هوندا

معرفی قریب‌الوقوع هوندا سیویک Si کوپه و سدان 2017

هوندا سال پیش و در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از سیویک Si جدید رونمایی کرد اما این خودرو تنها یک نسخه‌ی پروتوتایپ بود. برای دیدن نمونه‌ی تولیدی باید تا چند روز دیگر صبر کنیم.

honda-civic-si-prototype

honda-civic-si-prototype-01
در قلب مدل‌های Si پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری توربوی بکار رفته در نسخه‌ی عادی قرار خواهد گرفت اما قدرت آن بیشتر خواهد بود. هوندا تمامی جزئیات مربوط به این پیشرانه را منتشر نکرده اما ایمیلی که اخیراً لو رفته نشان می‌دهد که گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی یاد شده برابر با ۲۶۰ نیوتون متر خواهد بود که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از گشتاور پیشرانه‌ی مدل عادی است. هنوز حرفی درباره‌ی قدرت خودرو به میان نیامده اما انتظار می‌رود خروجی آن بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ اسب بخار باشد و بدین ترتیب قدرتمندتر از سیویک Si قدیمی با قدرت ۲۰۵ اسبی ظاهر گردد.

پاسخ هوندا به فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST با گیربکس ۶ سرعته دستی‌ای عرضه خواهد شد که تعویض‌های کوتاهی داشته و البته سیویک Si از سایر بهبودها نظیر دیفرانسیل لغزش محدود، سیستم فرمان با نسبت متغیر و سیستم دامپر فعال بهره‌مند خواهد شد.

جدای از رونمایی از دو نسخه‌ی سیویک و معلوم شدن مشخصات فنی آن‌ها، هوندا جزئیات قیمتی را نیز اعلام خواهد کرد. بهای سیویک کوپه‌ی استاندارد از ۱۹۱۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که بهای مدل سدان برابر با ۱۸۷۴۰ دلار بوده و مدل Si چندین هزار دلار گران‌تر خواهد بود زیرا فورد فوکوس ST با بهای ۲۴۷۷۵ دلاری و فولکس گلف GTI با قیمت ۲۵۵۹۵ دلاری در دسترس است.

اگر می‌خواهید که سیویک قدرتمندتری را داشته باشید باید مدل سطح بالای تایپ R را انتخاب کنید که برچسب قیمتی بسیار بالاتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    به به چه زیبا شده??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده من یاد فست 3 افتادم که بااین ماشین چه دریف هایی می کشید پسر ژاپنیه
    خیلی جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا