چرخ‌های عقب بی‌خیال هوندا CR-V

آزمون‌های انجام شده توسط یک مجله سوئدی روی قابلیت AWD هوندا CR-V نشان‌دهنده این است که دیفرانسیل عقب این خودرو در حالت چهار چرخ متحرک نیرویی را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که حتی نسخه دو دیفرانسیل این خودرو هم تنها یک خودروی دیفرانسیل جلو بیش نیست.

Teknikens Varld Honda CR-V AWD Test
Teknikens Varld Honda CR-V AWD Test

مجله سوئدی Teknikens Värld در ویدئویی نشان می‌دهد که سیستم AWD این خودرو دچار مشکلی اساسی است. سال گذشته نیز این مجله نشان داده بود که کشش این خودرو در سربالایی ضعیف است. هوندا سپس توضیح داد که این یک مشکل در عملکرد قطعات یدکی خودرو می‌باشد اما بعداً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آن ارائه کرد.

2015 Honda CR-V AWD
2015 Honda CR-V AWD

همان آزمون اینک با مدل 2015 این خودرو تکرار شده و مشخص شد که مشکل همچنان برقرار است. در این آزمون چرخ‌های جلو روی غلتک‌ها به چرخش درمی‌آیند تا میزان کشش و چسبندگی تنها چرخ‌های عقب مشخص شود. اما همین آزمون ساده نیز هوندا را شرمنده نمود. در تستی مشابه، فورد کوگا به‌راحتی و با کمترین میزان انحراف، توانست این آزمون را پشت سر بگذارد.

[jwplayer mediaid=”92173″]
هوندا در پاسخی اعلام کرده که در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخ‌های جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم می‌گردد. و در شرایط واقعی چنین آزمونی با چنین اختلاف اصطکاکی بین چرخ‌های جلو و عقب بسیار بعید است. [دانلود ویدئو]

39 دیدگاه

  1. احمد
    سوابق: (365 دیدگاه) ,

    فكر كنم يكي از برو بچ ايرانخودرو و سايپا تونسته نفوذ كنه تو سيستم فني مهندسي هوندا

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (255 دیدگاه) ,

      ببینید اگر به پیشنهاد moryخوب فکر کنید میبینید که چه قدر جالب میشه الان هیچ کس زیر کامنت اول نظر بی ربط و … نگذاشته و این چقدر بهتر است.
      البته ببخشید که خودم این نظرو اینجا گذاشتم ولی گفتم شاید کم کم فرهنگ سازی بشه.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Alpha
        Alpha
        سوابق: (544 دیدگاه) ,

        بهتر نیست جای تعیین تکلیف واسه دیگران از خودمون شروع کنیم ؟

        پاسخ
    2. arman
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      کمک یا قفل دیفرش خاموش بوده

      پاسخ
  2. امید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    جه آزمون جالب و ساده ای. نکته خنده دارش جواب هوندا بوده!!در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخ‌های جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم می‌گردد!!!
    گیرم که این فرض در طراحی لحاظ شده باشه، بعد اونوقت چرخی که داره نیرو هرز میده دیگه چرا باید گشتاور و نیرو دریافت کنه آقایون مهندسین هوندا. نیرو دی این حالت باید به چرخی که بیشترین اصطکاک رو داره داده بشه که این امر صورت نمی گیره. مورانو محصول نیسان نیز همین مشکل داره. با اینکه قیافه جذابی داره (مورانو) ولی اصلا چهار چرخ قوی و کارآمدی نیست.
    از ژاپن بعید بود!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Alpha
      Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      شما یه سیستم ( آل ویل درایو ) طراحی کن ببینم چند مردِ حلاجی !

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل فرید حنیفه زاده
    فرید حنیفه زاده
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    از یک طرف این مشکل رو داره و از طرف دیگه توسط مجله موتورترند suv سال انتخاب میشود من این تناقض رو درک نمیکنم ☺

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      همون طور که دوستمون گفت،هوندا اعلام کرد که یکی از بر و بچ ایرانخودرو تو سیستمش نفوذ کرده!!!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      به شخصه هوندارو موتور ساز میدونم تا ماشین ساز
      ولی از مدل بزرگی مثل اکورد نمیشه گذشت!

      پاسخ
  4. فرید
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    اوج قابلیت توزیع خودکار گشتاور به چرخها در حالت هرز گردی رو جیپ گرند چروکی داره تحت تکنولوژی Quadra track
    جهت آشنایی با سیستمهای مختلف 4wd در جیپ http://www.jeep.com/en/4×4/

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    پس چه جوری چهارمین خودروی ارزشمندسال2014شد یعنی بعدبنز

    پاسخ
    1. مجتبی (ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      برندش چهارمین برند با ارزش شد نه چهارمین خودرو

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    اگه یه ماشین دیگه بود راحت باور می کردم ولی اینو اصلا نمی تونم بارو کنم که هوندا یک کارخانه ی ژاپنی این مشکل رو داشته باشه

    پاسخ
  7. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    خیلی عجیبه!! مگه میشه چنین مشکل بزرگی رو هوندا نفهمیده باشه؟! یا بدون برطرف کردنش ماشینو وارد بازار کنه ؟! یا اینکه بخواد سر مشتریرو کلاه بزاره؟!!
    اصلا قابل درک نیست

    پاسخ
  8. ehsan
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و دومین خودروساز ژاپن بعداز تویوتاست چطور چنین چیزی ممکنه نیاز به تعمل بیشتری داره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (599 دیدگاه) ,

      هوندا سومین خودرو ساز ژاپن بعد از تویوتا ونیسان
      وهشتمین خودرو ساز بزرگ دنیاست

      پاسخ
  9. mamad
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    از هوندا بعیده…حالا شاید این ماشین تست مشکل داشته و یا قصد خراب کردن عوندا رو داشتن شایدم فقط یه شیطتنته…نمیونم فقط دوس دارم اشتباه باشه این تست..وگرنه نا امید میشم

    پاسخ
  10. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    چه خیت!!

    با این شرایط که فرقی با لیفان ایکس 60 که نداره 🙂

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    ژاپن!؟!؟!آخه چه طور ممکنه؟!؟!چه طور ممکنه یه ماشین ژاپنی همچین مشکلی داشته باشه؟!؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      فکر کنم واسه طراحی سیستم الکترونیک خسیس بازی درآوردن وگرنه اون زمان ها که مکانیکی بود این مشکل ها نبود شاید کامپیوترشون مشکل داره

      پاسخ
  12. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    حالا سوئدی ها چه اصراری به خیط کردن هوندا دارن؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      مگه استقلال و پیروزی هست همدیگه رو خیط بکنند دو تا کشور آزاد هستند و با اقتصاد آزاد و دارن محصولات همدیگه رو تست میکنن

      پاسخ
  13. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    قضیه بو داره 🙂
    فکر کنم کار انگلیسی هاست 🙂

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل امیررضا
    امیررضا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    من اول که خبرو دیدم فک کردم هیوندای سانتافه ست که یه گندی زده. ولی اصلن باورم نمیشد که هوندا هم از این ایرادای بزرگ میتونه داشته باشه. هوندا جان بدجور ناامیدم کردی.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      با اجازه شما سانتافه یه کلاس جدید آورده تو شاسی بلند ها اونی که گند زده نویسنده کامنت هست که اطلاعاتش محدوده

      پاسخ
      1. یه پسر
        سوابق: (1125 دیدگاه) ,

        احسان دمت گرم روح ما عشق کره ای ها رو شاد کردی با این کامنت

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل امیررضا
        امیررضا
        سوابق: (61 دیدگاه) ,

        آفرین به تو! تبریک میگم که هموطن کره ایت یه کلاس جدید اورده توی شاسی بلندا!
        در ضمن من دارم از هوندا خرده میگیرم و با سانتافه و طرفداراش هیچ کاری ندارم. چون اخبار ماشین ها رو دنبال میکنم نه حاشیه شونو.

        پاسخ
  15. بهزاد
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    اگر ویدیو های تست مدل آمریکایی رو دیده باشید عملکرد آفرودش نسبت به کلاسی که قرار داره خوبه و براحتی در برف و گل و شل و تپه ها عبور میکنه ولی شاید به خاطر موتور ضیعیفتری که در اروپا داره شاید این نقص وجود داشته باشه و به خاطر ملاحظات مصرف سوخت انتقال نیرو به محور عقب ضعیفه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل parseh net30
      parseh net30
      سوابق: (283 دیدگاه) ,

      میگم اینارو.تو ایران بعضی وقتی یادشون میره واسه ماشین ترمز و موتور بذارن

      پاسخ
  16. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    احتمالا می خواستن هوندا رو بد نام کنن.
    وگرنه هوندا خیلی ماشین ها خوبی میزنه

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    از هوندا همچین انتظاری نمیرفت

    البته به هر حال از این قبیل نواقص ممکنه برای هر برندی پیش بیاد

    مهم اینه که تکرار نشه

    پاسخ
  18. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    اقا خدا میدونه چقدر تست واسه این ماشین انجام شده فکر کردین هوندا یکی از پر سود ترین کمپانیهای جهان واسه یه چیزی که امروز پیش پا افتاده به نظر میاد همه مشتری هاشو از دست میده ؟؟؟ بعیده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.