توقف فروش هوندا سیویک ۲۰۱۶

بر اساس گزارش‌ها فروش هوندا سیویک جدید در نمایندگی‌ها متوقف شده و این خودروساز قصد دارد یک فراخوان برای مدل‌های به فروش رسیده اعلام کند.
هوندا در هفته گذشته فروش مدل ۲۰۱۶ سیویک را متوقف کرد، ظاهراً در موتور سیویک مشکلی وجود دارد که ممکن است باعث از کار افتادن آن شود. این مشکل در مدل مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تأثیر می‌گذارد و مدل‌های مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو هیچ مشکلی از این بابت ندارند.

2016 Honda Civic LX
2016 Honda Civic LX

کریس مارتین، سخنگوی هوندا، در مصاحبه با وب‌سایت Autoblog می‌گوید:

درحالی‌که هنوز جزئیات خاصی از این مشکل مشخص نشده، اما هوندای آمریکا اطلاعات رسمی را به NHTSA ارسال کرده است.

2016 Honda Civic
2016 Honda Civic

وب‌سایت Civicx در یک پست، سندی را منتشر کرده که ادعا می‌کند جزئیات این مشکل را نمایش می‌دهد، بر اساس این سند ظاهراً ۳۴۰۰۰ دستگاه از سیویک‌های ۲۰۱۶ دچار این مشکل هستند. ظاهراً مشکل از اسنپ رینگ پیستون موتور آن‌ها است، که در صورت بروز مشکل می‌تواند موجب خرابی و ازکارافتادگی موتور شود.

2016 Honda Civic
2016 Honda Civic

در این سند آمده است که نمایندگی‌ها برای تشخیص خودروهای معیوب موتورها را با دستگاه borescope بازرسی کنند، اما از آنجایی قطعات جایگزین هنوز در دسترس نیست، انتظار می‌رود فراخوان در ماه مارس انجام شود.

2016 Honda Civic Sedan
2016 Honda Civic Sedan

هوندا سیویک جدید توانست یک هفته پس از رونمایی خود در آمریکا شمالی توسط IIHS جایزه خودرو ایمن Safety Pick+ را از آن خود کند.

2016 Honda Civic Sedan
2016 Honda Civic Sedan
منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

34 دیدگاه

  1. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    همیشه گفتم همیشه گفتم من دشمن خونی ژاپنیام یعنی تا خونشونو نریزم نمیتونم آرامش پیدا کنم، این فراخوان های اخیر تویوتا و هوندا هم مطمئنا از اعتبار و اعتماد مشتریا نسبت به شرکتای ژاپنی کم میکنه

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (299 دیدگاه) ,

      هر چی باشن از امریکایی های بهترن …
      میشه بپرسم مشکلتون چیه ؟

      پاسخ
      1. mds
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        من قبلا گفتم هزار باره دیگه هم میگم. هیچوت نمیتونم جنایتهای ژاپنیا علیه کره ایا رو ببخشم، چطور ببخشم وقتی من از نسل قبلی کره ای هام

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          mds یه سوال
          شما حمله ارتش سرخ چیت به راحبان تبتی رو محکوم میکنی؟ :)))))

        2. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          یه چیزی میگیا اون وقت باید مثل ما باشن نمیشه که باید سیاست به خرج داد وگرنه تو 8 سال جنگ کجا رو ما اتش باز نکرده بود؟؟

        3. pony car
          سوابق: (80 دیدگاه) ,

          من از نسل قبلی کره ای هام یعنی چی در ضمن از لحاظ رگ ریشه ای و فرهنگی ژاپنی ها به اریایی ها نزدیکترند مثل قوم اینو در ژاپن اینها ایرانی هایی هستند که در دوران ساسانیان از ایران به ژاپن تجارت بلور می کردند به خاطر استقبال و علاقه امپراتور ژاپن و مسافت زیاد بسیاری از ایرانی ها در ژاپن ساکن شدند و مشغول به کار بلور سازی شدند .بلوک شرق فقط ژاپن

    2. mj
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      همین امثال شما هستن mds جان که باعث میشن این مملکت به جایی نرسه…
      آخه آدم اینقدر سطحی نگر…
      این فراخوان نشون دهنده اهمیت دادن این شرکت به مشتری هاش و به کیفیت عالی کارش هست مگرنه میذاشت مثل شرکت های داخلی ایران ماشیناش با هزارتا عیب و ایراد به دست مردم برسه تا هم فروش قطعه واسش سود داشته باشه هم ماشین ها زودتر مستعمل بشن و از بین تا برن تا دوباره ملت ماشین بخرن… واقعا ببین با کیا شدیم 80 میلیون…

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1472 دیدگاه) ,

      Msd جان
      مطمئن باش بازم تولید میشن و بازم پرفروشترین میشن
      این فراخوان ها همش از حساس بودن و احساس مسئولیت و احترام به مشتری کمپانی رو نشون میده
      مطمئنم خریدار هم از این بابت خوشحال میشه
      خیلی فک میکنند با فراخوان دادن یعنی طرف ماشین رو سوار کشتی میکنند تا به کشور سازنده برسه و بعد چند ماه ماشین رو تحویل میگیرند در حالی که فقط به نزدیکترین نمایندگی میبرن نهایتش چند روز طول میکشه تا تحویل
      اکثر برندها که به مشتری احترام قائل هستند
      از این فراخوان ها انجام میدن

      پاسخ
    4. فرید آبادان
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      خون خودتو کثیف تر نکن
      عشق فقط ژاپن

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل HoSeIn
      HoSeIn
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      داداش من خودرو سازی یعنی این احترام به مشتری یعنی این طی کردن پله ترقی تا رسیدن به یه خودروی همه چی تموم یعنی همین

      پاسخ
    6. مسعود
      سوابق: (81 دیدگاه) ,

      نه خداییش این حرفت جدی بود یا داری مسخره بازی در میاری؟
      اگه جدیه جواب بده:
      چکار ژاپنی ها داری که خونشونو بریزی؟ (ژاپنی هایی که بغیر از سخت کوشی چیزی ندارن)
      چرا فراخوان از اعتبارشون کم میکنه؟ (فراخوانی که فقط به خاطر حمایت از مصرف کننده انجام میشه)

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        بابا به خدا همین چن وقت پیش بود گفت دشمن خونی المانی هام ……..
        انگار دشمنانت هر هفته عوض میشن داش …………

        پاسخ
    7. رضا
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      اطمینان دارم که حتی همون ماشین کره ای را هم فقط آرزوش را داری ،،،و یا احتمالا یکی از فامیلاتون شاید یه ماشین کره ای داشته باشه ،،،برا همین تعصب داری …و گرنه دستت هیچوقت به ماشین ژاپنی نمیرسه ..میشه همون مثل معروف که فلانی دستش ****نمیرسید بعد میگفت ***میده !

      پاسخ
    8. کامران
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      جومونگ زیاد نبین ریال به من چه که ژاپن و کره واسه هم زیرو رو میشکن .می خوایی به لیست رژیم ها ی مثلث یه چشی ژاپنی اضافه کنیم از فردا فحش ببندیم به ژاپن ؟؟
      نه کره خوبه نه ژاپن لعنت به هردوتاشون . فقط صدای اگزوز ایتالیایی و آلمانی و آمریکایی وووم…..

      پاسخ
    9. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      کلآ کله جمله میخواستی بگی من اصلیتم کره ایه
      حالا چون ژاپن به کره ظلم کرده باید بدت بیاد؟
      ژاپنیا چی بگن که امریکای ها تو جنگ زد با بمب اتمی لهشون کرد

      پاسخ
  2. محسن
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    این ژاپنیها زیادی با کلاس میشن باعث میشه یه عده کمی بشن دشمن خونی ، اینکه بقیه کمپانیهای دنیا این احساس مسئولیت و ندارن چیزی از ارزش و اعتبار ژاپنیهاکم نمیکنه . خیلی جرات میخواد مثل هوندا ، تویوتا رفتار کردن .
    همین رفتارهای مسئولانه است که باعث پیشرفت برای کمپانیهای ژاپنی شده

    پاسخ
  3. پویا
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    همین فراخوان ها و احساس مسئولیتشونه که ژاپنی ها پرفروش ترینو با اطمینان ترینن، چون نمیزارن ماشین بیکیفیت و مشکل دار دست مردم برسه

    پاسخ
  4. amir
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    بابا بیخیال خدایی.بکشید بیرون از کره و ژاپن.همشون بعد سه سال تو کشورا خارجی شوت میشن تو سطل اشغال .درسته لکسوس خوبه.حرفی توش نیست.ولی اگه بخوای محصولات هیوندا رو بزاری پیش تویوتا هیوندا سرتره .گرنجور .سوناتا.جنسیس در مقابل کرولا.کمری ۲۰۱۲.اوریون..جنسیس داشتم الان ۵۲۸دارم.سواری و نرمی و تعلیق که جنسیس داشت تو سری ۶هم نمیتونی پیدا کنی.

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      بنده به شخصه عاشق رک و روراست بودن شما شدم.از اینکه میبینم نظرات مختلفه لذت میبرم و از اون مهمتر نظر مخالف. ولی خواهشا تو حرفتان به همدیگه توهین نکنیم.ممنون

      پاسخ
    2. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      به جان خودم عمرا از نزدیک بی ام و سوار شده باشی

      پاسخ
    3. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      از بی ام وه بدم اومد!!
      نرمی و تعلیق که جنسیس داشت تو سری ۶هم نمیتونی پیدا کنی. خخخخخخخ جوک سال

      پاسخ
    4. A.m
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      خخخخخخخخ
      زشته به خدا زشته
      ببینم مجبورتون کردن کامنت بذارین؟

      پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    علی جان همین کارشون هم برا ادامه دادن ویژگی بی مرگ بودنشونه،هرکسی میدونه ک ماشین ها قبل تولید مسافت زیادی تست میشن که به اندازه چندین سال مصرف عادی و روزمره هس و اگه درطول تست مشکلی ازاین قبیل پیش میومد حتما قبل فروش رفع میکردن،امیدوارم متوجه منظورم شده باشی،البته شما سلیقه خاصی داری(چرخ پاسات) و ازبقیه خوشت نمیاد…

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      چرخ پاسات رو خوب امدی :). ولی یادت باشه بابت حرفا و تیکه زشتی که به من انداختی من ی بار هم جواب ندادم و شما هم عذر خواهی نکردی . البته من محتاج این مسئله نیستم ولی دوست داشتم خودتو ثابت کنی و مثل دو تا مرد باشیم که نکردی.

      پاسخ
  6. ممل
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    کسی که مثل من دستش تو تولید قطعات خودرو هستش میدونه که در تولید پیوسته با تیراژ بسیار بالا و وقتی لازمه که برای کاهش هزینه های تولید و رقابتی شدن قیمت کنترل کیفیت بصورت اماری و رندم باشه امکان ایجاد ایرادات ریز و درشتی هستش. مشکل هوندا مشکل بزرگی هست ولی از اعتبار این شرکت کم نمیکنه. کلا ردیابی و شناسایی در سیستم های تولیدی به همین منظور انجام میشه که در صورت بروزی مشکلی که کنترل کیفیت سازنده نتونسته اون رو شناسایی کنه بشه با مشاهده یک مورد ایراد توسط مصرف کننده مشخص کرد که چه قطعات/خودروها/ محصولات از اون ایراد اسیب دیدند یا خواهند دید تا بشه اون رو برطرف کرد. کره ای ها المانی ها امریکایی ها مریخی ها هم در تولیداتشون با این مشکلات روبه رو شدند و خواهند شد.
    من خودم اصلا ماشین های ژاپنی رو دوست ندارم ( فقط و فقط به خاطرقیمتشون تو ایران)ولی کیفیت تولیدات هوندا بسیار بالاست.
    و در نهایت در جواب تعداد بسیاری زیادی از دوستان. این فراخوان ها بیشتری از اینکه نشان از مشتری مداری هوندا و امثالهم باشه نشان از قدرت سیستم نظارتی و حمایت از حقوق مصرف کننده امریکاست که با وضع قوانین مناسب و اجرای دقیق اونها و اخذ جرایم سنگین از تولیدکنندگان کاری کرده که خودروسازها خودشون از ترس جریمه هایی که ممکنه براشون لحاظ بشه برای ایراداتی که “ممکنه” حادث بشه سریع فراخوان میدن.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    کیفیت سواری و کیفیت قطعات به کار رفته در این ماشین فوق العاده هست و رانندگی بسیار لذت بخش و قابل اطمینانی داره .

    پاسخ
  8. بنتلی
    سوابق: (1045 دیدگاه) ,

    داش علی من غلط بکنم بخوام ب شما توهین کنم،دفه پیش واقعا فقط ی شوخی بود نه چیز دیگه،حتی آخرش نوشتم شوخی تا برداشت غلط نکنی از طرفی شاید فک کنی برا دیس نخوردن اونو نوشتم ولی اینطور نیس من تاحالا انقد دیسلایک خوردم ک دیگه این چیزا مهم نیس برام،قبلا قول دادم ب سلیقه بقیه احترام بزارم و متعصبانه نظر ندم و توهین نکنم،زیر قولم نمیزنم،اعتقاد دارم ارزش ی انسان بالاتراز هرچی هس،بهترین خودروها روزی کلاسیک میشن و فراموش،توی نظر بالا هم ب جان خودم منظوری نداشتم،من ازت عذر میخوام،شرمندتم،اگه رفتار زشتی داشتم ب بزرگیت ببخش منو

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      از اینکه مردونه برخورد کردی کمال تشکر رو دارم . ولی اینم یادت باشه اگر کسی پیگیری نمیکنه دلیل بر ضعیف بودن یا جواب نداشتن نیست . من عاشق نظرات مخالفم (البته نظر مخالف با دلیل نه بصورت کورکورانه و تعصب بار). چون اعتقادم اینه در مخالفت پیشرفت و یاد گیری رشد میکنه نه موافق بودن ویدست شدن. بازم بدون دوست دارم و برات خیلی احترام دارم.

      پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4323 دیدگاه) ,

    خیلی عجیبه که این چند وقته مشکلاتی به وجود اومده که در تستهای مختلف انجام شده توسط خود خودروسازان مشخص نشده و بعدها معلوم شده.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    همین طوری با فراخوان هم آقای سیویک رو دوست دارم و اگر گیرم اومد حتما میخرمش ..

    پاسخ
  11. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    من حس میکنم این روزا فراخوان شده کلاس … هر کی بیشتر فراخوان بده اون با کلاس تر و با مسعولیت تره …
    حالا جدا از اینا اگه قیمت ماشین تو ایرانو در نظر نگیریم و قیمت جهانیو ملاک قرار بدیم کیفیت نسبت به قیمت ژاپنیا بیشتر از بقیه برنداست به اصطلاح سگ جون ترن هر چند خودم ایرانی سوارم ولی با توجه به تجربیات دیگران این طوری حس کردم … و دوستان زیادی دارم که مکانیکن یا لوازم فروشن یا تو نمایندگیا کار میکنن با جمع بندی نظرات این دوستان میشه به این نتیجه رسید اینم بگم عمر ما انقدر زیاد نیست که از هر برند یه خودرو بخریم و چن سال تستش کنیم و نظر تخصصی بدیم پس درستش اینه منطقی باشیمو از تجربیات دیگران استفاده کنیم …
    من کوچیکتر از این حرفام ولی دوستان گلم از قدیم گفتن تجربه را تجربه کردن خطاست و تعصب مایع عقب موندگیه…

    پاسخ
  12. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    mds جان مشکل شما با ژاپنیایی که این همه به مشتری احترام می گذارند که در دنیا به افراد محترم و با شخصیت معروفند چیه واقعا مگر این ژاپنیا چه پدر کشتگی با شما دارند ضمنا شما گفتید که از نسل قبل کره ای ها هستید ببخشید من متوجه نشدم یعنی آیا شما کره ای هستید؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.