موتورهای توربوی جدید هوندا با تکنولوژی VTEC

استفاده از تکنولوژی VTEC برای موتورهای هوندا به منظور افزایش عملکرد و کارایی، سال‌های زیادی است که ادامه داشته است. با این حال، به تازگی، کمپانی هوندا از سه نمونه جدید از موتورهای توربو با فناوری VTEC رونمایی کرده است که در چارچوب برنامه «رؤیاهای زمین» قرار دارند. این سه نمونه، شامل موتورهای یک لیتری، ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری از این نوع موتور می‌شوند.

honda  civic type-r with vtec turbo engine
honda civic type-r with vtec turbo engine

طبق گفته هوندا، موتورهای توربوی جدید، بهترین عملکرد را خواهند داشت و سرآمد مصرف بهینه سوخت در کلاس خود خواهند بود. در این موتورها، قسمت انژکتور مستقیم بنزینی به کار رفته و از تکنولوژی VTEC بهره می‌برند. موتور توربوی VTEC قرار است در تمام محصولات هوندا در سراسر جهان استفاده شود.


موتور انژکتور مستقیم یک لیتری، سه سیلندر دارد و شاید در رقابت با خودروی کمپانی رقیب، فورد فیستا، وارد صحنه شده است. همچنین موتور ۱/۵ لیتری، چهار سیلندر است و هوندا اعلام کرده که هر دوی این موتورها، هرز انرژی خیلی کمی دارند و در کلاس خود، بهترین عملکرد و مصرف سوخت را خواهند داشت.

[jwplayer mediaid=”53697″]
اولین موتور توربوی جدید هوندا که به خیابان‌های اروپا قدم خواهد گذاشت، موتور ۲ لیتری توربو با ۴ سیلندر است که در دل هوندا سیویک تیپ R قرار خواهد گرفت و برای آن ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت، تولید خواهد کرد. همچنین طبق گفته هوندا، این موتورها از استاندار یورو ۶ اروپا برای آلودگی پیروی خواهند کرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    افرین به هوندا.

    موتور های کم حجم با بازده بالا و در عین حال کم مصرف و پاک.

    به نظر من از تویوتا خیلی بهتر داره کار میکنه.هم از نظر موتوری و هم از

    نظر طراحی.

    ((( مد فقط شکلی از زشتی است که ان قدر غیر قابل تحمل است که مجبوریم

    هر 6 ماه یکبار ان را عوض کنیم )))

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      کاملا درسته میلاد جان . مرسی از پدال که این مطلب رو گذشت ، قبلا طرفدارای نیسان و تویوتا خیلی به هوندا کم لطفی میکردن.

      پاسخ
  2. AMIR55
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    محصول ژاپنه باید هم عالی باشه

    پاسخ
    1. امیر56
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واقن؟راکتور اتمیه که ترکید محصول کجا بود اونوقت؟

      پاسخ
      1. شهاب
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        حالا که چی؟ میخوای ماشینای ژاپنی رو زیر سوال ببری؟

        پاسخ
      2. حمید
        سوابق: (648 دیدگاه) ,

        امیر 56 ، شما اگه تا به حال به ژاپن سفر کرده باشی متوجه میشی که حداقل هفته ای دو زلزله بالای 4 ریشتر داره که نه کسی میمیره نه تار مویی از سرش کم میشه و انقدر این کشور مقاوم شده که اصلا تو اخبار اعلام نمیکنن و کاملا عادی شده . حالا جز خود ژاپن کی میتونه همچین کشوری رو اتمی کنه که از صبح تا شب زمینش میلرزه و نیروگاها اتفاقی واسشون نمیفته.اون یه بار هم که میگی از آثار بعد از سونامی بود . اگه زلزله مرکز زیر خود راکتوره بود هیچی نمیشد ولی مرکز تو اقیانوس بود ، سونامی اومد سیستمهاشون ریخت به هم.روسیه و ایران که در حالت عادی سیستمهاشون کلا تعطیله!!!نمیشه رکتور ژاپن رو زیر سوال برد، چه برسه به هوندا که اصلا ربطی به رکتور نداره .

        پاسخ
      3. من
        سوابق: (193 دیدگاه) ,

        اگه منظورت فوکوشیما است که خیلی اشتباه میکنی اون نیروگاه به خاطر زلزله ۹ ریشتری چیزیش نشد به خاطر سونامی که اومد و اب وارد تاسیسات شد اون مشکل بوجود اومد

        پاسخ
  3. IS27
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    درود بر همه
    واقعا با این کارش یه جورایی یه تحولی داره ایجاد میکنه
    (( اگر به انچه میخواهی نمیرسی نگرشت را تغییر بده ))

    پاسخ
  4. mehran911
    سوابق: (795 دیدگاه) ,

    عزیزان فکر کردم شاید بعضی از دوستان ندونن سیستم vtec دقیقا چکار می کنه خواستم توضیح کوتاهی داده باشم وقتی شمابا پاتون روی پدال گاز در موتور های معمولی فشار می دید با افزایش دور موتور مواجه میشید یعنی هر کورس با سرعت بیشتر ودر زمان کمتر انجام میشه حالا بپردازیم به موضوع اصلی درموتور های معمولی میزان باز شدن دریچه سوپاپها در دور موتور های بالا و پایین به یک اندازه است وفقط سرعت باز وبسته شدن آنها در دور موتور های بالا وپایین تغییر میکند اما در موتور های vtec با کاهش دور موتور دریچه سوپاپها به میزان کمتری باز میشود ودر نتیجه سوخت کمتری وارد سیلندر میشود که باعث مصرف سوخت کمتر میشود و در دور موتور های بالا دریچه سوپاپ به میزان بیشتری باز میشود این کار با ابداع یک مکانیسم ساده در بین میل بادامک هاو استفاده از دو بازو برای حرکت سوپاپ ها در هر سیلندر انجام شده است ببخشید اگه بد نوشتم

    به امید روزی که شاهد نظرات فنی وعلمی بیشتری در سایت باشیم

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (795 دیدگاه) ,

      راستی یادم رفت بگم شرکتهای زیادی از سیستم مشابه vtec استفاده می کنند مثل پورشه از سیستم vario cam و bmw از سیستم vanos و مرسدس از سیستم camtronic valve timing و تویوتا از سیستم (vvt)

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (149 دیدگاه) ,

        سپاس دوست عزیز…مفید بود

        پاسخ
    2. اسماعیل
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ببخشید، ولی من چند سال پیش مطالعه ای در این مورد داشتم و تا اون جایی که یادمه، سیستمvtec تغییری در میزان باز شدن سوپاپ یا همون لیفت سوپاپ ایجاد نمی کنه، تنها کنترل تایمینگ سوپاپ ها بر خلاف سیستنvvt به صورت الکترونیکی انجام میشه.این سیستم vvtl و vtecl که میزان باز شدن سوپاپ رو هم کنترل می کنه.

      پاسخ
  5. ویکی
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    واقعاً هوندا داره عالی کار میکنه… فقط حیف که جاش تو ایران خالیه

    پاسخ
  6. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    ظاهر مدل سیویک هوندا واقعا ازار میده ادمو برعکس فنی خیلی خوبی داره

    پاسخ
  7. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    باید دید مقابل ecoboost چقد حرف واسه گفتن داره. اگه این بهره وری بالا باعث افزایش استهلاک نشه عالیه.

    پاسخ
  8. مهدی62
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    مثل همیشه مشتری مداری ماشین به صرفه.
    نه ما هرچی تولید کنیم شما بببببببببباید بخرید

    پاسخ
  9. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    هوندا بیشترین رقابت رو با هم وطنش تویوتا داره
    مثلا سویک رقیب تویوتا پریوسه و
    آکورد هم رقیب مستقیم کمریه
    و….
    در ضمن هوندا بزرگترین سازنده موتور سیکلت در دنیاست

    پاسخ
  10. کیوان
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    شما ماشینو ببین حالشو میبری این ماشینو نگاه کنی چه برسه 276 اسب بخار تولید کنه اسفالت میخوره با 4 سیلندر

    پاسخ
  11. hossein
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام میخواسم بدونم قیمت موتور vtecچنده و از کجا میتونم تهیه کنم مرسی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.