ایمنی بالای جنسیس در تست تصادف

سدان لوکس جنسیس 2015 ساخت کمپانی هیوندای به تازگی توسط انجمن آمریکایی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) مورد آزمایش قرار گرفت و حداکثر میزان رتبه‌ی ایمنی جاده‌ای را به خود اختصاص داد که این موضوع امری اطمینان‌بخش برای مشتریان به جهت خرید این اتومبیل خواهد بود.

IIHS test 2015 Genesis
IIHS test 2015 Genesis

ویدئوی منتشر شده توسط IIHS نشان دهنده‌ی تست همپوشانی یا اوورلب کوتاه در شرایط سخت انجام شده بر روی این اتومبیل است. بر اساس سیستم که در سال 2012 ارائه و منتشر شد تمامی اتومبیل‌ها می‌بایست مورد تست تصادف جاده‌ای با شرایط برخورد به یک مانع سفت و سخت با ارتفاع 1.5 متری با سرعتی معادل 64 کیلومتر بر ساعت قرار بگیرند که طی آن تنها 25 درصد از بخش جلویی اتومبیل در معرض برخورد قرار می‌گیرد.


تست انجام شده با این شرایط کرنش و فشار کششی بسیار زیادی را در بخش مربوط به سرنشین جلویی ایجاد کرده و برخی از اتومبیل‌های جدید کمپانی‌های مختلف در این تست شکست خورده و حتی در برخی از موارد به ندرت مشاهده شده که درب اتومبیل از جا در آمده است. خوشبختانه جنسیس جدید با کیفیتی عالی ساخته شده است و اندازه گیری‌های ثبت شده در بخش مربوط به آدمک راننده میزان خطر بسیار پایینی در قبال مجروحیت و صدمات ناشی از این تصادف را نشان داده است.

hyundai genesis crashtest
Hyundai Genesis crash test

برای اخذ حداکثر امتیاز ممکن یا پلاس، جنسیس 2015 توانست یک درجه و مرحله بالاتر از امتیازی که اکثر محصولات کمپانی هیوندای به آن دست پیدا می‌کنند برسد. استانداردهای IIHS اتومبیل‌ها را موظف به تجهیز یک سیستم پیشگیری فعال و مطلوب در تصادفات می‌کند. در تست‌های جاده‌ای مربوط به مسیر اتومبیل (Tracks Test) اتومبیل می‌بایست با سرعت‌های مختلف 12 مایل در ساعت و 25 مایل در ساعت قبل از اصابت با مانع به صورت کامل بایستد و متوقف گردد. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”73063″]
رئیس انجمن بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) آدریان لوند می‌گوید:

انتخابات مبتنی بر بیشترین ضریب امنیت بعلاوه طراحی‌های هنرمندانه‌ی داخلی و ایمنی مناسب در این اتومبیل به رسمیت شناخته شده است. جنسیس جدید نه تنها برای محافظت از مردم در مواقعی بروز سانحه مهندسی و طراحی شده است بلکه با سیستم ترمز اضطراری خودکار طراحی شده در آن توانسته در آزمون‌های ما رتبه‌های برتری را کسب نماید. این اتومبیل می‌تواند به رانندگان به جهت جلوگیری از بروز شایع‌ترین مجموعه از انواع تصادف کمک بسیاری نماید.

ترجمه از: امین رضائیان

90 دیدگاه

  1. mds
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط کره فقط کره فقط کره تا وقتی کره هست آلمان خره کیه

    دوستت دارم کره

    این است هیوندای بنازم بهت هیوندای و کیا افتخار اسیا

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ای ول بالاخره هیوندایی یه کاری کرد….ولی هنوبرااینکه به بنز بی ام و وتویوتا لکسوس میتسوبیشی شورولت وفوردبرسه خیلی راه داره….راه دراز…

    پاسخ
  3. ASTON MARTin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من عاشق محصولات هیوندام ولی تا وقتی اروپا هست سخته برم سمتش 😐

    پاسخ
  4. مـــــــــــــــــــــــــــــــــهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیوندا عالی اغلب محصولاتش به همه دنیا سر

    پاسخ
  5. فریبرز
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    واقعا که
    تو جاده سمت یزد داشتیم میرفتیم که یه سانتافه به یه سوناتا2014 زده بود تقصیر سوناتا بود سبقت بی جا گرفته بود حالا این جا جالبه که سقف سوناتا کاملا کنده شده بود!!! دیگه سقف ماشینی کنده بشه جای تاسف داره
    حالا شما دو دستی بچسبین به اشغالا کره ای
    کره قابل مقایسه با المان نیست پس این حرفا چیه میزنین
    بعدش هم برای ما ایرانیا: تا ژاپن هست زندگی باید کرد
    تویوتا 8 به همه ی کره می ارزه

    پاسخ
  6. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    هیوندای خیلی پیش رفت کرده
    همیشه یک طرح جدید داره
    just hyundai

    پاسخ
  7. مهران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فریبرز وقتی اطلاعات از چیزی نداری نیا اینارو بنویس من هم سوناتا داشتم از ایمنی این ماشین خیلی راضی بودم چون با دلیل و مدرک میگم بعد فکر کردی بنز خیلی محکمه؟

    پاسخ
  8. سهیل
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    هیوندای رو باید با کیا مقایسه کنید
    حتب با تویوتا هم قابل قیاس نیست
    چه برسه به بنز!!

    مثه اینه که
    گوشیه هوآوی رو
    /درست گفتم؟!!/
    با گوشیه اپل
    مقایسه کنی
    خنده داره

    پاسخ
  9. جواد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بدنه محکمی داره حتی درش یک کجی کوچک هم بر نداشته.
    ولی به نظرم بهترینش تو تصادف با همپوشانی کوتاه Volvo XC90 هستش چون شاسیش طوری طراحی شده که مثل یک قایق که آب رو شکاف میده و میره جلو ، این ماشین با طراحی منحصر به فردی که در قسمت جلو داره مانع رو رد می کنه و انرژی تصادف کاملا با برخوردش به مانع تخلیه نمیشه و ضربه کمتره.
    تست تصادف Volvo XC90:

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.