تر کند.

2015 Honda Fit EX
2015 Honda Fit EX

موتور جدید باز هم حجمی به اندازه ۱/۵ لیتر دارد، ولی این تنها مشابهت موتورهای مدل‌های قدیم و جدید فیت است. موتورهای جدید برخلاف پورت انژکتور در موتورهای قدیم دارای انژکتور مستقیم هستند. این موتور با سیستم i-VTEC دارای مکش دوحالته بوده و از تکنولوژی کنترل زمان‌بندی متغیر (VTC) استفاده می‌کنند. این تکنولوژی باعث می‌شود که در دور موتورهای پایین، زمان‌بندی سوپاپ‌های مکش کمتر شده و در هنگام سرعت‌گرفتن موتور، آن را افزایش دهد. جت‌های جدید روغن سطح زیرین پیستون‌ها را خنک می‌کند و میل‌لنگ نیز حدود ۲۷ درصد در قسمت شفت‌ها و ۵۰ درصد در قسمت تعادلی کاهش وزن داشته است. همه‌ی اینها شاید در نگاه اول کار چندان مهمی برای بهبود پیشرانه یک خودرو نباشد؛ ولی این تنها یک موتور ۱/۵ لیتری است. قدرت و گشتاور هوندا فیت جدید به ترتیب ۱۳ اسب‌بخار و ۱۰/۸ نیوتن‌متر افزایش یافته‌اند و به مقادیر ۱۳۰ و ۱۵۴/۵ رسیده‌اند. در نتیجه، زمان رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت از ۸/۴ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش یافته است. هوندا فیت در تست یک‌چهارم مایل، مسافت را در مدت ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که در این زمینه از دیگر خودروهای هم‌کلاس خودش جلوتر خواهد بود. مصرف سوخت هوندا فیت با گیربکس دستی ۸/۱۱ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته در تستی که انجام شد و در حالی که شیفت دنده‌ها در مرز ۶۸۰۰ دور بر دقیقه انجام می‌گرفت، مصرف سوخت ۷/۸۴ لیتر از این خودرو مشاهده شد.

2015 Honda Fit EX Interior
2015 Honda Fit EX Interior

در اولین ورود به کابین هوندا فیت، تغییرات را حس خواهید کرد. هوندا فاصله محوری خودرو را ۱/۲ اینچ افزایش داده و سیستم تعلیق عقب را با بازوهای کوچکتر ارتقا داده است. در نتیجه، فیت فضای پای بیشتری در عقب، حتی نسبت به آکورد پیدا کرده است. البته این موضوع، هزینه‌هایی را نیز به‌خصوص در حجم حمل وسایل به همراه داشته است. فضای پشت صندلی‌های عقب از ۵۹۵ لیتر به ۴۸۱ لیتر کاهش پیدا کرده است. در همین حال، باز هم ظرفیت حمل وسایل هوندا فیت از تمام رقبایش و حتی صندوق عقب پشت ردیف سوم صندلی‌های جی‌ام‌سی یوکون نیز بیشتر است.

در همین حال، هوندا کیفیت و طراحی کابین مدل جدید فیت را ارتقا داده است. پنل‌ درها و داشبورد از مواد با کیفیت و لوکس ساخته شده و طرح‌های زیبایی در داشبورد، دستگیره درها و هواکش‌ها انجام شده است. در همین حال، هوندا فیت در زمینه تجهیزات و استانداردها نیز بهبود یافته است. با توجه به اینکه بدنه جدید با شیشه‌های کوچکتر، موجب دید کمتر از داخل خودرو می‌شود، یک دوربین نمای عقب به صورت استاندارد ارائه شده است. ورود و استارت بدون کلید و بالاخره! رادیوی ماهواره‌ای به صورت آپشن ارائه شده‌اند. البته قیمت مدل پایه خودرو از ۱۰۰ دلار بالاتر شروع می‌شود به ۱۶۳۱۵ دلار رسیده است. استفاده از تمام امکانات ارائه شده، هزینه‌ای اضافی در حدود هزار دلار به همراه خواهد داشت، ولی در همین حال می‌تواند ارزشش را داشته باشد.

2015 Honda Fit EX
2015 Honda Fit EX

هوندا فیت ۲۰۱۵ ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد، ولی روح دوست‌داشتنی «فیت» هنوز در آن حفظ شده است. بهینه‌سازی‌های انجام شده در این مدل، در عمل کارایی زیادی دارند و آن را حتی از کلاس خودرویی‌اش نیز فراتر می‌برند. به علاوه هیچ‌کس مانند هوندا تاکنون این همه لذت رانندگی و امکانات را با این سطح قیمت ارائه نکرده است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۱۸۲۲۵ دلار (قیمت پایه: ۱۶۳۱۵ دلار)
  • نوع موتورDOHC 16-valveبا چهار سیلندر در یک ردیف، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۴۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۰ اسب بخار در 6۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۵۴/۵۶ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۵۳ متر.
  • طول ماشین: ۴/۰۶ متر.
  • عرض: ۱/۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۶۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۲۵ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۸/۱۱ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

52 دیدگاه

    1. کیا
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      موافقم باهات ، ولی یه چیز نا فرم تو ذوقم زد

      اینکه باز کردن دریچه های ورودی هوای خارج به داخل/ یا گردش داخلی هوا مثه یه اهرم میمونه

      یاد پراید افتادم این یتیکه رو !!!

      خیلی عجیبه که اینطور مکانیکی تمام باشه !!!

      پاسخ
      1. کوشا
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        ولی خب حد اقل اهرمش تکون میخوره نه مثل پراید ( این جدیدا ) که دستتو میشکونه 😀

        پاسخ
  1. yasin
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    عجب چيزى اين فيت خيلى شبيه سيويک شده.حالا شاهين .

    جان وبقيه بچه هاى پدالى اگه حوصله داريد بخونين

    چون طولانيه. واگه غلط املايى داشتم به بزرگى خودتون

    ببخشيد چون با موبايل نوشتم.اولين تجربه رانندگى بادنا.مجله

    ايران خودرو شماره338.البته علامت هاشو خودم اضافه کردم

    پيش

    پاسخ
    1. خودروي ملي ,انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      من نميدونم جه اصراري داريم ما ايراني جماعت به يه ماشين كه داشبوردش عوض ميشه سبرش رنك ميشه بوسته جراغش عوش ميشه بشت آينه هاش راهنما ميذارن بكيم جديد!! اين موتور xum كه الكي ميكن دوليتري همون موتور 1800 درست مثل موتور 1600 بيكان و موتور 1700 روآسال

      پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          ببخشید من دیدگاه بالایی رو با موبایل نوشتم رو صفحه اواتارم ست نشد.

      1. احمد.ف
        سوابق: (463 دیدگاه) ,

        موتور xum همان موتور ۴۰۵ است با مقدار افزایش حجم و تغییرات جزئی در سوپاپ ها و … . حجم موتور اگر اشتباه نکنم 1920 سی سی و قدرت 105 اسب بخار. واقعا شاهکار کردن!! بعد میگن موتور ۲ لیتری!!! حالا رو چه حسابی؟ هر چند اینا سابقه دارن موتور ef7 که حجمش 1648 سی سی است رو میگن ۱.۷ لیتر

        پاسخ
        1. امیر
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          نه عزیز موتور 405 xu7 هسش xum یه چیز دیگست.

  2. yasin
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ببخشيد چون باگوشى مى نوشتم يه تيکش پريد.پيشينه:

    هراندازه طراحى سمند در زمان عرضه خود به بازار مورد توجه

    قرارگرفته بود اين موضوع در دنا وضعيتى به مراتب مهيج

    تر به خود گرفته است چراکه براى نخستين بار باخودرويى رو

    به رو هستيم که کاملا قابل رقابت با استانداردهاى روز طراحد

    ساير شرکت هاى معتبر خودرو سازى است.در نماى جانبى

    خودرو با دستگيره هاى جديدى که تا کنون در محصولات

    ايران خودرو به کار گرفته نشده است رو به رو هستيم که

    به دستگيره ى بنزى معروف است!!اعمال برخى تغييرات

    هرچند کوچک. در اين قسمت مي تواند تاسير شگرفى

    (سه سه نقطه نداشتم) در نماى جانبى خودرو داشته

    باشد که به طور مسال بايد به فلاپ بغل يا همان رکاب

    اشاره داشت.نماى داخلى:بدون اغراق کل فضاى داخلى

    دنا را بايد يک شاهکار درتوليدات داخلى به حساب اورد!!

    که از کيفيت ساخت ومونتاژ بسيار خوبى نيز بهره مى برد.

    دوستان اين خلاصه يه تيکه اش بود.اگه خوشتون اومد

    بگيد بقيه اش روهم بزارم.

    پاسخ
    1. خودروي ملي ,انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      خر همون خره داداش بالونش عوض شده اين دنا همش همون سمنده از بدنه بكير تا سيستم تعليق و موتور!!! شايدم بشه كفت همون405

      پاسخ
  3. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    يعني داره داد ميزنه كه من نرم و بي سر صدا و كم مصرف و بر شتابم!!

    پاسخ
  4. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    هوندا….؟
    آفرین خوب بود!

    پاسخ
  5. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    ژاپنی ها هیچوقت در طراحی خارجی و داخلی موفق نبودن
    ولی کیفیت و مصرف خودروهاشون حرف نداره
    هوندا هم از این ویژگی ها مستثنا نیست

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      البته پژو جان مزدا متفاوتِ

      پاسخ
      1. PEUGEOT
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        تا حدودی درسته احسان جان

        پاسخ
    2. مک میسل
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      به نظرم. هوندا موتورش خوبه فقط

      پاسخ
    3. amir
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      نه حتما فرانسوی ها طراحی خوبی میکنن . مثلا رنو و پزو چه طراحی خوبی داره؟؟؟ برو ببین اکورا و لکسوس و هوندا چی میزنن اونوقت بیا نظر بده.ماشینای ژاپنی که الان بازار امریکارو گرفته.اخر طراحی و امکانات مال ماشینای ژاپنیه.

      پاسخ
    4. amir
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      نه حتما فرانسوی ها طراحی خوبی میکنن . مثلا رنو و پزو چه طراحی خوبی داره؟؟؟ برو ببین اکورا و لکسوس و هوندا چی میزنن اونوقت بیا نظر بده.ماشینای ژاپنی که الان بازار امریکارو گرفته.اخر طراحی و امکانات مال ماشینای ژاپنیه dadash.

      پاسخ
  6. خودروي ملي ,انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    جالبه از 1500 سي سي 130 تا كرفتن ايران فرغون از 2000 سي سي 105 تا تازه اونم شايد

    پاسخ
  7. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    آیا نگران پراید خود هستید؟
    آیا میترسید خطی روی آن بنشیند ؟
    آیا نگران تمیزی ماشینتان هستید؟
    خوب نگرانیتون خیلی بجاست منم بودم نگران میشدم کم الکی که نیست ”پرایده”

    {{{{20 میلیون پولشه ها…}}}}}}

    پاسخ
  8. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    تو دهه اول قرن 21 آرزوی نابودی هوندا رو داشتم(از نظر طراحی منگ بودن) چون بشدت سردرگم بودن ولی حالا دارن فوق العاده کار میکنن الان آرزوی داشتن هوندا رو دارم مرسی ژاپن مرسی عمل بدون شعار

    پاسخ
    1. غمگین
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      اما من هنوز آرزوی نابودی دارم اونم برای اونایی که نمی زارن دست ما به این ماشینا برسه…

      پاسخ
  9. mt amreh
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    ماشينهاى هوندا هميشه با کيفيت و عاليه

    پاسخ
  10. حسین احمدی
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    ازحق نگذریم چه داخل چه بیرون طراحیش عالیه

    پاسخ
  11. sorena scirocco
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    بیشترین چیزی که در هوندا جلب توجه میکنه اینه که اگه دقت کرده باشید از سالها پیش و تقریبا در تمام مدل ها،در دسترس بودن ادوات برای راننده خیلی پراهمیت بوده و تقریبا در همه ی مدل ها(مخصوصا سیویک)دشبرد نوعی انحنا به سمت راننده داره که در کیا اپتیما هم به وضوح ملموسه

    پاسخ
  12. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    این مدل هوندا میتونه یه گزینه مناسب برای تولید در خودروسازی باشه
    البته گمرک صفر و مابقی جریان که خودتون میدونید
    یه خودروی اقتصادی
    مصرف سوخت 7.8
    اگه 6 لیتر بود بهتر نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. فاميل دور
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      هميشه سپاسگزارم رو مينويسي سپاسگذارم واقعا متوجه غلت املاييت نيستي?? نهضت سواد آموزي صبط نام داره فكر كنم!!!

      پاسخ
      1. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        فامیل دور عزیز نمیدونم به عمد نوشتی یا نه ولی غلط و ثبت رو اشتباه نوشتی
        البته مهدی جان نیز سپاسگزارم رو به اشتباه نوشته ، فکر کنم دفعات قبل درست می نوشت دقت نکردم

        پاسخ
        1. فاميل دور
          سوابق: (166 دیدگاه) ,

          نه به امد ننوشطم درصتش ميشه ثبط نام!!!!!!

      2. mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود
        ممنون بخاطر یادآوری (((غلت املاییت))) غلط املائی که من به کار میبرم سپاسگذارم (سپاسگزارم)
        چشم نهضت سواد آموزی هم میرم (((صبط نام))) ثبت نام میکنم تا خوندن و نوشتن یاد بگیرم
        (((((( سپاسگذارم)))))) سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      ببین کارمون در چه حد درسته که اشکال از غلط دیکته ای میگیریم .

      الان مشکل ذ بود ؟؟؟

      تو که ایراد خوب میگیری ، بدون که علامت سوال در زبان فارسی به این شکله :

      ؟؟؟

      نه این شکل ???

      پاسخ
      1. احسان آرسنالی
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        میلاد (شکله) اشتباه و شکل با یه کسره زیرش چون با گوشی مینویسم کسره نداره و فردا با کامپیوتر درستش رو مینویسم. امیدوارم جواب بدی 😀

        پاسخ
        1. غمگین
          سوابق: (145 دیدگاه) ,

          دوستان تازگی ها تو پدال زبان فارسی تدریس میشه؟

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . بله من هم مثل اینکه اشتباه نوشتم . معذرت .

      2. فاميل دور
        سوابق: (166 دیدگاه) ,

        كوشي بنده htc است و بنده با كوشي به سايت سر ميزنم از اونجا كه ما ايراني ها تو دنيا از همه جي تحريم هستيم زبان كوشيم نوشته فارسي امارات متحده عربي و بعضي حروف رو نداره ضمنا اين علامت? به همين شكل تو كوشيم هست

        پاسخ
  13. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    از عکسا مشخصه که چقدر کابینش جاداره

    پاسخ
  14. عینک
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    چطور فضای پای ردیف عقب از هوندا اکورد بیشتره؟

    پاسخ
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    تنها ایرادی که از این ماشین تونستم بگیرم ، این بود که سپر عقب یذره

    اغراق داشت .

    ولی واقعا جای هیچ حرفی نذاشته هوندا . فضای خوب . کیفیت خوب . موتور خوب .

    همه چیز عالی . ازونجایی که بر خلاف همه عاشق چراغای عقب ولوو هستم ، از

    چراغ عقب این مدل هم خوشم اومد . خیلی شبیه ولوو است .

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      میلادجان باورت میشه هروقت آکورد مدل 96رو میبینم انگار یه شاهکار دیدم… مونتاژ هوندا فوق العاده س

      هوندا خیلی برند خوبیه… میشه بهش اطمینان کرد

      پاسخ
      1. حسین۵۹
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        قیافه ی جلوش خوبه ولی عقبش چرت.

        پاسخ
        1. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          عقبش شبیه محصولات ولوو شده..مخصوصا c30

        2. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          حسین59 خان بیا لایک2 تم زدم مارو کچل کردی!

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        خداییش حرف نداشته طراحیش . ساده . روان . ماندگار .

        پاسخ
    2. sorena scirocco
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      علاوه بر سپر عقب،زه روی پلاک هم خیلی خیلی ضخیمه،

      پاسخ
  16. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    همچیش خوبه ولی مصرفش یکم بالا بنظر میاد

    پاسخ
  17. سینا غلامی
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    کجان اونایی که میگن ماشینهای کره ای دارن از ماشین های ژاپنی تقلید می کنن ؟!!
    چراغهای جلو و کاپوت این ماشین کاملا شبیه به سراتو 2011 هست !!!

    پاسخ
    1. Sadjad97
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      مثل اینکه شما هوندا سیویک رو ندیدید دوست عزیز.

      پاسخ
  18. کوشا
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    همه چیش عالیه ولی طراحیش یذره اغراق آمیز شده و این از نظر من تو ذوق میزنه 😐

    پاسخ
  19. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    پدال جان سلام
    ای کاش یه مطلب در مورد پروسه ترخیص ماشین خارجی از گمرکهای ایران میزاشتی
    تا ملت ببینن که وارد کردن حتی یک ماشین خارجی چه مشقتهایی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.