دیدار با هوندا CR-V مدل 2016

هنگامی‌که دوستان، خانواده و آشنایان از من برای خرید خودروی جدید مشاوره می‌خواهند، بیشتر آن‌ها میگویند که قصد خرید یک کراس‌اوور را دارند و جاداری، مصرف سوخت مناسب، ایمنی و مقرون‌به‌صرفه بودن نیز معمولاً از اولین صفاتی است که برای کراس‌اوور موردنظر خود ذکر می‌کنند. من نیز معمولاً به آن‌ها هوندا CR-V را پیشنهاد می‌کنم زیرا من در محصولات هوندا عاشق CR-V، سیویک و آکورد هستم چراکه قابلیت‌هایی فراوانی دارند که حتی بیشتر از انتظار و نیاز مالکان است. همچنین CR-V، سیویک و آکورد 72 درصد از کل فروش امسال هوندا در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند که CR-V بیشترین سهم را در بین آن‌ها دارد. بااین‌وجود من اگر قصد خرید یک کراس‌اوور کامپکت داشته باشم قطعاً به مزدا CX-5 هم فکر می‌کنم چراکه گزینۀ وسوسه کننده‌ای است اما از خوبی‌های CR-V هم نمی‌توان گذشت.

2016-honda-cr-v-review

محاسن

فضای پای فوق‌العاده یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت CR-V است به‌گونه‌ای که سرنشینان ردیف دوم می‌توانند پاهای خود را کاملاً دراز کرده و بدون هیچ مشکلی بنشینند. البته ارتفاع بسیار کم صندوق بار، هم حجم فضای بار را کاهش داده، هم موجب اعمال فشار هنگام جای دادن بارها شده و هم ممکن است به اشیاء بزرگ آسیب وارد کند. بااین‌حال به دلیل عریض و عمیق بودن صندوق بار می‌توان وسایل را در کف صندوق گذاشت. صندوق باری که بزرگ‌تر از صندوق فورد اسکیپ، شورلت اکوئیناکس و مزدا CX-5 است. همچنین صندلی‌های عقب نیز به سهولت با کشیدن زبانه در بالای آن‌ها تا می‌شوند که این فضای بار بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد.

CR-V رانندگی بسیار راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. داشبورد مناسب، دید عالی و سرعت‌سنج بزرگی که با یک نگاه به آن می‌توان به‌آسانی اطلاعات را خواند از موارد مثبت کابین این هوندا هستند. بعلاوه یک دوربینِ نقاط کور نیز در آن تعبیه‌شده که هنگام تغییر خط در ترافیک بسیار مفید است. سرنشینان نیز در این خودرو راحتی بالایی دارند. کابین حتی هنگام حرکت با سرعت ‌بالا در بزرگراه کاملاً بی‌صدا است و تعلیق نیز تمامی عیوب جاده را قبل از رسیدن به سرنشینان دفع می‌کند؛ بنابراین این کراس‌اوور انتخابی عالی برای سفرهای جاده‌ای طولانی است.

2016-honda-cr-v-review13

در این کلاس قدرت یکی از ویژگی‌های مهم است و موتور 2.4 لیتری CR-V هم کاملاً قدرتمند است درحالی‌که کارکرد ساکتی و آرامی هم دارد. گیربکس CVT آن نیز تجربهٔ رانندگی قابل‌توجهی را فراهم می‌کند ولی تنها هنگام شتاب گیری، دور موتور برای مدت‌زمانی طولانی بیش‌ازحد بالا می‌رود.

2016-honda-cr-v-review12

معایب

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CR-V متعلق به چندین سال قبل احساس می‌شود. هرچند با استفاده از صفحه‌نمایش لمسی می‌توان بدون هیچ مشکلی موسیقی پخش نمود، اتصال به تلفن همراه را از طریق بلوتوث برقرار کرد، تماس تلفنی برقرار نمود و یا منوهای ناوبری را ملاحظه کرد اما فقدان میانبر برای عملکردها مختلف کاملاً احساس شده و این یعنی برای هر عملکردی باید منوهای زیادی را باز کنید درحالی‌که هیچ دکمهٔ تنظیم فیزیکی هم برای آن وجود ندارد؛ بنابراین به‌راحتی نمی‌توان موج رادیو یا موسیقی در حال پخش را عوض کرد و یا صدای سیستم صوتی را کم‌وزیاد نمود. بااین‌حال روی فرمان دکمه‌هایی برای انجام این کار تعبیه‌شده است. علاوه بر این، نقشه‌های ناوبری CR-V نیز رزولوشن پایینی دارند.

پدال ترمزدستی پایی خودرو درست کنار پدال ترمز و به‌جای پدال کلاچ قرارگرفته که موقعیت کاملاً نامناسبی دارد. همچنین علاوه بر ناراحت‌کننده بودن، این پدال می‌تواند در هنگام تصادف نیز آسیب‌زا باشد. من متوجه شدم که این مشکل در وانت ریج‌لاین جدید که به تارگی آن‌را آزمایش کردم هم وجود دارد؛ بنابراین شاید زمان آن رسیده که هوندا در CR-V هم مانند جدیدترین مدل سیویک از ترمز پارک برقی استفاده کند. معتادان به گوشی‌های موبایل هوشمند نیز توجه داشته باشند که هوندا CR-V هنوز از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی نمی‌کند هرچند که این امکان در هر دو مدل سیویک و آکورد فراهم‌شده است.

2016-honda-cr-v-review5

در ایران

هوندا CR-V درحالی‌که در بازار جهانی رقبایی چون کیا اسپرتیج و هیوندای توسان را روبروی خود می‌بیند، در ایران با قیمت‌های بسیار بالایی از 230 میلیون تا 260 میلیون تومان عرضه می‌شود که آن‌را رودرروی کراس‌اوورهای بزرگ‌تری چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو قرار می‌دهد درحالی‌که حتی از خودروهای مذکور که در یک کلاس بالاتر قرار دارند هم قیمت بیشتری دارد. بااین‌حال از دیگر رقبای CR-V در بازار ایران می‌توان به ولوو XC60، تویوتا رافور، سوبارو فارستر، میتسوبیشی اوتلندر، DS 6 و ب‌ام‌و X1 18i اشاره کرد. البته گران‌ترین خودروی چینی بازار حال حاضر ایران یعنی هاوال H9 هم با قیمت 196 میلیون تومانی، ازلحاظ قیمت تا حدودی نزدیک به CR-V است اما نه ازلحاظ کلاس و نه ازلحاظ اعتبار برند قابل‌مقایسه با هوندا CR-V نیست.

 

مشخصات فنی

Honda CR-V 2016
پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری
قدرت 181 اسب بخار
گشتاور 245 نیوتن متر
گیربکس CVT
مصرف سوخت 8.7 لیتر
محور محرک چهارچرخ
وزن 1643 کیلوگرم
ظرفیت کشش 680 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 1053/2007 لیتر
قیمت پایه 23,845 دلار
قیمت تست‌شده 34,145 دلار

 

رقبا

شورلت اکوئیناکس، فورد اسکیپ، هیوندای توسان، جیپ چروکی، کیا اسپورتیج، مزدا CX-5، نیسان روگ (قشقایی)، سوبارو فارستر، تویوتا رافور

2016-honda-cr-v-review2

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

31 دیدگاه

  1. Fakhr
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    ماشین عالیه ولی کاش پشتشو بهتر درست میکردن مثل مزدا یا اوتلندر جدید خیلی سادست

    پاسخ
    1. fooad
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      آی گفتی!! عاقا بنده ارادت بسیار خاصی نسبت به آکورد و طراحیش دارم ولی نمای پشت این از هر زاویه ای نگاه میکنی به دل نمیشینه که نمیشینه!!

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نکته جالب اینه در مورد تورینگ که فول ترینه اینه تاشو برقی نداره….اما در مدلexlکه ساده تره اینه تاشو برقی نداره

    پاسخ
  3. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    34145 دلار میشه 119507500 تومن
    مصرف سوختش نسبت به وزن خیلی خوبه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
      Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      این شاسی بلنده با این گشتاور و قدرت اونوقت صدی 8.5 میسوزه؟
      کلا مزدا و هوندا ماشین بد ندارن.

      پاسخ
  4. Koryo
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    در ایران بخاطر کمیاب و گرون بودن یدکیش در امر فروش ناموفق بوده

    پاسخ
  5. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    این که هم قیمت توسان و اسپرتیجه ؟؟چرا میاد تو ایران اینقدر از اونا گرونتر قیمت میخوره؟

    پاسخ
      1. محمد جواد
        سوابق: (38 دیدگاه) ,

        من تو یه مجتمع تجاری که اکورد و crv گذاشته بودن از کسی که اونجا تبلیغ میکرد پرسیدم.طرف گفت چون ماشین مونتاژ امریکاس برا وارداتش خیلی اذیت میشن و کلی بالا پایین و رشوه و اینا هست تو این مسیر.سر این قیمتا میره بالا.منم میخواستم بگم خب مسلمون برو مزدا وارد کن !حیف نیس واقعا 195 میلیون بدی اپتیما سوار شی.مزدا 6 نمیترکونه بازار و اگه بیاد؟

        پاسخ
        1. Archi KHAN
          سوابق: (1658 دیدگاه) ,

          محمد جواد جان
          از کجا فهمیدی مسلمون بودنش را ؟!!

        2. محمد جواد
          سوابق: (38 دیدگاه) ,

          راس میگین!مشکلشون همینه که مسلمون نیستن!بخدا مسلمون نیستن((:

        3. احسان
          سوابق: (79 دیدگاه) ,

          هوندا آکورد و سیویکها مونتاژ چین هستند. این رو نماینده فامیلی موتور گفت. از این حرف های غیر حرفه ای زیاد می زنن این نماینده ها. قصدم این نیست بگم هوندای چین بده.. می خام بگم عذرشون برای افزایش قیمت احمقانس

  6. sami
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    کلا تو ایران این مدلیه که ماشین چینی میشه 2 برابر کره ای و فرانسوی سه برابر ژاپنی چهار برابر و المان ها تا ده برابر قییمت اصلیشون حساب میشه و هنوزم کسی نتونسته بفهمه چرا .

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      به خاطر اینکه براساس عقل و چشم مردم نسبت به اون برند قیمت گذاری میکنن یعنی میبینن مردم ژاپنیو بهتر ازکره ای میدونن پس ژاپنی باید گرونتر باشه!!

      پاسخ
      1. احسان
        سوابق: (79 دیدگاه) ,

        این واقعیت است که اجناس ژاپنی با کیفیت تر از کره ای ها هستند. اجناس ژاپنی به اندازه اجناس کره ای لوکس نیستند. اما کارایی بالاتری دارند. والا فعلا که کره ای ها در ایران با قیمت بالاتر فروش می رن و دارن می تازونن! موافقم که مردم عقلشون به چشمشون است و همین دلیل فروش خودروهای کره ای شده!
        یه مثال می زنم: لاستیک ژاپنی 30 درصد قیمتش بالاتره! 20 درصد عمر قانونیش بیشتره و نرم تر هم هست برند معتبر تری هم داره که 30 درصد بالا بودنش رو توجیه می کنه. از همین حساب بکن و بقیه لوازم خودرو روهم حساب کن اونوقت می بینی خودروی ژاپنی طبیعیه که قیمتش بالاتر باشه!

        پاسخ
  7. نادر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    من داشتم پیش خودم فکر میکردم که وارد کننده هوندا عقلش کمه چون اگه بیاد این خودو را هم قیمت اسپورتیج بده مسلما خیلی فروش بالایی داره و مردم به جای اسپورتیج اینو بیشتر میخرن.
    بعد دیدم نه دارم اشتباه میکنم.
    چون فرض کنیم اسپورتیج برا وارد کننده 20 تومن استفاده داره(فرض کنیم ) و چون این خودرو هم قیمت اسپورتیج هستش پس برا وارد کننده حدود 100 تومن استفاده داره یعنی هر هوندا سی ار وی سودش میشه 5 برابر اسپورتیج این یعنی با درد سر کمتر و خدمات کمتر و گارانتی کمتر اگه حدود 600 تا در سال بفروشه سودش میشه برابر فروش اسپورتیج در سال قبل.
    تو این مملکتم که کدخدا را ببین و ده را بچاپ.(اگه پورسانت را نده سه سوته همون وارد کننده را ناک اوتش میکنن)
    پس دوست عزیز نگو در فروش در ایران ناموفق هستش اونا سود را میخوان و اتفاقا عقلشونم خیلی خوب کار میکنه.

    پاسخ
  8. احسان
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه. از رقیباش مزدا جیب و سوبارو رو دوسدارم

    پاسخ
  9. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    فقط مزدا را عشقه

    پاسخ
  10. محمد جواد
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    ایها الناس چرا مزدا cx9 وارد نمیشه,؟
    موتورش عالیه .2500 سی سی توربو.صفر تا صد 7 ثانیه.ظاهر عالی.هندلینگ دیوونه کننده.قیمتشم خوبه.چرا؟؟؟ )))))’:

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      چون موتورش عالیه .2500 سی سی توربو.صفر تا صدش 7 ثانیست. ظاهرش عالیه. هندلینگش دیوونه کنندست.قیمتشم خوبه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1445 دیدگاه) ,

      کدوم مزدا وارد میشه که این بشه؟
      خدا از سر بهمن خودرو نگذره که نه محصولات به روز مزدا رو تولید میکنه نه میزاره کسی مزدا رو وارد کنه.

      پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    امسال رافور فروشش تو أمریکا بیشتر از این مدل هوندا شد
    کلا خیلی گرونه نمایندگی درست حسابی هم برا خدمات قطعه و تعمیرات نداره

    پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    ماه جولای تو بازار امریکا فروش این ماشین از کمری بیشتر بوده که یجور رکورد بحساب میاد

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    نمای عقبش میتونست خیلی بهتر از اینها باشه.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    من واقعا دوس دارم بدونم وقتی راو۴ و هوندای ۲۴۵ میلیون تومنی و و فارستر توربوی ۲۵۰ میلیونی با هم همقیمت هستن کدوم ادم عاقلی میره راو۴ یا هوندا میگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟?

    پاسخ
  15. AMIR
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هم بیرونش هم داخلش جالب نیست به نظر من تو این رنج فقط kia sorento

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.