هوندا

رونمایی هوندا سیویک Si پیش از نمایش در نیویورک

هوندا نهایتاً نسل جدید مدل سیویک Si را در دو نسخهٔ سدان و کوپه معرفی کرده و جزئیات آن‌را اعلام نمود. در این نسخهٔ جدید برای اولین بار سیویک Si به پیشرانهٔ توربوشارژر مجهز شده و به گفتهٔ هوندا سریع‌ترین و قدرتمندترین سیویک Si است تاکنون تولید شده است. در این ماشین، یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو جدید جایگزین موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است.

honda-civic_si_sedan-2017-1

این موتور ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از لحاظ قدرت با موتور قبلی برابر است اما گشتاور آن ۲۵ نیوتن متر افزایش داشته است. همچنین حداکثر قدرت موتور نیز ۱۳۰۰ rpm زودتر در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این قدرت توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند؛ بنابراین سیویک Si درست زیر مدل اسپرت و پرچم‌دار تایپ R قرار می‌گیرد.

با توجه به ماهیت توربوشارژ قوای محرکه، هوندا می‌گوید سیویک Si جدید در حال حاضر تجربهٔ رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی را با مقدار زیادی گشتاور که تقریباً در هر دور موتوری در دسترس است ارائه می‌کند. علاوه بر این، سیویک Si جدید سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است درحالی‌که شاسی آن نیز مستحکم‌تر شده که عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

honda-civic_si_sedan-2017-1024-02

ارتقاء شاسی این خودرو شامل ارائهٔ سیستم فرمان برقی، سیستم تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای تطبیقی، دیفرانسیل لغزش محدود و دیسک‌های ترمز ۱۲.۳ اینچی در جلو می‌شود. رینگ‌ها نیز ۱۸ اینچی بوده و لاستیک‌ها ۲۳۵ هستند درحالی‌که لاستیک‌های چسبنده هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند. تعلیق اسپرت سیویک Si هم دارای نرخ نوسان سفت‌تر فنرها و میلهٔ تثبیت‌کنندهٔ مستحکم‌تر است. علاوه بر این، دو حالت رانندگی مختلف شامل عادی و اسپرت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که دومی سیستم تعلیق، پاسخ پدال گاز و فرمان را برای ارائهٔ احساس اسپرت‌تر تنظیم می‌کند.

در بیرون اما سیویک Si دارای دماغه‌ای مشکی‌رنگ با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پرهٔ آلیاژی و یک سر اگزوز ذوزنقه شکل در مرکز سپر عقب است. سیویک Si سدان مجهز به یک اسپویلر عقبی ظریف‌تر است که چراغ ترمز سوم نیز در میانهٔ آن قرار گرفته است؛ اما نسخهٔ کوپه دارای اسپویلر بزرگ‌تر و نواری از چراغ‌ها است که کل عرض خودرو را فراگرفته است.

در کابین نیز صندلی‌های اسپرت منحصربه‌فرد با دوخت قرمز ارائه شده است که این دوخت قرمز بر روی غربیلک فرمان، رو دری‌ها و گردگیر دسته‌دنده هم به چشم می‌خورد. بعلاوه، همین قسمت‌ها با چرم عالی پوشیده شده‌اند درحالی‌که دستگیرهٔ درها نیز آلومینیومی است. علاوه بر این، سطح بالایی از تجهیزات برای هر دو نسخهٔ کوپه و سدان سیویک Si در نظر گرفته شده است که شامل مواردی چون تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور باران، صفحه‌نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و سیستم صوتی ۴۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو می‌شود.

honda-civic_si_coupe-2017-1024-05

هر دو نسخهٔ کوپه و سدان نسل جدید هوندا سیویک Si برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک به نمایش درخواهند آمد و با قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار از ماه آینده برای فروش به بازار عرضه خواهند شد.

[دانلود ویدئو] با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم.

newyork-auto-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Hosein.gh

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    عاشقشم.تو این کلاس رقیب نداره.اینو وارد کنن ببینم کسی دیگه به هیوندای و کیا نگا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      خوب برا همین وارد نمیکنن دیگه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      هیوندای و کیا چه عیبی دارن که اینقدر الکی بهشون گیر میدید؟??
      لطفا یکم از تعصب و دشمنی بی موردتون با خودروسازان کره ای کم کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hosein.gh

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (313 ديدگاه)

        من دشمنی با یه برند یا شرکتو بی عقلی میدونم زود قضاوت نکن.هیچ عیبی ندارن صحبت عیب و مشکل نیس صحبت اینه که وقتی ی محصول دیگه هس که از همه لحاظ،از همه لحاظ سرتر هس چرا وارد نمیشه که مردم بین خوب و بهتر اونو انتخاب کنن.زود قضاوت نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فنی عالی
    دوام فوق بالا
    فوق العاده زیبا و اسپرت
    کیفیت عالی
    خوشنام و با اصالت
    ادم دیگه چی میخواد از یه ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 4x

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این سویکی که من دیدم حسابی رکورد فروش هوندا رو جابجه میکنه.
    این بار هوندا اومده دنبال دردسر بگرده برای تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ME84

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    انتخاب اولم تو این سگمنت: سوبارو ایمپرزا 2017

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا