جریمه هیوندای برای تأخیر در فراخوان

اداره ملی ایمنی ترافیک ایالات‌متحده، هیوندای را بابت تأخیر در فراخوان خودروهای جنسیس برای رفع نقص تنبیه کرد. جریمه در نظر گرفته شده برای هیوندای 17.35 میلیون دلار می‌باشد که بعد از جریمه 35 میلیون دلاری جنرال موتورز، رقمی نسبتاً بالا محسوب می‌شود.

Hyundai Genesis Sedan
Hyundai Genesis Sedan

مشکل اصلی از مایع هیدرولیک سیستم ترمز مدلهای 2009 تا 2013 جنسیس است که این سیال تازه فرموله شده، در برابر خوردگی این سیستم، حفاظت کافی را به همراه ندارد. تحقیقات NHTSA پس از دریافت 23 شکایت از ترمزهای ضعیف و افزایش خط توقف صورت پذیرفت. نهایتاً 87 شکایت شامل شش مورد تصادف، دو مورد آسیب و زخمی شدن دریافت گردید. این موضوع به نمایندگی‌های مجاز هیوندای برای خودروهای جنسیس و ایکاس یا سنتینیال اطلاع داده شده بود اما این شرکت ظرف 5 روز قانونی دست به فراخوان رفع نقص نزد. جالب اینکه برخی خودروهای جنرال موتورز نیز از همین سیستم استفاده می‌کنند و با مشکل خوردگی مواجه شده‌اند.

Hyundai Genesis Sedan
Hyundai Genesis Sedan

هیوندای موافقت کرده است که به مدت یک سال جلساتی را به صورت منظم ماهانه و سه ماهه با کارشناسان NHTSA برگزار نماید. این نوعی آزادی مشروط برای این شرکت تلقی می‌شود تا از حداکثر جریمه فرار کنند. تویوتا نیز هم اکنون از این آزادی مشروط به مدت سه سال برای اجتناب از پرداخت 1.2 میلیارد دلار استفاده می‌کند و نهایتاً برای پرونده پدال‌های چسبناک و زیر پایی مشکل‌دار مدلهای 2009 تا 2012 برخی محصولات خود 66 میلیون دلار پرداخت نموده است. فورد نیز در ماه اوت گذشته به پرداخت 17.35 میلیون دلار خسارت بابت مشکلات دریچه گاز مدلهای قدیمی اسکیپ خود محکوم گردید.

41 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    ای کاش توو ایران این طوری بود ….

    خوش به حالشون…

    به نظرم هنوز هم اون اتوبوس های اسکانیا که اتیش می گیره داره تولید میشه…

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        اخه امروزم توو جاده یکی شو دیدم …خیلی ترسیده بودم …گفتم الان اتیش می گیره…و {فاتحه}

        پاسخ
        1. ياكان
          سوابق: (74 دیدگاه) ,

          خب روانه بازار نشن!شدن كه شدن!

      2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        اون قبلیاشم دیگه مجوز راه رفتن یا بهشون نمیدن یا رفع مشکلشون کردن…..

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیرحسین
          امیرحسین
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          سلام اقای وحید من دایی خودم مدیر داخلی اسکانیا است من خودم اونجا رفتم مدیر شرکت اسکانیا از خود کارخونه ی اصلی اسکانیا بازرس اورد تمامی اون اتوبوس های اتیش گرفته رو برسی کردن هیچ مشکلیی نداشت به غیر از این که راننده ها برای تامین قطعات از نوع چینی اشغال برای اتوبوسشون استفاده می کردن 2 پلیس می گه که اتیش از موتور بوده خوب داخل کیلومتر شمار اسکانیا یک چراغ برای این داره که اگه موتور ماشین اتیش بگیره به راننده اطلاع بده اینو داخل کارخونه ی عقاب افشان {که اسکانیا رو مونتاژ می کنه که در جاده ی سمنان-دامغان هست } امتحان کردن هیچ مشکلی نداشت پس می تونیم نتیجه بگیریم که راننده به اون ها توجه نمی کرده.

        2. تصویر پروفایل sorena scirocco
          sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          امیر حسین عزیز این که دایی شما مدیر داخلی عقاب افشانه کافیه که نشون میده اظهار نظرتون بر مبنای ادعای بی اساس شرکته،چیزی که توی وب سایت عقاب افشان هم هست،تا حدودی صحبت های شما در مورد قصور رانندگان در باره ی سیستم های برقی صحیحه،رانندگانی که با پیشرفت تکنولوژی حتی قادر به خوندن متن ارور صفحه کیلومتر شمار نیستند و اصولا هیچ اطلاعاتی در مورد خطاهایی که سیستم هوشمند و پیشرفته برق خودرو می دهد ندارند،من به شخصه در یک بازه ی زمانی هفته ای 3 بار از این اوتوبوس ها برای مسیر تهران-قم استفاده میکردم،چراغ چک که جای خود دارد،راننده ها حتی به آلارم های شنیداری و چراغ استاپ هم توجه نمی کنند(به جرات میگم حداقل 70درصد اتوبوس ها همین وضع رو داشتند)…

          اما سوال اینجاست مگر رانندگان اوتوبوس های B9،مرسدس،مان کوچ و حتی بونلاک و هیوندای از قطعات چینی استفاده نمی کردند؟

          طبق اظهارات رانندگان ااتوبوس های اسکانیا از سال 87-88 با شروع تحریم خودرو سازی جعبه تسمه توسط عقاب افشان به جلوی اتوبوس برای کاهش هزینه ها و به تقلید از رانیران منتقل شد،غافل از این که بی ناین ذاتا پتانسیل این کاررو داشته و از ابتدا مهندسان سوئدی طوری باس رو طوری عایق بندی کرده بودند که حرارت جعبه تاثیری روی باک نداشته باشه،در حالی که مهندسان توانمند ایرانی با این تز جدید روی اتوبوس های اسکانیا چندین نفر رو به کشتن دادند،

          مساله دوم فرض شما درست و شرکت عقاب بی تقصیر،آیا راننده ی نگون بخت ستون های عرضی و ستون سقف رو هم با نمونه چینی عوض کرده بود؟اصلن اتوبوس های عقاب افشان در فاصله ی جلوی اتوبوس تا سرنشینان سری اول ستون عرضی دارن؟مگر این نیست که تنها حائل خود شاسی اتوبوسه؟در حالی که در اکثر اتوبوس ها بالای سر راننده دو ستون عرضی وجود داره که البته مارال عقاب این ستون هارو فقط برای نمایش وبدون مقاومت کافی داره…

          مساله سوم در تصادف اتوبوس اسکانیا قم-تهران اتوبوس مارال یکی از گرونترین اتوبوس های کشور که کمتر از 6 ماه از تاریخ تولیدش میگذشته منفجر میشه،که تواین 6 ماه نه تصادفی داشته که به قول مدیر عامل “قاتل”عقاب افشان توسط صافکاری غیر مجاز تعمیر شده باشه و نه قطعه مصرفی که تعویضش موجب آتش سوزی شده باشه…

          جا برای صحبت خیلی زیاده و از دوستان به خاطر این کامنت طولانی عذر خواهی میکنم خیلی از دلایل رو بیان نکردم ولی فقط اینو بگم که اگه مشکل از شرکت نبود قاعدتا 7-8 مدل اتوبوس دیگه موجود در کشور هم باید این بلا سرشون میومد چرا نشد؟چرا فقط اتوبوس های اسکانیا 87-88 به بعد میسوزن؟

        3. تصویر پروفایل sorena scirocco
          sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          مک میسل عزیز اطلاعاتتون نادرسته،شرکت ملعون و “قاتل”عقاب افشان مجوز پلاک گذاری رو گرفته،وحتی یک مورد فراخوان برای رفع مشکل باس ها نداده،به قول شما قبلیا کماکان در حال ترددند و اگر مشکلی هم رفع شده باشه با هزینه ی مالک صورت گرفته،در ضمن شاسی و ستون های عمودی ضعیف مشکل حل شدنی نیست…

    1. کیان
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      بزودی تولید پراید و پژو 405 متوقف خواهد شد.
      دکتر شاسکولیان معاونت برنامه ریزی و افزایش جمعیت دفتر مرکزی وزارت صنایع و معاونت مدیرکل بهداشت و درمان استان تهران دراین باره گفت:
      با توجه به تغییر سیاست دولت به افزایش جمعیت، کارگروهی در معاونت ریاست جمهوری تشکیل گردیدتا در جهت افزایش سریع جمعیت گام برداشته شود و همچنین تمامی قوانین و سیاست های قبلی که در جهت کاهش جمعیت وضع شده بود بتدریج از چرخه کار خارج شوند بدین منظور در این کار گروه توافق گردید در مرحله اول در اقدامی عاجل جهت رشد جمعیت، تولید انواع پراید، پژو 405 و هواپیمای ایران 140متوقف شوند و همچنین آلودگی هوای شهرهای بزرگ از بین برده شده و بنزین بدون آلودگی توزیع گردد. شایان ذکر است در مرحله دوم این طرح ممنوعیت وازکتومی و ممنوعیت پخش داروها و وسایل ضد بارداری مطرح شده که هنوز به تایید کارگروه نرسیده است.
      انتهای پیام

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل sorena scirocco
        sorena scirocco
        سوابق: (691 دیدگاه) ,

        مردم بازیچه دست مسئولین،حتی حق دخالت در خصوصی ترین مسائل زندگی مردم رو به خودشون میدن،[…]

        پاسخ
    2. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      اگه تو ایران اینطوری بود اول باید پراید رو جمع میکردن ک از هیتلر و مغول هم بیشتر ادم کشته.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        به نظرم که توو این حادثه ها هم راننده و هم شرکت و حتی راه و سازی هم مقصر بوده……

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل sorena scirocco
          sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          فقدان فرهنگ ترافیک مهم ترین عامل تعداد کشته های زیاده ،شما فقط به موتورسواران پایتخت نگاه کنید…خودشون رو ملزم به رعایت هیچ قانونی نمیدونن،توی چند مورد اعتراضم با واکنش خیلی بدی از موتورسوار مواجه شدم که اصلا انتظار نداشتم و باعث شد در برابرشون دیگه هیچ واکنشی نشون ندم،عمدتا با ادبیاتی شایسته ی قشر خودشون حرف میزنن،واقعا برای اکثریت این قشر متاسفم

        2. تصویر پروفایل فرید
          فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          خوشم میاد یکی یه بحثی راه میندازه کلا بحث صفحه فراموش میشه…ایول به دوستان 😀

    3. میثم "سوبارو"
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      یا خدا. چه جریمه هایی برای چه چیزایی. 17.35 میلیون دلار ناقابل برای دریچه گاز.

      اونا چیزی دارن بدون ادعا، چیزی که خیلیا بیخودی فقط ادعاشو دارن ، غیرت.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2631 دیدگاه) ,

    عموم 3سال پیش اینو میگفت……راس میگفت…………..
    واقعا حقشه!از این پولا بده تا برا ماشیناش قمپز در نکنه!
    والا!

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    حقشه، به این میگن قانون درست و حسابی

    کاشکی یه روز صبح شه، کاش فقط ای کاش…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      زنده باد ارزش نهادن به جان انسان ها

      زنده باد امنیت مریکا، زنده باد قانون و عدالت

      پاسخ
  4. سارا
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    مقایسه کنید

    87 تا شکایت 6 تا تصادف ! 17 میلیون دلار جریمه !

    سالی 30 هزار کشته 200 هزار مجروح معلول ! وام 2000 میلیاردی بلاعوض !

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      فرقش اینه که این کارخانه ها در امریکا جیب دولت فدرال رو پر نمیکنند یا دولت فدرال در اون نماینده نداره بر خلاف کشور ما که مردم رو به استهزا گرفتند که این شرکت ها خصوصی هستند ولی در اصل دولتیند و جیب بی ته اقایون رو پر میکنند

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        شما کس دیگه ای رو پیدانکردی که لعن و نفرین و محکومشون کنید???

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      خودرو سازا هیچ وقت از این که مهلت ازشون برداشته شه نترسیدن .فقط 5 روز فرجه به هیوندا و سالها بلکم قرن ها برای ایران خودرو و سایپا

      پاسخ
  5. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    خوشم میاد از آمریکا ، قوانین سفت و سخت برای کسانی که با جون مردم بازی میکنند ، با کسی هم شوخی ندارند
    ولی در کشور ما …

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل sorena scirocco
        sorena scirocco
        سوابق: (691 دیدگاه) ,

        انصافا سر بودن زیر پایی تو چندتا از خودرو های ایرانی وجود داره؟بعد از پروژه ارزون سازی206 وزن زیر پایی رو کاهش دادن و با مدل های قبل از87 غیر قابل مقایسه شد،من خودم چندین بار تجربه ی سر خوردن زیر پایی و جمع شدن زیر پدال ترمز رو داشتم که به خیر گذشت و از اون به بعد کلا ازش صرف نظر کردم…

        پاسخ
  6. hamid3x
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    این نقص ها یا نشان دهنده ضعف این شرکت در طراحی و تست های ثانویه محصولاتش است یا عدم توجه کامل ورعایت مسائل ایمنی ساخت در هنگام طراحی و تولید به منظور کاهش هزینه سرمایه گذاری میباشد که به نظر من این شرکت کره ای به خاطر مورد دوم مرتکب چنین سهل انگاری شده است. اینجاست که فرق محصولات آلمانی با بقیه خودروساز ها مشخص میشه.اون دوستانی که اعتقاد به کم بودن ارزش در مقابل قیمت پرداختی محصولات آلمانی رو دارند باید به این نکته هم توجه کنند که شرکت های ژرمنی تو این موارد چیزی کم نمیزارند واس همینه که قیمت نهایی خودروهاشون بیشتر هستش

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      من فکر میکنم اینا از کم تجربگیه. البته هر کمپانی ای ممکنه فراخوان بده. حتی با تجربه ها

      پاسخ
    2. mohsen
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اقا حمید شما با تعصب دارین به این مسایل نگاه میکنید.
      خودروهای المانی هم فراخوان دارن
      اتیش گرفتن خود به خودی audi برید توی صفحه 8 همین سایت ببینید
      خودرو ساخت دست بشره و بشر هم جایز الخطاست حتی خودروهای المانی.
      مسایل را از دید فنی ببینید نه از روی تعصب کورکورانه.

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل حسین
      حسین
      سوابق: (248 دیدگاه) ,

      برخی مدل های جنرال موتورز هم همین مشکلو داشتن پس ربطی به کم تجربگی نداره

      پاسخ
  7. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    این اداره که اتیشش همه رو سوزونده تازه تویوتا رو که له کرده رفته
    به نظ من شاید المانی ها هم سوابقی داشتن ولی تو این مقاله ذکر نشده البته شاید

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل فرید
    فرید
    سوابق: (788 دیدگاه) ,

    هی بگین فراخوانهای تویوتا اخو پیفه…اینارو ببینین الگو شه…همینه دیگه تویوتا با این همه فراخوان هاش بازم پرفروشه.

    پاسخ
  9. عباس
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    متاسفانه کدوم فراخوان،وقتی کل اتاق اسکانیا و اتصالاتش مشکل داره فراخوان معنی نداره باید یک اتوبوس نو بجاش بدن!اکثر اتربوس ها که میبینی چپ کردن بی استثنا سقفش قیچی شده مسافر ها زیر سقفش له شدن!!!!بابا تو ایران واحد مرکزی خبر گزارش تهیه کرد که پراید های هیدرولیک بعد مدتی جعبه فرمون از روی شاسی کنده میشه،حالا مقام مسؤول سایپا در جواب گزارش گفتن تا حالا چنین گزارشی از نمایندگی های مجاز به ما نرسیدی جالب بود که مجری گفت این گزارش از نمایندگی های مجاز خود سایپا تهیه شده که باز مقام مسؤول همان جواب قبلی رو دادن،شما فرض کن سر پیچ فرمون نپیچه!!!بعد بری زیر تریلی همه بمیرن بعد کارشناس میگه به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده پراید مقصره!!!همه تصادفات طبق نظر کارشناس ها ما مقصر راننده است!خدا میدونه چقد بخاطر نقص راه و ماشین میمرن و کسی نمیدونه بخاطر….

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    جاده هامون مال رو ماشینامون گاری راننده هامون ناراننده نتیجه خود کنترلی جمعیت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.