تجربه رانندگی با هیوندای توسان 2014

هیوندای ix35 توسان 2014 نسخه بهبود یافته نمونه‌های قبلی است که از لحاظ ایمنی، عملکرد و طراحی داخلی دچار تغییراتی شده است. این خودرو لقب کوچک‌ترین SUV فعلی برند هیوندای را با خود یدک می‌کشد. توسان یک خودروی کراس آور کامپکت با ظرفیت 5 سرنشین است که در بین خودروهای هم‌کلاس خود یکی از کوچک‌ترین مدل‌ها به حساب می‌آید. ولی همچنان فضای کافی برای مسافران این خودرو وجود دارد.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014

این خودرو در نسخه استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو و به صورت سفارشی به صورت AWD یا All Wheel Drive تولید می‌شود. سیستم اتوماتیک 6 سرعته آن تنها وضعیت موجود گیربکس است. مدل GLS توسان با یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری استاندارد عرضه می‌شود که توان تولید شده آن 164 اسب بخار و گشتاورش 218 نیوتن متر است. در تریم های SE و Limited (محدود) از یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر با توان 182 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر استفاده می‌شود. هر دو موتور دارای سیستم پاشش مستقیم هستند که باعث افزایش قدرت و کارایی می‌شود.
قیمت پایه این خودرو 22 هزار و 325 دلار است و توسان دیفرانسیل جلویی که در اختیار ما برای تست قرار گرفته بود از مدل Limited با قیمت 29 هزار و 835 دلار بود.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014

تست رانندگی

سیستم فرمان خودرو کاملاً نرم و سبک و کنترل و رانندگی با این خودرو ساده است. شتاب این مدل در کلاس خودش قابل قبول بوده و توسان استفاده شده در این تست 0 تا 100 کیلومتر را در 8.4 ثانیه پر می‌کرد (7.8 ثانیه برای مدل 2.4) که از تویوتا RAV4 و هوندا CR-V سریع‌تر است.


پدال ترمز آن بسیار نرم است و مسافت مورد نیاز برای توقف در سرعت 100 کیلومتر در ساعت برابر 37.8 متر است که در کلاس خودش عملکرد متوسطی دارد. در قابلیت شش سرعته اتوماتیک توسان، کنترل تعویض دنده‌ها به صورت کاملاً دستی نیز امکان‌پذیر است که به راننده اجازه می‌دهد تا به راحتی برای کاهش توان موتور دنده معکوس بکشد.

2014 hyundai tucson limited
2014 hyundai tucson limited

برخلاف وضعیت مطلوب خودرو، در این توسان نیز مانند دیگر هم کلاسی‌هایش حس فرمان‌پذیری و کنترل شاسی خودرو نیازمند هنر رانندگی است و شاید کمی حس ناخوشایند را به شما منتقل کند.
نمایش نیم رخ خودرو مانند دیگر SUV های کامپکت خیلی جذاب نیست و این مسئله می‌تواند به خاطر ضخامت توسان و نحوه طراحی ستون‌هایش باشد.

توسان دیفرانسیل جلو به یک موتور 2.4 لیتر بزرگ‌تر مجهز شده است که مسافت طی شده در سیکل ترکیبی 9.8، در سیکل شهری 11.2 و در سیکل جاده 8.4 لیتر در صد کیلومتر است. در مدل‌های GLS که دارای پیشرانه 2 لیتری هستند وضعیت کمی بهتر بوده و در سیکل ترکیبی 9.41، شهر 10.23 و جاده 8.11 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ایمنی

هیوندای توسان 2014 نسبت به سال قبل خیلی هم تغییر چشمگیری نداشته است. تقریباً نتایج مشابه همان نتایج قبلی است. در تست‌های تصادف دولت فدرال امتیاز این خودرو 4 از 5 ستاره بوده است. در تست‌های خصوصی IIHS به توسان رتبه «خوب» را اهدا کرده است و در تست‌های دیگر جز چندین تست معدود به آن عبارت ضعیف را نسبت داده‌اند.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014

گرچه این خودرو از نبود برخی سیستم‌های ایمنی معمول مانند سیستم هشدار جدا شدن جاده، ترمز خودکار و هشدار وضعیت ترافیک رنج می‌برد ولی سرویس‌های ایمنی زیادی را از جمله Assurance Connected مخصوص کمپانی هیوندای را به شما ارائه می‌کند. سیستم هشدار تصادف، سیستم دستیار جاده ای بهبود یافته، و دیگر سرویس‌های مربوط به تعمیر و نگهداری نیز از جمله این خدمات است. دوربین عقب به صورت استاندارد بر روی مدل‌های SE و Limited نصب شده است.

طراحی داخلی

با اینکه از لحاظ ابعاد این خودرو از اکثر رقبای خود کوچک‌تر است ولی توسان جدید فضای بسیار مناسبی را چه در صندلی‌های جلو و چه در صندلی‌های عقب برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد. صندلی‌های جلو وضعیت کاملاً مناسبی داشته و قسمت پشتی آن‌ها بسیار راحت است و می‌تواند در پیمودن مسافت‌های طولانی یا سفر امتیاز مثبتی محسوب شود. صندلی راننده قابلیت تنظیم 8 جهته را دارد و حتی ناحیه کمری آن نیز در تریم های Limited نیز قابل تنظیم است. صندلی‌های عقب نیز فضای کاملاً مناسبی دارد و دارای دو مرحله خم شدن است.

2014 hyundai tucson limited interior
2014 hyundai tucson limited interior

در سال جاری، کنسول وسط مدل‌های SE و Limited به روز می‌شوند و در مدل Limited سیستم کنترل تهویه دو منطقه ای اضافه خواهد شد. حجم کنسول وسط کافی است ولی بزرگی آن تنها برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است. در زیر این کنسول نیز امکانات جانبی مناسبی نظیر جک کمکی، ورودی USB و خروجی برق 12 ولت وجود دارد.

فضای داخل کابین و صندوق توسان با توجه به فضای 727 لیتری صندلی‌های عقب باعث می‌شود تا قسمت بار توسان نسبت به رقبایش 283 لیتر کوچک‌تر باشد.

ویژگی‌های متفاوت توسان

توسان های AWD یا تمام چرخ متحرک دارای قفل مرکزی متفاوت هستند که عملکرد بهتری دارد و به سیستم کنترل ترمز در سراشیبی، و سیستم تقویت استارت در سربالایی مجهز است که در تمام تریم ها وجود دارد.
هیوندای برای این خودرو گارانتی 10 سال یا 100 هزار کیلومتر را در نظر گرفته است و می‌تواند یکی از معیارهای مهم شما در انتخاب باشد.

2014 hyundai tucson limited interior
2014 hyundai tucson limited interior

از رقبای اصلی این خودرو می‌توان به هوندا CR-V 2014 اشاره کرد که از لحاظ کیفیت، کارایی و عملکرد کاربردی حرف‌هایی برای گفتن دارد. دیگر رقیب توسان 2014 مزدا CX-5 2014 است که طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین و بهترین سواری در کلاس خودش، از مهم‌ترین مشخصات آن است. می‌توان به سوبارو XV Crosstrek 2014 نیز فکر کرد که همانند توسان در رده کامپکت ها قرار گرفته و مانند توسان قدرت مانور خوبی در رانندگی دارد.

آیا به نظر شما توسان 2014 ارزش خریدن دارد؟

درباره نویسنده

تصویر پروفایل غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

124 دیدگاه

  1. ROLSE ROISE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    فقط لندکروز!!!!!!!!

    توسان و اسپورتیج رو ولللللش!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      قطعا لندکروز از توسان و اسپورتیج بهتره ! همین طور که لکسوس از لندکروز بهتره و پورشه ی کایان و GMC هم از لکسوس بهتره ! (هرچقدر پول بدی همون قدر اش میخوری) .

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        سلام سعید جان هیچ وقت suv های تویوتا را با هیچ برند دیگه مقایسه نکن که با هیچ برندی قابل قیاس نیس حتا پورش…البته سداناش و اون مدل کوپش هم خوبه ولی suv هاش از نظر کیفیت تولید عالی هستن.

        یا حق

        پاسخ
        1. آرمان
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          شما هنو با کاین یا ML رانندگی نکردی …
          هر ماشینی واسه یه کاریه
          مثلا هیچ وقت fj تویوتا رو نمی تونی با کاین مقایسه کنی

    2. امیر
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واقعا هیوندای یکی از بهترین برندای خودرو هس.البته تو رنج قیمت خودش.واقعا شرف داره به محصولات تویوتا.هم زیباتر هم امکانات بیشتر داره هم عملکرد فوق العاده ای داره…این ماشین واقعا عالی هستش…
      توسان 2015 ببینید چقدر شاخ هست

      پاسخ
    1. آرمان
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      تاریخ تاسیس ایران خودرو با هیوندای کره دقیقا تو یه ساله میلادیه

      پاسخ
  2. szm
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    ماشین واقعا عالیه وکم مصرف وقیمت ان نیز مناسبه وامکانات خوبی داره من این خودرو رو دارم و ازش خیلی راضیم

    پاسخ
  3. احمد
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    باسلام.کیفییت توسان 2014 نسبت به رقبای خودش پایینتر.که این نکته امریست طبیعی زیرا از کمپانی هیونداست وکلا هیوندا سابقه خوبی از لحاط کیفیت نداره اینو ماشینای 4.5 سال کارکرده ش میگن. و قابل مقایسه با ماشینای زاپنی نیست مخصوصا تویوتا که سلطان افرود هست.به نظر من تو این کلاس rav4 بهترینه.

    پاسخ
    1. asadi
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      ix 35 فول فول 150 میلیون تومن تویوتا Rav 4 فول فول 200 میلیون تومن دوست عزیز

      پاسخ
  4. 7
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام به دوستان جای میتسیوبیشی ASX ژاپنی تو لیست رقبای توسان خالیه.

    پاسخ
    1. asadi
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      میتسوبیشی موتور های ضعیف داره یعنی زود موتورشون میسوزه.

      پاسخ
  5. ali
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    سلام دوستان .به نظرتون این هیوندا بهتراست یا کیااسپورتیج

    پاسخ
    1. ارشیا
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      هیچ کدوم اگه تو همین رنج میخوای asx اگه حاضری بیش تر پول بدی rav 4 بهتره

      پاسخ
    2. آرمان
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      توسان بهتره اسپوریج یه کمی سفت و خشکه

      پاسخ
  6. p.a
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اخه کی میاد اینا با لندکروز مقایسه کنه
    احمقانست به قیمتاشون توجه کن
    بعوشم این ماشین مخصوص جاده هستش بیشتر نه راه های نا هموار
    تو یه ماشین مخصوص افرود را با این ماشین مقایسه نکن
    به نظرم تو رنج قیمتی واقعا ماشین خوبیه(اسپورتیج هم خوبه که به نظر من انتخابشون سلیقه ایه)

    پاسخ
    1. ناصر
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      به نظرم نیو اکتیون عااااالیه ولی خدمات پس از فروش ضعیفش باعث شده کیا و هیوندای بیان بالا

      پاسخ
  7. ارشیا
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    پدال چرا اینجوری هستی ؟ تو مقایسه ها و بررسی ها تلاش داری کره ای هارو بهتر از ژاپنی ها جلوه بدی چرا ؟ به عنوان مثال در مقایسه بین توسان راو 4 نوشته بودی که توسان بسیار بسیار نرم تر از راو 4 است و راو 4 طراحی زشت هم داخلی و خارجی و سواری خشک دارد ولی توسان سواری نرم و طراحی داخلی و خارجی زیبا دارد کم مونده بود بگی کیفیتشم بهتره که شما گفته بودی کمی بهتره من قبول دارم که توسان زیباست ولی این یه مسءله سلیقه ای هست همچنین من طراحی راو 4 ترجیح میدم ولی من سوار هر دو شون شدم و در این مورد توسان بسیار سواری خشکی داره و بر عکس تویوتا هست هر کسی اون طراحی چرمی زیبای تویوتا را ببیند میفهمد که حرف نداره

    پاسخ
  8. بابک
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام،سه ماه پیش یکی خریدم،باکلاس و زیبا ولی انتظار نرم بودن داشتم، حالا ببرم زده بفروشم آزار بخرم…کاش میشد با این پول لکسوس یا لندرور خرید،!!!

    پاسخ
  9. آوا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من توسان گرفتم خیلی ازش راضیم ماشین نرمو باکلاسیه

    پاسخ
  10. پویا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من میخوام با مبلغ 150 تا 160 میلیون تومن یه ماشین بخرم.بین دوتا گزینه موندم یکی هیوندا توسان و یکی کیا اپتیما.. از ماشینم هیچ استفاده آفرودی نمیکنم. حتی شاستی بلند بودن و یا سواری بودن مهم نیست برام. فقط میخوام بدونم سواری کدوم یکی بهتره و مصرف و استهلاک و لوازم یدکی کدوم یکی ارزون تره؟ لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ
  11. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من همینو خریدم پلاک منطقه ی ازاد انزلی
    فروختم
    الان دارم همینو پلاک ملی شو می خرم

    پاسخ
  12. mostafa
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    ینی اون کامنتایی که نوشتن توسان هیچه فقط لندکروزر میخونمشون تا نیم ساعت به حال هموطنام گریه میکنم!!!!لندکروزر 300 میلیونه!!!میفهمی؟300 میلیون

    پاسخ
  13. پوریا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من این ماشینو دارم
    همه چیش با اسپورتیج مساویه ولی راحتی-نرمی-زیبایی اینو اسپورتیج نداره
    به نظرم اسپورتیج یکم شبیه تخم مرغه:|
    ولی امکانات داخلی اسپورتیج بهتره

    پاسخ
  14. علی ماسل کار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من بعد از کلی تحقیق بین این و اسپورتیج آخر توسان ترجیح دادم و اگه خدا بخواد تا دو ماه دیگه یکیشو می‌خرم

    پاسخ
  15. سینا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من الآن دارم هر کی میگه بده دروغ میگه نسبت به قیمتش خیلی هم خوبه

    پاسخ
  16. هادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام آیا تمام توسانها دو دیفرانسیلند

    پاسخ
  17. حسین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام دوستان به نظر شما توسان 2014 بخرم یا کمری 2014 ؟

    پاسخ
  18. naeem
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    فقط سوناتا 2014 و 2015 اون هم نیوفیس وارداتی تمام فول چون وقتی توش می شینی انگار که توی هوا پیما نشسته ای

    پاسخ
  19. حسین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام دوباره.تا سقف 140 میلیون تومان شما چه ماشینی رو پیشنهاد میکنین که ارزش خریدن رو داشته باشه از هر لحاظ.

    پاسخ
  20. حسین
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام.تا سقف 140 میلیون تومان ماشین چی بخرم؟

    پاسخ
  21. الیاس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. ببخشید پسوند لیمیتد در توسان یعنی چی؟
    پسوند ال ام یعنی چی؟
    آیا توسان لیمیتد همان ال ام است؟
    من میخوام بخرم آسان موتور میگه توسان ال ام فول داریم الان.

    پاسخ
  22. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من میخوام توسان بگیرم ولی ازخشک یا نرم بودنش خبر ندارم چون تجربه i20رو داشتم نمی خوام ماشین خشک بخرم لطفا راهنماییم کنید که نرم بودنش مثل مزدا3 وماشین های ژاپنی هست واینکه میخواستم بدونم تهویه هوای جداگانه برای سر نشین جلو دارد یانه

    پاسخ
  23. امیر محمد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا برام جالبه.وقتی نظرات شما دوستان رو میخونم خندم میگیره.اکثرا اومدید گفتید فقط لن کروزر و میتسوبیشی و……. این آقای غفاری اومده درباره هیوندای توسان نوشته پس خواهشا درمورد همون توسان و رقباش نظر بدید .وقتی هنوز رنج رور و لند کروز سوار نشدید واسه چی در موردشون نظر میدید؟؟؟؟

    پاسخ
  24. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عزیزانی که میخوان توسان بخرن باید بگم که این ماشین رو چندماهه خریدم همه چیزش خوبه ولی شدیدا خشکه .باور کنید که از پرایدم خشک تره مثل اینکه اسپورتیج هم همینطوره اصلا به درد جاده ناهموار نمیخورن پرت می شید تو هوا انگار تراکتورسوارشدی بخدا عین واقعیته.حس راحتی اصلا به شما منتقل نمیشه.ولی چیزای دیگش عالیه.

    پاسخ
  25. samv7.esf
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان. من به شخصه همیشه ماشینای ژاپنی رو ترجیح میدم بخاطر دوام و کیفیت و لذت رانندگیشون. خودم هم الان یک کرولا 2015 دارم که البته قصد تعویضش رو با کمری هیبرید دارم. یکی از دوستانم توسان 2014 سفارش عمان داره و که تا الانمیگه خیلی راضیه ازش. چند وقت پیش ماشینم رو فروخته بودم وماشین نداشتم و دوستم قصد داشت با خانمش بره کیش با هواپیما و خلاصه ماشینش رو حدود 6 روز به من قرض داد. مدت کمی بود ولی تجربه خوبی بود. از نظر طراحی اتاق و قرار گرفتن صندلی ها خیلی خوبه و نمیشه بهش ایراد گرفت. صندلی هاش هم خوب هستن ولی خود اتاق خشکه و لرزش و ضربه رو وارد اتاق میکنه ولی در کل اذیتتون نمیکنه و خوبه. از نظر شتاب و قدرت نمیشه ازش توقع پرادو داشت ولی در حد خودش خوبه. به نظرم با ویتارا ٢.۴ و اسپورتیج و کرولای خودم در یه سطح هستن. امکاناتش هم که نسبت به خیلی از ژاپنی های با قیمت بالاتر بیشتره. نسبت به قیمتش ماشین خوبیه و ایراد خاصی نداره. یه مورد دیگه هم که بودش اینه که اتاقش بی صداست و خیلی نرمه و صدای موتور کم میاد داخل که خیلی از این موردش خوشم اومد. امیدوارم کمکتون کرده باشم تو تصمیم گیریتون واسه این ماشین. با تشکر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.