هوندا

هوندا در اندیشه سبقت از مزدا میاتا

مزدا MX-5 به خوبی توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان سواری با خودروهای رودستر ارزان‌قیمت را به سوی خود جلب کند. نسل جدید این خودرو اخیراً حتی توانسته جایزه خودروی سال ژاپن را نیز از آن خود نماید. لذت رانندگی با این خودرو مثال‌زدنی است. اما اکنون در بازار، رقیب خاصی را برای میاتا نمی‌توان نام برد و همین موضوع به یکه‌تازی آن در بازار منجر شده است. با این وجود در سال‌های نه چندان دور، یک رقیب عمده برای میاتا وجود داشت. خودرویی که نهایتاً نتوانست تاب رقابت با آن را بیاورد و از چرخه تولید حذف شد; هوندا S2000.

Honda S2000 Render
Honda S2000 Render
اکنون موفقیت‌های مزدا MX-5 دلیل کافی است تا هوندا با جدیت بیشتری به موضوع جانشینی برای S2000 خود بیندیشد. درواقع هوندا می‌خواهد با نسل دوم S2000 به مصاف میاتا و پسرعموی ناتنی آن یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر برود.

2000 Honda S2000
۲۰۰۰ Honda S2000
Honda S2000 2009
Honda S2000 2009
برای نسخه جدید هوندا S2000 می‌توان انتظار داشت که همچون رقیب آن، موتور در جلو و دیفرانسیل در عقب قرار گیرند. این پیشنهاد در برابر یک طرح دیگر قرار می‌گیرد که موتور در قسمت میانی خودرو نصب می‌شود. از آنجا که هوندا روی پروژه یک بچه NSX نیز کار می‌کند، ممکن است این تصور پیش آید که این همان خودروی جانشین S2000 است اما اگر ویژگی‌های فنی و قیمتی این خودروی مینی NSX را در نظر داشته باشیم، آن را بیشتر رقیب پورشه کیمن و آلفارومئو ۴C می‌یابیم نه خودروی ارزان قیمت و کوچکی چون میاتا.

New 2015 Honda S2000 Concept
New 2015 Honda S2000 Concept
ادعا شده که هوندا در این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر سود خواهد جست که ۱۸۰ اسب بخار نیروی خروجی آن است. این میزان به‌وضوح بالاتر از هر دو موتور مزدا میاتای فعلی است. تازه قرار است یک مدل قوی‌تر نیز تحت عنوان نسخه R با موتور ۲.۰ لیتری توربو و قدرت ۳۰۶ اسب بخار برگرفته از هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۶ همراه با یک دیفرانسیل با لغزش محدود و گیربکس شش سرعته دستی و سیستم ترمز مسابقه‌ای نیز وارد بازار شود که رقیب قدری برای آبارث ۱۲۴ اسپایدر خواهد بود.

2015 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۵ Mazda MX-5 Miata
آیا هوندا می‌تواند با یک خودروی قوی‌تر و بزرگ‌تر از مزدا، از آن سبقت بگیرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    به نظر من موفق تر از مزدا ظاهر میشه هوندا پتانسیل بالاتری نسبت به مزدا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      اگر قیمتشون هم نزدیک ب هم باشه رقابت جذابی دارن. ک با توجه ب پتانسیل بالاتر هوندا برندس. باهات موافقم علی جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      اینکه هوندا پتانسیل بالایی داره توش هیچ شکی نیست،به هر حال هوندا از زمین تا اسمون و دریا محصولات موفقی داشته اما مزدا میاتا توی این بازه بنظرم بینظیره و تنها راه پیروزی هوندا فقط اینه که قیمت معقولی رو برای این مدل در نظر بگیره چون از لحاظ فنی مطمئنا قوی تر از میاتاست،پس اگه قیمتی مثل میاتا داشته باشه حتما موفق میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    با توجه ب سابقه درخشان اس 2000 میشه جایگاهش رو در این رقابت از الان موفقیت آمیز دونست.
    البته توی این زمینه سیویک کوپه هم میتونه مبنای قضاوت قراربگیره.
    در هر حال هوندا در عرصه ی خودروهای اسپورت با لذت رانندگی بالا موفق عمل کرده که چندسالیه این رویه کم رنگ شده و لازمه تا فعالیت های مثبتی رو انجام بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مهمترین عامل محبوبیت میاتا قیمت اونه اگه این کار توسط هوندا صورت بگیره میشه امیدوار بود البته میاتا خودرو درگیر کننده ایی هستش ولی هیچ وقت موتور قوی نداشت ولی هوندا این قابلیت داره که یک موتور قوی مشتری زیادی جذب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    میاتا یکی از خودروهای مورد علاقه منه
    قیمت میاتا از 24 هزار دلارشروع میشه
    اگه قیمت این ماشین نزدیک به قیمت مزدا باشه
    رقابت بسیار خوبی بینشون ایجاد میشه و این باعث پیشرفت رودستر های ارزان قیمت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    کانسپت و رندر ارائه شده خیلی قشنگه
    هوندا خوب تصمیمی گرفت برای تولید دوباره این ماشین.
    به نظر من ،
    تو برندهای ژاپن هوندا عالی ترینه
    و تو برندهای لوکس ژاپن اینفینیتی بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      من که هوندا رو دوست دارم و کارش درسته ولی تمام کارشناسا دنیا متفق القول بر این باورن که اکورا و اینفینتی نتونستن موفقیت لکسس را پیدا کنن.صرفا جهت اطلاع.
      البته حق میدم بتون به هر جهت لکسس برای خیلی از بزرگان زنگ خطر بوده و مسلما طرفدارای اون بزرگان باید حرفی از لکسس به میان نیارن البته منظورم در این مطلب اخر شما نبودی.
      من کاری به رنکینگ های خودرویی ندارم ولی همیشه در کنار لوکس های المان لکسس نامش وجود داشته و در امار فروشم عملکرد خوبی داشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۵ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        دوست عزیز به نظرت چرا اینفینیتی به معروفیت لکسس نیست ؟
        و چرا
        اینفینیتی ، فقط یا بهتره بگیم بیشتر در امریکا طالب داره ؟!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ROHAM

          ۱۱ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (728 ديدگاه)

          خیلی ساده است, چون خدمات پس از فروش تویوتا بهتر از نیسانه و فقط تو آمریکا خدمات اینفینیتی ایده آله ولی این چیزی از ارزش فنی اینفینیتی کم نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    محبوبیت برند :
    هوندا + +
    مزدا _ _

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    محبوبیت برند :
    اینفینیتی + +
    لکسوس _ _

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. KING 918

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    به نظرم میتونه اما مزدا هم ساکت نمیشینه مزدا رو نمیشه دست کم گرفت ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (60 ديدگاه)

      به طور کلی من هوندا و مزدا رو دوست دارم ولی کلا تو هر کلاسی که هر دوشون یه ماشینی دارن تو مقایسه ها مزدا همیشه اول میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هوندا طراحی جالبی انجام داده، ماشینهاش هم که عالی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یکی از آرزوهای من روندن یه میاتاس. تو رمان “کافکا در کرانه” هم یکی از شخصیت ها – برای یادآوری دوستانی که کتاب رو خوندن عرض کنم که متصدی کتابخونه که کافکا باهاش دوست میشه- یه میاتا داره و تاکید هم می کنه که این یه میاتای معمولی نیست و تیون شده. موراکامی کلی هم از چابکی ماشینه تو یه مسیر کوهستانی تعریف می کنه. یه تبلیغ زیرپوستی واسه مزدا!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا