استقبال ناامیدکننده از سوناتای جدید

هیوندای سوناتا مدل 2015 با طراحی محافظه کارانه تر خود، در بازار ایالات متحده با فروش چندان امیدوارکننده ای روبرو نیست.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

گزارش‌های موسسه مصرف‌کنندگان یا کانسومر ریپورتز، نشان می‌دهد در این کلاس بسیار رقابتی سوناتا با استقبال کندی مواجه شده است. فروش تنها 41994 دستگاه در چهار ماه نخست عرضه در بازار آمریکا نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به سلف خود 13 درصد کاهش استقبال را تجربه می‌کند. بسیاری از خریداران و مشتریان، طراحی سوناتای جدید را بیش‌ازحد بی‌مزه می‌دانند. در حالی که در قیاس با طراحی اسپرت و نوآورانه نسل قبلی، مدل جدید از طراحی محافظه‌کارانه‌تر و با شباهت بیشتر به مدلهای کیا، فورد و سایر رقبا، برگ برنده‌های کمتری دارد.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

سوناتای جدید در هر بخش به شکل فوق‌العاده‌ای بهتر از نسل قبلی است. اما مصرف‌کنندگان در ابتدا از روی ظاهر به خودرو گرایش می‌یابند.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

بازار ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ پس از چین می‌باشد و شکست سوناتا در برابر رقبای فراوان این کلاس ازجمله هوندا آکورد، تویوتا کمری و نیسان آلتیما می‌تواند ضربه ای بزرگ به آن باشد. از سویی مشتریان کره ای ظاهراً علاقه کمتری به سوناتای جدید نشان داده‌اند و در ماه سپتامبر 6861 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده که تقریباً نیمی از فروش ماه آوریل با 11904 دستگاه می‌باشد.

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

2015 Hyundai Sonata
2015 Hyundai Sonata

در سال 2014 هدف فروش هیوندای در بازار ایالات‌متحده رسیدن به آمار 92500 دستگاه می‌باشد که برای تحقق آن باید 17 هزار دستگاه از آن طی یک ماه آینده به فروش برسد در حالی که فروش متوسط این خودرو در ماه تا 10500 دستگاه بوده است.

61 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    جالب اینجاس که همیشه تو ایران بازارشون خوبه.چون اینجا نه انتخابی وجود داره ن قیمت مناسبی

    پاسخ
  2. payam_fg
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    به نظر من اپتیما قابل قبول تره…

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    عدم استقبال ازسوناتای جدید بخاطر اشتباه کمپانی هیوندای در طراحی است اگر هیوندای بعد از سوناتای 2010 مدل yf2011 را اینقدر اغراق آمیز و هیجانی طراحی نکرده بود و کمکم تغییرات رادرچهره خودرو ایجاد می کرد هم مشتری پرتوقع و سر در گم نمی کرد و هم خودش به هدفش که فروش بالا است می رسید و اصالت در طراحی هم حفظ میشد

    پاسخ
  4. مهدوى
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من يكى از اولين سوناتاهاى ايرانو خريده بودم هيچكس در زيبايي عام پسند yf نميتونه شك كنه چرا بايد زيبايى رو با كلمه اغراق بكوبيم نو آورى در طراحى رو اغراق بدونيم مگر خلق زيبايى بايد بر اساس بيس و پايه تكرارى باشه تنها دليل فروش كم سوناتا ٢٠١٥ چراغهاى عقب نه چندان زيبا و حذف حركت برجسته اغراقى روى بدنه هست و بس و در مورد yfهم هيوندا سه مدل چراغ عقب زد سرى اول كه به سبيل پوآرو معروف بود سرى شناخته شده بعدى كه آسان تحويل داد و آخرين طرح چراغهاى با حركت متفاوت و قاب حاشيه دار ال اى دى مشابه ابتيما پس مطمين باشيد كه هيوندا حتى در زمان استقبال هم تلاش جهت بهتر شدن رو فراموش نميكنه و قطعا به زودى شاهد تغيير چراغهاى عقب خواهيم بود زيبايى سليقه شخصى هست ميگن ليلى كه مجنون عاشقش بود به شدت زشت بود اما وقتى عامه مردم yf رو زيبا ميدونستن زيبايى سوناتا در تاريخ خودروهاى مورد استفاده در ايران تثبيت شد و خاطره خواهد شد

    پاسخ
    1. ايرج
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزيز تعصب بيش از حد نسبت به يك خودروي كره اي كه تنها مزيت آن شكل ظاهري فريبنده آن مي باشد در صورتي كه از نظر هندلينگ ، كيفيت و طول عمر قطعات داراي اشكالات زيادي است معقول نمي باشد

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    عقبش شبیه اپتیما قبل از فیس لیفته ! نسل قبلی جذاب تر بود !

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.