بررسی هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان از تولید شاسی‌بلندهای سریع فاصله گرفته‌اند. با این حال، این بدان معنا نیست که دیگر علاقه‌ای برای عبور از تپه‌ها با سرعت زیاد و رها شدن در توده‌ای از خاک در کویر وجود ندارد. کراس‌اورهای شاسی‌بلند مدرن مانند هوندا CR-V نیز وجود دارند که با ارتفاع رانندگی بالاتر، حدود ۲ مترمکعب فضای حمل وسایل درهنگام جمع‌شدن صندلی‌های عقب، مصرف بهینه سوخت، سواری و هندلینگ مناسب و گزینه دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، تقریباً تمام نیازهای مشتریان امروزی را در چنین خودرویی تأمین می‌کند.

2015 Honda CR-V EX FWD
2015 Honda CR-V EX FWD

وقتی CR-V اولین بار در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک واگن با سقف بلند مبتنی بر «سیویک» رونمایی می‌شد، هوندا مشغول تغییر نشان مدل‌های «ایسوزو رودئو» به «هوندا پاسپورت» بود و بالاترین آمار فروش شاسی‌بلند در امریکا نیز به فورد اکسپلورر با بدنه بر روی شاسی‌اش تعلق داشت. ولی بعد از آن امریکایی به کلاس خودروهای شاسی‌بلند کراس‌اور اقبال بیشتری نشان دادند و این نوع خودرو‌ها، بهتر از سدان‌های کامپکت و متوسط و حتی تراک‌های پیکاپ شدند. یکی از بهترین نمونه‌های این کلاس نیز CR-V است که تبدیل به پرفروش‌ترین کراس‌اور شاسی‌بلند در بازار خودروی امریکا در سال ۲۰۱۴ شده است.

2015 Honda CR-V EX FWD
2015 Honda CR-V EX FWD

در CR-V مدل ۲۰۱۵ برای حفظ جایگاه کنونی در بازار، یک سری بهینه‌سازی‌های جزئی در ظاهر خودرو انجام شده که شامل مواردی چون چراغ‌های نوربالای پروژکتوری، چراغ‌های روز LED در کنار تریم‌ها، ارتقای کیفیت متریال‌های مورد استفاده و تجهیزات الکترونیک داخل کابین می‌شود.


در همین حال، تغییرات بزرگتر در زیر کاپوت صورت گرفته‌اند؛ جایی که CR-V از همان موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر و انژکتور مستقیم با عنوان «رؤیاهای‌ زمین» استفاده می‌کند که در مدل آکورد نیز به کار رفته است. این موتور قدرتی به اندازه ۱۸۵ اسب‌بخار دارد و با سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته CVT همراه است. البته این موتور نسبت به مدل سال گذشته با موتور چهار سیلندر و پورت انژکتور، قدرت بیشتری ندارد، ولی در حال حاضر در ۶۰۰ دور بر دقیقه کمتر یعنی در ۶۴۰۰ به پیک قدرت خود می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز از ۲۲۱ به ۲۴۵/۴ نیوتن‌متر رسیده است. همین گشتاور بیشتر باعث سرزنده‌تر بودن خودرو شده و سرعت واکنش آن را افزایش داده است. اعداد و ارقام به‌دست‌آمده در این تست نیز گویای این موضوع هستند. مدل EX دیفرانسیل جلو که به منظور این بررسی استفاده شده، به شکل قابل‌توجهی در تست شتاب، سریعتر از CR-V EX-L AWD مدل ۲۰۱۲ با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۱/۱ ثانیه زمان کمتر نیاز داشته است (۷/۵ ثانیه در مدل ۲۰۱۵). مدل جدید همچنین با زمان ۱۵/۹ ثانیه در تست یک‌چهارم مایل، نسبت به مدل قدیمی ۰/۶ ثانیه جلوتر بوده است.

2015 Honda CR-V EX FWD
2015 Honda CR-V EX FWD

هوندا در زمینه پیشرفت سیستم CVT یک از بهترین‌ها بوده است؛‌ ولی هنوز هم به سرعت موتور را به حداکثر ۶۴۰۰ دور بر دقیقه می‌رساند و در همین وضعیت برای شتاب‌گیری باقی می‌ماند. این نوع رفتار CVT البته برای عبور از خط پایان در یک مسابقه مناسب نیست؛ ولی وقتی در یک ترافیک هستید، برنامه‌ریزی شبیه‌سازی گیربکس اتوماتیک معمولی هوندا CVT باعث می‌شود که تغییر نسبت انتقال قدرت تقریباً به صورت لحظه‌ای انجام شود و هیچ‌گونه توقفی بین دنده‌های مختلف نباشد. در نتیجه، CR-V هیچ‌وقت در دنده «چپ» قرار نخواهد داشت.

2015 Honda CR-V EX FWD
2015 Honda CR-V EX FWD

در همین حال، CR-V یکی از ساکت‌ترین کراس‌اورهای موجود در کلاس کامپکت است و از سیستم عایق نویز مشابه در هوندا ادیسه بهره‌مند شده است. در مورد مصرف سوخت این خودرو باید گفت که در این تست مصرف ناامیدکننده ۹/۸ لیتر از آن مشاهده شده که همان چیزی است که از AWD مدل ۲۰۱۲ ثبت شده است. ضمن اینکه باید در اینجا اشاره شود که رانندگی در تست شدیدتر از حدّ معمول بوده است.

2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior

2015 Honda CR-V Interior
2015 Honda CR-V Interior

سایر موارد در CR-V رضایت‌بخش هستند. سیستم فرمان الکتریکی یک حس وزن طبیعی منتقل می‌کند و واکنش‌های مناسبی دارد؛ مانند این است که خودرو در خط خودش کاشته شده و برای یک رانندگی مطمئن در بزرگراه از بین خطوط، اعتماد به نفس لازم را دارد. کیفیت سواری شرایطی متعادل دارد و بر روی ناهمواری‌ها آرامش خود را حفظ می‌کند. صندلی‌های جلو در CR-V تکیه‌گاه مناسبی دارند و شرایط راحتی برای برای افراد مختلف تأمین می‌کنند.


CR-V EX با دیفرانسیل جلو، با داشتن قیمت ۲۶ هزار و ۴۲۵ دلار شرایط خوبی در این سگمنت دارد. خودروی تست‌شده در اینجا دارای امکانات استانداردی چون چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، یک سقف آفتابگیر، چراغ‌های مه‌شکن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ورودی مجاورت با دکمه فشاری استارت، سیستم «مراقب خط هوندا» (شامل یک دوربین نقطه کور سمت مسافر) و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی بوده است. یکی از نقاط ضعف و پرت‌کننده حواس در رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک ردیف از دکمه‌های کوچک هستند که تشخیص آنها در هنگام رانندگی دشوار است.


EX یک از تریم‌های پایه CR-V محسوب می‌شود. در این مدل خاص، هیچ چرمی به کار نرفته و اثری از سیستم راهبری دیده نمی‌شود. همچنین طبیعتاً اثری از سیستم‌های خودکار برای تأثیرگذاری بر رانندگی نیست. این که CR-V شاسی‌بلند در واقع یک هاچ‌بک است، نمی‌تواند تأثیر چندانی بر دوست‌داشتنی بودن این خودرو داشته باشد.

2015 Honda CR-V

2015 Honda CR-V

2015 Honda CR-V
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۴۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۶۴۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۳۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۵ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۴۵/۴ نیوتن‌متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: CVT.

2015 Honda CR-V
2015 Honda CR-V Engine

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۱۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۵۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۶۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۴/۸۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۸/۲۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۲/۱۲۱ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 80g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۹۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

51 دیدگاه

    1. قاقالی
      سوابق: (150 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا احساس میکنم چراغهای پشتش رو از ولوو کپی کرده !

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        ولوو XC60 از سال 2007 تولید شده و CR-V از سال 1997 که از هون اول چراغ عقب از بالا به کشیده شده بوده ,و در سال 2002 طولش بیشتر میشه و از اون به بعد هر سال تغییراتی بهش داده میشه تا اینکه به اینی که هست میرسه اون زمانی که CR-V برای چراغهای عقب این طرح رو داده بود هنوز ولوو XC60 وجود نداشته

        پاسخ
    2. PlayStation
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      حوصله نظر دادن راجع به هیچ چیز حتی خودم رو ندارم.

      ولی هوندا بسیار عالی!!!!!!!!

      پاسخ
    3. E 36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      پدال چرا صفحه قیمت خودرو هارو به روز نمیکنی ؟؟

      پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. من فکر میکنم میتونستن اما قطعا حکمتی در کاره که نکردن. در واقع بهتره که بگیم سیاستی در کار بوده 😉 البته ناگفته نماند که گشتاورش کم نیست

      پاسخ
  1. Lion26
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    چراغ های عقبش شبیه چراغ های ولوو هستش.

    Just France.

    پاسخ
  2. saji
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه ولی به نظر من راو4 بهترشه

    پاسخ
    1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      میلاد جان داداش تولد 6000 تایی شدنت مبارک!!!!!!!!
      اینم برای تو ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
      😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉
      خیلی دوست داریم میلاد جان!انشالله 7000 تایی شدنت و تو این مدت هم از کامنتای سودمندت نهایت استفاده رو کردم.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    هوندا = ماشین اقتصادی
    من که دوسش دارم
    هوندا نسبت به قیمتش تکنولوژی واقعا خوبی داره

    پاسخ
  4. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    به این میگن یه ماشین کاملا کاربردی ضمن اینکه نمیدونم هوندا که طراحی داخلیش خیلی خوبه و وقتی میری تو مایهای اکورا که طراحی داخلی خیلی خوب میشه اما این ماشین داخلش یکم قدیمی به نظر من میاد

    پاسخ
        1. Honda and lexus
          سوابق: (19 دیدگاه) ,

          خیر
          خیلی ماشین ها از این نوع طراحی دنده هستند
          مثلا لکسوس RX350

    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      این کجاش کاربردیه؟؟؟؟
      در اصل این هوندا تک دیفرانسیله در مدل 2 دیف
      خودم فیلمشو با چشمای خودم از پدال دیدم

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (996 دیدگاه) ,

        عزیز جان شما 1 کلیپ دیدی که اصلا معلوم نیست چقدر درست باشه من 100 تا کلیپ دیدم که از درو دیوار میره بالا

        پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    ………………just made in JAPAN………………………..

    پاسخ
    1. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      دوستان آیا محصولات هوندا همشون تولید آمریکاست؟ حتی اونایی ک وارد ایران میشه!؟

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        نخیر.. فقط مدل آکورد تولید آمریکاست که اون هم بزودی به چین انتقال پیدا خواهد کرد

        پاسخ
      2. reza
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        در حال حاظر هوندا های وارداتی به ایران به جز آکورد های 2015 همه تولید آمریکان

        پاسخ
  6. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    قیمتش هم خیلی خوبه ولی در کشور عزیزمان …..
    نجومیییییییییییییییییییییییی

    پاسخ
  7. فرزاد
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    از لحاظ زیبایی به سانتافه نمی رسه

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      فرزاد جان (گاهی) زیبایی خودرو تبعاتی هم داره
      یه مثال بخوام بزنم برات امکان داره ادم به یه طراحی جذاب برسه اما نقاط اتصال کمتر بشه که تو طولانی مدت اسیب بیشتری میبینه

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    این هم دوتا مانیتور داره یکی کوچیک یکی بزرگ دقیقا مثل سیویک و اکورد

    پاسخ
  9. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    اول عکساشو کامل دیدم خوشم نیامد…ولی وقتی متن رو خوندم….خوشم امد ازش….در کل میشه گفت تو این کلاس خودرو انتخاب زیاد هست…ولی نه با این قیمت…

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    یکی از پرفروش ترین ماشین هاست.ظاهر خیلی خوبی داره و بنظر خیلی جادار میاد و داشبوردش هیچ پیچیدگی مضخرفی نداره.ظاهرا برای کاری که ساخته شده بی نقصه

    پاسخ
  11. پیمان
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    قبول دارین اگه ایران یه شرکت خودروسازی خوب داشت الان بهترین خودروساز دنیا بود

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (996 دیدگاه) ,

      پیمان بهترین نبود اما اگه پول تزریق میشد و مهندسین خبره به این کار اضافه میشد و هدف رقابت یا کیفیت بود که الان نیست نمیگم بهترین اما میتونست از وضع موجود خیلی خیلی بهتر باشه به هر حال تو زمانی ما بهترین خودروهای سال رو منتاژ میکردیم(شورولت نووا) و کمپانی هیلمن رو هم خریده بودیم تو زمان خودش اقدامی بزرگ بود

      پاسخ
  12. سعید
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اگه اسب طلا هم بیاد تواین خراب شده قیمتش چنان حالی ازآدم میگیره که نگوونپرس

    پاسخ
  13. hossein
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    چراغ های عقب بسیار شبیه ولوو xc60!
    اما هرگز نمیشه کمپانی محترم هوندا رو به کپی کردن متهم کرد…

    پاسخ
  14. پیمان
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    با خودم افسوس میخورم که کشور ما که کهن ترین کشوره با 8000 هزار سال قدمت نباید یه خودرو سازی داشته باشه که پوز هرچی بنزو بی ام و و هوندا اینا رو ببنده ما اینقدر مهندس خوب داریم که ایران رو در بخش خودرو به اوج برسونه زنده باد نادر فقیه زاده بهترین طراح شرکت بی ام و

    پاسخ
  15. ایمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام امروز crv رو در نمایندگی هوندا ( فامیلی موتور) دیدیم واقعا عالی بود ضمنا شتاب ماشین را خود شرکت 8.5 عنوان نموده واقعا بی نظیر بود .

    پاسخ
  16. west
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    تیپ EXL معادل 243.900.000 تومان
    تیپ EX معادل 224.800.000 تومان
    فامیلی موتور سی آر وی را با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی و موعد تحویل 60 روزه پیش فروش می کند.

    پاسخ
  17. مظاهر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام،
    قیمت دلاری ماشین به تومان میشه 90 میلیون تومان ، اونوقت شرکت میخاد 250 میلیون پیش فروش بکنه؟؟؟ آخه گمرکی و سایر هزینه ها هم انقد نمیشه!!! میشه از نمایندگان فامیلی موتور بپرسین چقد سود برا خودشون در نظر گرفتن؟ اگه 70 درصد گمرکی هم بگیریم با عوارض ومالیات به 180 میلیون هم نمیرسه!!! تازه تحویل فوری هم نیست!!!!!!

    پاسخ
  18. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. بین اوتلندر 2016 و هوندا CRVکدو م رو ترجیح میدید؟ البته اوتلندر حدود چهل میلیون ارزونتره

    پاسخ
  19. کنکوری
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با این که هوندا کجا و کیا کجا ولی تو کشور ما فک میکنم خرید اسپورتج عقلانی تره…! دست کم ۷۰ ،۸۰ تومن ارزونتره

    پاسخ
  20. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تفاوت قیمتی اوتلندر و سی وی آر حدود 60 میلیونه
    خدمات پس از فروششان تقریبا کمه و یکیه
    ظاهر میتسوبیشی کمی بهتره
    به نظرتان کدام تو این قیمتها ارزنده ترند؟

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    البته تحویل هر دو خودرو میتسو بیشی اوتلندر و هوندا سی وی آر حدود 3 ماهه
    خرید نقدی با سود مشارکت میتسوبشی حدود 198 تومان و هوندا 252 تومان آب میخوره
    هر دو ژاپنی و هر دو از خدمات فروش کمتر و افت قیمت بیشتری نسبت به برند های کره ای برخوردارند
    البته انتخاب بنده برند ژاپنیه
    ولی نسبت به اختلاف قیمت 54 تومانی….کدام برند ارزندهتره؟

    پاسخ
  22. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آیا هوندا crv تیپ ترونیک هست یا نه چون اگه نباشه به نظر من یه نقص براش به حساب میاد بخصوص نسبت ب رقیبش ra4

    پاسخ
  23. امین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هوندا ظاهر متشخص تری نسبت به رقبای کره ای داره. شکیل و محکم و موندگار

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.