کیاهیوندای

تست مخفی هیوندای ix30 و کیا کارنز 2013

سال ۲۰۰۸ میلادی بود که در نمایشگاه خودروی ژنو، هیوندای مدلی مفهومی با نام HED-5 iMode را معرفی نمود. هیوندای این خودرو را الگویی برای نسل‌های آینده ون‌ها و کراس‌اورهای خود می‌دانست و معتقد بود که اگر آنرا به بازار عرضه کند، فروش مدل‌هایی همچون مزدا۵، فورد C-MAX و فولکس‌واگن توران را تحت تاثیر قرار می‌دهد . . .

Hyundai HED-5 i-mode

حال پس از گذشت بیش از چهارسال، مهندسان هیوندای آرزوی دیرینه مدیران این شرکت را برآورده کرده‌اند؛ انتشار تصاویری جدید از ون تازه‌وارد هیوندای که با نام ix30 شناخته می‌شود، خبر از رسیدن پروژه ساخت آن به مراحل پایانی خود را می‌دهد. هیوندای ix30 که بر پلت‌فرم مشترک کیا Ceed و i30 ساخته شده، گنجایش پنج تا هفت نفر سرنشین را دارد.

Hyundai ix30 prototype 2013
Hyundai ix30 prototype 2013

اما قسمت دوم این ماجرا مربوط به نسل جدید کیا کارنز (راندو) است. نسل دوم کارنز از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون مهمان بازارهای جهانی بوده و هر از چندگاهی نیز تغییرات ظاهری اندکی را به خود دیده اما انتشار تصاویر نسل جدید آن که تست زمستانی خود را می‌گذراند، دلیل خوبی است تا بگوییم کیا کارنز ۲۰۱۳ نیز درحال آماده‌شدن برای ورود به بازارهاست.

Kia Rondo prototype 2013
Kia Rondo prototype 2013

به احتمال فراوان هیوندای ix30 و کیا Carens پیشرانه‌هایی یکسان خواهند داشت. استفاده از موتور ۱.۶ لیتری دیزلی با قدرت ۱۲۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر به همراه موتور ۱.۶ لیتری بنزینی Gamma DGI با قدرت تقریبی ۱۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر، شانس بیشتری نسبت به مابقی پیشرانه‌ها دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. saleh

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    میشه در مود کارنز جدید که مدل های 2015 و 2016 وارد ایران شده یه بررسی بزارید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا