هوندا

چرخ‌های عقب بی‌خیال هوندا CR-V

آزمون‌های انجام شده توسط یک مجله سوئدی روی قابلیت AWD هوندا CR-V نشان‌دهنده این است که دیفرانسیل عقب این خودرو در حالت چهار چرخ متحرک نیرویی را به چرخ‌ها منتقل نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که حتی نسخه دو دیفرانسیل این خودرو هم تنها یک خودروی دیفرانسیل جلو بیش نیست.

Teknikens Varld Honda CR-V AWD Test
Teknikens Varld Honda CR-V AWD Test
مجله سوئدی Teknikens Värld در ویدئویی نشان می‌دهد که سیستم AWD این خودرو دچار مشکلی اساسی است. سال گذشته نیز این مجله نشان داده بود که کشش این خودرو در سربالایی ضعیف است. هوندا سپس توضیح داد که این یک مشکل در عملکرد قطعات یدکی خودرو می‌باشد اما بعداً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آن ارائه کرد.

2015 Honda CR-V AWD
۲۰۱۵ Honda CR-V AWD
همان آزمون اینک با مدل ۲۰۱۵ این خودرو تکرار شده و مشخص شد که مشکل همچنان برقرار است. در این آزمون چرخ‌های جلو روی غلتک‌ها به چرخش درمی‌آیند تا میزان کشش و چسبندگی تنها چرخ‌های عقب مشخص شود. اما همین آزمون ساده نیز هوندا را شرمنده نمود. در تستی مشابه، فورد کوگا به‌راحتی و با کمترین میزان انحراف، توانست این آزمون را پشت سر بگذارد.

[jwplayer mediaid=”92173″] هوندا در پاسخی اعلام کرده که در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخ‌های جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم می‌گردد. و در شرایط واقعی چنین آزمونی با چنین اختلاف اصطکاکی بین چرخ‌های جلو و عقب بسیار بعید است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    فکر کنم یکی از برو بچ ایرانخودرو و سایپا تونسته نفوذ کنه تو سیستم فنی مهندسی هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      ببینید اگر به پیشنهاد moryخوب فکر کنید میبینید که چه قدر جالب میشه الان هیچ کس زیر کامنت اول نظر بی ربط و … نگذاشته و این چقدر بهتر است.
      البته ببخشید که خودم این نظرو اینجا گذاشتم ولی گفتم شاید کم کم فرهنگ سازی بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۵ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        95% کل کامنت بی ربط و الکیه
        البته ببخشید دوستان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Alpha

        ۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        بهتر نیست جای تعیین تکلیف واسه دیگران از خودمون شروع کنیم ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. arman

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کمک یا قفل دیفرش خاموش بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امید

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    جه آزمون جالب و ساده ای. نکته خنده دارش جواب هوندا بوده!!در شرایط واقعی و بدون در نظر گرفتن سطح، میزان مشخصی از اصطکاک بین چرخ‌های جلو و عقب با مسیر وجود دارد و گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب برای دستیابی به یک نیروی محرک مطلوب تقسیم می‌گردد!!!
    گیرم که این فرض در طراحی لحاظ شده باشه، بعد اونوقت چرخی که داره نیرو هرز میده دیگه چرا باید گشتاور و نیرو دریافت کنه آقایون مهندسین هوندا. نیرو دی این حالت باید به چرخی که بیشترین اصطکاک رو داره داده بشه که این امر صورت نمی گیره. مورانو محصول نیسان نیز همین مشکل داره. با اینکه قیافه جذابی داره (مورانو) ولی اصلا چهار چرخ قوی و کارآمدی نیست.
    از ژاپن بعید بود!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      امید جان احتمالا دادن کارخونه اشون تو چین اینا رو ساختن خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alpha

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      شما یه سیستم ( آل ویل درایو ) طراحی کن ببینم چند مردِ حلاجی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فرید458

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    از یک طرف این مشکل رو داره و از طرف دیگه توسط مجله موتورترند suv سال انتخاب میشود من این تناقض رو درک نمیکنم ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      همون طور که دوستمون گفت،هوندا اعلام کرد که یکی از بر و بچ ایرانخودرو تو سیستمش نفوذ کرده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      به شخصه هوندارو موتور ساز میدونم تا ماشین ساز
      ولی از مدل بزرگی مثل اکورد نمیشه گذشت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      فورد به راحتی تونست راه بره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرید

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اوج قابلیت توزیع خودکار گشتاور به چرخها در حالت هرز گردی رو جیپ گرند چروکی داره تحت تکنولوژی Quadra track
    جهت آشنایی با سیستمهای مختلف 4wd در جیپ http://www.jeep.com/en/4×4/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 4MATIC

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    پس چه جوری چهارمین خودروی ارزشمندسال2014شد یعنی بعدبنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      مورانو و راو 4 های قدیم هم همین مشکل رو داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجتبی (ساروی)

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      برندش چهارمین برند با ارزش شد نه چهارمین خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. REZA . JUST HYUNDAI

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    اگه یه ماشین دیگه بود راحت باور می کردم ولی اینو اصلا نمی تونم بارو کنم که هوندا یک کارخانه ی ژاپنی این مشکل رو داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. e36

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    خیلی عجیبه!! مگه میشه چنین مشکل بزرگی رو هوندا نفهمیده باشه؟! یا بدون برطرف کردنش ماشینو وارد بازار کنه ؟! یا اینکه بخواد سر مشتریرو کلاه بزاره؟!!
    اصلا قابل درک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ehsan

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    هوندا پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و دومین خودروساز ژاپن بعداز تویوتاست چطور چنین چیزی ممکنه نیاز به تعمل بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      هوندا سومین خودرو ساز ژاپن بعد از تویوتا ونیسان
      وهشتمین خودرو ساز بزرگ دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mamad

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    از هوندا بعیده…حالا شاید این ماشین تست مشکل داشته و یا قصد خراب کردن عوندا رو داشتن شایدم فقط یه شیطتنته…نمیونم فقط دوس دارم اشتباه باشه این تست..وگرنه نا امید میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یه پسر

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    چه خیت!!

    با این شرایط که فرقی با لیفان ایکس 60 که نداره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مصطفی

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ژاپن!؟!؟!آخه چه طور ممکنه؟!؟!چه طور ممکنه یه ماشین ژاپنی همچین مشکلی داشته باشه؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      فکر کنم واسه طراحی سیستم الکترونیک خسیس بازی درآوردن وگرنه اون زمان ها که مکانیکی بود این مشکل ها نبود شاید کامپیوترشون مشکل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. مجتبی (ساروی)

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    حالا سوئدی ها چه اصراری به خیط کردن هوندا دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      مگه استقلال و پیروزی هست همدیگه رو خیط بکنند دو تا کشور آزاد هستند و با اقتصاد آزاد و دارن محصولات همدیگه رو تست میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. فرهاد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    قضیه بو داره :)
    فکر کنم کار انگلیسی هاست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیررضا

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من اول که خبرو دیدم فک کردم هیوندای سانتافه ست که یه گندی زده. ولی اصلن باورم نمیشد که هوندا هم از این ایرادای بزرگ میتونه داشته باشه. هوندا جان بدجور ناامیدم کردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      با اجازه شما سانتافه یه کلاس جدید آورده تو شاسی بلند ها اونی که گند زده نویسنده کامنت هست که اطلاعاتش محدوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        احسان دمت گرم روح ما عشق کره ای ها رو شاد کردی با این کامنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیررضا

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        آفرین به تو! تبریک میگم که هموطن کره ایت یه کلاس جدید اورده توی شاسی بلندا!
        در ضمن من دارم از هوندا خرده میگیرم و با سانتافه و طرفداراش هیچ کاری ندارم. چون اخبار ماشین ها رو دنبال میکنم نه حاشیه شونو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    اگر ویدیو های تست مدل آمریکایی رو دیده باشید عملکرد آفرودش نسبت به کلاسی که قرار داره خوبه و براحتی در برف و گل و شل و تپه ها عبور میکنه ولی شاید به خاطر موتور ضیعیفتری که در اروپا داره شاید این نقص وجود داشته باشه و به خاطر ملاحظات مصرف سوخت انتقال نیرو به محور عقب ضعیفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. parseh net30

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    از هوندا بعیده این کار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parseh net30

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (283 ديدگاه)

      میگم اینارو.تو ایران بعضی وقتی یادشون میره واسه ماشین ترمز و موتور بذارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ASADI

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    احتمالا می خواستن هوندا رو بد نام کنن.
    وگرنه هوندا خیلی ماشین ها خوبی میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یاسین

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ازش نا امید شدم !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ahmad..F12

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    از هوندا همچین انتظاری نمیرفت

    البته به هر حال از این قبیل نواقص ممکنه برای هر برندی پیش بیاد

    مهم اینه که تکرار نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ارمان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا خدا میدونه چقدر تست واسه این ماشین انجام شده فکر کردین هوندا یکی از پر سود ترین کمپانیهای جهان واسه یه چیزی که امروز پیش پا افتاده به نظر میاد همه مشتری هاشو از دست میده ؟؟؟ بعیده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا