هیوندای

تست و بررسی کامل هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نام‌های SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
در ادامه به بررسی کامل نسخهٔ اسپرت آن می‌پردازیم که از چندی پیش به کشورمان وارد شده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نگاهی اجمالی

سانتافه جدید تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد. هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستی‌های نمونهٔ قبلی را جبران کند و توانسته است به‌خوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
مدل سانتافهٔ اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط به‌حساب می‌آید و هم اندازهٔ مدل پیشین است و با گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونهٔ دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگ‌تر و فاصلهٔ محورهای طولانی‌تر و ظرفیت ۶ یا ۷ نفر ارائه شده است. همان‌طور که می‌دانید مدل ix55 وراکروز چندی پیش از گردونهٔ تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix45 قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگ‌تر خود، یعنی وراکروز گردید.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
حداقل قیمت سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ از ۲۵.۸۲۵ دلار شروع می‌شود که با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک و آپشن های دیگر، قیمت فول آن به ۳۷.۰۰۰ دلار خواهد رسید. سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکس‌واگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نه‌تنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

درباره خودرو تست ما

خودرویی که من در این تست سوار شدم سانتافهٔ اسپرت ۲۰۱۴ با موتور توربو ۲.۰ لیتری دیفرانسیل جلو است. همچنین، برچسب قیمت ۳۱.۵۲۵ دلار بر روی آن خورده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
قیمت مازاد این مدل نسبت به مدل پایه به خاطر موتور ارتقا یافته با توربوشارژ فوق‌العاده و لیست آپشن‌های بلند بالایی است که در ادامه به‌مرور آن‌ها می‌پردازیم.

ظاهر و طراحی

هیوندای تا قبل از سال ۲۰۱۳ سبک طراحی خود را با نام “Fluidic Sculpture” یا مجسمهٔ سیال معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۳ زبان طراحی خاصی را برای خود معرفی کرد و یک ذوزنقه متقاطع را برای جلوپنجرهٔ خودروهایش در نظر گرفت که آن را “Storm Edge” یا “طوفان لبه” نامید. در حال حاضر هم در مدل‌های مختلف هیوندای این سبک کاملاً مشهود است. در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان می‌داد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان می‌دهند و رقبا را به چالشی جدی فرا می‌خوانند. البته به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، این عمل نوعی کپی‌برداری از محصولات فورد است. به عنوان مثال، جلوپنجره سانتافه شباهت زیادی با فورد اِج دارد. خطوط برجسته بغل خودرو و رکاب‌ها، آینه‌های تاشو زیبا، چراغ‌های تهاجمی‌تر، جلوپنجرهٔ مشبک، سپر اسپرت که مه شکن‌های بزرگ در آن جای گرفته‌اند، همگی ظاهر خودرو را زیبا و باوقار جلوه می‌دهند و حس ثبات و قدرت خودرو را به‌خوبی القاء می‌کنند.
هیوندای برای این مدل یک رنگ سفارشی و خاص به نام “کابو برنز” در نظر گرفته است که ترکیبی از قهوه‌ای و خاکستری می‌باشد که در صورت انتخاب رنگ کابو برنز، تریم داخلی باید بژ رنگ باشد و داشبورد هم نهایتاً با چوب مصنوعی طلایی‌رنگ مزیّن می‌شود.

درمجموع، سانتافهٔ جدید از نظر طراحی، زیبا، اسپرت و جوان‌پسند است.

راحتی و حمل‌ونقل

هنگام نشستن در سانتافهٔ اسپرت جدید، به‌وضوح می‌توانید کیفیت قابل قبول مواد بکار رفته در کابین را حس کنید. پوشش صندلی‌ها از چرم است و با نام YES Essentials® شناخته می‌شوند که بوگیر، ضد عرق و با خاصیت آنتی استاتیک مقاوم در برابر گرد و غبار نیز می‌باشد، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند و صندلی راننده نیز در ۱۲ حالت حافظه قابل تنظیم است. فرمان نیز به صورت تلسکوپی می‌باشد و به‌راحتی قابل تنظیم است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
صندلی‌های عقب نیز جادار و راحت هستند و فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. یکی از ویژگی‌های خوبی که به صورت استاندارد در مدل سانتافهٔ اسپرت وجود دارد پرده آفتاب‌گیر عقب و شیشه‌های ضد اشعه UV است که بسیار مفید بوده و چشم را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
هیوندای در این مدل هم برای حجم صندوق عقب دست‌ودل‌باز بوده که به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهید شد؛ با این حال، اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، صندلی‌های ردیف کاملاً خوابیده و هم تراز با کف صندوق می‌شوند که فضای بار را دو چندان می‌کند.
درمجموع، سانتافهٔ جدید، ضمن اسپرت بودن، راحت و کاربردی است.

کنترل و تجهیزات کابین

کنترل تجهیزات بسیار راحت است، یعنی همه چیز سر جای خودش آن‌طور که باید باشد قرار دارد و استفاده از امکانات داخل کابین و سایز دکمه‌های پرکاربرد نیز راحت انجام می‌شود. با باز کردن درب، سانتافه با صدایی خاص، به راننده خوش‌آمد می‌گوید و دکمهٔ استارت موتور حتی در شب به‌راحتی قابل مشاهده است و با نور آبی تیره نمایان است.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
آپشن های این خودرو عبارت‌اند از: گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع و کنترل دو قسمتی اتوماتیک هوای کابین، دوربین دید عقب، آینه وسط با محدودکننده اتوماتیک نور و قطب‌نما، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر با صدای فراگیر، هندزفری بلوتوث، پورت ipod، AUX، USB، سیستم ناوبری با یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسی در کنار دکمه‌های بزرگ و حساس به لمس، کنترل‌های مجازی و واقعی که توابع نرم‌افزاری و ویژگی‌های مختلف سانتافه را به عهده دارند مانند دریافت سیگنال حسگرهای موجود در بدنه، تشخیص وضعیت راه و… همگی به نحو احسن ایفای نقش می‌کنند. هیوندای، قابلیتی برای خودرو گذاشته است که راننده می‌تواند با مرکز سرویس خود از راه دور ارتباط کامپیوتری برقرار کند و پردازشات خودکار انجام شود. نام این سیستم Blue Link است که با فعال کردن این اشتراک امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد به صورت خودکار، کمک اضطراری SOS و دسترسی به خودرو از راه دور وجود دارد. این سیستم به مدت یک سال اشتراک رایگان برای سانتافه در دسترس است. با این سیستم همچنین می‌توان، کنترل سرعت، کنترل مسیرهای عبوری، هشدارهای مرزی و بسیاری امور دیگر را به صورت دقیق کنترل نمود. فرمان چرمی تلسکوپی گرم شونده، کروز کنترل، سقف پانوراما، دکمهٔ استارت استاپ موتور، چراغ‌های اتوماتیک جلو زنون، چراغ‌های LED جلو و عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، سیستم تشخیص نقطهٔ کور، اسپویلر عقب، اگزوز دوقلو کرومی، شیشه جلو مجهز به تکنولوژی اتوماتیک ضدیخ، چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی و کف‌پوش‌های داخلی نیز از دیگر آپشن های سانتافهٔ اسپرت است.

ایمنی

علاوه بر امور امنیتی که با سیستم Blue Link می‌توان لحاظ نمود، سیستم‌های دیگری نیز امنیت راننده و خودرو را افزایش داده‌اند. ورود بدون کلید و کنترل از راه دور با آلارم هشدار، هفت عدد ایربگ، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیروی (EBD) و یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه می‌کنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافهٔ اسپرت، در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تست‌های تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA)، بالاترین رتبه را به دست آورده است، یعنی ۵ ستارهٔ کامل ایمنی. همچنین در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمون‌های صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. پس از نظر ایمنی هم می‌توانید روی سانتافهٔ اسپرت جدید حساب باز کنید.

2014 Hyundai Santa fe Sport

زیر کاپوت

هیوندای برای مدل سانتافهٔ اسپرت دو موتور را در نظر گرفته است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور در دسترس است که من ترجیح دادم موتور پرقدرت‌تر ۲.0T را انتخاب کنم، چراکه ۷۴ اسب بخار بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری تولید می‌کند، سبک‌تر از آن است و جالب‌تر از همه اینکه این قدرت و گشتاور بالا را در دور پایین‌تر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری به دست می‌آورد. البته برای مدل‌های گرند سانتافه، موتورهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ و ۲۹۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
خب، وقت حرکت کردن است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در قدم اول سیستم کنترل کشش فعال بر روی مونیتور فعال می‌شود که باعث می‌شود با آرامش هرچه تمام‌تر خودرو به حرکت درآید و عمل بکسوات را محدود می‌کند. رساندن گشتاور به‌موقع موتور به گیربکس کاملاً مشهود است که در دور پایین شتاب و قدرت کافی و قابل قبول را به خودرو می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو هم در شهر ۱۱.۴ لیتر، در اتوبان ۸.۲ لیتر و به صورت میانگین ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین سانتافهٔ اسپرت مجهز به سیستم ECO Active است که باعث بهبود بهره‌وری سوخت می‌شود که از این نظر هم در میان رقبا بهتر عمل کرده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

برداشت نهایی رانندگی

سانتافهٔ اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد، ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود. درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایت‌بخش است ولی در مقابل نام اسپرتی که به دوش می‌کشد، آن‌چنان که باید باشد نیست؛ یعنی رانندگی با این خودرو حتی با فشردن دکمهٔ اسپرت حالتی متعادل دارد. منظور از متعادل، قدرت و شتاب کم نیست، فقط فرمان پذیری و سیستم تعلیق در حالت اسپرت باید سفت و مسابقه‌ای به نظر برسد ولی این‌گونه نیست و آن‌طور که باید لایق نام اسپرت باشد نظرتان را جلب نمی‌کند. مهندسان هیوندای باید در مورد فرمان پذیری و سیستم تعلیق سانتافه، در حالت اسپرت، تجدیدنظر کنند تا اسپرت بودن را به‌درستی به راننده القا کند. با این حال، نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایت‌بخش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
از بحث تعلیق و فرمان پذیری که بگذریم، در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد که بی‌شک جزء بهترین‌هاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب می‌کند و در بحث قوای محرکه به‌خوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت می‌دارد. همه چیز به‌درستی و آنجا که باید، صورت می‌گیرد. انتقال نیرو نیز به‌خوبی انجام می‌شود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان می‌دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
سیستم‌ها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی می‌کنند مانند ترمز خودکار در سرازیری‌ها نیز به‌درستی ایفای نقش می‌کنند. کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جاده‌های ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایت‌بخش است، ترمزها قوی هستند و به‌خوبی کار می‌کنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل می‌کند. از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تست‌های سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم و به جاده‌هایی با ناهمواری‌های در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آن‌ها عبور می‌کرد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نتیجهٔ نهایی

هیوندای سانتافه اسپرت خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش می‌کند. اگر شما نیز تمایل به خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب موتور ۲.۰ لیتری توربو است که واقعاً قدرت و چابکی لازم را داشته و نیازتان را بیش از پیش رفع می‌کند.

جوانب مثبت و منفی

مثبت

  • موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوق‌العاده
  • فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
  • طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
  • ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
  • اتصال به Blue Link و خدمات و سرویس‌های آنلاین
  • گارانتی ۵ ساله یا ۶۰.۰۰۰ کیلومتری

منفی

  • احساس فرمان پذیری کم
  • فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی مسافر در جلو
  • استفاده از چوب مصنوعی در طراحی داشبورد
  • اسپرت، فقط بخشی از نام خودرو است نه تنظیم سفتی فرمان و تعلیق

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ درب، SUV سایز متوسط.
  • قیمت مدل تست: ۳۱.۵۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۵۸۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16 سوپاپ و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۵ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک – شیفت ترونیک.
  • حجم باک: ۶۶ لیتر.
    ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲۷۰۰ میلی‌متر.
  • طول ماشین: ۴۶۸۹ میلی‌متر.
  • عرض: ۱۸۸۰ میلی‌متر.
  • ارتفاع: ۱۶۸۹ میلی‌متر.
  • وزن کلی: ۱۶۱۹ کیلوگرم.
    تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت:۶.۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰.۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶.۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵.۱ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴۰ متر.
    مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱.۴ لیتر در شهر و ۶.۶-۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۹۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چه خوبه که لگن سازهای وطنی ماهم یادبگیرندازپیشرفت کره ای ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moh

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      الان این پیشرفته؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (72 ديدگاه)

        ببخشیدشماپس یه چی میگیدپیشرفت هیوندای هرروزداره کیفیت تنوع محصولاتش رابالامیبره وخودش روبه کمپانی های بزرگ نزدیک میکنه سایپاوایران خودرو هم هنوز نتونستن یک خودروی تماماداخلی روتولیدکنن حالاشماعرض میکنیدکدوم پیشرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ياكان

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        حاجی اول از راه برس، بعد اینجوری قاطعانه نظر کارشناسی بده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاکان

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (43 ديدگاه)

          نوکرتم داداش! آدم که حرف حق میشنوه بهش برنمیخوره و دیس لایک نمیکنه که! ای جان!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hooman

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      هم پدال و هم خودروبانک این ماشین رو بررسی کردن ولی هیچ کدوم مدل فول 2.4 لیتری دو دیفرانسیلی رو که تو ایران قیمت حدود 200 تومن رو داره رو بررسی نکردن
      نفهمیدیم بالاخره موتورش ضعیفه یا نه؟؟؟؟؟؟
      اونی که تو خارج مدل اسپورت عرضه میشه 7 نفره نیست و اینی که تو ایرانه گرند نیست ولی 7 نفره هستش موتورشم 2 لیتری نیست 2.4 لیتریه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      من که انشا الله شنبه تیانا خودمو تحویل میگیرم البته بعد از چهار ماه تاخیر و با خودم عهد کردم ماشین بعدیم سانتافه از مدل گرند ٢۴٠٠بخرم.من قبلا خیلی از ماشین های خوب و… داشتم ولی در کل هنوز که هنوز هست موهاوی رو خیلی قبول دارم ولی حیف که دیگه توقف تولید شد.در کل داخل سواری ها که تا الان داشتم اول هوندا اکورد وبعد جنسیس و بعد آزرا گرانجو رو خیلی قبول دارم ولی یکی از اقوام بهم گفت فردا که نیسان تیانا تو تحویل گرفتی اون رو در جایگاه دوم سواری های مورد علاقت قرار میدی من که امیدوار این طور باشه.
      یه چیز عجیبی که برام پیش اومد من تا حالا زمان خرید یا تحویل هیچ کدوم از ماشین ها انقدر خوشحال و کم حوصله نشده بودم امید وارم فردا ماشین که تحویل میگیرم خوب از اب در اومده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        ولی الان که دارم خوب فکرشو میکنم اگر ماشسن رو برای سه جهار ماه بخوام سانتافه ولی اگر برای یک سال بخوام بخرم حتما RAV4رو یمیخرم البته حالا بزارید ببینم تیانا رو تا کی نگه میدارم تا بعد.ولی در کل RAV 4عالیه من پدرم شش و هفت ماه پیش خرید واقعا ازش راضی است تنها مطلبی که ذیتش میکنه شکا اسپرت ماشینش است که به نظر خودش برای سنش یکم جالب نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مصطفی

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (62 ديدگاه)

        داداش ژاپنی سوار شو بعد اسم کره ای ها یادت میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          داداش مصطفی ممنون منم ژاپنی زیاد داشتم هم کره ای هم چینی در کل به یه نتیجه رسیدم واقعا ژاپنی ها خوبه ولی پیشرفت کره ای هارو هم نمیشه نادیده گرفت الان ماشینو تیانا رو تحویل گرفتم واقعا ابهت و قدرت موتورش منو شگفت زده کرد. ولی در کل به یه نتیجه رسیدم چه ماشین ١٠٠میلیونی چه ماشین ٣٠٠میلیونی همشون خوبن و واقعا از نظر امکانات عالی هستند ولی بیشتر خوشیش و بدیش این است که دل مردم رو کباب میکنه و گرنه داخلش برای من هیچ فرقی نمیکنه.البته این نظر شخصی بندهاست و میپزیرم که از من انتقاد کنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. mahdi

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ماشین خوبیه اما چند تا مشکل داره
      1-موتوری به نسبت ضعیف
      2-وزنی زیاد
      3-اتاق پر سر و صدا
      ولی کره ای ها خیلی پیشرفت کردن.ماشین هایبه نسبت خوبی رو میسازن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        فک نکنم اتاقش پر سرو صدا باشه،چون اونایی که داشتن میگفتن ماشین نرمیه،البته شاید به خاطر کیفیت مواد به کار رفته در داخل کابین حرف شما درست باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        مک میسل جان من این خودرو رو تست کردم و به هیچ عنوان این چند مورد توش دیده نمیشه!

        مخالفم با حرفت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمد

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          دوست عزیز من با تمام احترامی که برا شما قائلم و هر از چند گاهی مطالب شما رو در پدال میخونم این جمله شما واسه من خیلی جالب بود :
          مک میسل جان من این خودرو رو تست کردم
          شما تست کردی ………
          قطعا شما میدونید ابزار های سنجش و تست 1 ماشین و این قدر قاطع نظر دادن کار هر کسی نیست حتی همین الان در ایران تیمی نیست که بتونه دقیق و با دستگاه های روز ماشین ها رو تست کنه ( البته به جز خودرو بانک و دنده 6 که اون ها هم خیلی از ابزار های یک تست واقعی رو ندارن ولی باز هم دستشون درد نکنه ) برا همینم ما توی این مقایسه ها بسیار ضعیف عمل میکنیم .
          و شما خیلی بهتر از من میدونید که تست 1 ماشین فقط و فقط نشستن پشت اون ماشین و یا توجه به اعداد و ارقام روی کاغذ نیست
          نکته اخر هم اینکه احساس میکنم شما به عنوان گرد اورنده مطلب یک خورده توی نظراتت داری متعصبانه نسبت به این ماشین نظر میدی
          شما مطلب رو تهیه کردی و حالا قضاوت با خواننده هاست که نظر خودشونو بگن
          البته امیدوارم از انتقادم دلگیر نشی
          دوستانه بود
          منتظر مطالب زیبای دیگه از شما هستیم ……….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          آقا احمد من متعصبانه نظر ندادم

          کسرا جان گفتند موتور ضعیفه، وزنش سنگینه، سروصدای اتاق هم زیاده

          منم در جواب گفتم من اینو تست کردم این مواردی که گفتی به هیچ عنوان توش دیده نشد

          با این حال انتقادت هم با کمال افتخار میپذیرم :)

          ممنون از توجهت به مطالب و نظرات
          ارادتمند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Just germany...

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    من سانتافه داشتم تصادف کردم فروختمش .
    ماشین خوبی بود اما همیشه موتور ضعیفش ( ضعیف نیست اما به نسبت اون چیزی که توقع میره ضعیفه) اذیتم میکرد.
    اما واقعا واقعا با اینکه از ماشین کره ای اصلا خوشم نمیاد برای شهر فوق العادست.
    جو گرفتم برا آفرود یه ماشین توپ بگیرم رفتم لندکروز گرفتم،حالا مشکل اساسی اینه که من اصلا وقت آفرود ندارم،مث […]پشیمونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. "Amir"

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    من شنیدم که چون قدرت و حجم موتور این ماشین نسبت به جثش کمتره بعد یک سال دچار افت قدرت میشه!
    ی سوالی داشتم از کسایی که میدونن جواب بدن،این ماشین تو جاده ای مث چالوس تو سبقتا به اندازه ی اپتیما میکنه یا ن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just germany...

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      بله حجم موتورش نسبت به جثه خیلی کمتره
      اما اونطور هم که به اطلاع شما رسوندن نیست دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      امیر جان موتور 190 اسبی رو همه منظورشونه!!!!!!!

      تازه اکثراً همون 190 اسب رو متناسب میبینن

      در حالی که موتور توربو 264 اسب و 365 نیوتن متر هم در دسترسه و واقعاً قابل ستایشه

      خودرو بسیار پرقدرت و تند و تیزه با این موتور

      در حدی که فکرشم نمیکنی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    خوبه ولی اگه پولشو داشتم تویوتا rav4 رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      برتری کاملاً با سانتافه است.

      سانتافه چه از لحاظ طراحی خارجی، طراحی داخلی، قدرت موتور، گیربکس، ایمنی،

      امکانات و تجهیزات در رتبۀ بالاتری نسبت به Rav4 قرار داره…

      و در بین رقبا، سانتافه برندا اعلام شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی اقا

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        زیبایی کاملا سلیقه ایه. اتفاقا به نظر من طراحی سانتافه فصاییه و تویوتا راوفور منطقی تر و محافظه کارانه تره. موتور سانتافه برتری چندانی به راوفور نداره ( مدل 2400 سی سی). به نظر من همه چیز قدرت نیست شما کافیه یه سر به تعمبرگاه ها بزنید ببینید تویوتا بیشتر هست یا هیوندا ( به طور کلی و همینطور بین راوفور و سانتافه هم شاهد هستیم). راوفور خودروی منتخب اروپایی هاست و جز سه خودروی هم خرج و کم استهلاکه سال گذشته در رده ی خودش بوده.( تو پدال مطلبش هست). حالا از همه اینا گدشته، تا بیست روز دیگه قراره راوفور رو از ایرتویا تحویل بگیرم دل تو دلم نیست :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          بله موافقم :)

          ایشالا علی آقا چرخش برات بچرخه داداش :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احمد

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        منبع ……
        میشه بفرمایید کی سانتافه رو در بین رقبا برنده اعلام کرده
        شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        من کاری به درستو و غلطش ندارم
        اما وقتی 1 صحبتی میشه باید یک منبع قوی و علمی پشتش باشه
        اگه اینجوری من هم میگم
        در بین رقبا کیا اسپورتیج برنده اعلام شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          منبع قوی پشتشه دوست عزیز

          لینکشو برات کذاشتم منتظر تأییده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          The 2014 Hyundai Santa Fe ranks 1 out of 23 Affordable Midsize SUVs.

          طبق سایت USNEWS آمریکا، از بین 23 مدل SUV سایز متوسط، سانتافه رتبه 1 رو بدست آورده است.

          http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Hyundai_Santa-Fe/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۱۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          من واقعاً تعجب می‌کنم، بعضی از دوستان با یه لحنی صحبت میکنن که انگار دشمنی دارن با آدم

          انگار مطالب همینطور کشکی کشکی میاد روی سایت و هر کی هرچی دلش بخواد میتونه بنویسه از خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Zonda R

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        احمد عزیز
        اول ممنون از مطلبت
        من فکر میکنم سانتافه رقیب هایلندره
        و rav 4 رقیب ix 35
        مقوله طراحی سلیقه ایه
        سانتافه در نمونه low option
        تو ایران حدود 140 تومن قیمت داره و بهترین انتخابه
        ولی تو نمونه فول چون رقیبه خاصی تو ایران نداره
        ولی من rav 4 رو ترجیح میدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          در ضمن اون تست که انجام شد
          سانتافه اول شد
          ولی تو تست های دیگه مقامی بهتر از سوم بدست نیاورد
          و یه سر به تعمیرگاه ها
          نشون دهنده برتری بلامنازع و مطلوبیته rav
          هستش
          با احترام برای کسانی که این ماشین رو دوست دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          زوندا جان ممنون

          ارادت داریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          زوندا جان مخلصیم

          داداش همونطور که تو متن هم گفتم شورولت Equinox،

          فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5،

          نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و

          فولکس‌واگن Tiguan رقبای سانتافه اسپورت هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. DRAGONBORN

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          ممنون بابت مطلب کاملت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ممنون از شما دراگون جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. amin

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        شما ماشینی به نام HIGHLANDER رو از شرکت تویوتا میشناسید؟
        مثه اینه که بیای سوناتا رو با کورولا مقایسه کنی بعد بگی برتری کاملا با سوناتا است!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          چه ربطی به خودروی مورد بحث و این مطلب داشت امین جان؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. CIFEX

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    هیوندای خیلی هوشمندانه رفتار کرد
    چون خودش میدونست یک شرکتی که در مقایسه با بزرگان یک خودروساز نوپاست و خیلی راه داره تا از نظر فنی و علمی به اون ها برسه از همون اول بیشتر انرژی و سرمایه شرکتو به کار برد تا بهترین طراح ها رو استخدام کنه تا اینجوری بتونه خودی نشون بده و و این کارو کرد .
    الان از نظر طراحی هیوندای خیلی حرف ها واسه گفتن داره البته اصلا برا من یکی مهم نیست که کپی هست یا نه ، مهم اینه که هیوندای با انتخاب استرتژی های هوشمندانه الان 4 امین خودروساز دنیاست و نسبت به نوپا بودنش فروشش عالی هست .
    این سانتافه جدید هم واقعا عالی هست هم از نظر فنی و به خصوصو از نظر طراحی عامه پسند و جذابی که داره
    اینم جزو یکی از هزاران موردی هست که ما ایرانیا باید حسرتشو بخوریم دیرتر از ما شرو ع کردند اما حالا ما داریم ماشین بنجل چینی وارد میکنیم که توی خود چین هم کسی سوار نمیشه و هیوندای داره برا غول های خودروسازی دنیا شاخ و شونه میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    الان نوشتید در برابر تویتا rav4 در بسیاری از جهات برتری با سانتافست؟
    R U Kidding me?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      بله حسن جان هست

      No, I’m quite serious :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (52 ديدگاه)

        راو 4 دیگه تقریبا لکسوسه از نظر کیفیت ساخت. چه موتوری و چه کابین و ادوات داخلی و چه …

        طراحی سانتافه به روز تر هست بله
        طراحی خارجی رو قبول دارم و یا شاید چند آپشن دیگه مثل بلو لینک و غیره ولی آیا واقعا موتور توربو اونم موتور هیوندای (حالا هرچقدر هم که قوی باشه) کم استهلاک تر از موتور راو 4ره!
        و یا سواری و ایمنی و هندلینگ سانتافه بالاتره!؟

        شما هردو رو تو یه شرایط تست گرفتی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          حسن آقا من ادعای برتری کیفیت و دوام قطعات رو نکردم

          و حتی منکر کیفیت تویوتا نشدم عزیزم

          شما با تعجب پرسیدی در بسیاری از جهات برتری با سانتافه است؟؟ منم گفتم بله، (البته طبق آمار)

          اگه جاییش نا مفهومه بازم بگید تا جواب بدم

          و برای دوام قعطات هم باید منتظر موند تا امتحانش رو پس بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسن

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (52 ديدگاه)

          خوب احمد جان مواردی که نام برده شد مهم ترین فاکتور ها هستند, و بسیاری جهات دیگه ای نمیمونه که بخواد برتری توش داشته باشه مگر طراحی ظاهری و امکانات تزئینی

          خیر,
          فقط جهت اطلاع میخواستم بدونم شرایط مقایسه چجوری بوده و اینکه هیوندای چقدر تونسته خودش رو به تویوتا و سایر ژاپنی ها نزدیک کنه
          چون کیا هم پابپاش داره رو ظاهر خوب کار میکنه اما در دراز مدت افت کیفی همه جهته داره هرچند محصولاتش قابل ستایشه و دوستشون دارم

          بسیار هم عالی بود

          اردتمند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          بله حسن جان منم موافق شما هستم

          فاکتورهای برتری سانتافه نسبت به رقبا هم طبق سایت هیوندای آمریکا و هیوندای کانادا: چیزایی بودن مثل قیمت مناسب تر، ایمنی تمام و کمال، امکانات بیشتر، قدرت بیشتر و عملکرد بهتر و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. DRAGONBORN

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        به نسبت قیمتش امکانات زیادی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    دست آقا احمد گل گلاب درد نکنه.
    داداش همونطور که خودتم اشاره کردی شباهت هایی با فورد اج داره ولی به نظرم فورد اج زیباتره.
    در کل خودروی خوبیه از نظر قدرت موتور و فاکتور های دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      قربونت باربد جان

      درسته واقعاً نظر منو جلب کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        آره منم با حرف باربد جان موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. حمید

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که ما نخریدیم این بود که اشنامون که نمایشگاه دار بود و ازش اکورد گرفتیم این بود که به ما گفت وقتی 4 نفر تو ماشین با مقداری وسیله بشینن موتور غرغرش در میاد و مناسبتون نیست ولی اگر موتور 3/3 وارد میشد واقعا از راو4 بهتر بود. تو نمایشگاه وقتی سوار راو4 شدم فضای عقبش معمولی بود ولی جلوش مثل لند کروز بزرگ و جادار بود کیفیتش هم خیلی خوب بود ولی تنها چیزی که مانع از خرید ما شد ظاهر استفراغ شکلش بود! و اگر از اکوردمون صرف نظر میکردیم حتما اپتیما میخریدیم. اپتیما هم ماشین برویی نیست ولی بقیه چیزاش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      حمید جان تریم 2.0T واقعاً عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        مگه من گفتم تریم سانتافه زشته؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مگه Trim ینی زیبایی؟

          حمید جان منظورم از تریم مدل های متفاوت سانتافه بود

          مثلاً تریم 2.0 premium

          مثلاً تریم 2.0T GDI

          مثلاً تریم 2.4 Luxury

          مثلاً تریم 3.3

          مثلاً تریم 2.4 SE

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. ناصر حیدری

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بادرود فراوان سانتافه فول اپشن چند اپشن دارد لطفا نام ببرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      با سلام

      به سایت hyundai.com مراجعه کن آقا ناصر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حمید

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    معلوم نیست چرا آسان موتور مدل توربو را ثبت سفارش نمی کنه در حالی که چون موتورش 2 لیتر تعرفش از مدل فعلی کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. farzad

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    نسبت به وزنش موتور زیاد خوبی نداره.
    به نظر من سانتافه و اسپورتیج رقیب های اصلی هم هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      اسپورتیج با توسان مقایسه میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سانتافه با سورنتو مقایسه میشه فرزاد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farzad

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        نه من از نظر حجم موتور گفتم مقایسه بشه منظورم این بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. DRAGONBORN

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        سانتافه به نسبت قیمتش ماشین کاملیه راحت هم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. farzad

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    پدال لطفا بررسی اسپورتیج هم بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      اسپورتیج و سانتافه که اصلا” رقیب هم نمیتونن باشن چون سانتافه حداقل از لحاظ حداکثر سرعت و شتاب عملکرد بهتری نسبت به اسپورتیج داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        همینطوره باربد جان

        جدای این مورد، در بحث کلاس بدنه هم با هم تفاوت دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. امید برتر

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    به پای شاسی بلند جدید سایپا نمیرسه!(شوخی)
    :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. just 323

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خیلی خوب ارتقا دادنش حالا چی مشید یکم بیشتر رو حالت اسپرتش بیشتر کار کنن ؟)_ در کل فک کنم از تا 0 تا 20 بش 16.5 میشه داد.. البته نظره منه که بیشتر به خاطر کمبود حالت اسپرتش بش میدم و فک میکنم موتورش میتونس حجمش بیشتر باشه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      just 323 جان این حالت اسپرت که تو متن گفتم کمتر دیده میشه، برای ضعیف بودنش نبود اصلاً، قدرت و شتاب بسیار خوبی داره

      فقط در بحث سفتی فرمان و تعلیق بود که در حالت اسپرت باید بیشتر بهش توجه میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. just 323

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        ممنون احمد جان برای توجیح مرسی /// ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. صادق

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    داش احمد خیلی خیلی خسته نباشی
    یکی از کاملترین بررسی های پدال بود، خیلی ممنون

    راستش من سوارش نشدم، رو همین حساب نمیتونم بگم که قدرتش کافی هست یا نه

    ولی از نظر طراحی داخلی و خارجی در حد قابل قبولیه

    یه نکته ای که باعث برتری هیوندای توی خیلی مقایسه ها میشه تکنولوژی های زیادی که توی ماشیناش هست

    جایی خوندم که میگفت هیوندای با گاری تکنولوژی میاره میریزه تو ماشیناش!!!

    البته از نظر بعضی کارشناسا و اهالی فن، میگن؛ این همه تکنولوژی باعث سردرگمی راننده و سرنشینا میشه، تا حدی که حتی صاحبان ماشین هیچ وقت از اونا استفاده ای نمیکنن

    به نظر من اگه یه رابط کاربری ساده و خوب برای ماشین تعریف بشه میشه از تکنولوژی هاش در زمان خودشون استفاده کرد (به شرطی که دیگه خیلی خیلی زیاد نباشن!)

    ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      صادق جان فدایی داری

      قدرتش در تریم استاندارد متناسبه، ولی در تریم توربو واقعاً فوق العاده‌ست.

      شتاب فوق العاده ای داره، نرمی و سواری لذت بخشی هم داره

      در بحث تجهیزات هم کاملاً درست فرمودی، توماری از امکانات و تجهیزات کاربردی داره

      مثلاً همین Blue Link خیلی جالب و مفیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. MoahmmadTSR

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    الکی پلکی اینقدر گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      اگه دلار همون 1000 تومن می‌بود و گمرک ایران هم مثه بقیه کشورها آزاد می‌بود این ماشین 30 میلیون تومن بود قیمتش

      آیا برای سانتافه 2014، با این امکانات و تجهیزات، با این موتور پرقدرت گرونه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

      الان پارس 40 میلیونه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MoahmmadTSR

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        بله این گمرک لامصب گند زده iphone 6 plus قیمتش 299 دلاره اگه تو ایران دلار 3 تومن باشه میشه چقدر؟ الان 64 گیگش حدود 5 تا 6 میلیونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          Tsr عزیز
          جایی نگی بهت میخندن ها
          I phone 6 plus
          700 دلار
          و 6
          600 دلار
          یه کم مطالعه کن برادر بعد حرف بزن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. amin_dd

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بنده مدل 2 لیتر توربو رو سوار نشدم اما مدل 3300 رو تو منطقه ازاد ارس سوار شدم سواری فوق العاده و شتاب خیلی خوبی داره . اکثر دوستان که از ضعیف بودم موتور دلخور هستن اگه بتونن یه 3300 سوار بشن نظرشون کاملا عوض میشه نسبت به ماشین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Night Fury

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    خوبه بد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. 4MATIC

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    ای جان عاشقشم حتی بهترازسورنتوهستش واقعا خیلی خوشگله مخصوصا قهوه ایش
    قیمتشم220هستش بااین وضعیت داغون ماشین های وارداتی
    وباشرایطی که پراید20ملیونه اینم بااین قیمت عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حجت

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      دوست عزیز دعوت نامه فلوعنس دند های برهت چند اومده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. رضا

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هیوندای و کیا آفرود حرفه ای تولید نمیکنن و ماشیناشون برا خارج جاده مثل آلمانیها و ژاپنی ها خوب نیست شاید اونا اگه این کارو کنن و ماشینی به مراتب ارزونتر از رقبا بزنن فروش خوبی داشته باشه البته موهاوی به نظر شما فروش خوبی داشت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      هیوندای هنوز در تولید موتورهای سنگینی مثل V8 هنوز تبهر نداره

      مثالش رو توی موهاوی دیدید، زیاد استقبال نشد و علاوه بر مصرف بالا، قدرتی که باید از اون موتور خروجی میگرفت رو نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        مگه من چی گفتم سانتافه از لحاظ ظاهری خیلی بهتر از راو 4 مثل اینکه کلا متوجه حرفم نشدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          حمید جان با منی؟؟؟؟

          من جواب آقا رضا رو دادم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      هیوندا به زودی گوی سبقت رو از ژاپنی ها میدزده!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3502 ديدگاه)

        هیپچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد
        کره مونده حالا حالا ها به ژاپن برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. وحید

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه اما برای دو سه سال نه بیشتر. من تا همین چند وقت پیش گرنجور داشتم. سیستم رادارش هرازگاهی قاط میزد سنسور عقبش دو سه بار اشتباه کرد گیربکسشم صبح که روشن میکردم یه معکوس خرکی شدید تقریبا توسرعت 50 میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. datsun

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    خودرو خوبیه قیمتش مناسبه طراحی خوبی داره ولی راوفور روج وژاپنی های دیگه تو این کلاس رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mahdi

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود احمد جان
    ممنون بابت مطلب ، جامع و خوبی که ارائه کردی
    و بازهم هم میلاد جان نیومده
    خدا کنه زودتر بیاد
    این مدل خیلی زیباست
    فکر کنم تا 2 الی 3 سال دیگه کره واقعا جلوی ژاپن قد علم کنه
    چون روز به روز محصولات بهتری رو ارائه میکنه
    که همین مدل شاهد مدعای من هست
    آفرین به کره
    اما در نهایت شاسی های ژاپنی رو انتخاب میکنم
    تویوتا / نیسان
    مطمئن
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام مهدی جان ارادتمند

      ممنون از خودت که افتخار دادی

      میلادم هست چسبیده به کار با هم در ارتباطیم، خوبه، ردیفه.

      موافقم با حرفت تا چند سال آینده ژاپن رو اگه پشت سر نزاره، پشت سر هم نمیمونه :) در جریان حرفم که هستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود
        احمدجان خدمت حضور جنابتان ارادت تام دارم
        بله در جریان گفته های شما هستم قطعا همینطوره
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. Alpha

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    آقا مطمئنید 0 تا 100 این رقم هست ؟ 6.9 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      صفر تا 96 کیلومتر 6.9 ثانیه است آلفا جان

      0-100 کیلومتر 0.4 ثانیه بیشتر برابر با 7.3 ثانیه هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alpha

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        خیلی خوبه که ! 3.3 لیتریش بالای 8 میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          همینطوره آلفا جان

          به خاطر سنگین تر شدن وزنشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. سام

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام وعرض ادب به تمامی کارکنان و دوستداران سایت الف

    این مطلب بسیار عالی و کامل و آموزنده بود.احمد جان واقعا خسته نباشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سام عزیز ممنون لطف داری

      راستی اینجا پداله :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        امان ازاین حواس پرتی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          عیب نداره دادادش

          پیش میاد :)

          معلومه تو سایت الف فعال هستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. علی آقا

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (572 ديدگاه)

    من سوبارو اوت‌بک رو به سانتافه ترجیح میدم. البته سانتافه خوشگلتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      علی آقا سوبارو فورستر رقیب سانتافه هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. sajjad

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خیلی بعیده که بعضی از عزیزان دم از فضایی بودن ماشینهای هیوندا ی می زنند. طراحی های هیوندا به هیچ وجه فضایی نیست و نام هیوندا تو ایران خیلی بد در رفته . واقعا طراحیش مدرنه و ایمنی لازمو داره .اگه کپی همینو با همین کیفیت المانیا زده بودن همه براش سرو دست میشکستند. فقط ایرانیاند که ارزش واقعی هیوندارو که لیاقتشو داره بهش نمیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. DRAGONBORN

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    شبیه آئودی هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. amin

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    من نمیدونم چه جوری CX-5 ,CR-V و راو 4 رقیب سانتافه هستند؟؟!!!!
    این سه ماشین کاملا در رده پایین تری قرار میگیرن.فقط کافیه تست سایت های معتبر مثل MOTORTREND,CONSUMER REPORTS,J.D.POWER,AUTO GUIDEو… بخونید تا این موضوع رو بفهمید.رقیب سانتافه از این سه شرکت PILOT,CX-9 وHIGHLANDER
    هستند.خواهشا این اشتباهات رو نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۴ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      درسته .رقیب راو 4 و Cx-5 توسان هستش ! ولی تو ایران چون راو 4 گرونه شده رقیب سانتافه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      نه امین جان شما اشتباه میکنی :)

      خواهشاً مطالب همون سایتای معتبر رو با دقت بیشتری بخونید

      بعد که خوندید بیاید این مطلب رو با دقت تر بخونید تا موضوع رو متوجه بشی

      خواهشاً این اشتباهات رو نکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        اتفاقا من همه ی پست های مربوط به این سایت هارو با دقت میخونم.ومشکلی هم از لحاظ زبان انگلیسی ندارم که نفهمم چون یه مدت 6-7ساله ایران نبودم.
        بعدش داداش شما یک جا پیدا کن که راو 4 رو با سانتافه مقایسه کرده باشه.
        قطعا کمپانی بیکار نبوده که IX35رو تولید کنه و همین طور کم تر شرکتی برای محصولات خودش رقیب می سازه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          والا من که بعید میدونم متن رو خونده باشی چون من توی متن نوشتم این مدل SUV سایز متوسطه که جایگزین نسل قبلی شده و مدل گرند که بزرگتر هست SUV فول سایز به حساب میاد

          آفرین به شما که افتخار داشتی خارج از ایران بودی چند سال :)

          خدا پدرتو بیامرزه که انگلیسی هم بلدی، خب برو بخون برادر من، اطلاعاتت هم ببر بالاتر

          و در آخر جهت اطلاع، توسان هم رقیب سانتافه نیست :) که بخواد برا خودش رقیب بسازه

          وقتی میگم متن رو نخوندی برا همینه

          توسان = اسپورتیج

          سانتافه = سورنتو = راو4

          گرند سانتافه = فول سایز قبلی کیا(موهاوی)

          خوش باشی :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          و اینکه گفتی:

          “بعدش داداش شما یک جا پیدا کن که راو 4 رو با سانتافه مقایسه کرده باشه.”

          من یه جا نه، چند جا نشونت میدم، بازم خواستی بگو برات بزارم :)

          http://www.truedelta.com/Hyundai-Santa-Fe-Sport/features-1165/vs-RAV4-273

          http://www.unhaggle.com/compare/2014-Hyundai-Santa%20Fe%20Sport-vs-2014-Toyota-RAV4/

          http://www.newcars.com/reviews/hyundai-santafesport-vs-toyota-rav4-suv.html

          http://www.autoblog.com/cars-compare/?v1=USC40HYS041A0&v2=USC40CHS151A0

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا