قضیه سه سراگزوز هوندا سیویک تایپ آر جدید چیست؟

هفتهٔ گذشته ویدیویی منتشر شد از خودرویی که احتمال قرار است هوندا سیویک Type R جدید باشد که مراحل تست و آزمایش خود را سپری می‌کند. و در حالی که این خودرو از آن چه که قبلاً مشاهده کرده بودیم خیلی متفاوت به نظر نمی‌رسید، یک چیز در مورد این خودرو برای ما خیلی عجیب و غریب بود، خودروی تستی سه سراگزوز داشت!

2017 Honda Civic Type R
از آن جایی که مدل جدید سیویک Type R به احتمال زیاد از یک موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد کرد، وجود سه سر اگزوز در پشت این خودرو ترکیب عجیب و غریبی و غیر معمولی به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این نکته که آخرین ویدیویی که از این خودرو در حال تست در پیست نوربورگرینگ آلمان منتشر شده بود نیز سه سر اگزوز داشت، به احتمال زیاد خودرو با همین ترکیب قرار است وارد خط تولید شود.

honda-civic-type-r-00
حال، راحت‌ترین پاسخ به این پرسش می‌تواند این باشد که سر اگزوز سوم احتمالاً یک مورد تزئینی است که دو لولهٔ معمولی را از دید پنهان می‌کند. ولی حتی در حالی که این روزها استفاده از سراگزوزهای غیرواقعی بسیار امری رایج شده است، از کمپانی‌ای مانند هوندا انتظار می‌رود آن را با طراحی زیباتری ارائه نماید.

2017 Honda Civic Type R
با کنار رفتن این احتمال، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که شاید سیستم اگزوز خودرو در نهایت به سه لولهٔ جدا منتهی می‌شود، که صحت این مورد نیز احتمال خیلی کمی دارد. به جای آن، فعلاً ما این گزینه را به عنوان احتمال اصلی مد نظر قرار داده‌ایم: شاید سراگزوز سوم متعلق به سیستم Wastegate اگزوز می‌باشد، مانند آن چه که در فراری F۴۰ قبلاً دیده‌ایم. (Wastegate سوپاپی است که گازهای اگزوز را از توربین در موتورهای مجهز به توربوشارژر دور می‌کند). اگر این مورد هم صحیح نیست، پس چه دلیلی دارد که هوندا از سه سر اگزوز در یک خودروی چهار سیلندر استفاده کند؟

2018-honda-civic-type-r-rendering
شاید این راز هنگامی که سیویک Type R ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد، برملا شود. با این حال، دوست داریم نظر شما را هم در این مورد بدانیم. شما بگویید، چرا این خودرو سه سراگزوز دارد؟ [دانلود ویدئو]

منبع: roadandtrack

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

27 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3795 دیدگاه) ,

    اتفاقا من 3 سر اگزوز رو خیلی دوست دارم.
    خیلی خاص و منحصر به فرده. بیشتر از 4 رو هم خیلی دوست ندارم. چون دیگه تزئینی میشه.
    2 خودرو ی معاصر با زیباترین سر اگزوز ها هم این ماشین ها هستن به نظرم :
    فراری 458
    Lexus lfa

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1607 دیدگاه) ,

      هیچی اگزوز های 918 نمیشه
      درست پشت سر سرنشین ها گاز بدی حال کنی ………….

      پاسخ
      1. دانیال
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        اگزوز پاگانی زوندا رو دیدی؟؟؟؟

        پاسخ
    2. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      به احتمال زیاد مال دریچه تخلیه توربو باشه
      ولی یه احتمالم که به ذهنم میاد،اینه که شاید یکی از اگزوزا منبع اسپرت داره برای تولید صدای خشن تر.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (805 دیدگاه) ,

    به نظرم اگزوز وایپر عالیه. بسیار متفاوته از بقیه.
    کلا وایپر همه چیزش متفاوته.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3795 دیدگاه) ,

      مرسدس اس ال آر مک لارن خاص ترین اگزوز ها رو داشت. پشت چرخ های جلو.
      از جلو که میبینیش گاز های داغ و گاهی شعله های آتش که از اگزوز خارج میشن و ماشین که به سرعت به طرفت میاد حس یک شیر خشمگین رو داره که غرش میکنه و میخواد بهت حمله کنه.
      کلا اگزوز جانبی وقتی جلو باشه خوشگل تره.
      البته نظر شخصی.
      ولی وایپر هم اگزوز های قشنگی داشت.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        وای مرسدس اس ال ار مک لارن خیلی دوس دارم

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل امير رحيم پور
    امير رحيم پور
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    به نظر من اگزوز زیاد شکل ظاهریش مهم نیس
    مهم اون صدایی هست که مربوط به کیت اگزوزه
    لکسوسLFA
    اونتادور
    فراری مخصوصا اف 12یا لافراری
    پاگانی زوندا
    نیسان gtr
    اینا صداشون برام جذابه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3795 دیدگاه) ,

      تمام ماشین هایی که به صداشون علاقه دارم رو در یک کامنت خلاصه کردید.
      درسته . صدا برای من هم خیلی خیلی مهمه. حتی شاید از ظاهر اگزوز مهم تر باشه.
      اما شاید هر جایی نشه پدال رو زیاد فشرد و گاز دادن زیاد یکم سبک و عامیانه باشه. ولی یک اگزوز زیبا و پرابهت خودش کاملا گویاست و بدون گاز دادن طرف حساب کار دستش میاد!

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      صدای پانامرا خیلی دوس دارم
      مازراتی ی بار دیدم توپمپ بنزین میرداماد خیلی وحشی

      پاسخ
      1. king 918
        سوابق: (1607 دیدگاه) ,

        انصافا اگه صدا مطرح باشه کاررا جی تی سلطانه …………..

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          عشق پورشه ای خیلی حال میکنم

  4. مجید
    سوابق: (470 دیدگاه) ,

    من اگزوز دوبل رو دوست داشتم و دارم و همیشه از اینکه اگزوز یه طرف باشه بدم میومد ولی الان که اکثر ماشین های اسپرت مثل جگوار تایپ اف 6 سیلندر لامبورگینی اونتادور که به شخصه عاشقشون هستم اگزوز وسطه بنابرین تعداد مهم نیست 5 تا باشه!!!!!!!!!!!!ولی از حق نگذریم اگزوز یکی از مهمترین قسمت ها برای لذت بردن از ماشینه و من اصلا نمیتونم تحمل کنم ماشین برقی رو!!!!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3795 دیدگاه) ,

      دوست عزیز اونتادور 4 اگزوز ذوزنقه ای Trapezoidal در یک غلاف داره!! یک اگزوز نیست. !!
      در اونتادور SV غلاف رو حذف کردن و شما میتونی 4 تا اگزوز کنار هم رو ببینی.

      پاسخ
      1. مجید
        سوابق: (470 دیدگاه) ,

        قربونت برم خودت میگی در یک غلاف!!!!!!!!!!من محل قرارگیری رو عرض کردم که وسط سپر و یا دیفیوزر!!!!!!!!!شما هم!!!!!!!!!!!!!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3795 دیدگاه) ,

          درسته. ولی گفتی تعداد مهم نیست. یکبار کامنتت رو بخون.
          در کل باهات موافقم.

  5. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    به هر حال، سه تا داره، یه وقت دیدید چند سال دیگه ده تا اگزوز داشتن یا اصلا دیگه اگزوز نداشتن، چون همه الکتریکی شدند.

    پاسخ
  6. سینا
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    من همیشه دوس داشتم یه هاچ بک نسبتا قوی و جادار ژاپنی داشته باشم.
    امسال با دوتا گزینه رو به رو شدم: یکی کرولا iM و اون یکی سیویک هاچ بک

    بنظر شما کدومشون بهتره؟؟
    من اروپا زندگی میکنم در ضمن (بلژیک)

    پاسخ
  7. sina zx
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    شاید دو تا توربو داشته باشه و یک اگزوز برای توربو کوچبا دور پایین باشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.