هیوندای

بررسی هیوندای i10 فیس‌لیفت 2017

هیوندای i10 از طریق کرمان موتور راه به بازار خودروی کشورمان یافته است. این موضوع بهانه‌ای شده تا برای آشنایی بیشتر با این خودرو و جدیدترین نسخه‌های آن دست به کار شویم. زمان زیادی از فیس‌لیفت فولکس‌واگن آپ نمی‌گذرد. هیوندای نیز به تازگی فیس‌لیفتی را در میانه‌ی عمر i10 روی این خودرو اعمال کرده است. این خودروساز کره‌ای درباره‌ی این خودرو خیلی شلوغ‌کاری نکرده اما به عنوان یکی از خودروهایی که در این کلاس موردعلاقه‌ی ماست کلیت کار چیز بدی نشده است.

New Hyundai i10 facelift 2017
تغییرات بیرونی بدنه زیرکانه صورت گرفته و در آن شاهد سپر جلوی جدید با طراحی جدید هیوندای و چراغ‌های روز روشن LED هستیم. ورودی‌های هوای جدید، طراحی جدید رینگ‌ها و پانل پلاستیکی مشکی در سپر عقب دیگر تغییراتی هستند که شاید از وجود آن‌ها باخبر نشوید. هرچند i10 خودرویی کوچک باقی مانده که بیش از اینکه جذاب باشد کارایی در حد وسع خود را دارد.

New Hyundai i10 facelift 2017
کل کابین نیز آشنا باقی مانده است البته برخی رنگ‌ها و تریم های جدید وجود دارند. مدل فول SE به‌صورت استاندارد دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه ۷ اینچی و سیستم ناوبری، رادیوی DAB، تکنولوژی اپل کارپلی و اندروید اتو و اشتراک ۷ ساله رایگان آگاه شدن از ترافیک می‌باشد. تجهیزات این خودرو بیش از هر رقیب دیگری در این کلاس است. کیفیت مواد بکار رفته برای خودرویی با این قیمت بسیار خوب باقی مانده و طراحی آن نیز جذاب است و البته فضای زیادی برای سرنشینان در کابین وجود داشته و حجم صندوق بار نیز زیاد است. مدل‌های فول i10 با تجهیزاتی چون غربیلک فرمان گرم شونده بیش از پیش باعث شگفتی می‌شوند.

New Hyundai i10 facelift 2017
هیوندای نیازی به اصلاح پیشرانه‌ی i10 احساس نکرده که همین امر شاید باعث ناامیدی برخی خریداران شود. بدین ترتیب باید از بین پیشرانه‌ی ۱ لیتری ۶۵ اسب بخاری یا ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۸۶ اسب بخاری یکی را انتخاب نمایید. خودروی حاضر در تست دارای پیشرانه‌ی دومی بوده و در بزرگراه‌ها و راه‌های بیرون از شهر انعطاف‌پذیری و گشتاور بالاتری دارد. هرچند این پیشرانه در مقام مقایسه با پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوی آپ باید سخت‌تر کار کند.

در بخش شاسی شاهد تغییرات کوچکی هستیم و سیستم تعلیق جدید به همراه فرمان اصلاح شده این خودرو را نسبت به مدل قبلی متمایز نموده‌اند. اینجا راحتی هنوز هم اولویت اول بوده و با اینکه i10 سواری خوبی دارد اما دست اندازهای بد باعث ناراحتی خودرو خواهد شد ولی در کل راحتی خودرو در سطح مناسبی است.

علیرغم فرمان بهبود یافته همچنان درگیرکنندگی یا هیجان هندلینگ i10 کم است. هرچند هنوز هم اکثر خریداران با این مورد مشکلی ندارند.

بهای i10 فیس لیفت شده اندکی افزایش یافته و بهای آغازی مدل SE ممتاز ۴۰۵ پوند بیشتر از قبل است. البته با توجه به بهبود تجهیزات خودرو فکر می‌کنیم که این افزایش بها مناسب بوده و البته قراردادهای تجاری هیوندای همیشه جذاب بوده است.

New Hyundai i10 facelift 2017
به‌روزرسانی‌های معتدل هیوندای i10 عملی کافی برای بهبود جایگاه این خودرو در کلاس خود بوده است. قطعاً خودروهای شهری جذاب‌تر و متمایزتری در بازار وجود دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند ترکیب راحتی، آسایش و کاربردی بودن i10 را با این بها ارائه کنند. اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و تجهیزات استاندارد زیاد افزایش بهای اندک این خودرو را توجیه می‌کند.

New Hyundai i10 facelift 2017

مشخصات هیوندای i10 پریمیوم SE

قیمت: ۱۲۸۰۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری
قدرت/گشتاور: ۸۶ اسب بخار/۱۲۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    مصرفشو نوشته 4.9 ولی احتمالا زیر6 نباشه. مثله پیکانتو که میگفتن 5.3 ولی تو عمل 7 هستش. البته از کره ای ها جز این انتظار نمیره. تنها ماشین های دنیا که مصرف واقعیشون با اون چیزی که شرکت میگه تقریباً همخوانی داره، ماشین های ژاپنی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (90 ديدگاه)

      از سردبیر عزیز تقاضا دارم اینگونه نظرات ترول گونه که فقط وقت ما و شما رو تلف می کند و عزیزانی رو که پیگیر اخبار خودرویی نیستند را به اشتباه می اندازد، نشر ندهد.
      و جناب ناشناس من با این که طرفدار خودروساز های ژاپنی هستم باید به شما یادآوری کنم که هنوز سه ماه از رسوایی میتسوبیشی نگذشته که اینچنین اکاذیب رو تکثیر میکنی!!و تو سال گذشته برند هایی مثل هیوندای و کیا رسوایی مربوط به مصرف سوخت و میزان آلاینده ها نداشتند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. YAS

        ۱۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه حتی ذره ای از کارخونه های خودرو سازی اطلاع داشتی میدونستی که اعداد اعلامی کمپانی همه برای شرایط استاندار هستند.از مصرف سوخت بگیر تا شتاب و حداکثر سرعت.طبیعتا وقتی تو هوای چهل درجه و تو ترافیک هستید و کولر روشنه مصرف ماشین یکسان نیست با وقتی که تو هوای بیست و هفت درجه بدون کولر در یک مسیر مستقیم رانندگی میکنید.شتاب و حداکثر سرعت هم همین شرایط رو دارند.وقتی باد لاستیک ها تنظیم نباشه و اب و هوا مناسب نباشه قطعا به شتاب و سرعت اعلامی دست پیدا نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AK_007

          ۱۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (562 ديدگاه)

          بدون شک, منتها دوست ناشناس گرامی اون بالا ظاهرا فگر کرده فقط شرایط خودرو سازان کره ای اینجوریه در صورتی که این شرایط برای کل خودروسازان دنیاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اتفاقا این خودروهای ژاپنی هستند که مصرف سوخت اعلامیشون با مصرف سوخت اندازه گیری شده همیشه 3-4 لیتر اختلاف داره.

      ولی بحث من سر برتری خودروسازان نیست.
      چون متعصب نیستم.

      بعضی ها خوب بساط خنده ی آدم رو فراهم میکنند.
      مرسی که هستید ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        البته کیا و هیوندای قبلا بخاطر تقلب در اعلام مصرف سوخت خودروهاشون جریمه شدن:
        http://www.pedal.ir/هیوندای/جریمه-کیا-هیوندای-آمریکا/

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احمدرضا

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      کدوم خودرو میزان بنزین مصرفیش در واقعیت با مقدار اعلامی توسط خودروساز یکیه که این دومی باشه ؟ این مصرف اعلامی با بنزین استاندارد و شرایط رانندگی استاندارده که در عمل هیچکدومش تامین نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ME

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به قیمت 70 تومنی این فسقلی هم اشاره می کردید بهتر بود.
    حالا این قراره بشه رقیب پژو 208 ! البته چون زودتر عرضه می شه ممکنه مقداری فروش داشته باشه، ولی با وجود 208 که حتی گفته می شه زیر هفتاده آیا ارزشش رو داره؟!
    البته مشکل اصلی گرون بودن اینا نیست، مشکل فقیر بودن ما مردمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دوست عزیز ازنظر بازه قیمتی همسان هستند ولی پیکانتو یک کلاس پایین تر وهم کلاس 108 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    12800 پوند خیلی زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سیاوش

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دوستان کیا پیکانتو +++++
    هیوندای ای 20 ——
    خودم پیکانتو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      پیکانتو یه کلاس پایین تر از i20 هست و رقیب i10

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    قیمت ماشین با این قدرت کم حداکثر 40 میلیون بابا جان بخدا خیانت است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. nima

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    دیشب دیدم یه نمایشگاه ماشین که پایینتر از چهارراه کامرانیه روبروی کوه نور هستش یه آی١٠ مشکی یا نوک مدادی گذاشته بود رو رمپش.آی١٠ مگه نسخه وارداتی هم داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا