هفته نامههوندا

نسل جدید هوندا CR-V رونمایی شد

هوندا نسل پنجم کراس‌اوور محبوب CR-V خود را رسماً در دیترویت رونمایی کرد. خودرویی با طراحی مجدد تکاملی، کمی افزایش ابعاد جهت بهبود فضای داخلی، ویژگی‌های جدید و یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ. CR-V جدید به‌طور کامل تغییر کرده و پالایش شده است بنابراین به‌طورقطع بهترین CR-V خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. این خبر خوبی برای ۳۰۰ هزارنفری است که هرسال این کراس‌اوور ژاپنی را خریداری می‌کنند. هوندا CR-V برای اولین بار دو دهه پیش معرفی شد و طی این سال‌ها توانسته نزدیک به ۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد تا جایی که این کراس‌اوور دومین محصول پرفروش هوندا در ایالات‌متحده بشمار می‌رود.

2017-honda-cr-v-live-photos2

CR-V خودرویی کلیدی در سبد محصولات هوندا است که بخش بسیار شلوغ و رقابتی کراس‌اوورهای کامپکت را رهبری می‌کند. بخشی که در آن رقبای سرسخت و محبوبی چون تویوتا رافور، سوبارو فورستر، شورلت اکوئناکس، فورد اسکیپ و فولکس‌واگن تیگوآن حضور دارند. هوندا معتقد است نسل جدید CR-V تمامی مشخصه‌های مثبت مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده و راه موفق آن‌ها را ادامه خواهد داد. معاون مدیرکل هوندا «Jeff Conrad» دربارهٔ CR-V جدید می‌گوید:

«هوندا CR-V جدید عملکرد بهتر، فضای بیشتر و اتاق پریمیوم را به همراه مصرف سوختی کمتر از همیشه ارائه می‌کند».

honda-cr-v-2017-1024-01

CR-V جدید دارای یک طراحی بیرونی با شخصیت‌تر نسبت به نسل چهارم است که شاید دیرتر از یادها فراموش شود درحالی‌که برخی از ویژگی‌های ظاهری خود را نیز از سیویک قرض گرفته است. همچنین در مدل‌های مجهز به چراغ‌های جلوی LED، این چراغ‌ها به‌خوبی از آکورا اقتباس شده‌اند. برای اولین بار در محصولات هوندا نیز CR-V جدید مجهز به سیستم بستن جلوپنجره به‌صورت خودکار شده است که موجب بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شود. به‌طورکلی نسل جدید CR-V درعین‌حالی که مدرن و بروز شده همچنان فرم آشنای خود را حفظ نموده است. بااین‌حال بعضی میگویند CR-V جدید در عقب بیش‌ازحد به محصولات ولوو شبیه شده است.

این کراس‌اوور ژاپنی در داخل نیز از یک طراحی پیشرو برخوردار است درحالی‌که ارگونومی آن نیز بسیار بهبود یافته است. کابین CR-V جدید از یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سازگار با اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل، کیفیت بالاتر و متریال نرم سود می‌برد. CR-V جدید همچنان ظرفیت حمل پنج نفر را دارد اما فاصلهٔ بین دو محور آن ۴۱ میلی‌متر افزایش یافته است که موجب افزایش ۵.۳ سانتیمتری فضای پای سرنشینان عقب و افزایش ۵۶ لیتری حجم صندوق بار خودرو شده و حجم کلی صندوق را به ۱۱۰۴ لیتر رسانده است.

honda-cr-v-2017-1024-07

امکانات رفاهی جدید این کراس‌اوور عبارت‌اند از تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت هر دو مجهز به گرم‌کن، پورت USB و شارژ عقب، استارت موتور از راه دور، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، گرم‌کن آینه‌های جانبی و ترمز پارک برقی (EPB). همچنین بااینکه CR-V جدید کمی بزرگ‌تر از قبل شده اما نسبت به مدل پیشین کاهش وزن را تجربه کرده است.

همان موتور قبلی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن گشتاور که در نسل قبلی وجود داشت، برای نسل جدید هم ارائه شده است اما برای اولین بار هوندا برای CR-V در نسل جدید یک موتور بنزینی توربوشارژر هم ارائه کرده است. این موتور در اصل همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سیویک است که برای استفاده در CR-V تغییراتی در آن ایجاد شده است. به همین دلیل این موتور در CR-V قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با ۱۹۰ اسب بخار و ۲۴۲ نیوتن متر تولید می‌کند که ۱۶ اسب بخار و ۲۳ نیوتن متر بیشتر از سیویک است. نیروی هردوی این موتورها هم مثل گذشته توسط یک گیربکس CVT با کنترل G-Shift هوندا به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو و یا به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال میابد.

اولین نمایش عمومی نسل پنجم هوندا CR-V ماه آینده در نمایشگاه لس‌آنجلس انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز از زمستان ۲۰۱۶-۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود مشخصات بیشتر این خودرو ازجمله مصرف سوخت و قیمت‌گذاری تیپ‌های مختلف هم در ماه‌های آینده اعلام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خیلی سخت از این ماشین ایراد گرفت از بس عالیه، ولی من محل دسته دندشا دوست ندارم حس مینی ون بهم میده. سلیقه ای دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      دقیقا منم همچنین حسی رو نسبت به جا دسته دندش دارم. به غیر از اون ماشین عالی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عالیه
    سانتافه رو لوله میکنه
    از راو4 هم به نظر من بهتر شده
    دمت گرم هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      باید ببینی از چه لحاظ با سنتافه مقایسه کنی
      هر دو برتری های خودشون رو دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      والا سانتافه زیاد شاخ هم نیست ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        سانتافه ماشین خوبیه.
        کیفیتش خیلی خوبه
        فقط قطعات مصرفی.
        .
        هر کدوم برتری های خودشون رو دارن.
        به نظر من سانتافه شیک تر و زیباتره. مخصوصا فیس لیفت جدیدش.
        .
        ما همیشه حسرت چیز هایی که در دسترسمون نیست رو میخوریم.
        همیشه چیز هایی که نداریم رو بزرگ و عالی جلوه میدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Sina

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (234 ديدگاه)

      سانتافهههه خخخخخ?
      اصلا اسم سانتافه رو جلو این اوردن کفاره داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ناصر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هوندا سی ار وی فعلی که در ایران داره عرضه میشه که قیمتش به اندازه خون پدرشونه حتما اگه نسل جدیدشا بیارن خون اجدادشونم بهش اضافه میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REVENTоN ?

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      من کاملا در مورد این ماشین تحقیق کردم چون بابام میخاس بگیره،
      این ماشین به دلار هم قیمت توسانه ولی به ریال 100 میلیون ازش گرون تره!
      نمونه بارز دزد،یعنی شاه دزدی!
      چون همون توسانم گرون عرضه میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناصر

        ۲۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        دقیقا.
        قیمت جهانی سانتافه از این بیشتره.
        بعد تو مملکت ما اینو از سانتافه گرون تر میدن.
        crv از نظر قیمت همرده توسان و اسپورتیج هستش ولی اینجا قیمتش………………
        ای بابا کی به کیه؟؟؟؟
        اون بالا بخور بخوره بعد جورشو مصرف کننده باید بکشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (3683 ديدگاه)

          این و راو4 با توسان و اسپورتیج هم کلاس و رقیبن. برا همین قیمت دلاری سانتافه بالاتره.
          حالا حساب کن چقدر کردن تو پاچه ملت…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۲۴ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        تو ایران به قیافه ماشین نگاه میکنند و روی ماشین قیمت میزارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمدرضا♥BMW♥

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    کاش cvt اختراع نمیشد اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      کاش زودتر ایراداتش برطرف بشه در اون صورت عالی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hami

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    امیر دهقان ممنون بابت این مطلب کاش منصفانه وارد ایران میشد کاش کاش کاش ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناصر

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    راجب توسان 2017 خوندم که چسبندگی جانبیش .83g هستش یعنی از هوندا crv و لکسوس nx توربو بهتره؟؟؟؟
    یعنی توی پیچ توسان بهتر از این ژاپنیهاست؟؟؟؟؟
    منطقیه؟؟؟؟
    من خودم تجربه رانندگی با nx توربو و اسپورتیج را داشتم خدایی زیرپا nx از زمین تا اسمون با اسپورتیج فرق داشت و لکسوس خیلی بهتر بود و لکسوس ترمزش واقعا عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. me84

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    رادیاتورش چرا اینقدر کوچیکه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۲۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (238 ديدگاه)

      اینتر کولر عملگر پرخوران هست..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حميد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جیگر بود جیگرتر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا قشر متوسط آمریکا خودروهای خوبی سوار میشه. خودروهایی که حتی برای خیلی از ایرانی های متمول هم خریدش سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    امیر جان ممنون بابت مطلب خوبتون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامتی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    توانش همچنان کمه. با کمی هزینه بیشتر لکسوس nx گزینه بسیار جذابتریه و البته بازار خوبی در ایران هم داره. خدمات هم بهتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خیلی زشته خدا به صاحباش ببخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا