نسل جدید هوندا CR-V رونمایی شد

هوندا نسل پنجم کراس‌اوور محبوب CR-V خود را رسماً در دیترویت رونمایی کرد. خودرویی با طراحی مجدد تکاملی، کمی افزایش ابعاد جهت بهبود فضای داخلی، ویژگی‌های جدید و یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ. CR-V جدید به‌طور کامل تغییر کرده و پالایش شده است بنابراین به‌طورقطع بهترین CR-V خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. این خبر خوبی برای 300 هزارنفری است که هرسال این کراس‌اوور ژاپنی را خریداری می‌کنند. هوندا CR-V برای اولین بار دو دهه پیش معرفی شد و طی این سال‌ها توانسته نزدیک به 4 میلیون دستگاه فروش داشته باشد تا جایی که این کراس‌اوور دومین محصول پرفروش هوندا در ایالات‌متحده بشمار می‌رود.

2017-honda-cr-v-live-photos2

CR-V خودرویی کلیدی در سبد محصولات هوندا است که بخش بسیار شلوغ و رقابتی کراس‌اوورهای کامپکت را رهبری می‌کند. بخشی که در آن رقبای سرسخت و محبوبی چون تویوتا رافور، سوبارو فورستر، شورلت اکوئناکس، فورد اسکیپ و فولکس‌واگن تیگوآن حضور دارند. هوندا معتقد است نسل جدید CR-V تمامی مشخصه‌های مثبت مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده و راه موفق آن‌ها را ادامه خواهد داد. معاون مدیرکل هوندا «Jeff Conrad» دربارهٔ CR-V جدید می‌گوید:

«هوندا CR-V جدید عملکرد بهتر، فضای بیشتر و اتاق پریمیوم را به همراه مصرف سوختی کمتر از همیشه ارائه می‌کند».

honda-cr-v-2017-1024-01

CR-V جدید دارای یک طراحی بیرونی با شخصیت‌تر نسبت به نسل چهارم است که شاید دیرتر از یادها فراموش شود درحالی‌که برخی از ویژگی‌های ظاهری خود را نیز از سیویک قرض گرفته است. همچنین در مدل‌های مجهز به چراغ‌های جلوی LED، این چراغ‌ها به‌خوبی از آکورا اقتباس شده‌اند. برای اولین بار در محصولات هوندا نیز CR-V جدید مجهز به سیستم بستن جلوپنجره به‌صورت خودکار شده است که موجب بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شود. به‌طورکلی نسل جدید CR-V درعین‌حالی که مدرن و بروز شده همچنان فرم آشنای خود را حفظ نموده است. بااین‌حال بعضی میگویند CR-V جدید در عقب بیش‌ازحد به محصولات ولوو شبیه شده است.

این کراس‌اوور ژاپنی در داخل نیز از یک طراحی پیشرو برخوردار است درحالی‌که ارگونومی آن نیز بسیار بهبود یافته است. کابین CR-V جدید از یک صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی سازگار با اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل، کیفیت بالاتر و متریال نرم سود می‌برد. CR-V جدید همچنان ظرفیت حمل پنج نفر را دارد اما فاصلهٔ بین دو محور آن 41 میلی‌متر افزایش یافته است که موجب افزایش 5.3 سانتیمتری فضای پای سرنشینان عقب و افزایش 56 لیتری حجم صندوق بار خودرو شده و حجم کلی صندوق را به 1104 لیتر رسانده است.

honda-cr-v-2017-1024-07

امکانات رفاهی جدید این کراس‌اوور عبارت‌اند از تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت هر دو مجهز به گرم‌کن، پورت USB و شارژ عقب، استارت موتور از راه دور، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، گرم‌کن آینه‌های جانبی و ترمز پارک برقی (EPB). همچنین بااینکه CR-V جدید کمی بزرگ‌تر از قبل شده اما نسبت به مدل پیشین کاهش وزن را تجربه کرده است.

همان موتور قبلی 2.4 لیتری تنفس طبیعی با 184 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن گشتاور که در نسل قبلی وجود داشت، برای نسل جدید هم ارائه شده است اما برای اولین بار هوندا برای CR-V در نسل جدید یک موتور بنزینی توربوشارژر هم ارائه کرده است. این موتور در اصل همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری سیویک است که برای استفاده در CR-V تغییراتی در آن ایجاد شده است. به همین دلیل این موتور در CR-V قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 190 اسب بخار و 242 نیوتن متر تولید می‌کند که 16 اسب بخار و 23 نیوتن متر بیشتر از سیویک است. نیروی هردوی این موتورها هم مثل گذشته توسط یک گیربکس CVT با کنترل G-Shift هوندا به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو و یا به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال میابد.

اولین نمایش عمومی نسل پنجم هوندا CR-V ماه آینده در نمایشگاه لس‌آنجلس انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز از زمستان 2016-2017 آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود مشخصات بیشتر این خودرو ازجمله مصرف سوخت و قیمت‌گذاری تیپ‌های مختلف هم در ماه‌های آینده اعلام شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

24 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    خیلی سخت از این ماشین ایراد گرفت از بس عالیه، ولی من محل دسته دندشا دوست ندارم حس مینی ون بهم میده. سلیقه ای دیگه.

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      دقیقا منم همچنین حسی رو نسبت به جا دسته دندش دارم. به غیر از اون ماشین عالی شده

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    عالیه
    سانتافه رو لوله میکنه
    از راو4 هم به نظر من بهتر شده
    دمت گرم هوندا

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      باید ببینی از چه لحاظ با سنتافه مقایسه کنی
      هر دو برتری های خودشون رو دارن.

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      والا سانتافه زیاد شاخ هم نیست ها

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3673 دیدگاه) ,

        سانتافه ماشین خوبیه.
        کیفیتش خیلی خوبه
        فقط قطعات مصرفی.
        .
        هر کدوم برتری های خودشون رو دارن.
        به نظر من سانتافه شیک تر و زیباتره. مخصوصا فیس لیفت جدیدش.
        .
        ما همیشه حسرت چیز هایی که در دسترسمون نیست رو میخوریم.
        همیشه چیز هایی که نداریم رو بزرگ و عالی جلوه میدیم.

        پاسخ
    3. Sina
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      سانتافهههه خخخخخ😂
      اصلا اسم سانتافه رو جلو این اوردن کفاره داره

      پاسخ
  3. ناصر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    هوندا سی ار وی فعلی که در ایران داره عرضه میشه که قیمتش به اندازه خون پدرشونه حتما اگه نسل جدیدشا بیارن خون اجدادشونم بهش اضافه میکنن.

    پاسخ
    1. REVENTоN 👍
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      من کاملا در مورد این ماشین تحقیق کردم چون بابام میخاس بگیره،
      این ماشین به دلار هم قیمت توسانه ولی به ریال 100 میلیون ازش گرون تره!
      نمونه بارز دزد،یعنی شاه دزدی!
      چون همون توسانم گرون عرضه میشه!

      پاسخ
      1. ناصر
        سوابق: (96 دیدگاه) ,

        دقیقا.
        قیمت جهانی سانتافه از این بیشتره.
        بعد تو مملکت ما اینو از سانتافه گرون تر میدن.
        crv از نظر قیمت همرده توسان و اسپورتیج هستش ولی اینجا قیمتش………………
        ای بابا کی به کیه؟؟؟؟
        اون بالا بخور بخوره بعد جورشو مصرف کننده باید بکشه.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
          نوید جهرمی
          سوابق: (1443 دیدگاه) ,

          این و راو4 با توسان و اسپورتیج هم کلاس و رقیبن. برا همین قیمت دلاری سانتافه بالاتره.
          حالا حساب کن چقدر کردن تو پاچه ملت…..

  4. محمدرضا♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    کاش cvt اختراع نمیشد اصلا

    پاسخ
  5. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    امیر دهقان ممنون بابت این مطلب کاش منصفانه وارد ایران میشد کاش کاش کاش ……………

    پاسخ
  6. ناصر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    راجب توسان 2017 خوندم که چسبندگی جانبیش .83g هستش یعنی از هوندا crv و لکسوس nx توربو بهتره؟؟؟؟
    یعنی توی پیچ توسان بهتر از این ژاپنیهاست؟؟؟؟؟
    منطقیه؟؟؟؟
    من خودم تجربه رانندگی با nx توربو و اسپورتیج را داشتم خدایی زیرپا nx از زمین تا اسمون با اسپورتیج فرق داشت و لکسوس خیلی بهتر بود و لکسوس ترمزش واقعا عالی بود.

    پاسخ
  7. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    رادیاتورش چرا اینقدر کوچیکه؟

    پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    واقعا قشر متوسط آمریکا خودروهای خوبی سوار میشه. خودروهایی که حتی برای خیلی از ایرانی های متمول هم خریدش سخته

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    امیر جان ممنون بابت مطلب خوبتون…

    پاسخ
  10. رامتی
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    توانش همچنان کمه. با کمی هزینه بیشتر لکسوس nx گزینه بسیار جذابتریه و البته بازار خوبی در ایران هم داره. خدمات هم بهتر.

    پاسخ
  11. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    خیلی زشته خدا به صاحباش ببخشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.