بچه رودستر هوندا، برای لذت و تفریح

اگر بین خودروهای اسپرت هوندا، نام NSX و یا نهایتاً هوندا سیویک تایپ R را در ذهن دارید، می‌توانید یک گزینه مینی رودستر را نیز به لیست خود بیافزایید. خودرویی که به هیچ عنوان در ویژگی‌های اسپرتی با برادران خود قابل قیاس نیست اما لااقل خودروی مفرح و با رانندگی دلپذیری می‌باشد.

2015 Honda S660 roadster
2015 Honda S660 roadster

هوندا S600 رودستر، بر اساس نسخه کانسپتی که در سال 2013 در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، ساخته شده است.

2015 Honda S660 roadster
2015 Honda S660 roadster

موتور بسیار کوچک سه سیلندر این خودرو با حجم تنها 660 سی‌سی و با کمک توربوشارژر عمل می‌کند و 63 اسب بخار خروجی دارد. محل نصب پیشرانه در میانه خودرو و پشت صندلی‌ها می‌باشد. نسخه‌های صادراتی به خارج از ژاپن، از موتور توربوی قوی‌تری به حجم 1.0 لیتر و با توان 125 اسب بخار بهره می‌گیرند.

2015 Honda S660 roadster
2015 Honda S660 roadster

انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، شاسی ساخته شده با آلومینیوم و فولاد سخت، وزن بسیار سبک 830 کیلوگرمی و سقف بازشونده دستی، از موارد قابل ذکر این خودرو می‌باشند.

2015 Honda S660 roadster
2015 Honda S660 roadster

سیستم توربو با هندسه متغیر، زمان تأخیر اندکی دارد و ردلاین موتور به 7700 دور بر دقیقه افزایش داده شده است. گشتاور نیز از دور 2500 به بالا در اوج قرار می‌گیرد. هر چند از دور موتور 5000 تازه غرش آن شروع می‌شود.

2015 Honda S660 roadster
2015 Honda S660 roadster

همانند مدل افسانه ای S2000 در این مدل هم از گیربکس شش سرعته دستی با شیفت کوتاه و سریع استفاده شده است. تقسیم وزن 45/55 روی محورهای جلو و عقب و نقطه ثقل پایین، تعادل بی‌نظیری در حرکات در جاده‌های مارپیچ به خودرو بخشیده‌اند.


شاید سقف بازشویی که باید با دست باز و بسته شود و موتور نسبتاً ضعیف این خودرو، نکات رنج‌آوری باشند اما هوندا S660 برای یک آخر هفته دل‌نشین در مسافرت به جاده‌های کوهستانی یا کنار دریا، یک گزینه بسیار قابل تأمل می‌باشد. در حال حاضر قیمت نسخه 63 اسبی این خودرو در ژاپن معادل 16545 دلار می‌باشد.

20 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل شیطان
      شیطان
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      حواست باشه داری جایی زندگی می کنی که مردمش 80 میلیون پول بالای چینی های بی نام و نشان می دن .

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل مجتبی
      مجتبی
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      آره رفیق چشه مگه به نظرت از پراید بهتر نیست ؟ از سمند بهتر نیست ؟ از 405 که از سال 2000 تا الان هیچ تغییری نکرده و دارن ورژن های 15 سالشون رو به خورد ما میدن بهتر نیست؟ خدایی چهرش همه اینا رو میخره البت قبول دارم یکم ضعیفه.

      پاسخ
    3. AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      نگران کاری که نمی تونی بکنی نباش داداش! 😀
      به فکر پراید باش

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    تو ژاپن از این دست ماشینها زیاد تولید میشه طرفدارم زیاد داره مثل ماشینهای کی کار جعبه شکلشون همه از موتور 3 و4 سیلندر با حجم خیلی پائین استفاده میکنن کلا بدرد ابعاد فیزیکی خود ژاپنیها میخوره

    پاسخ
  2. Lamborghini REVENTON
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    یعنی این موتورش از پراید کمتر قدرت داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ولی وزنش عالیه

    پاسخ
  3. Archi khan
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    خیلی با نمکه
    عصرها برا دور زدن تو ناژوان خوبه …!

    پاسخ
  4. Taghavi motors
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    طراحی فوق العاده ای داره اما کاش موتورش حداقل 1600ccبود

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل parsa
    parsa
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    عزیزان من قوی ترین خودروی تولید ایران ۴۰۵ و سمند هستند با۱۰۳اسب بخار.با حجم بالاتر از این هوندا،تازه تکنولوژی اصلا درشون بکار نرفته.سقفشون باز نمیشه لذت ببری ولی اب ازش میاد تو کابین .اونوقت می خواید بگید این ماشین از ماشینای ایرانی بهتر نیست؟تازه بدتر هم باشه ترمز داره.کلی از خوناده ی ما محصولات ایران خودرو سوار میشن همشون میگفتن اگه ترمز ای بی اس فعال شه ماشین بره رو مانع ترمز می بره باورم نشد تا دیروز که جلوی پلیس راه شیراز-گچساران با سرعت چهل کیلو متر ترمز گرفتم ،ترمز برید صندوق یه پراید رو اوردم پایین.رادیاتو و شل جلو و جلو پنجره و فن های ماشین خودم هم شکست کاپوت هم دیدم نیاز به رنگ داره.ال نود و سمند هم بعضیاشون این مشکل رو دارن.

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      آقا من سه ساله گواهی گرفتم ، اولین ماشینم یه پراید بود که الته راضی بودم تقریبا ،بعدش یه هوندا سیویک ١٩٩۴ به علت تازه کار بودنو و عشق ماشین شیره ی ماشینو در اوردم موتورو داغونن و فلان عوضش کردم ، پرشیا عموم رو گرفتم یه مدت بعد دوباره اونم فروختم یه پرشیا صفر گرفتم ، باورتون نمیشه من چقدر از این ماشین میترسم و بدم میاد نا شکری نمکنم ، اما abs این خودرو بیشتر زده خرابش کرده ، بعضی اوقات که abs فعال میشه ترمز اصن عمل نمیکنه !!! ترمز هوندا سیویک بیست سال پیش٣ برابر نرمتر و قویتر از هر چی که ایرانخودرو تولید کرده هستش ، یه بارم به خاطر این ترمزش تصادف کردم ، کلا ترمز نمیزاره اون کارایی رو که با سیویک میکردم رو انجام بدم ،از وقتی پرشیا گرفتم هیچ درگی رو نبردم ، در حالی که با سیویک مزدا ٣ ماکسیما کرولا و گل و نقطه میکردم . اما در کل بگم که پرشیا رخ خوبی داره و من اون رو به 206 ترجیح دادم ، حداقل به خاطر اینکه راحت تره و شاید امن تر هم باشه . لبه ی در هم چون عریضه میتونی دستتو بزاری لم بدی رانندگی کنی ( اینشو خیلی دوست دارم ) ، صندلی های عقبشم که جاداره خیلی کارا میشه کرد 😀 . نتیجه ی اخلاقی : ( هیچ وقت ایران خودرو نخرید ، هوندا هم نخرید ، برید یه ماشین المانی بخرید یا یه ماشین گنده که عقبش زیاد جا داشته باشه 😀 )

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل parsa
    parsa
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    راستی طبق دروغ های سایپا قوی ترین موتور پراید موتور نامکو مگا ۱هستش با ۸۹اسب بخار قدرت.منظور من موتور یک لیتری هوندا بود

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ببخشید که سوالم ربطی به پست نداره ولی اجبارا همین جا فقط میتونم بپرسم.
    فرق فورد موستانگ شلبی با فورد موستانگ GT چی هست؟
    فرق شورلت کامارو z28 با شورلت کامارو zl1 و ss چی هست؟
    تفاوت قیمتشون به چه صورت هست؟
    و شما بین فورد موستانگ و شورلت کامارو کدوم رو انتخاب میکنید؟
    واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید،جواب این سوالات حیاتی هست.
    لطفا تایید کنید…

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1482 دیدگاه) ,

    خیلی هم خوبه
    هم خوشگله هم ایمن هم اقتصادی
    احتمالا مصرف ترکیبی سوختش 5 لیتر هست
    مطمئن باشید شتابش هم زیر 8 ثانیه هستش

    من مدل یک لیتری توربو رو به هیوندای ولستر ترجیح میدم

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
    امین قوام‌ صفری
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه!!
    اصن علاقه عجیبی بش پیدا کردم!
    یه ماشین کوچیک سبک کم مصرف اسپورت دوس داشتنی ارزون، عالیِ عالیه آقا به درد جوونا میخوره. اگه اینجا بود ما هم جای این که پراید بگیریم کف خوابش کنیم اسپورتش کنیم، یکی از اینا میگرفتیم!!!! والا به قرآن.
    اصن تا موتورشو خوندم یاد پراید افتادم 🙁
    به نظرم خیلی خوبه.
    آفرین به هوندا، خیلی جرئت به خرج داده که همچین مدلی تولید میکنه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    قدرت و وزنش اندازه پرایده ولی حجم موتورش نصف پرایده!
    فکر کنم این ماشین با این ظاهر و اندازه و قدرت کم بیشتر یه ماشین خانم پسند باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.