هیوندای

اولین رانندگی با هیوندای سوناتای توربو

همان‌طور که شاهد هستید، طراحان و مهندسان هیوندای خط و مش خود را تغییر داده‌اند و سبک خودروهای اروپایی را در پیش گرفته‌اند. آن‌ها از طرح‌های مجسمهٔ سیال و نسبتاً اغراق‌آمیزی که در چند سال اخیر بر روی خودروهای هیوندای اجرا می‌شد فاصله گرفته‌اند و به سمت خودروهایی متعادل‌تر، ساده‌تر و پخته‌تر گرایش پیدا کرده‌اند. سوناتای جدید به نوعی کوپهٔ چهار درب محسوب می‌شود، که با تلاش‌های بی‌وقفۀ مهندسین هیوندای، از نظر طراحی خارجی به یک خودروی ساده‌تر و البته پخته‌تر بدل شده و همچنین، ازنظر قوای محرکه نیز سعی در بهینه‌تر شدن مصرف سوخت و ارتقاء قدرت بوده است.

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
قدرت سوناتا اسپرت، با موتورهای جدید ۲.0T، به صورت قابل‌توجهی بالا رفته است، که با پرداخت کمی مبلغ بیشتر می‌توانید چرخ‌ها با طرحی تهاجمی‌تر و یا پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهید. موتور “tetta II GDI” چهار سیلندر تزریق مستقیم سوناتای اسپرت به حجم ۲.۰ لیتر می‌باشد که مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌هاست که به منظور بهینه‌سازی عملکرد موتور و همچنین به دست آوردن گشتاور بالا، در دور موتور پایین استفاده شده و به کاهش تأخیر توربو کمک کرده است.

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
بیشینهٔ قدرت این پیشرانه، ۲۴۵ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ بر دقیقه و گشتاور مفید ۳۵۲.۵ نیوتن متر در ۱۳۵۰ دور بر دقیقه می‌باشد. تقریباً مشابه فورد فیوژن که قدرتی برابر با ۲۴۰ اسب بخار و گشتاوری ۳۶۶ نیوتن متر دارد و همچنین برتر از فولکس‌واگن پاسات ۱.۸T که ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ولی متأسفانه هیوندای تتا ۲، در مقابل، حریف کره‌ای خودش، کیا اپتیما SX توربو که می‌تواند ۲۷۴ اسب بخار نیرو و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند ضعیف‌تر است، یا بیوک ریگال با قدرت ۲۵۹ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز از اپتیما قوی‌تر است که در مجموع می‌گوییم ردهٔ متوسطی در بین رقبا دارد.

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
تیم موتور ترند، هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ را خودروی برندهٔ سال انتخاب کرده است اما باید دید آیا واقعاً در طول امسال امتحان خود را به‌خوبی پس می‌دهد و آیا لایق این جایگاه خواهد بود یا خیر؟

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T Interior
سوناتای توربوی ۲۰۱۵ خیلی هم شگفت‌آور نیست، و نباید انتظار جنگجو بودن از موتور ۲.0T آن داشت، چراکه ۰ تا ۶۰ مایل را در ۸.۰ ثانیه طی می‌کند که اختلافش با فولکس پاسات تنها ۰.۲ ثانیه است. بیوک ریگال و شورلت مالیبو این آزمایش را در ۶.۱ ثانیه و ۶.۳ ثانیه سپری کردند. فورد فیوژن نیز با وجود اصطکاک کم بین چرخ‌ها با زمین، باز هم ۱.۲ ثانیه سریع تر از سوناتا عمل کرد و در ۶.۸ ثانیه ۶۰ مایل بر ساعت را طی کرد. همچنین کیا اُپتیما در ۷.۲ ثانیه در این تست موفق‌تر از سوناتا بود. ولی با همهٔ این اوصاف فکر نمی‌کنیم کسی با یک خودروی سدان خانوادگی بخواهد در یک مسابقه شرکت کند.

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
سیستم تعلیق جدید که طبق‌های جدیدی را اضافه کرده، در پیچ‌ها عملکرد خودرو را بهتر از قبل نشان می‌دهد و از وقوع understeer یا کم‌فرمانی جلوگیری می‌کند. همچنین فرمان جدید برقی، فرمان پذیری و هدایت خودرو را تا حد زیادی بهبود داده است. سیستم EPS بر روی این نسل از سوناتا نصب شده است، همچنین فرمان D شکل اسپرت، جایگزین فرمان ساده و معمولی شده است. احتمالاً طراحان و مهندسین هیوندای برای سوناتا اسپرت انتظار آمار فروش بیش از حد را داشته‌اند ولی این خودرو، اصلاً سرگرم‌کننده نیست و همانند دیگر محصولات هیوندای، واژهٔ اسپرت همچنان یک لقب خالی است که به نام خودرو اضافه شده است. و باید بگوییم با وجود ارتقاء دادن شاسی و سیستم تعلیق، هنوز هم نیاز به تکامل و بازنگری دارد، ولی بسیاری از قسمت‌های دیگر خودرو کاملاً به‌روز شده و به سطح قابل قبولی در نوع خود رسیده است.

2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
2015 Hyundai Sonata Sport 2.0T
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport 2.0T
سوناتای ۲۰۱۵ به دنبال ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ناب یک خودروی روز و مدرن است به‌خصوص در تریم اسپرت ۲.0T که گل سرسبد تریم های مختلف سوناتا به حساب می‌آید. ولی از لحاظ فنی و عملکردی که یک خودروی اسپرت باید داشته باشد، آن‌طور که باید نیست. قیمت ۲۹.۳۸۵ دلار برای تریم اسپرت سوناتا ۲۰۱۵ متعادل و البته نسبت به رقبا کمی گران‌تر به نظر می‌رسد. و البته با اضافه شدن یک بستهٔ سفارشی دیگر به مبلغ ۴۹۵۰ دلار می‌توانید امکاناتی چون هشدار برخورد با مانع روبه‌رو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط، چراغ‌های جلو اتوماتیک، سیستم کمکی پارک، سیستم اینترنتی BlueLink، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سانروف پانوراما، و بسیاری از امکانات روز دیگر. ولی اگر بخواهیم منطقی‌تر به موضوع نگاه کنیم و اگر پولتان برایتان ارزش دارد، با این مبلغ می‌توان یک مرسدس CLA خریداری نمود…

مشخصات کلیدی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ اسپرت ۲.0T:

مدل: هیوندای سوناتا اسپرت ۲.0T

کلاس: سدان ۴ درب – موتور جلو – محرکه جلو – ۵ سرنشین

قیمت: شروع از ۲۹.۳۸۵ دلار

قیمت مدل تست: ۳۴.۴۶۰ دلار

پیشرانه: ۲.۰ لیتری توربو – ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ

قدرت: ۲۴۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه

گشتاور: ۳۵۲.۵ نیوتن متر در ۱۳۵۰ دور بر دقیقه

انتقال قدرت: شش سرعتهٔ اتوماتیک

وزن: ۱۶۳۵ کیلوگرم – ۶۰% جلو – ۴۰% عقب

فاصلهٔ دو محور: ۲۸۰.۴۲ سانتی‌متر

ابعاد (طول / عرض / ارتفاع): ۴۸۵.۳۹ – ۱۸۶.۴۴ – ۱۴۷.۵۷ سانتی‌متر

شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۸ ثانیه

مسافت ترمز از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا سکون: ۳۶.۵۷۶ متر

مسافت ۴۰۰ متر: ۱۶.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۲.۲۷ کیلومتر در ساعت

بیشینهٔ سرعت: – کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت: ۷.۳۵ در بزرگراه – ۱۰.۲ در شهر – ۹.۰۴ میانگین

میزان آلایندگی گاز CO2: ۳۳۵.۶۶ گرم در هر مایل

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    ماشین خوبیه .طراحی های هیوندای داره پخته تر میشه.داخل کابین هیوندا یک قشنگی خاصی داشت به نظر من هیوندا باید همون راه را ادامه میداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باحاله

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این اتومبیل در آمریکا اصلا فروش خوبی نداشته.
      نسخه قدیمی این خودرو رو بهتر میخرن.
      به گفته خریدارن در آمریکا این خودرو خارج از طراحی شده. و اصلا طراحی خوبی نداره و بیشتر فضایی شده.
      بالاترین فروش:
      1:تویوتا
      2:هوندا
      3:بی ام و.مرسدس بنز
      4:نیسان
      5:هولدن استرالیا
      6:هیوندا
      7:کیا
      این آمار رقابت فروش اتومبیل ها در آمریکا را نشون میده به ترتیب تویوتا در صدر هستش.
      جالبه برای آمریکایی تویوتا در صدر هستش به دلیل کم مصرف بودن و کیفیت بالا.مانند تویوتا کمری که فروش وحشتناکی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرهام

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        شوخی می کنید؟ هولدن در آمریکا؟!

        بی ام و و بنز با توجه به قیمت همیشه در رده پایین فروش هستن در واقع اونها در لوکس ها فروش دارند.

        ظاهرا شما اطلاعات زیادی در مورد فروش ندارید!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا.2272

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          مرسی هیوندای
          واقعا تلاشش قابل تحسینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. kayvan

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        چرا ماشینای توربو مثل اپتیما و سوناتا وارد نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASADI

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          چون که زیرا … وارد نمیکنن

          تا یه زنگی بزنم وارد کنن.0917000000

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ASADI

          ۲۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (266 ديدگاه)

          5تا کامنت پایین تر جوابتو نوشته کیوان با همین کامنت من میشه پنج تا که از Ahmad..F12 هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      قدرتشو بالا بردن ولی از طراحی کنسول وسط اصلا خوشم نمیاد
      نسل قبلی بهتر بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. "Amir"

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اگزوزاش شبیه کیت AMG بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. kayvan

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      آقا چرا ماشینای توربو وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        درود دوست عزیز، منم همین سوال برام پیش اومده بود

        با آسان موتور هم مکاتبه کردم

        ظاهراً برنامه هایی در این خصوص در دست اقدام دارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. امیر علما

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      طراحیش چنگی به دل نمیزنه مخصوصا داخلش که خیلی ارزون قیمت شلخته و فاقد نظم بنظر میاد
      اینجاست که معلوم میشه کیا با مدیریت طراحی شرایر قدم در چه مسیر درست و حساب شده ای گذاشته و از کریس بنگل طراح هیوندای و دپارتمان طراحی هیوندای آینده نگرتر بود
      هرچند که شرایر الان مدیر ارشد طراحی هردو برند هست
      هیوندا باید در طراحی داخلی همون مسیر گذشته را در مسیر تکامل ادامه میداد بنظر طرح خوب و جدید بود که در طراحی داخلی هیچ برند وجود نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. erfanseed

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عاغا یه نظر سنجى:
      جى تى ٨۶ ژاپن + لایک
      جن کوپه کُره _ دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. iman mclaren p1

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    اپتیما 2015 لایک
    سوناتا 2015 دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اصولا کیا تو این سایت خیلی محبوب تر از هیوندای هست!
      .
      .
      احمد جان دستت در د نکنه جالب بود ولی فک نکنم نه من نه تو حاضر باشیم CLA رو ول کنیم بچسبیم به این…!!!
      ;)
      ارادت :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        درود بر تو رضا جان ممنون از لطفت

        بله بله کاملاً حق با شماست :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      ایمان طراحی کیا پخته تر و زیباتر از هیوندای هست و با وجود سر طراحی همچون پیتر شریر بعید میدونم از هیوندا عقب بیفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        کیا و هیوندای از لحاظ فنی و شاسی دقیقا شبیه همن از لحاظ کیفیت ساخت هم هیچ فرقی ندارن اما آمار فروش هیوندای همیشه بهتر از کیا بوده در حالی که کیا طراحی های معقول تری نسبت به هیوندای داره. شاید علت اندک فروش بهتر هیوندای تبلیغات بیشتر و خدمات پس از فروش بهتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. آرش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    سلام.اولا معذرت بابت کامنتی که مینویسم بی ربطه به موضوع.ولی خیلی خوبه که تماشا کنید: با ثبت 333 کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت با دوچرخه شکسته شد!
    http://www.aparat.com/v/fYqnb

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. re8889

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تا این جا که همیشه اپتیما طراحی اسپرت تری داشته.پس نباید این ماشین رو با اپتیمای الان مقایسه بشه واون رو باید با اپتیمای سال بعد که تغییر قیافه میده مقایسش کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دیگه همه ماشینای هیوندای دارن شکل هم میشن دیروز ix35 ه نمیدونم توسانه فرق این دوتا رو باهم نفهمیدم مدل 2015 دیدم جلوش کپی سانتافه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام احسان جان

      هیوندای برای خودروهاس سواری حرف i و برای خودروهای شاسی حرف ix رو قرار داده که هر کدوم از اینا یه نام مجزا هم دارن

      به عنوان مثال:

      i10
      i20 = الایت
      i30
      i40
      i45 = سوناتا

      ix20
      ix35 = توسان
      ix45 = سانتافه
      ix55 = وراکروز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    نمای چراغ های عقبش خیلی دلچسب نیست. چراغ های مدل 2011 جذابتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      بنظرم این مدل از بعد طراحی برای هیوندای یک شکست کامل بود..کاری به فروش تا استقبال خریداران یا حتی زیباییش ندارم..اگه به پوزه جلو خودرو و قسمت چراغهای مه شکن و بالای سپر نگاه کنید چهره سوناتا2011 در اون کاملا مشخصه…هیوندای درواقع با عوض کردن کاپوت جلو، چراغهای جلو و عقب و جلو پنجره و تغییراتی اندک در پایین سپرجلو ادعای ارائه نسل جدید رو با تغییراتی کامل داره… در تمام بدنه هیوندای اثری از تغییر بجز اون موارد قبلی ک گفتم دیده نمیشه که البته اون تغییرات هم کاملا بازگشت به عقب بوده..برای مثل به کنسول مرکزی و نحوه چیدمان امکانات در اون نقد بسیاری وارده..همچنین حالت کنسول نه تنها کلاسیک یا مدرن نیست که به شدت سردرگم و بد ترکیب طراحی شده و برخلاف جنسیس که طراحان در اونجا تونستن کنسول تقریبا زیبایی طراحی کنن اینجا به معنی دقیق کلمه “گند زدن” به نظرم یکپارچه سازی محصولات برای ارائه هویت یکسان در یک برند کار دست هیوندای داده.. و ممکنه در دراز مدت به پاشنه آشیل این برند تبدیل بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        احوال دادااااش

        چطوری خاوری جان مشتاق دیدار

        باید بگم برای طراحی داخلی موافقم، به نظر من هم نسل قبل زیبا تر و لوکس تر به نظر میومد

        ولی از طراحی خارجی زیاد دلخور نیستم باز هم خوبه
        واینکه فرمودی فقط چراغا و سپر رو عوض کرده و به عنوان نسل جدید معرفی کرده این اشتباست

        کلاً ابعاد بدنه و نمای بغل و شاسی تغییر کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. خاوری

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        خوبی احمدجان..فدات…اگه از کنار سوناتای جدید رد بشه شباهت آشکار این مدل و خطوط کناریش رو با سوناتا2011 متوجه میشی تنها خط کمر از حالت قوسی و رو به پایین به صورت راست و کشیده تا زیر آینه اومده..چارچوب کلی و ستون A, Bو C تقریبا بی تغییر مونده و تنها کروم کاری کنار شیشه ها و پنجره های کناری سرتاسر چارچوب های درهارو گرفته اما شکل ظاهریش همونه و از جلو تا کنار چراغ جلو ادامه پیدا کرده..درکل بازهم میگم طراحی خارجیش کاملا عادیه مث کمری، پاسات و آکورد
        این مدل چون کیفیت هندلینگ و اعتبار سه مدل بالایی نداره به همین خاطر طراحیش خیلی مهمه برای فروش بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مخلصم داداش

          بله موافقم کاملاً

          البته هیوندای از این پس خیلی محافظه کارانه پیش میره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. e36

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    شاید به خاطر این توربو افزایش فروش داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      اما ممکنه توی قیمتش تجدید نظر بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. re8889

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    من بابخش المینیوم کنسول اصلا نمی تونم ارتباط برقرار کنم.انگار ماده کم اوردن یه چیز الکی چسبوندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. re8889

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    در جواب احسان عزیز:توسان همون ix35هست و بدلیل وجه اشتراک ماشین ها برای نمایان کردن اینکه محصول کدام کمپانی هستند هیوندای تصمیم گرفت از جلو پنجره ی شش ضلعی استفاده کند همانطور که در محصولات کیا از دماغه ی ببر مانند استفاده میشود.برای همین این محصولات از جلو شبیه یکدیگر هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      تشکر از جوابت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. re8889

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بهاحتمال زیاد تو بخش چراغ های عقب در فیس لیفت بعدی مثل اپتیما شاهد یکسرهشدن ان هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ME 84

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    با اون جمله آخر که حرف بنز CLA رو زد که کاملا هم درست بود، زد هیوندای رو پر پر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی عقبش شبیه جنسیس 2015 طراحی جلو هم لامپاش خیلی شیب دارن .باید از زنون استفاده می کردند
    طراحیه ضعیف تر نسبت به مدل 2011 داره من اپتیما 2014 به این ترجیح میدهم البته طراحی داخلیش جدید و متفاوت که یه امتیاز مثبت به نفعشه اما بازم از اپتیما پایینتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Just germany...

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بر عکس نسل قبلیش طراحی پخته تری داشت
    من بارها گفتم سوناتا همیشه یه ماشین جوون پسند بود که امکانات نسبتا کاملی داشت
    و آزرا یه نسخه تقریبا کامل تر از سوناتا بود که امکانات بیشتری داشت بدرد سنای بالاتر میخورد
    این سوناتا زشت نیس اما حداقل توقع میرفت جوون پسند تر باشه
    مثل این عکس

    http://upload7.ir/imgs/2014-11/60320121478145758608.png

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یه پسر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    حالا میشه با طراحی بیرونی جدید هیوندا کنار بیایم

    و بگیم اون پسری که اهل شیطنت وتیپ زدنو هیجان بودن

    داره کم کم یه مرد جا افتاده خوشتیپ میشه

    اما در مورد طراحی داخلیش به نظر من فقط باید جرمی کلارکسون باشه تا با اون جملات آتشینش جواب گو وضعیت اتاق سوناتا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Metal Storm

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هیوندایی حرف نداره
    حداقل خاصیتش اینه که هم ارزونه هم با شرایط خیابونای ما سازگاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      دوست عزیز ارزانترین هیوندای در ایران 100 میلیون تومانه!کجاش ارزونه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پرهام

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        نسبت به رقباش گفتن حتما! با پراید مقایسه نکرده مطمئنا

        سوناتا الان دست کم 30 میلیون تومن از آکورد ارزون تره یعنی شما با خرید سوناتا به جای آکورد می تونید یک 206 هم برای تو شهر پس انداز کنید که پول زیادیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا CLA وارد نمیشه، اگه وارد بشه مطمئناً به جای سوناتا یا کمری جدید، همگی CLA رو ترجیح میدن، البته اگه بتونن از پس هزینه های آینده اش بر بیان، هزینه های سرویس و نگهداری سوناتا و کمری به مراتب کمتر از CLA است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      علیرضا جان قطعات مرسدس بنز گرون تر از هیوندای هست ولی دوام و کیفیت و کم استهلاک بودن رو فراموش کردی

      تا CLA بخواد به خرج بیفته 30 سال از عمر این سوناتا میگذره و من بعید میدونم کسی بعد از این مدت به این سوناتا نگاه هم بندازه

      دوام و کم استهلاکی بنز بر همه آشکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    سوناتای جدید فول با موتور 2.4 مدل 2015 در تهران در حدود 160 میلیون قیمت گذاری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شهرام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    رسمــا زدن طراحی داخلیشو به فنـا دادن !
    آخه این چیه .. ؟!
    صفحه کیلومتر طرح 2014 رو با این مقایسه کنید !
    به نظرم هیوندای یک پسرفت خیلی عمیق در زمینه طراحی داخلی داشت
    و
    شاید یک دلیل عمده ِ فروش بسیار کم نسل جدید که اواخر اعلام شد همین باشه
    و اینکه قیمتش هم متاسفانه بالاس!
    اون CLA خیلی حرفا زد !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پرهام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    مرسدس بنز CLA یک خودروی کامپکت محسوب می شه پس ربطی به میدسایزی مثل سوناتا نداره!

    تو تست خود موتورترند که این مطلب ازش ترجمه شده هم اینطور گفته

    if rear headroom isn’t your chief concern, you could get your 2.0-liter turbo wrapped in a decently equipped Mercedes-Benz CLA-Class. Just sayin’.

    یعنی اگر فضای عقب براتون مهم نیست می تونید یک CLA‌بردارید

    پس در ترجمه امانت دار باشید! کچا گفته” اگر پولتان ارزش دارد CLA بخرید””!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته پرهام جان

      منظور موتور ترند فضای سقف سرنشینان عقب بود

      و اینکه برای جذابیت مطلب به ناچار برخی از کلمات به این شکل تغییر میکنن

      ولی پایه و اصل مطلب دست نمیخوره

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    من همیشه از هیوندای خوشم میاد
    هیوندای من رو به دنیای خودرو اورد
    اگه هیوندای نبود من اینجا نبودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ESI

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    فقط شورلت مالیبو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ارمان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    توش چقد ساده و بی مزه شده ! انگار کل نو آوری قبلشونو بی خیال شدن برگشتن به دهه 90 میلادی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر از مطلب زیبای آقا احمد گل. :D
    طراحی داخلیش و خارجیش رو نسبت به نسل های پیشین خیلی بیشتر دوست دارم.
    راستی پدال جان فکر کنم طول سوناتا 4850 میلی متر است نه 4580 میلی متر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام باربد جان ارادت دارم ممنونم

      درسته داداش جای 8 و 5 جابجا ثبت شده، معذرت ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مجتبی(ساروی)

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    بچه ها یکی از همکارام ازم خواست به یکی از دوستام که تو کار خرید و فروش ماشینای مدل بالاست زنگ بزنم و قیمت سانتافه 2008یا 2009و کیا سورنتو مدل 2012به بالا رو واسش بگبرم دوستم قیمت سانتافه رو بهم داد بعدش گفت اصلا تا حالا یدونه سورنتو هم خرید و فروش نکردم اصلا طرفدار نداره برام جالب بودچون این بنده خدا روزی سه چهار تا ماشین جابه جا میکنه یعنی کیا سورنتو اینقدر کم طرفداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      تقریبا بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      مجتبی جان درسته دقیقاً همینطوره

      سورنتو مخصوصاً مدل های 2009 به پایین اصلاً خریدار و بازار خوبی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. h112

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    مزدا 6 انتخاب بهتریه……هیوندایی خورویی بین آیودی و فورد ….فورد فیوژن یه مدل اسپرت داره موتور 2 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بخار و 370 نیوتن متر گشتاور…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سام سامی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا علت اینکه مدل توربو وارد ایران نمیشه رو نمیدونم!! جالبه که 70 درصد آۀمانی ها با موتور توربو تو ایران هستن حتی ام جی و آلفا و ولوو نیز با موتور توربو در داخا هستند…جالب اینه که موتور توربو زیر 2000cc هستش و مالیات گمرکی کمتری باید پرداخت واسش!
    درود بر عتشقان ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. parseh net30

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هیوندای هم دیده تو آمریکا فروش نداره داره هرکاری میکنه واسه فروش این سوناتای جدیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ASADI

    ۲۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    کاش این ماشین دیفرانسیل عقب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سام

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    احمد جان مطالبی که می نویسی براستی کامل و جامع و عالی هستند.واقعا خسته نباشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام داداش گلم

      ممنون از لطفت عزیزم

      به پرباری و زیبایی مطالب شما نمیرسه داداش :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا زیبایت.طراحی بیرونی فوق العادس و از مدل قبلی بسیار زیبا تر شده.طراحی داخلیش هم خیلی به روز و مدرن شده.واقعا ایراد گرفتن از lf خیلی سخته.ماشین فوق العاده زیبا با امکانات عالی.اپتیما جلوی این ماشین یک شکست خورده هستش.اپتیما باید باyf مقایسه بشه.در حد این ماشین نیستش.هیوندا داره عالی کار میکنه.کارش افرین داره.واقعا جذاب هس این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا