هوندا سدانی کوچکتر از سیویک را با نام سیتی در سبد محصولات خود دارد که عمدتاً در کشورهای آسیایی عرضه میشود. حال بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این ماشین در هند معرفی شده است. هرچند سیتی در آمریکا عرضه نمیشود اما طراحی قابل قبولی دارد. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ هوندا سیتی با دماغهای کاملاً متفاوت از نمونهٔ پیش از فیسلیفت متمایز میگردد.
سیتی فیسلیفت به چراغهای روشنایی در روز LED مجهز شده است که درون چراغهای جلوی تغییر شکل یافتۀ آن تعبیه شدهاند. یک نوار کرومی هم در بالای جلوپنجره قرار گرفته و چراغهای جلو را به یکدیگر متصل کرده است. سپرهای جلوی متفاوت و پروژکتورهای جلو نیز بهعنوان یک آپشن قابل سفارش خواهند بود.
در قسمت عقب، تیپهای VX و ZX سیتی فیسلیفت بهصورت استاندارد به یک اسپویلر کوچک در لبهٔ درِ صندوق با چراغ ترمز سوم LED، چراغهای عقب LED و کیت اسپرت سپر مجهز هستند درحالیکه در تیپهایی پایینتر چراغهای ساده و سپر معمولی ارائه شده است. همچنین دو نوع رینگ ۱۶ اینچی آلیاژی نیز برای سیتی قابل انتخاب است.
داخل سیتی جدید برای یک سدان سطح پایین و با این قیمت نسبتاً قابلملاحظه است. تیپهایی بالایی این ماشین مجهز به یک نمایشگر لمسی هفت اینچی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستند که دارای ناوبری، بلوتوث و قابلیت تشخیص صدا است. این سیستم همچنین مجهز به یک پورت HDMI و ۱.۵ گیگابایت حافظهٔ داخلی بوده و از وای فای هم پشتیبانی میکند.
اما تیپ S بهعنوان تیپ پایهٔ سیتی بهصورت استاندارد با صندلیهای پارچهای، فرمان قابل تنظیم و چهار بلندگو ارائه میشود؛ ولی اگر خواهان تجهیزات بیشتری باشید باید تیپ SV را انتخاب کنید که مجهز به فرمان تلسکوپی، تهویهٔ اتوماتیک با کنترل لمسی و آینههای جانبی تاشو برقی است.
این در حالی است که صاحبان تیپ V از سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، هشت بلندگو، دوربین دید عقب و رینگهای آلیاژی لذت خواهند برد درحالیکه تیپ VX نیز به سانروف، تودوزی چرمی، پشتسریهای عقب قابل تنظیم و آینهٔ عقب تیره شوندهٔ اتوماتیک مجهز شده است.
در بخش فنی هم هوندا برای این سدان سابکامپکت یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی را در نظر گرفته است که ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا CVT قابل انتخاب است؛ اما غیرازاین موتور، برای سیتی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزل هم ارائه شده است که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
nima
۱ اسفند ۱۳۹۵سلام ممنون از مطالب خوبتون جناب دهقان فکر کنم گشتاور موتور دیزلی یه صفر اضافه داره
امیر دهقان
۱ اسفند ۱۳۹۵سلام
بله ممنون از تذکرتون، گشتاور اشتباه نوشته شده بود و اصلاح شد
مجید
۱ اسفند ۱۳۹۵ای کاش تو کشور عزیزمون با قیمت منطقی میومد!!!!!هوندا و اوپل دو تا برندی هستند که باهاشون خیلی خاطره دارم!
حسین
۱ اسفند ۱۳۹۵تو ایران قرار بود بیاد اما استقبالی نمیشه!
هم حجم موتور زیر 2000 را مردم خیلی دوس ندارند و هم کمبود نمایندگی و قطعات و بازار بد فروشش!
نوید جهرمی
۱ اسفند ۱۳۹۵اگه با قیمت 100 وارد یا با 60 مونتاژ میشد خیلی موفق میشد(البته نمونه ایمن و استاندارد)
سامان اذری
۱ اسفند ۱۳۹۵نوید جان تصاویر و فیلمهای سیل جهرم رو دیدم خیلی ناراحت شدم
منو هم تو غمتون شریک بدونید????
نوید جهرمی
۲ اسفند ۱۳۹۵ممنونم داش سامان.
خوشبختانه خسارتا مالی بوده ن جانی.این مدت استانای بوشهر و فارس و کرمان درگیر سیل شد و خوزستان درگیر گردوغبار وحشتناک. من همیشه میگم خداکنه برای کسی اتفاقی نیفته.
خوشحالم که مردمی داریم که در غم شادی کنار همن و دوستانی که در سختی ها کنارمونن.
سامان اذری
۲ اسفند ۱۳۹۵فدات
محمد رضا
۱ اسفند ۱۳۹۵با تشکر از آقای دهقان
اگه ممکنه قیمت تیپ های مختلف رو هم بنوید متشکر میشم
حمیدرضا
۱ اسفند ۱۳۹۵من مدل قدیمی این ماشینو دیدم خیلی کوچیکه در حد ریو به نظرم در ایران موفق نخواهد بود
بردیا
۳۰ دی ۱۳۹۶تو ایران خیلی خوب استقبال میشد. ارتفاع خیلی خوبی داره از سطح زمین و حتی با 5 نفر سرنشین هم به سرعت گیر ها کشیده نمیشه ! تو رشت داره کم کم محبوب میشه منطقه آزادش ! حجم موتور زیر 1600 هم الان با این تعرفه های گمرکی مزیته !!! بعدشم قطعات هوندا و تویوتا رو به این زودیا نیاز پیدا نمی کنید ! قطعات مصرفیشم که الان همین رشت پیدا میشه، رسمی وارد میشد قطعا فروشش بالا بود !