هیوندای

بررسی اولیه هیوندای توسان ۲۰۱۶

سال گذشته خریداران خودرو در امریکا علاقه زیادی به کراس‌اورهای کامپکت نشان دادند و با پایین‌کشیدن سدان‌های متوسط از صدر حکمرانی در بازار، این کلاس را به بزرگترین کلاس خودرویی تبدیل کردند. در همین حال نشانه چندانی از فروکش کردن این عطش نیز مشاهده نمی‌شود؛ سرآمد این کلاس خودرویی، یعنی هوندا CR-V، امسال در مسیری قرار گرفته که می‌تواند آن را تبدیل به پرفروش‌ترین مدل سال کند. در همین حال، سیویک و آکورد با فاصله‌ای نسبتاً قابل‌توجه در تعقیب آن قرار دارند. بر این اساس، فرصت مناسبی برای هیوندای فراهم شده تا با ارائه توسان جدید رقابتی بهتر ایجاد کند. ابعاد توسان اندکی اضافه شده‌اند و این مدل از این لحاظ با CR-V بیشتر مطابقت می‌کند.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
رویکرد محافظه‌کارانه در دپارتمان طراحی اروپایی هیوندای باعث شده تا مدل جدید نیز در حالت کلی فرق چندانی با مدل قبلی نداشته باشد. ولی در همین حال، طول توسان ۲۰۱۶ به اندازه ۷۶ میلی‌متر کشیدگی پیدا کرده و به فاصله محوری آن ۳۰ میلی‌متر اضافه شده است. همچنین ۳۸ میلی‌متر اضافه بر روی برآمدگی جلوی بدنه، اندکی از خشونت ظاهری‌ آن کاسته و البته ۲۸ میلی‌متر اضافه بر عرض آن، همچنان بالانس ابعاد بدنه را حفظ کرده است. هیوندای در مورد استفاده از فولاد مقاومت‌بالا و چسب در ساختار، جزئیات بسیار دقیقی را به کار برده و درصد بالایی را به صلبیت بدنه افزوده است.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
بهینه‌سازی‌های ساختاری هیوندای، فرصتی را فراهم کرده که تنظیم بهتری برای سیستم تعلیق برای داشتن کیفیت بالاتر سواری نسبت به قبل انجام شود. قابلیت توسان در مدیریت تقاطع‌های متوالی و ناهمواری‌های بزرگراه واقعاً قابل‌توجه است. نقطه گرانش بالاتر توسان حتی در پیچ‌های نرم نیز محسوس است، ولی در همین حال، خونسردی خود را حفظ می‌کند و دیگر مانند گذشته‌ی خودروهای کره‌ای، حرکات بیش از حد در بدنه ندارد. وزن سیستم فرمان به شکلی مناسب توزیع شده و در عین حال، هنگامی که توسان را در حالت «اسپورت» تنظیم می‌کنیم، اندکی بر وزن اولیه فرمان با استفاده از سیستم دستیار الکترونیکی اضافه می‌شود. در هر حال، حداقل بازخوردی که در سیستم فرمان خودروهای این کلاس انتظار داریم، در هیوندای توسان مشاهده می‌شود.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
البته هیوندای توسان یک خودروی اسپورت نیست و قطعاً تهدیدی برای هژمونی مزدا CX-5 محسوب نمی‌شود. با این حال، برخی ویژگی‌ها در این مدل جدید وجود دارد که ممکن است این باور را با تردید روبرو کنند. به عنوان مثال، هیوندای تریم جدید اسپورت «اسپورت» را برای توسان معرفی کرده است. البته این تنها یک سطح از نردبان تریمی است که با SE شروع شده و با «اکو»، «اسپورت» و سپس «لیمیتد» به پایان می‌رسد. مدل‌های «اسپورت» و «اکو» تفاوت زاید در ابعاد چرخ‌ها و تجهیزات مورد استفاده دارند؛ با این حال، تریم «اکو» با به کار بردن چرخ‌های ۱۷ اینچی که در مدل SE نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف سوخت بهینه‌تری را به دنبال خواهد داشت. ولی مدل‌های «اسپورت» و «لیمیتد»، هر دو از چرخ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کنند.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
با پرداخت مبلغی برابر ۲۳۵۹۵ دلار، می‌توان مدل پایه SE را دیفرانسیل جلو در اختیار داشت. این در حالی است که قیمت مدل لیمیتد با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک به ۳۲ هزار و ۹۵ دلار می‌رسد. اگر هم بخواهید از پکیج معروف «آلتیمیت» برای توسان لیمیتد استفاده کنید، باید هزینه‌ای کلی برابر ۳۴۹۴۵ دلار بپردازید. پکیج آلتیمت شامل تمام تجهیزات ایمنی و لوکسی است که هر خودروی مدرنی را می‌توانند تعریف کنند؛ از جمله سیستم راهبری، سقف آفتاب‌گیر پانوراما، هشدار انحراف از خطوط جاده و ترمز اضطراری اتوماتیک. مطابق گفته هیوندای، انتظار می‌رود که مدل لیمیتد محبوب‌ترین نسخه توسان باشد و ۴۰ درصد از خریداران این مدل مجهز را به خانه ببرند.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
در مدل SE، یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار با قدرت ۱۶۴ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد و این تنها راهی است که شما می‌توانید از گیربکس ساده ۶ سرعته اتوماتیک در توسان خود استفاده کنید. در همین حال، رانندگی با پیشرانه جدید توسان، یعنی موتور توربوی ۱/۶ لیتری با ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور حداکثری برابر ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشد. این خروجی ۷ اسب‌بخار نسبت به بالاترین سطح پیشرانه مدل سال قبل، کاهش نشان می‌دهد، ولی در عین حال، موتور قبلی گشتاوری برابر ۲۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کرد. موتور توربو به صورت انحصاری با گیربکس اتوماتیک دو کلاجه ۷ سرعته همراه است و برای پیشرانه تمام مدل‌های اکو، اسپورت و لیمیتد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
هیوندای نیز مانند هر خودروساز دیگری در این روزها استراتژی کاهش حجم موتور و استفاده از توربوشارژر را در پیش گرفته است؛ موضوعی که در عین حفظ عملکرد، باعث کاهش مصرف سوخت مطابق آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا شده است. مدل اکو در حالت ترکیبی مصرف سوختی برابر ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و تمام توسان‌هایی که از موتور توربوی ۱/۶ لیتری استفاده می‌کنند، مصرف سوخت به‌مراتب بهتری را نسبت به نسخه‌های مطابق با خود در مدل سال قبل با موتور بزرگتر چهار سیلندر به نمایش می‌گذارند.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
توسان با موتور توربو، رانندگی لذت‌بخشی دارد و همراه با داشتن قدرت مناسب، صدای اگزوز دلنشینی نیز دارد. شیفت دنده به سرعت و بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی انجام می‌گیرد که فراتر از حدّ انتظار است. این موضوع حتماً به هیوندای توسان در یک پیست مسابقه کمک خواهد کرد، ولی اگر بخواهیم مقایسه‌ای با این نوع سیستم پیشرانه در خودروسازان دیگر داشته باشیم، به‌عنوان مثل موتور توربوی ۱/۸ لیتری فولکس‌واگن که با گیربکس ۶ سرعته DCT همراه است، سرعت هیوندای در افزایش دور موتور و شیفت دنده‌ها پایین‌تر است.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
به‌نظر می‌رسد هیوندای، بیشتر از آن که بخواهد نظر علاقه‌مندان به سرعت و هیجان رانندگی را به خود جلب کند، به دنبال کسب رضایت مشتریان کراس‌اور برای حداکثر کارآیی در خودروهایشان است. به این منظور، فضای حمل وسایل در توسان جدید نسبت به مدل سال قبل به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. این فضا در حالتی که صندلی‌ها در جای خود قرار دارند ۸۷۸ لیتر است که ۱۵۰ لیتر افزایش نشان می‌دهد و کاملاً انتقادها را در مورد توسان قبلی پاسخ داده است. توسان جدید فضای بسیار خوبی در داخل کابین تدارک دیده و فاصله خوبی برای صندلی‌های عقب ایجاد کرده است. البته سایر بخش‌های کابین توسان، شاید به اندازه فضای حمل وسایل آن شگفت‌انگیز نباشد. تیم طراحی کالیفرنیایی کابین به همان اندازه تیم اروپایی طراح بدنه محافظه‌کارانه عمل کرده است.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
هیوندای تمام این کارها را با هدف فروش ۹۰ هزار دستگاه از توسان در امریکا انجام داده است. در سال‌های قبل، توسان کره‌ای به سراسر جهان از جمله اروپا و ایالات متحده تحویل داده می‌شد، ولی اروپا در حال حاضر کارخانه مخصوص به خود را دارد و بنابراین نمایندگی‌های هیوندای در امریکا دسترسی دو برابری به توسان، نسبت به فروش ۴۷ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۴، خواهند داشت.

2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited AWD
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت؛ مدل SE: ۲۳۵۹۵ دلار، مدل اکو: ۲۵۰۴۵ دلار، مدل اسپورت: ۲۷۰۴۵ دلار و مدل لیمیتد:‌ ۳۰۷۹۵ دلار.
  • پیشرانه:
    • DOHC با ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، ۲ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۴/۷۳ نیوتن‌متر.
    • DOHC با ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توروبوشارژر و خنک‌کننده داخلی، ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی، ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاجه با حالت شیفت دستی.
2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۷۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۴۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۵۸۸ – ۱۵۲۰ کیلوگرم.
2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
2016 Hyundai Tucson 1.6T Limited
۲۰۱۶ Hyundai Tucson 1.6T Limited
آمار سرعت (تخمین):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۸ تا ۸/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۱ تا ۲۳/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۱ تا ۱۶/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۱۹۳/۱۲ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۰۵ تا ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۱۳ تا ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر سابق

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    این ماشینو همسایمون ارس پلاکشو خریده واقعا زیباست. مدل 2015 و به پایین پیش این هیچی نیستن . شاید از تو عکسا ازش خوشتون نیاد ولی از نزدیک ببینید نظرتون عوض میشه.
    درضمن دوستانی که ادعا می کنند ماشین های ژاپنی مثل تویوتا از این بهتره پس چرا تو ایران میزان فروش کره ای ها 8.4 برابر فروش ژاپنی ها است؟
    آیا اگه واقعا کره ای بده پس چرا از هر 8 نفری که هیوندا یا کیا میخرن فقط یک نفر تویوتا میخرن؟
    خواهشا به جای منفی دادن دلیل منطقی بیان فرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Salfa22xxx

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (46 ديدگاه)

      دوست عزیز
      به همان دلیلی که ملت میرن 70 میلیون میدن ام وی ام میگیرن و نمیرن یه میتسوبیشی لنسر بگیرن
      به همون دلیلی که تویوتا کمری تو آمریکا پرفروش ترین خودرو شده اما تو ایران انگشت شماره
      به همون دلیلی که ما ایرانی هاعقلمون تو چشمونه
      به همون دلیلی که با افتخار میگیم 70 تومن بدی ام وی ام سگش به صد تا ماکسیما می ارزه
      به همون دلیل که ملت بیچاره ای هستیم و پژو پارسی که با 405 هیچ تفاوتی نداره رو با 7 تا10 میلیون گرانتر می خریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر سابق

        ۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (161 ديدگاه)

        حرف شما کاملا برام حجته:
        ولی ما الآن در همین مملکت زندگی می کنیم و باید با قوانین اینجا خودمونو وفق بدیم.
        اینجا مردم دوست دارن ماشینی که مثلا 110 میدن النترا می خرن هم راحت باشه هم قیافش خوب باشه و هم امکانات (آپشن) داشته باشه. و صد درصد به کرولا ترجیح میدند علتش هم اینه که قیمت ماشین خیلی گرونه و مردم دوست دارند این قیمت حباب و هنگفتی که میدن همه چی داشته باشه به همین دلیل کره ای رو ترجیح میدن.
        مثلا یه مثال بزنم » کی میاد 200 بده به راو 4 که قیافه داخلش زشته؟ و هیچی نداره؟ و در تست تصادفم با سانتافه یکیه؟
        صد درصد طرف میره سانتافه میخره که هم قیافه داره هم آپشن و هم همه چی
        دوستان خواهشا بیایید منطقی باشیم. با منفی دادن به خدا هیچی درست نمیشه. فرض کنیم من اشتباه میگم. خوب شما هم نظرتونو بدید تا قانع شیم دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alizeus

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (420 ديدگاه)

          اولا اینکه ما باید خودمون با این وضعیت وفق بدیم حرف غلط و نگاه جهان سومی هستش. ما باید به فکر ارتقا محیط و زندگی مون باشیم.
          دوما، مردم اشتباه می کنن دوست عزیز.
          سوما، اینکه داخل تویوتا رافور زشته نظر شماست.
          چهارما، اینا جز منفی دادن کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد، شرمنده :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهمان

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          90 درصد اونایی که ادعا می کنند تویوتا بهتره هیوندا یا کیا سوار میشن؟
          نمیدونم انگیزشون از این کارا چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مروت

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اخوی اینکه کره‌ای‌ها پیشرفت خوبی داشتن هیچ شکی درش نیست ولی اینکه بگیم هیوندای مثلا از تویوتا بهتره دیگه از اون حرفاس!!! گیریم تو ایران کره‌ای‌ها رو بیشتر میخرند، این دلیل بهتر بودنشون نیست ، این سلیقه مردم ما را نشون میده. معیارهای سنجش کیفیت، شاخصه‌های خودش رو داره که باید در موقعیت مناسب بهش پرداخت. ممنون،

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. M3 RS 4D

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (108 ديدگاه)

          شما تست تصادف گرفتی باهاش؟ شخصا پشتش بودی ؟
          نرمی و قابلیت افرودی که داره رو حتما نگاه کن ….

          http://khodrobank.ir/Movies/Toyota_RAV4_Review_HQ.mp4

          بعدم …. شما کره ای رو از ژاپونی بالاتر میدونی؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sadegh

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تا حالا شنیدی استهلاک چی هست؟؟؟
          آپشن رو شنیدی و قیافه هم دیدی اما از استهلاک ماشین ، سیستم تعلیق و… چیزی نمیدونی که سانتافه رو به راو4 ترجیح میدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Nissan...Japan

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (45 ديدگاه)

          پس شمام اینو قبول داری که اگه توی ایران کره ای ها خیلی ارزونتر از ژاپنی ها نبودن کسی سراغ برند کره ای نمیرفت؟توی ایران مردم از سوی نا چاری انتخاب میکنن ولی اگه ایران وارد بازار جهانی میشد و گمرک برداشته میشد قطعا توی لیست پر فروش ها محصولات کره ای حتی جزو پنج تای اول هم نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ashkan

          ۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (376 ديدگاه)

          پاسخ به امیر سابق
          اگه داخل راو4 زشته
          یعنی مردم بیشترر جهان کورآ و نمیفهمن؟
          نه عزیز من شما یه نگاه به ژاپنی های وارد شده کن و کره ی ها
          همه ژاپنی ها جز تویوتا تو ایران یا بیسه یا مدیوم هیچ وقت فولشو نمیارن
          نمونه بارزش مزدا 3 2.5 تو دنیا میدادن ولی تو ایران بین 1.6 تا 2 لیتری میدادن
          نمونه دیگه لنسر
          ولی شما همین الان چندتا توسان لیمیتد میبینی؟
          در طرف دیگه هم یه مدت کره ی ها بودن ولی ژاپنی ها فرار کردن از اونور باعث شد مردم رو بیارن به خودرو کره ی و قطعاتش به راحتی گیر میاد
          در ضمن شما هرز گردی تایرهای سانتافه رو دیدی رو رمپ جلو بعضی پارکینگهای شیب دار؟ حتمآ ببین من به راحتی دیدم میتسوبیشی ASX بدون هرزگردی وارد خونه شد ولی سانتافه پشت سرش موقع وارد شدن هرزگردی میکرد تایرهاش
          تنها برتری که کره ی ها دارن قیافشونه که ملت ما ظاهر بینن همین الان چینی بده بهشون با ظاهر شورلت کامارو دیگه خدا رو بنده نیست از نظرشون اون ماشین با بوگاتی برابره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. AHMADREZA

          ۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          به دلیل اینکه راو 4 باید با توسان مقایسه بشه ولی چون ایرانه خیلی گرون تر نیدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. حسین . ش

          ۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (28 ديدگاه)

          دوست عزیز به عنوان مثال کافیه شما استهلاک ماشینای کره ای رو با ژاپنی به خصوص تویوتا مقایسه کنی . اونوقت میبینی کدوم زودتر مستهلک میشه. من خودم قبلا حدود 3سال پیش تویوتا یاریس داشتم و یکی از همکارام همزمان با من هیوندای i20 گرفت. من در عرض 2سالی که یاریس داشتم به غیر از سرویس و قطعات مصرفی واسه ماشینم خرج دیگه ای نکردم ولی همکارم تو همون 2سال به غیر از سرویس و مصرف سوخت بالاتر ماشینش ، یک بار مجبور شد صفحه و پنل کیلومتر ماشینشو که خراب شد عوض کنه و یک بارم یکی از رینگاش دچار اشکال شد. البته الان نمی دونم شاید کیفیت ماشینای کره ای بهتر شده باشه.
          به هر حال به نظر من ماشینای ژاپنی به خاطر سابقه و تجربه بیشتر کیفیت بیشتری دارن ولی حالا شاید یه چندتا آپشن کمتر داشته باشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. احسان آرسنالی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      خدمات گسترده پس از فروش نسبت به تویوتا
      امکانات بسیار بیشتر از همرده هاش که یکی از دلایلش اینه که شرکت های کره ای سود کمتر رو ترجیح دادند تا نامشون همه گیرتر بشه
      قیمت گذاری منطقی تر به نسبت ژاپنی ها (مقایسه کنید با قیمت های سوبارو و حتی تویوتا)
      اینکه ایرانی جماعت از بس ماشین به روز ندیده به دنبال به روز ترین ماشین ممکن به نسبت پولش می گرده مثلا ممکنه تو یه رده قیمت کره ای ها واسه صندلی عقب مانیتور و تهویه مطبوع جداگانه بدن ولی قطعا زاپنی ها نخواهند داشت.
      حرکت با موج بازار یعنی ما ایرانی ها به جای تحقیق در مورد ماشینی که میخوایم بخریم میریم ببینیم بازار دلال ها چه پیشنهادی برای ما داره نه آمار و ارقام ایمنی و مصرف سوخت و اینجور مسائل (یعنی من میتونم بهت قول بدم 90% خریدار ها حتی نمیرن یه تست تصادف از خودروی مورد نظرشون رو تو اینترنت نیگا بکنند)
      و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. GERMANY

        ۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        بحث برای چیه.خرید این ماشینا در دسترس 80 در صد از مردم ایران نیست.حالا خوب باشه یا بد باشه چه فرقی داره….!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mohammad

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش تو چجوری رافورو با سانتافه مقایسه می کنی ما خودمون تویوتا rav4فول داریم
      کیا یا هیوندای همه چیو از خودشون گذاشتن مثلا میگن ماشین پاناروماس در حالیکه پاناروما اونیه که میتسوبیشی ASXداره سقف کاملا شیشه اونی که هیوندای داره سانروفه بعدشم داخل راو فوریکدست نیس و چوب توش به کار رفته برعکس سانتافه که یکدسته و سیاه و ماشین به اون سنگینی موتور 2400 ؟؟؟
      راو4 پر فروش ترین ماشین کراس اوور آمریکاس و هیوندای بیشترین فروشش تو ایرانه
      پس تویوتا که هنوز برترین برند جهانه که چند وقت پیش تو پدالم اشاره شد با هیوندای آشغالی مقایسه نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علي

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (71 ديدگاه)

        دوست عزیز قطعاً اطلاعی از خودرو نداری بنده خودم راو ۴ داشتم بشدت خشک تر از سانتافس تو سواری و هندلینگ هیچ تفاوتی ندارد فقط شتاب راو ۴ کمی فقط کمی بیشتر از هیوندایی من بیشتر از ١٢ تا خودرو داشتم نصف بیشترشان هیوندایی بودش من دقیقا میدونم استهلاک خودرو چی هیوندایی بی شک یکی از کم خرج ترین خودرو های دنیاست این تجربه من واقعا راو ۴ ارزش ١٨٠ رو نداره این خودرو هیچ برتری به میتسوبیشی و سانتافه نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ارش

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      به نظرم ظاهر خودروهای هیوندا خوبه ولی از لحاظ فنی به خودروهای ژاپنی نمیرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. آرین

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز اولاَ خودت دری میگی ایران یعنی جایی که قدرت خرید اکثر مردمش پایینه. حتی اونایی که از نظر وضع مالی هم خوب محسوب میشن به خاطر قیمت گذاری نا متعارف ایرتویا ترجیح میدن 60 میلیون کمتر بدن و یه کره ای هم کلاس سوار شن . پس آمار ارقام اشتباهتو واسه خودت نگه دار و قدرت خرید ، شرایط اقتصادی و عدم قیمت گذاری مناسب رو ملاک قرار بده . قیافه ماشین همسایه رو ول کن . درسته کره طی این سال ها چیزهای زیادی از شاگرد اول های دنیا یاد گرفته و معدلش رو به خوبی بالا برده ولی هنوز راه زیادی تا شاگرد اول شدن در پیش داره . اگر یکم اهل فن باشین و آزمایشات و تست های معتبر دنیا رو دنبال کنید متوجه نقص هایی که نه به خاطر بی دقتی بلکه به خاطر بی تجربگی هنوز هم در محصولات کره ای وجود داره خواهید شد. نمونش تاخیر عملکرد گیربکسی که سال هاست گریبانگیر انواع محصولات کره اییه. با این حال در پیشرفت روز افزون کیفی و کمی محصولات کره ای و برنامه ریزی درست اون ها شکی نیست . ولی اینکه بخوایم با های هوی نظرمونو بگیم کاملا به دور از منطق و فهم انسانیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. عباس

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (154 ديدگاه)

      دوستان عزیز یک کلام ختم کلام،شما کره ایی نخر،برو بنز بخر خیلی عالیه،اشتباه نکن!حیف پولشو ندارم خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. آرمااااان

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      برا اینکه اکثر ایرانیا ظاهر جذاب ماشین براشون مهمه و تفاوت بین توسان و راو4رو نمیفهمن
      این مدل توسان واقعا زیبا شده اما بنظرت میتونه با هم رده ی خودش(راو4) از لحاظ کیفیت رانندگی و طول عمر موتور برابری کنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر سابق

        ۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (161 ديدگاه)

        خیر قطعا زمین تا آسمان تفاوت دارند
        ولی برای برخی ها که ماشین رو 2 یا 3 سال مصرف می کنند و بعدش میفروشن به نظرم خودرو کره ای با صرفه تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. luis

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      برادرم عزیزم دوستم فدات شم همچیو ملاک برتری خودرو دیده بودیم و شنیده بودیم جز امار فروش تو ایراااااااان تو رو خدا بچه ها پدالو سر کار نزار .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    9. ZIPPO

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      کاملا درسته
      هیوندای همه بازار ها رو تصرف کرده
      تو همین کشورخودمون همه عاشق هیوندای هستند
      طرف پولش به بنز E وC هم میرسه پول کمری رو هم داره اما میره جنسیس میخره
      هیوندای شاهکاره
      قیمت کمتر
      امکانات بیشتر
      کیفیت عالی
      اصن همه چی باهم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. نیما

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام آقا امیر
      در جواب گفته شما، متاسفانه تو ایران اکثریت مردم دنبال تجملات هستند دوست دارن با کمترین هزینه بیشترین تجملات رو داشته باشن.ماشینهای ژاپنی از لحاظ آپشن خیلی ساده هستند بجز ماشینهای گرون قیمتش که هرکسی قدرت خریدشو نداره. مردم ما دوست دارن ماشینی رو میخرن کلی امکانات رو داشته باشه حتی اگه بدردشونم نخوره ولی باید داشته باشه.حتی تو خریداشونم ملاک قرار میدن که باید ماشین فلان چیزو حتما داشته باشه در غیر اینصورت نمیخره. کیفیت کم و بیش براشون ملاکه.ماشینهای کره ای هم انواع و اقسام آپشنو دارن یعنی شما با کمترین هزینه بشترین آپشنو دارین.به همین دلیله که مردم بیشتر ماشینهای کره ای میخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. asa

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      بخاطر قیمت پایین و جذابی یکم بیشترشه ، چون کره ای ها زرق و برق دارن ولی کیفیتشون به ژاپن نمیرسه. برای همین مردم گول قیافشو میخورن ومیخرن. مثلا همین الانترا ، به گرد کورولا هم نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. YaShar

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      چون ماشین ژاپنی تو ایران نسبت به بقیه دنیا گرونتره !
      یکی هم بخاطر اینکه ایرانیها برندباز هستند لوگوی بنز بچسبونن رو سمند قیمتش میشه 130 میلیون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    13. Farzam

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اگه به فروش باشه
      بازم ژاپن با کرولا اوله
      بعدشم پراید پر فروش ترین ماشین ایرانه. خب الان پراید بهترین ماشین ایران میشه؟؟
      نه عزیز دلم. ملت ایران آشغال بخرن.
      سوناتایی که اینجا برای بخش ثروتمند جامعه حساب میشه اونجا سمند حساب میشه برا اونا.
      یه چیز دیگه بی ام و 328 سی و پنج هزار دلاره. شما بی ام و بر میداری یا اینو؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    14. ارمان

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      امیر جان بارها گفتم الان دوستان میان مسخره میکنن منو :دی .
      اول اینکه دوستان دلایل بسیار خوبی رو مطرح کردن.
      من مصرف کننده بودم از ماشینهای کره ای راضی نبودم از هر دو برند ماشین دنده اوتومات رو دقیقا روی 30.000 تا بردیم واسه باز کردن گیربوکس کلا هم سواریشون راضی کننده نبود
      حالا شما تو ماشینهای ژاپنی بیشتری سوار میشی متوجه میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alizeus

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    یکی بیاد اینو از سانتافه تشخیص بده! :D
    خیلی بهتر از توسان قبلی شده، ولی انتظار نمی رفت که که سانتافه رو انگولک کنه اسمشو بزاره توسان..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. دکتر داریوش

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این جور که پیش میره یه ده سال دیگه قیمت های هیوندای از لکسوس و ب ام و هم بالاتر میزنه!! مرتبا” سطح تمام کلاسهای تولیدیش رو بالا میبره که خوبه ولی خوب دیگه چه فایده!! رفته تو رنج قیمتی سانتافه! در صورتی که رقیب ذکر شده تو مقاله که از هونداcrv و .. نام برده شده سانتافه هست نه توسان! حتما” توسان هم تو نسل بعد میره تو کلاس قیمتی اس یو وی های فول سایز!! که به قد و قوارش نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.بچه شهرک غرب

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (204 ديدگاه)

      میشه بگی چیش از CRV کمتره؟!! کار به اسمش نداشته باش و این که یه رده پایینتر از سانتافس!! الان تمام ابعاد بدنش بسیار مشابه CRV هست، اگر همینجوری ابعادش رشد کنه، شاید یه روزی بره تو کلاس فول سایزها!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. وحید

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    باریک به پیشرفت هیوندا نمای ماشین حرف نداره
    اما داخلش مثل بقیه محصولات هیوندا تکرار مکررات و عین روزمرگی های ما ایرانیا بی رمق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. alireza

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    زیبا با امکانات خوب البته باتوجه به سلیقه و قیمتی که وارد بازار میشه و دسترسی به قطعات خودرو انتخاب های دیگه ای هم وجود داره
    ولی به نظر راضی کننده میآد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    من تا چند سال پیش که به این سایت می یومدم همه میزدن کره ای اشغال ولی الان که می یام و می بینم دیگه کسی این حرف رو نمیزنه!واقعا باید قبول کنیم کره خودش رو به سطح اول جهان نزدیک کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MPH

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خیلی عالی شده ولی هیچ وقت از این کلاس خودریی خوشم نیومده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    mg gs از این بهتره و امکانات و از نظر فنی یک سر گردن بالتره وبا قیمت بهتر
    واز نظر طراحی شاید به سانتافه نرسه ولی از خیلی از هم رده های خودش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان از تبریز

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    Just
    Cx-3
    Cr-v

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سلام
    اغلب موارد که مقاله ای در مورد خودروهای کزه ای و چینی نوشته میشه معمولا برخی از عزیزان شروع میکنند مبحث مقایسه خودروهای ژاپنی و کره ای را که این بحث خود شامل شاخه های مختلفی میشود که هر کدام از عزیزان سعی میکنند نظراتشون را در یک شاخه ارائه بدهند
    به نظر من تا کنون به حد لازم در خصوص اینکه کدام شرکت خودروسازی بهتر از دیگری است صحبت شده است و بهتر است این مقایسه را کنار بگذاریم و فقط در مورد خودروی مورد بحث در مقاله و احیانا مقایسه ای در سطح فنی و … با بقیه خودروها داشته باشیم و به فکر اثبات برتری یک خودروساز نسبت به خودروساز دیگری نباشیم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به نظرتون توش خیلی یه رنگ نیست؟
    اگه تریم توشو دورنگ میزد خیلی خیلی قشنگ تر میشد من الان ازش خیلی خوشم اومده ولی توشو که دیدم خیلی حس یکنواختی داره ، داشبوردش زشت نیست ها!! رنگ بندیش بده که یکنواخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. armin

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ، دیگه فضایی نیس ، هم توش هم بیرونش ، امیدوارم کیفیت و اصطلاکشم پیشرفت کرده باشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. HELL CAT

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    هه دیروز سوار سانتافه سری جدید شدم عقبش هم نشستم کمرم شکست رفتم به فروشنده گفتم گفت برو بعد دوماه نررم میشه!!!!!!
    میفهمی نرم میشه!!
    من:|
    بازم من:|
    سیستم جدید کمک فنر هیوندا که خودش نرم میشه:|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. GT_R'

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چه کاریه پول توسان ورمیداری دوقرون دیگه میذاری روش میری سانتافه میخری هم امکاناتش بیشتره (یه کمی)هم فول سایزه بقول دوستمون،تازه پرستیژش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. HELL CAT

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    تو متن بالا که ترجمه دوست عزیزمون هست(آقای حسینی عزیز)من هرچی خوندم دیدم واقعا نقطه ضعفی بهش اشاره نشده و در اکثر موارد به شدت ازش تعریف شده مثل گیربکس خوب این دوحالت داره یا متن ترجمه شده تعصبیه یا هیوندا عجیب داره پیشرفت میکنه نمیدونم ولی من هنوز که هنوز که هنوزه گوشی های ژاپنی سونی رو به سامسونگ کره ای ترجیح میدم ماشین ژاپنی هم به کره ای ترجیح میدم حالا هرچی میخوان پیشرفت داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Car

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیر سابق وقتی گفتی پلاک ارس فهمیدم چی میخوای بگی لازم هم نیست بهت اثبات کنیم ماشین ژاپنی از کره های بهترن چونکه قبول نمی کنی . به هر حال یک منفی هم بهت میدم که حالشو ببری .
    خخخخخخ .
    تربیز…….؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    الان این ، مقیاس کوچیک شده ی سانتافه نیس عایا ؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mostafa

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    هنوز فازه اینایی که میگن mg gs بهتره رو درک نمیکنم؟تو خوب بودنه ام جی شکی نیست ولی خودروهی که هنوز وارد بازار نشده چطور میگن خوبه؟بر اساس اعداد ارقام؟حالا سوار شو یه سال بعد نظر بده اره mg6سوار شدیم ماشین خوبیه.توسان امتحانشو پس داده کمتر کسی داره ناراضی باشه.اگه کسی میخواد چندین سال نگه داره ماشینشو تویوتا راو کم خرجه اگه هم کسی 1 2 3 سال میخاد نگه داره توسان هیچ خرجی بر نمیداره واسش.خداییش خوشگل شده مخصوصا نمای بغلش رینگاش ولی داخلش جذابیتی نداره واسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بنظر میرسه از بتونه از اسپورتیج موفق تر عمل کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    هیوندایی پیشرفت خوبی داشته اما در برابر رقیبش زاپن حرفی واسه گفتن نداره…طراحی ماشینای هیونداییوخوشکلی وشیک بودنشم تاریخ انقضاداره…روزا اول که میاد توبازار همه رو شگفت زده میکنه ولی بعد ازگذشت یه مدتی مثلا دوسال هیچ وقت مثل اوایل همه رو به شگفت درنمیاره…یه جورایی ازچشم زودمیوفته دلیلشم اغراق بیش از اندازه تو طراحی خودرو هست…نمونش مثلا هیوندایی سوناتا2009..یا2008…ویا سانتافه2009…2010..و…
    امروزه اگه ی سوناتا مدل چند سال قبل تو خیابون ببینیم خیلی راحت ازکنارش بدون توجه رد میشیم ولی مثلا خودروهای زاپنی..تویوتا کمری2008..یا کورولا…هنوز که هنوزه بعد از گذشت چندین سال توخیابون ادم بهش توجه خاصی میکنه چون طراحی خودرو اغراق امیز نبوده که ادم زده بشه…یه طراحی کردن که تاسالها ازچشم نمیوفته
    از طرفی ماایرانیا عقلمون به چشمامون هست اول از همه ظاهر برامون مهمه برا کلاس گذاشتن!!!! دومم امکانات همین….هیچ توجهی به کیفیت وایمنی نداشیم ونداریم
    نمونشم….ایرلن رتبه اول واردات خودرو از چین داره!!!!!اتومبیل هایی فوق العاده بی کیفیت وبدون ایمنی
    اینجا همنمیخام بگم مارک هیوندایی بد هست به هیچ وجه..هیوندایی بسیارعالیهست اما هنوز دربرابر زاپنی ها واروپایی ها …راه بسیاراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1923 ديدگاه)

      اتفاقن به نظر من سوناتا قدیمیا خیلی قشنگ تر از کرولا قدیمیاند،تو ژاپنیا کمری اون سال ک با ازرا اومد طراحی موفقی داشت،و قبول دارم هنوز جذابه،اما خب بخوای به نسبت اون در نظر بگیری ازرا ی اون موقعم قشنگ،شما الا راو فور اون زمانو یا کرولا اون زمانو ببینی خیلی جذبش نمیشی،این تصورات خودمونه،ک طراحی فلانه،الان شما ی سوناتا قدیمی ببینی از نظر ظاهر بیشتر جذبش میشی یا کرولا قدیمی؟یا مثلن تویوتا یاریس ببینی بیشتر جذبش میشی،یا کیا اپتیما قدیمیا،یا کیا سراتو قدیمیا،شما با هر انتخابی ی چیزی بدست میاری ی چیزی از دست میدی،تو هر زمینه ای،خصلت کره زیبایی خصلت ژاپن کیفیت،البته تو هر دو استثتاییم وجود داره،بستگی داره چی میخوای،نیازت چیه،و چه خوبه همو به خاطره انتخابای هم تشویق کنیم،ن بزنیم تو سر هم،اره چون من هیوندا دارم فلانه ژاپن اینو نداره یا برعکس،اون وقت از انتخابمون راضیم،طبیعیم هست ک کره فروش بیشتر داره چون جمعیت بیشتر ایران جوانند،و جوانا معمولن دنبال اسپرتی و زیباییند،ک اکثرن تو ماشینای کره ای در حال حاضر هست،بله قبلن مزدا بود،ماکسیما بود،تو اون زمان میدید ک ژاپنیا فروش خوبی داشتند،اما الان کمریه جدید موجود در ایران ظاهر زیبایی نداره،اما کیفیت و لذت رانندگیه عالی داره،کاش این بحث تموم میشد،و فقط تشویق میکردیم،ن انتخاب همو زمین بزنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صرفا جهت اطلاع!

      ۲۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز الان چند تا خودرو ژاپنی در خیابون ها داریم که بالا 40 سال عمر دارند ولی آدم وقتی که می بینه هنوز که هنوزه تو کَفِش می مونه که چطوری این کار می کنه و کلی سر حاله و از خیلی از ماشین های نو بهتره مثلا میتسوبیشی گالانت که مال چند سال پیشه با این حال اتوماته و سانروف سه حالته داره یعنی اون زمان که خبری از این خودرو های کره ای و چینی نبود ژاپن داشت خودرو می ساخت و مانند خودرو های کره ای بی اصالت نیست که هرسال یک شکل و شمایل دیگه خودرو تولید کنه و آنقدر با خودرو ور بره تا مردم بخرندد و کیفیت قطعاتش رو که نگو هر چند که ژاپن در مقابل خودرو های آمریکایی کم می آره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. حامد

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    من پراید دارم مدل ٨٠ باهاش نزدیک 400000 کیلومتر راه رفتم اخ هم نگفته چون سر به موقع سرویسهای ماشین انجام دادم. اون وقت دوست عزیز شما میگی ماشینای هیوندا باسه ٢ یا ٣ سال اول خوبه.بیاییم بأهم دست به دست هم بدیم و این کینه ای که نسبت به هیوندا داریم کنار بزاریمممم .باریکلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      عزیزان من….منکه نگفتم ماشین بدی هست..اتفاقا عالی هم هست ولی به پا برندای زاپنی واروپایی وامریکایی نمیرسه..همین….
      میخاید بیاید منو بزنید…!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. حامد

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دوست عزیز حالا باز خوبه ماشینای هیوندا ی زمانی که میاد یه جذابیتی داره بعد جذابیته از بین میره ولی ماشینای ژاپنی همین جذابیته نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا” زیبا و شکیله، ولی کاش جلو پنجره اش را دست نمیزدند،با اینکار ظاهرش با سانتافه یکی شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mehrbod

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (240 ديدگاه)

    این خودرو و برادر بزرگترش سانتافه روبروی تولیدات فورد از جمله “فورد اج” هیچ حرفی برای گفتن ندارند و سرچشمه طراحی و ایده اشان آشکار می شود ..
    حتی از تقلید جسورانه جلو پنجره های فورد هم دریغ نشده ..
    به طراحی درونی و برونی فورد اج و اکسپلورر و اورست نگاه کنید ، آنهم بیشتر مدل های 2011 ، شباهت ها بسیار همه سخن اینجانب است .
    چون مردم کشورمان هیچگاه از نزدیک خودرو های آمریکایی را ندیده اند از این رو کره ای های کپی شده به چشم شان می آیند ، زیرا هیچگاه اصل را ندیده اند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز فورد اج ربطی به توسان نداره. طراحی جلو پنجره هم تا حدودی از آئودی اقتباس شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ar.poker

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ما ایرانی ها عقلمون به چشمامون ……تویوتا اگر ماشین بدی بود کل دنیا اون رو نمی خریدن ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. hero

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    همون سانتافه است
    منتها یه خورده زشت تر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. AMIR

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی زشته یکی به این آسیایی ها طراحی یاد بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شاسی

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    دوستان بهتره به سلیقه های هم احترام بگذاریم. دنیای رقابت خودرو ساز ها الان رسیده به بی احترامی های مردم به هم. البته تو ایران… اینکه هیوندای بهتره یا تویوتا رو نه من میگم نه کسی که دوتا تو تست نکرده.. ولی بنظر من هم هیوندای خوبه هم تویوتا هم نیسان هم کیا هم مزدا هم بقیه خودرو ساز های مطرح جهان. الان خود بنده اگه بخوام یه شاسی بلند بخرم ملاک خودمو دارم، هر کس ملاک خودشو داره. من با ۲۰۶ میتونم یه عمر رانندگی کنم پس برام فرقی نداره کیفیت ساخت چقدر تفاوت داره. حتی با خودرو های چینی که خیلی از تولید داخل بهترن میتونم سالهای سال رانندگی کنم. حالا اگه من شخصا بخوام بین سانتافه و توسان جدید یکیو انتخاب کنم ملاک انتخابم ظاهر و ابعاد و امکاناته پس انتخابمم سانتافه س. یکی دیگه میگه ملاکم به روز بودن سال طراحی و کمیاب بودن خودروس. یکی دیگه میگه من هیوندای قبول ندارم چون ژاپنی دوست دارم میره راو۴ میخره. یکی ژاپنی هم قبول نداره میره بی ام و کارکرده میخره. پس هرکس یه نظر و سلیقه ای داره. واقعا هیوندای خودروی بدی نیست تویوتا هم خودروی بی نظیری نیست ولی بسته به شرایط هر کس انتخابی میکنه. به نظرات هم احترام بگذارید و سعی نکنید نظر خودتونو به دیگران تحمیل کنید. خواهشمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. banana

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا چرا اینطورین…ثبات ندارن یه روز داشبورد فضایی یه روز عقب گرد
    بازار جهانی رو کره بهم زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عیسی

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز به نظرم بحث بسیار خوبی مطرح شده.اگر چه باز هم هم کره ای ها و هم ژاپنی ها نسبت به پولی که مردم ما دارن بیشتره اما خوب الان اگر نگاه کنید مردم هیوندای و کیا خیلی بیشتر از تویوتا سوار می شن.نمی گم بحث کیفیت هست یه چیز جالب که وجود داره ما الان تو منطقه آزادیم ماشین های امریکایی هم زیاد وارد شده . خیلی از خودرو ها و شکلشون تقلیدی از فورد و شورلت هستش . خیلی از ماشین های هیوندای الهام گرفته از ماشینای امریکایی هست . ما اینجا که هستیم دستمون بازه واسه انتخاب و همه جور ماشینی هست . اما مطمین باشید کار معقولانه اینه که یه ماشین بگیریم که خدمات پس از فروش داشته باشه که همون هیوندا و کیا و تویوتا هست اما مطمین باشید اگر بحث خدمات نباشه مردم 90 درصد ماشینای امریکایی سوار میشدن اینجا . من شخصا ماشینای مختلفی رو تست کردم و از لحاظ نرمی و راحتی هیچکدوم تویوتا نمیشن توی این سه برند اما مثلا وارد تویوتا کرولا میشی حس میکنی مال 40 ساله پیشه ماشین . ادم ماشین میگیره که حال کنه . شخصا وقتی پشت هیوندای میشینم واقعا حال میکنم و تویوتا اصلا این حسو بهم نمیده با اینکه بسیار نرم و راحته . به نظرم تویوتا ماشین پیرمرداس :)) اما یه جوون ترجیح میده هیوندای سوار شه به خاطر حس فوق العاده ای که تو فضای داخلی ماشین میده و صد البته کیفیتش هم خیلی خوبه اگر چه باز از لحاظ کیفی به تویوتا نمی رسه . در نهایت می خوام بگم بهتر از اینا ماشینای امریکایی هستن..کلا اینا خودشونو میکشن که تو امریکا فروش کنن..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا