تجربه و آزمایشهیوندای

تجربه رانندگی با هیوندای ix55 وراکروز

هیوندای وراکروز یا همان ix55 بزرگ‌ترین suv شرکت هیوندای می‌باشد و البته صحیح تر این است که بگوییم، بود. این مدل هیوندای در بازار ایران بازار خوبی دارد و کمی خود را از کیا موهاوی (که تولید آن هم متوقف شده) پیش انداخته است. البته این موقعیت با توجه به مزیت‌های زیادی که این خودرو به موهاوی دارد، چندان هم دور از انتظار نبود.
از ظاهر جلوی خودرو شروع می‌کنیم. مه شکن‌های کوچکی که در قسمت پایین سپر هستند خودنمایی می‌کنند.

2012 Hyundai ix55 Veracruz
۲۰۱۲ Hyundai ix55 Veracruz
جلوپنجره کاملاً با ظاهر جلو جور درآمده و این یکی از شگردهای هیونداست. درکل نمای جلوی این خودرو کاملاً پویا و دلپذیر است. البته همه در نگاه اول به این موضوع پی می‌برند که در سپر این خودرو فوق‌العاده زیاد پلاستیک به کار برده شده است. ظاهر این خودرو در نمای جلو همه‌پسند است و با سلیقهٔ بیشتر ما ایرانی‌ها جور در می‌آید.

2012 Hyundai ix55 Veracruz
۲۰۱۲ Hyundai ix55 Veracruz
از نیمرخ جانبی به این خودرو نگاه می‌کنیم. این خودرو رینگ‌هایی دارد که اندازهٔ آن متوسط بوده و کاملاً با بدنهٔ خودرو جور درمی‌آید. از پهلو هم وقتی به آن نگاه می‌کنیم پلاستیک‌های زیادی دور آن را فرا گرفته که از خودرویی ۲۰۰ میلیون تومانی بعید است.

2012 Hyundai ix55 Veracruz
۲۰۱۲ Hyundai ix55 Veracruz
عقب این خودرو هم مانند جلو از فرم خوبی برخوردار است و کاملاً همهٔ سلیقه‌ها با آن می‌خواند. ۲ اگزوزی که در قسمت پایینی عقب خودرو قرار دارد ظاهر خوبی دارند. فرم چراغ‌ها هم به نظر من عالی است.

2012 Hyundai ix55 Veracruz Interior
Hyundai ix55 Veracruz Interior
به داخل خودرو می‌رویم. کیفیت ادوات راضی‌کننده است. همچنین این خودرو با امکاناتی از قبیل حافظه صندلی، گرم‌کن صندلی، تهویه اتوماتیک، درب برقی صندوق عقب و محفظه خنک‌کننده ارائه می شود.
ماشین را استارت می‌زنیم و صدای غرش موتور را می‌شنویم. تنها در زمان استارت زدن کمی صدای موتور به گوش می‌رسد. ماشین راه می‌افتد دنده اتوماتیک آن کاملاً به‌موقع تعویض می‌شود. البته این دنده تیپ ترونیک ۶ سرعته، واقعاً جعبه دنده‌ای عالی برای هیونداست. از نظر صاحب این خودرو کیفیت فرمان به طور محسوسی پایین است. طوری که پس از اینکه شما مسافتی از تهران تا مشهد را طی کنید. دستتان کاملاً عرق کرده و فرمان کاملاً ساییده شده است. خرید محافظ عرق‌گیر برای این فرمان لازم است. این خودرو کاملاً به صورتی نرم از چاله‌های آسفالت نه‌چندان خوب ایران می‌گذرد. (این تست در یکی از شهرک‌های خلوت تهران انجام شده است). به گفتهٔ صاحب خودرو این مدل تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حس خوبی را به راننده القا می‌کند. ولی از سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت به بعد حس ناامنی به راننده دست می‌دهد.
این خودرو فضایی ۷ نفره دارد که روکش چرم صندلی‌های آن کاملاً معمولی است و انتظار بیشتری از چرم صندلی یک خودرو ۲۰۰ میلیونی می‌رود.

2012 Hyundai ix55 Veracruz
۲۰۱۲ Hyundai ix55 Veracruz
پیشرانه شش سیلندر وراکروز با حجم ۳۷۷۸ سی‌سی قادر به تولید ۲۶۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۳۴۸ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ می‌باشد. مصرف سوخت و میزان آلایندگی این خودرو را می‌توان از معایب آن دانست. مصرف سوخت در شهر ۱۲.۴ و در بزرگراه ۷.۶ و به صورت ترکیبی ۹.۴ لیتر اعلام شده که به سهمیه‌بندی بنزین ایران اصلاً جور در نمی‌آید و در مورد این خودروی تست شده به ۱۰ لیتر در صد کیلومتر نیز می‌رسید. میزان CO2 تولیدی نیز در هر کیلومتر ۲۴۹ گرم است که رقم نسبتاً بالایی می‌باشد.

2012 Hyundai ix55 Veracruz
Hyundai ix55 Veracruz
شتاب صفر تا صد این خودروی ۲۲۶۱ کیلویی ۱۰.۴ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. تولید وراکروز در سال ۲۰۱۲ متوقف شد و نسخه هفت نفره سانتافه جدید، جانشین آن شد.
نویسنده: کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. K1

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یک ٢٠١٣ داشتم فوق العاده بود شتاب و قدرت و زیبایی و راحتی و کلاس و …. همه تو این ماشین جمع بود. بعدش هوس کردم یک سوناتا ال اف خریدم واقعا ناامید شدم. علیرغم اینکه با سوناتا ٢١٠ تا رفتم ولی شتاب وراکروز یک چیز دیگه است. برا همین بعد ۶ ماه فروختم یک ٢٠١١ iix55خریدم

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. amirreza

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    ببخشید میخواستم بدانم آیا میتوان هیوندای ix55 ۲۰۱۲ صفر کیلومتر پیدا کرد؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  3. ILF

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شرکت صفر تا صد رو هفت و نیم اعلام کرده و خوده من تو هشت ثانیه سرعت این ماشین رو از صفر به صد کیلومتر در ساعت میرسونم واقعا من نمیدونم چطوری میگین 10.5

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حرف نداره یه سروگردن بالاتراز سانتافه جدیده

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. شهرام نعمتی هوشیار

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ۲۰۱۱فول داشتم که فروختمش البته به خاطر کار کرد بالاش بود۲۱۰۰۰۰کیلومتر.دنبال یه خشک بارنگ خاص هستم.دارم بررسی میکنم.خیلی عالی بود.من که خیلی راضی بودم .

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. امیر

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوبه،فقط باید یکیشون داشته باشی تا متوجه بشی،،هر چی بیشتر سوار میشی،بیشتر متوجه میشی،مخصوصا جاده اش،اون،هم تو سربالایی ها،یا گردنه های،ک همه ماشینا دارن،زور میزنن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. معین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲۰۱۰ دارم هرچه فکر کردم که بفروشم چی بخرم به نتیجه نرسیدم . به نظر من بهترینه . راحتی نرمی شتاب فوق العاده کلاس خودرو . همه چی بیست موتور قدرتمند . صفرتا صد و هشت میزنه

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا