هوندا سیویک تایپ R، یک خودروی مسابقه‌ای در جاده

نمایشگاه ژنو 2015: هوندا برای سیویک تایپ R از توصیف خودروی مسابقه‌ای برای جاده بهره گرفته است. البته بدون چنین وصفی هم با اولین نگاه به این خودرو می‌توان دریافت که یک خودروی استاندارد خیابانی است که تا خرخره تیون شده است.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

کیت کامل آئرودینامیک بدنه برای کسب بهترین نیروی چسبندگی با سپرهای جدید جلو شامل هواکش‌های بزرگ‌تر، اسپویلر لبه ای زیر سپر، گلگیرهای برجسته‌تر، اسکرت هایا دامنه‌های زیر درب‌ها، پانل‌های زیر بدنه، کانال یا منتشرکننده هوای پشت و اسپویلر بزرگ عقب همراه گشته است.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

همچنین خروجی‌های چهارتایی اگزوز در عقب و چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی با تایرهای 235/35 کانتیننتال را نیز باید درنظر داشت.

Honda Civic Type R Interior
Honda Civic Type R Interior

Honda Civic Type R Interior
Honda Civic Type R Interior

فضای داخلی تا حد زیادی مشابه نسخه‌های استاندارد است. با این وجود، روکش‌های چرم و جیر با رنگ قرمز و مشکی و دوخت قرمزرنگ، صندلی‌های اسپرتی با لبه‌های حفاظتی، دستگیره‌های آلومینیومی و فرمان اسپرت با روکش چرم از نقاط تمایز آن می‌باشند.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

مشتریان سیویک تایپ R همچنین می‌توانند یک پکیج GT را با پرداخت اضافی سفارش دهند که شامل رنگ‌آمیزی تریم و تزئینات قرمز رنگ بدنه، سنسور پارکینگ عقب، چراغ‌های اتوماتیک جلو، سنسور برف‌پاک‌کن، آینه‌های تاشو، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم ناوبری GPS و انواع سیستم‌های ایمنی برای جلوگیری از برخورد و هشدار خروج از خط و هشدار ترافیک از عقب می‌شود.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

قدرت بخش هوندا سیویک تایپ R یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو است. این موتور 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز به این موتور جفت می‌شود. شتاب صفر تا صد این هاچ بک اسپرت سیویک به 5.7 ثانیه می‌رسد. بیشینه سرعتان نیز 270 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R

سیوسک تایپ R از کمک‌فنرهای تطبیقی و ترمزهای برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه و دیسک 350 میلی‌متری در جلو سود می‌برد. یک سیستم تعلیق با محورهای دو اتصاله استرات هم در جلو، افت گشتاور انتقالی به محور جلو را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. تعلیق عقب هم 180 درصد سفت‌تر شده است. میزان پاسخگویی و دقت فرمان نیز بالاتر رفته است.

هوندا با معرفی سیویک تایپ R سعی دارد تا یک هاچ بک داغ و آتشین را برای رقابت‌های هیجان‌انگیز خیابانی به نمایش بگذارد. خودرویی که در حالت عادی، کارایی بالایی در زندگی روزمره داشته و در زمان به آدرنالین بیشتر نیز کافی است دکمه +R آن را فشار دهید.

[jwplayer mediaid=”104648″]
[دانلود ویدئو]

25 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست .با موتور 2 لیتری 306 اسب عالیه.خیلی خوشرخ .

    پاسخ
    1. NA-NikandreosApotheon-NA
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      جوون پسند و زیبا
      بهتر از جنسیس و و تویوتا FT86 و سوبارو BRZ
      اسپرت و خشن.
      قدرت خوب عملکرد خوب و برند نام آشنایی همچون هوندا که به کیفیت در ساخت قطعات معروفه
      دیگه چی میخوای

      پاسخ
    2. ali2240
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      طراحیش فوق العادست دوسش دارم اما فورد فوکوسی که طراحیش اصلا در حد سیویک نیستو بیشتر میپسندم فقط و فقط بخاطر سیستم انتقال قدرت بی نظیرش و 4×4 بودنش

      پاسخ
  2. کافر مقدس
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    سیویک نمیمیرد . بلکه از موجودی به موجود دیگر تبدیل میشود . . . .

    چرا 2 درب نی پَ

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      تغییر نمیکنه
      این همون سیویک کوچولوی سریع همیشگی هست

      پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    خیلی کوچولو و دوستداشتنیه با اون چشم های گربه ای مانندش.البته این گربه دوست داشتنی دل شیر داره

    پاسخ
  4. reza
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    عالیه !
    یه هاچبک اسپورت و جذاب با یه موتور پر قدرت . مخصوص جوون هاست.
    وقتی برند با کیفیتی مثل هوندا تولیدش کرده باشه دیگه شکی باقی نمی ذاره.

    پاسخ
  5. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    من اصلا از ماشینای دفرنسیال جلو خوشم نمیاد . ولی civic type r استثناست . من که عاشقشم و خاطرش رو خیلی میخوام . خوش تیپ نیست که هست . پیشرانه اش پر قدرت نیست که هست . زیبا نیست که هست . دیگه چی میخوای ؟

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    بعد از 42 سال سیویک به اینجا رسید
    در چند نسل اول این ماشین هاچبک بود مثل همین تیپ ار و همچنین یکی از اولین ماشین های اتوماتیک ژاپنی
    میدونم تیپ ار از si بهتره ولی اس ای برای شهر بهتره و من بیشتر دوستش دارم /در بین ماشین های سپورت هوندا/
    همیشه سیویک یکی از ماشین های سریع ژاپنی بوده و همیشه در خاطرات میمونه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    ان شا ا… هرچه سریعتر وارد ایران هم بشه تا بتونیم از نزدیک ملاقاتش کنیم
    باتشکر از پدال

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    خب نسخه اتوماتیکش روهم میزاشتن دیگه

    پاسخ
  9. CBR400
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    من که تصمیم گرفتم صدای اگزوزش رو برای زنگ موبایلم بزارم . بچه ها سایت معتبر و معروفی در این زمینه سراغ دارید به من معرفی کنید ؟؟

    پاسخ
  10. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    رقیبش ‘گلف R است که الان هر کدوم به دنبال قدرت بالای 300 حرکت می کنند!

    پاسخ
  11. TINAR
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اینکه از جلو،شبیه سراتو کوپه هست!!!!!!!!!!
    هوندا هم ….

    پاسخ
    1. فقط ژاپن و آلمان
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز چرا در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر میدی!! سیویک شبیه سراتو نیست بلکه سراتو از سیویک الگوبرداری کرده. ولی چون تو ایران همه اول سراتو رو دیدن فکر میکنن قضیه برعکسه. این نوع طراحی جلوی سیویک مربوط به سال 2005 هست و طراحی سراتو با این فرم از سال 2008 شروع شده

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.