هوندا

دیدار با هوندا CR-V مدل 2016

هنگامی‌که دوستان، خانواده و آشنایان از من برای خرید خودروی جدید مشاوره می‌خواهند، بیشتر آن‌ها میگویند که قصد خرید یک کراس‌اوور را دارند و جاداری، مصرف سوخت مناسب، ایمنی و مقرون‌به‌صرفه بودن نیز معمولاً از اولین صفاتی است که برای کراس‌اوور موردنظر خود ذکر می‌کنند. من نیز معمولاً به آن‌ها هوندا CR-V را پیشنهاد می‌کنم زیرا من در محصولات هوندا عاشق CR-V، سیویک و آکورد هستم چراکه قابلیت‌هایی فراوانی دارند که حتی بیشتر از انتظار و نیاز مالکان است. همچنین CR-V، سیویک و آکورد ۷۲ درصد از کل فروش امسال هوندا در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند که CR-V بیشترین سهم را در بین آن‌ها دارد. بااین‌وجود من اگر قصد خرید یک کراس‌اوور کامپکت داشته باشم قطعاً به مزدا CX-5 هم فکر می‌کنم چراکه گزینۀ وسوسه کننده‌ای است اما از خوبی‌های CR-V هم نمی‌توان گذشت.

2016-honda-cr-v-review

محاسن

فضای پای فوق‌العاده یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت CR-V است به‌گونه‌ای که سرنشینان ردیف دوم می‌توانند پاهای خود را کاملاً دراز کرده و بدون هیچ مشکلی بنشینند. البته ارتفاع بسیار کم صندوق بار، هم حجم فضای بار را کاهش داده، هم موجب اعمال فشار هنگام جای دادن بارها شده و هم ممکن است به اشیاء بزرگ آسیب وارد کند. بااین‌حال به دلیل عریض و عمیق بودن صندوق بار می‌توان وسایل را در کف صندوق گذاشت. صندوق باری که بزرگ‌تر از صندوق فورد اسکیپ، شورلت اکوئیناکس و مزدا CX-5 است. همچنین صندلی‌های عقب نیز به سهولت با کشیدن زبانه در بالای آن‌ها تا می‌شوند که این فضای بار بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد.

CR-V رانندگی بسیار راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. داشبورد مناسب، دید عالی و سرعت‌سنج بزرگی که با یک نگاه به آن می‌توان به‌آسانی اطلاعات را خواند از موارد مثبت کابین این هوندا هستند. بعلاوه یک دوربینِ نقاط کور نیز در آن تعبیه‌شده که هنگام تغییر خط در ترافیک بسیار مفید است. سرنشینان نیز در این خودرو راحتی بالایی دارند. کابین حتی هنگام حرکت با سرعت ‌بالا در بزرگراه کاملاً بی‌صدا است و تعلیق نیز تمامی عیوب جاده را قبل از رسیدن به سرنشینان دفع می‌کند؛ بنابراین این کراس‌اوور انتخابی عالی برای سفرهای جاده‌ای طولانی است.

2016-honda-cr-v-review13

در این کلاس قدرت یکی از ویژگی‌های مهم است و موتور ۲.۴ لیتری CR-V هم کاملاً قدرتمند است درحالی‌که کارکرد ساکتی و آرامی هم دارد. گیربکس CVT آن نیز تجربهٔ رانندگی قابل‌توجهی را فراهم می‌کند ولی تنها هنگام شتاب گیری، دور موتور برای مدت‌زمانی طولانی بیش‌ازحد بالا می‌رود.

2016-honda-cr-v-review12

معایب

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CR-V متعلق به چندین سال قبل احساس می‌شود. هرچند با استفاده از صفحه‌نمایش لمسی می‌توان بدون هیچ مشکلی موسیقی پخش نمود، اتصال به تلفن همراه را از طریق بلوتوث برقرار کرد، تماس تلفنی برقرار نمود و یا منوهای ناوبری را ملاحظه کرد اما فقدان میانبر برای عملکردها مختلف کاملاً احساس شده و این یعنی برای هر عملکردی باید منوهای زیادی را باز کنید درحالی‌که هیچ دکمهٔ تنظیم فیزیکی هم برای آن وجود ندارد؛ بنابراین به‌راحتی نمی‌توان موج رادیو یا موسیقی در حال پخش را عوض کرد و یا صدای سیستم صوتی را کم‌وزیاد نمود. بااین‌حال روی فرمان دکمه‌هایی برای انجام این کار تعبیه‌شده است. علاوه بر این، نقشه‌های ناوبری CR-V نیز رزولوشن پایینی دارند.

پدال ترمزدستی پایی خودرو درست کنار پدال ترمز و به‌جای پدال کلاچ قرارگرفته که موقعیت کاملاً نامناسبی دارد. همچنین علاوه بر ناراحت‌کننده بودن، این پدال می‌تواند در هنگام تصادف نیز آسیب‌زا باشد. من متوجه شدم که این مشکل در وانت ریج‌لاین جدید که به تارگی آن‌را آزمایش کردم هم وجود دارد؛ بنابراین شاید زمان آن رسیده که هوندا در CR-V هم مانند جدیدترین مدل سیویک از ترمز پارک برقی استفاده کند. معتادان به گوشی‌های موبایل هوشمند نیز توجه داشته باشند که هوندا CR-V هنوز از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل پشتیبانی نمی‌کند هرچند که این امکان در هر دو مدل سیویک و آکورد فراهم‌شده است.

2016-honda-cr-v-review5

در ایران

هوندا CR-V درحالی‌که در بازار جهانی رقبایی چون کیا اسپرتیج و هیوندای توسان را روبروی خود می‌بیند، در ایران با قیمت‌های بسیار بالایی از ۲۳۰ میلیون تا ۲۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که آن‌را رودرروی کراس‌اوورهای بزرگ‌تری چون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو قرار می‌دهد درحالی‌که حتی از خودروهای مذکور که در یک کلاس بالاتر قرار دارند هم قیمت بیشتری دارد. بااین‌حال از دیگر رقبای CR-V در بازار ایران می‌توان به ولوو XC60، تویوتا رافور، سوبارو فارستر، میتسوبیشی اوتلندر، DS 6 و ب‌ام‌و X1 18i اشاره کرد. البته گران‌ترین خودروی چینی بازار حال حاضر ایران یعنی هاوال H9 هم با قیمت ۱۹۶ میلیون تومانی، ازلحاظ قیمت تا حدودی نزدیک به CR-V است اما نه ازلحاظ کلاس و نه ازلحاظ اعتبار برند قابل‌مقایسه با هوندا CR-V نیست.

 

مشخصات فنی

Honda CR-V 2016
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری
قدرت ۱۸۱ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۶۴۳ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۶۸۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۱۰۵۳/۲۰۰۷ لیتر
قیمت پایه ۲۳,۸۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴,۱۴۵ دلار

 

رقبا

شورلت اکوئیناکس، فورد اسکیپ، هیوندای توسان، جیپ چروکی، کیا اسپورتیج، مزدا CX-5، نیسان روگ (قشقایی)، سوبارو فارستر، تویوتا رافور

2016-honda-cr-v-review2

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Fakhr

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین عالیه ولی کاش پشتشو بهتر درست میکردن مثل مزدا یا اوتلندر جدید خیلی سادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. fooad

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      آی گفتی!! عاقا بنده ارادت بسیار خاصی نسبت به آکورد و طراحیش دارم ولی نمای پشت این از هر زاویه ای نگاه میکنی به دل نمیشینه که نمیشینه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Armin

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اوتلندر جدید عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نکته جالب اینه در مورد تورینگ که فول ترینه اینه تاشو برقی نداره….اما در مدلexlکه ساده تره اینه تاشو برقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پويا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فول اپشن سفارش کاناداست و طی ١ سری تحقیقات به این نتیجه رسیدن که ایینه تاشو بار انرژی منفی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    34145 دلار میشه 119507500 تومن
    مصرف سوختش نسبت به وزن خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین ق.

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این شاسی بلنده با این گشتاور و قدرت اونوقت صدی 8.5 میسوزه؟
      کلا مزدا و هوندا ماشین بد ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد جواد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (45 ديدگاه)

        خداوکیلی کارشون حرف نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Armin

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    سوبارو لگاسی که سواریه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Koryo

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    در ایران بخاطر کمیاب و گرون بودن یدکیش در امر فروش ناموفق بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عیسی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    این که هم قیمت توسان و اسپرتیجه ؟؟چرا میاد تو ایران اینقدر از اونا گرونتر قیمت میخوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      برو از گمرک بپرس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد جواد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (45 ديدگاه)

        من تو یه مجتمع تجاری که اکورد و crv گذاشته بودن از کسی که اونجا تبلیغ میکرد پرسیدم.طرف گفت چون ماشین مونتاژ امریکاس برا وارداتش خیلی اذیت میشن و کلی بالا پایین و رشوه و اینا هست تو این مسیر.سر این قیمتا میره بالا.منم میخواستم بگم خب مسلمون برو مزدا وارد کن !حیف نیس واقعا 195 میلیون بدی اپتیما سوار شی.مزدا 6 نمیترکونه بازار و اگه بیاد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          محمد جواد جان
          از کجا فهمیدی مسلمون بودنش را ؟!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد جواد

          ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (45 ديدگاه)

          راس میگین!مشکلشون همینه که مسلمون نیستن!بخدا مسلمون نیستن((:

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احسان

          ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (115 ديدگاه)

          هوندا آکورد و سیویکها مونتاژ چین هستند. این رو نماینده فامیلی موتور گفت. از این حرف های غیر حرفه ای زیاد می زنن این نماینده ها. قصدم این نیست بگم هوندای چین بده.. می خام بگم عذرشون برای افزایش قیمت احمقانس

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. sami

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کلا تو ایران این مدلیه که ماشین چینی میشه 2 برابر کره ای و فرانسوی سه برابر ژاپنی چهار برابر و المان ها تا ده برابر قییمت اصلیشون حساب میشه و هنوزم کسی نتونسته بفهمه چرا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      به خاطر اینکه براساس عقل و چشم مردم نسبت به اون برند قیمت گذاری میکنن یعنی میبینن مردم ژاپنیو بهتر ازکره ای میدونن پس ژاپنی باید گرونتر باشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. parham

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        دقیقا موافقم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احسان

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (115 ديدگاه)

        این واقعیت است که اجناس ژاپنی با کیفیت تر از کره ای ها هستند. اجناس ژاپنی به اندازه اجناس کره ای لوکس نیستند. اما کارایی بالاتری دارند. والا فعلا که کره ای ها در ایران با قیمت بالاتر فروش می رن و دارن می تازونن! موافقم که مردم عقلشون به چشمشون است و همین دلیل فروش خودروهای کره ای شده!
        یه مثال می زنم: لاستیک ژاپنی 30 درصد قیمتش بالاتره! 20 درصد عمر قانونیش بیشتره و نرم تر هم هست برند معتبر تری هم داره که 30 درصد بالا بودنش رو توجیه می کنه. از همین حساب بکن و بقیه لوازم خودرو روهم حساب کن اونوقت می بینی خودروی ژاپنی طبیعیه که قیمتش بالاتر باشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. نادر

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من داشتم پیش خودم فکر میکردم که وارد کننده هوندا عقلش کمه چون اگه بیاد این خودو را هم قیمت اسپورتیج بده مسلما خیلی فروش بالایی داره و مردم به جای اسپورتیج اینو بیشتر میخرن.
    بعد دیدم نه دارم اشتباه میکنم.
    چون فرض کنیم اسپورتیج برا وارد کننده 20 تومن استفاده داره(فرض کنیم ) و چون این خودرو هم قیمت اسپورتیج هستش پس برا وارد کننده حدود 100 تومن استفاده داره یعنی هر هوندا سی ار وی سودش میشه 5 برابر اسپورتیج این یعنی با درد سر کمتر و خدمات کمتر و گارانتی کمتر اگه حدود 600 تا در سال بفروشه سودش میشه برابر فروش اسپورتیج در سال قبل.
    تو این مملکتم که کدخدا را ببین و ده را بچاپ.(اگه پورسانت را نده سه سوته همون وارد کننده را ناک اوتش میکنن)
    پس دوست عزیز نگو در فروش در ایران ناموفق هستش اونا سود را میخوان و اتفاقا عقلشونم خیلی خوب کار میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    خیلی خوبه. از رقیباش مزدا جیب و سوبارو رو دوسدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    فقط مزدا را عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد جواد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ایها الناس چرا مزدا cx9 وارد نمیشه,؟
    موتورش عالیه .2500 سی سی توربو.صفر تا صد 7 ثانیه.ظاهر عالی.هندلینگ دیوونه کننده.قیمتشم خوبه.چرا؟؟؟ )))))’:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چون موتورش عالیه .2500 سی سی توربو.صفر تا صدش 7 ثانیست. ظاهرش عالیه. هندلینگش دیوونه کنندست.قیمتشم خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      کدوم مزدا وارد میشه که این بشه؟
      خدا از سر بهمن خودرو نگذره که نه محصولات به روز مزدا رو تولید میکنه نه میزاره کسی مزدا رو وارد کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حميد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    امسال رافور فروشش تو أمریکا بیشتر از این مدل هوندا شد
    کلا خیلی گرونه نمایندگی درست حسابی هم برا خدمات قطعه و تعمیرات نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ماه جولای تو بازار امریکا فروش این ماشین از کمری بیشتر بوده که یجور رکورد بحساب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای عقبش میتونست خیلی بهتر از اینها باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من واقعا دوس دارم بدونم وقتی راو۴ و هوندای ۲۴۵ میلیون تومنی و و فارستر توربوی ۲۵۰ میلیونی با هم همقیمت هستن کدوم ادم عاقلی میره راو۴ یا هوندا میگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. AMIR

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هم بیرونش هم داخلش جالب نیست به نظر من تو این رنج فقط kia sorento

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سبحان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش تو بازار ایران چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. -

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    از راوفور خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان
    واسه خرید شاسی بلند بین اوتلندر و راو4 و هوندا crv موندم .
    میشه راهنمایی کنید تو سفر کدوم راحت تر و نرمتره و شتاب بهتری داره؟
    بدلیل شرایط کاری هر ماه حدود 10000 کیلومتر تو جاده هستم
    یکی از دوستان میگفت راو4 از همه سرتره ولی صندلی عقب به شدت میکوبه . یه خوبی CRV داشتن دریچه تهویه عقب هست .
    ممنون میشم دوستانی که تجربه رانندگی دارن راهنمایی کنن.
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. زهره

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام پدرم به تنظیماتش دست زده بعد صدای سنسور دنده عقبش قطع شده هر کاری هم میکنیم صداش بر نمیگرده یعنی تنظیماتش رو پیدا نمیکنیم میشه لطفا راهنمایی کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سام

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یکسالی هست دارم
    سواری و نرمی ماکسیما داره
    همه چی تموم
    صندلی چرمش هم مثل کره ای ها عرق نمیکنه
    ترمزشم که بیسته
    سه ۴ بار از تصادف نجات داد
    از نظر قطعاتم اولا مثل ادم رونده بشه مشکلی نداره،قرار نیست با ماشین کشتی گرفت که

    دوما هم که قطعات روتین ماشین در نمایندگی هست
    موارد خاص سفارش میدن دو روزه از دوبی میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میرزایی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به سام عزیز… من میتسوبیشی asx دارم. تصمیم به خرید crv هوندا گرفتم. خواستم ببینم شما که تجربه رانندگی یکساله با این ماشین دارید از نظر صدای داخل ماشین منظورم سرعت حدود 120 کیلومتر و نفوذ صدای باد ازبیرون و همچنین صدای موتور به داخل هستش و شنیدم این ماشین کابینه ایزوله داره و بدون صداست. تجربه جنابعالی دراین مورد چیست؟؟

    تشکر از توجهتون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا