هوندا

موتورهای توربوی جدید هوندا با تکنولوژی VTEC

استفاده از تکنولوژی VTEC برای موتورهای هوندا به منظور افزایش عملکرد و کارایی، سال‌های زیادی است که ادامه داشته است. با این حال، به تازگی، کمپانی هوندا از سه نمونه جدید از موتورهای توربو با فناوری VTEC رونمایی کرده است که در چارچوب برنامه «رؤیاهای زمین» قرار دارند. این سه نمونه، شامل موتورهای یک لیتری، ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری از این نوع موتور می‌شوند.

honda civic type-r with vtec turbo engine
honda civic type-r with vtec turbo engine
طبق گفته هوندا، موتورهای توربوی جدید، بهترین عملکرد را خواهند داشت و سرآمد مصرف بهینه سوخت در کلاس خود خواهند بود. در این موتورها، قسمت انژکتور مستقیم بنزینی به کار رفته و از تکنولوژی VTEC بهره می‌برند. موتور توربوی VTEC قرار است در تمام محصولات هوندا در سراسر جهان استفاده شود.

موتور انژکتور مستقیم یک لیتری، سه سیلندر دارد و شاید در رقابت با خودروی کمپانی رقیب، فورد فیستا، وارد صحنه شده است. همچنین موتور ۱/۵ لیتری، چهار سیلندر است و هوندا اعلام کرده که هر دوی این موتورها، هرز انرژی خیلی کمی دارند و در کلاس خود، بهترین عملکرد و مصرف سوخت را خواهند داشت.

[jwplayer mediaid=”53697″] اولین موتور توربوی جدید هوندا که به خیابان‌های اروپا قدم خواهد گذاشت، موتور ۲ لیتری توربو با ۴ سیلندر است که در دل هوندا سیویک تیپ R قرار خواهد گرفت و برای آن ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت، تولید خواهد کرد. همچنین طبق گفته هوندا، این موتورها از استاندار یورو ۶ اروپا برای آلودگی پیروی خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.

    افرین به هوندا.

    موتور های کم حجم با بازده بالا و در عین حال کم مصرف و پاک.

    به نظر من از تویوتا خیلی بهتر داره کار میکنه.هم از نظر موتوری و هم از

    نظر طراحی.

    ((( مد فقط شکلی از زشتی است که ان قدر غیر قابل تحمل است که مجبوریم

    هر 6 ماه یکبار ان را عوض کنیم )))

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      کاملا درسته میلاد جان . مرسی از پدال که این مطلب رو گذشت ، قبلا طرفدارای نیسان و تویوتا خیلی به هوندا کم لطفی میکردن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. AMIR55

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    محصول ژاپنه باید هم عالی باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. امیر56

      ۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقن؟راکتور اتمیه که ترکید محصول کجا بود اونوقت؟

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. شهاب

        ۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        حالا که چی؟ میخوای ماشینای ژاپنی رو زیر سوال ببری؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. حمید

        ۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        امیر 56 ، شما اگه تا به حال به ژاپن سفر کرده باشی متوجه میشی که حداقل هفته ای دو زلزله بالای 4 ریشتر داره که نه کسی میمیره نه تار مویی از سرش کم میشه و انقدر این کشور مقاوم شده که اصلا تو اخبار اعلام نمیکنن و کاملا عادی شده . حالا جز خود ژاپن کی میتونه همچین کشوری رو اتمی کنه که از صبح تا شب زمینش میلرزه و نیروگاها اتفاقی واسشون نمیفته.اون یه بار هم که میگی از آثار بعد از سونامی بود . اگه زلزله مرکز زیر خود راکتوره بود هیچی نمیشد ولی مرکز تو اقیانوس بود ، سونامی اومد سیستمهاشون ریخت به هم.روسیه و ایران که در حالت عادی سیستمهاشون کلا تعطیله!!!نمیشه رکتور ژاپن رو زیر سوال برد، چه برسه به هوندا که اصلا ربطی به رکتور نداره .

        موافقم 3
        مخالفم 0
      3. من

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        اگه منظورت فوکوشیما است که خیلی اشتباه میکنی اون نیروگاه به خاطر زلزله ۹ ریشتری چیزیش نشد به خاطر سونامی که اومد و اب وارد تاسیسات شد اون مشکل بوجود اومد

        موافقم 2
        مخالفم 0
  3. IS27

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درود بر همه
    واقعا با این کارش یه جورایی یه تحولی داره ایجاد میکنه
    (( اگر به انچه میخواهی نمیرسی نگرشت را تغییر بده ))

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    عزیزان فکر کردم شاید بعضی از دوستان ندونن سیستم vtec دقیقا چکار می کنه خواستم توضیح کوتاهی داده باشم وقتی شمابا پاتون روی پدال گاز در موتور های معمولی فشار می دید با افزایش دور موتور مواجه میشید یعنی هر کورس با سرعت بیشتر ودر زمان کمتر انجام میشه حالا بپردازیم به موضوع اصلی درموتور های معمولی میزان باز شدن دریچه سوپاپها در دور موتور های بالا و پایین به یک اندازه است وفقط سرعت باز وبسته شدن آنها در دور موتور های بالا وپایین تغییر میکند اما در موتور های vtec با کاهش دور موتور دریچه سوپاپها به میزان کمتری باز میشود ودر نتیجه سوخت کمتری وارد سیلندر میشود که باعث مصرف سوخت کمتر میشود و در دور موتور های بالا دریچه سوپاپ به میزان بیشتری باز میشود این کار با ابداع یک مکانیسم ساده در بین میل بادامک هاو استفاده از دو بازو برای حرکت سوپاپ ها در هر سیلندر انجام شده است ببخشید اگه بد نوشتم

    به امید روزی که شاهد نظرات فنی وعلمی بیشتری در سایت باشیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      راستی یادم رفت بگم شرکتهای زیادی از سیستم مشابه vtec استفاده می کنند مثل پورشه از سیستم vario cam و bmw از سیستم vanos و مرسدس از سیستم camtronic valve timing و تویوتا از سیستم (vvt)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        سپاس دوست عزیز…مفید بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. اسماعیل

      ۲۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید، ولی من چند سال پیش مطالعه ای در این مورد داشتم و تا اون جایی که یادمه، سیستمvtec تغییری در میزان باز شدن سوپاپ یا همون لیفت سوپاپ ایجاد نمی کنه، تنها کنترل تایمینگ سوپاپ ها بر خلاف سیستنvvt به صورت الکترونیکی انجام میشه.این سیستم vvtl و vtecl که میزان باز شدن سوپاپ رو هم کنترل می کنه.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  5. ویکی

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    واقعاً هوندا داره عالی کار میکنه… فقط حیف که جاش تو ایران خالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. حامد MASERATI GT

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    ظاهر مدل سیویک هوندا واقعا ازار میده ادمو برعکس فنی خیلی خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. محسن.د

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    باید دید مقابل ecoboost چقد حرف واسه گفتن داره. اگه این بهره وری بالا باعث افزایش استهلاک نشه عالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مهدی62

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    مثل همیشه مشتری مداری ماشین به صرفه.
    نه ما هرچی تولید کنیم شما بببببببببباید بخرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. جلال

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    هوندا بیشترین رقابت رو با هم وطنش تویوتا داره
    مثلا سویک رقیب تویوتا پریوسه و
    آکورد هم رقیب مستقیم کمریه
    و….
    در ضمن هوندا بزرگترین سازنده موتور سیکلت در دنیاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. کیوان

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما ماشینو ببین حالشو میبری این ماشینو نگاه کنی چه برسه 276 اسب بخار تولید کنه اسفالت میخوره با 4 سیلندر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. hossein

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواسم بدونم قیمت موتور vtecچنده و از کجا میتونم تهیه کنم مرسی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا