رونمایی رسمی از نسل دوم جنسیس

سرانجام نسل دوم هیوندای جنسیس هم پس از ماه‌ها انتشار اخبار مختلف و تصاویر جاسوسی به صورت رسمی و در سئول رونمایی شد. سدان لوکس هیوندای اینک با طراحی کاملاً متفاوت، چهره ای تازه یافته است.

2014 Hyundai Genesis
2014 Hyundai Genesis

طراحی سیال جنسیس جدید همانند یک مجسمه می‌ماند که از یک جلوپنجره مشبک شش ضلعی با لبه های کرومی آغاز می‌شود و با چراغهای سه بعدی HID گرد درون کاسه چراغ کوچک و شفاف زینت می‌یابد. جلوپنجره بزرگ ممکن است شما را به یاد آئودی بیاندازد. کاپوت کشیده و سقف شیب دار که به زیبایی تا صندوق عقب امتداد می‌یابد. نمای جانبی کاملاً پویا و مشابه خودروهای BMW به نظر می‌رسد. صندوق عقب نیز با آن چراغهای LED کشیده خود کاملا هماهنگ با سایر اجزای بدنه است. با این وجود طراحی بیرونی خودرو فاقد نوآوری است و اندکی طول می‌کشد که به آن عادت کنید.

2014 Hyundai Genesis
2014 Hyundai Genesis

کابین جنسیس جدید نسبت به سلف خود تکامل یافته تر به نظر می‌آید. چیدمان اجزا با ترتیب بهتر و نظم بیشتری صورت گرفته و فضاهای قرارگیری وسایل نیز بیشتر شده‌اند. کابین به اندازه کافی بزرگ است تا سرنشینان احساس راحتی مناسبی داشته باشند.

2014 Hyundai Genesis
2014 Hyundai Genesis

طول خودرو 4.99، عرض آن 1.98 بدون در نظر گرفتن آینه‌ها و ارتفاع آن 1.48 و فاصله بین دو محور نیز رقم جالب 3.01 متر می‌باشند. بدین ترتیب نباید کوچک‌ترین نگرانی از بابت فضای جای پا و زانوهای سرنشینان حتی بلد قد داشت. رینگهای آلیاژی 17 تا 19 اینچی برای جنسیس جدید در نظر گرفته شده‌اند. سیستم انتقال نیرو نیز به صورت استاندارد به محور عقب صورت می‌گیرد اما به صورت سفارشی در مدل‌های دو دیفرانسیل AWD نیز ارائه می‌شود.

2014 Hyundai Genesis
2014 Hyundai Genesis Interior

هم اکنون چهار پیشرانه برای جنسیس جدید در نظر گرفته شده‌اند. شروع کننده این قوا، موتور V6 با حجم 3.0 لیتر است که 257 اسب بخار نیرو و 303 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در یک پله بالاتر، موتور 3.3 لیتری شش سیلندر با 282 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. خانواده موتورهای V6 یک عضو 3.8 لیتری نیز داردکه 315 اسب بخار نیرو و 397 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما گل سرسبد قوای محرکه، یک موتور هشت سیلندر خورجینی 5.0 لیتری است که 425 اسب بخار توان و 519 نیوتن متر تورگ در آستین دارد. همه این موتورها برای مصرف سوخت بهتر و راندمان بالاتر بهینه شده‌اند. گیربکس نیز در تمام مدل‌ها یک گیربکس 8 سرعته خودکار است.
وقتی صحبت از عملکرد باشد، ضعیف‌ترین موتور شتاب صفر تا 100 را در 8.6 ثانیه و نهایت سرعت 230 کیلومتر بر ساعت ثبت می‌کند. موتور 3.3 لیتری می‌تواند شتاب 7.2 ثانیه ای و موتور 3.8 لیتری شتاب 6.5 ثانیه ای را بدست آورد. مدل V8 نیز تنها در 5.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن به 240 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.


استفاده از فولاد با مقاومت بالا در ساختار شاسی، سیستم تعلیق عقب با اتصال چندگانه، کیسه هوای زانو و طیف وسیعی از سیستمهای ایمنی نظیر هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک و سیستم هوشمند کمک پارک از دیگر نکات برجسته جنسیس جدید هستند.


هیوندای امیدوار است با عرضه مدل جدید، 10 درصد به فروش جنسیس خود در بازار آمریکای شمالی بیافزاید. جزئیات و تصاویر بیشتر از جنسیس سدان را به محض انتشار در اختیار شما قرار خواهیم داد.

68 دیدگاه

  1. داوود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    کاملاً دستپاچگی بیداد میکنه
    اولین باره که دارم یه مدل هیوندای رو میبینم و خیلی خیلی تو ذوقم خورد!!
    خب چی میشد همون آرم خودتو میزاشتی؟!این چه آرمیه؟!
    با آرم خودت چه نسبتی داره آیا؟!
    پشتش که لکسوسه
    جلوش که جفت گیری سری 7 بی ام و با استون مارتینه!
    بغلش هم که ….
    توش حالا یه چیزی! کنسول جلو وسطشو دوس دارم، با اینکه شکله بی ام و است.
    کیا داره پیشرفت میکنه و هیوندای ….
    کیا هم کپی سری 7 بی ام و زد، اما بسیار پخته تر از این یکی از آب در اومده…
    واقعاً نتونستم جلو خودمو بگیرم، خیلی نا متقارن و بی اصالت از آب در اومده
    هر چی عکساشو نگاه کردم، نتونستم یه نکته مثبتی پیدا کنم!!

    پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    درسته هیوندای رو دوست دارم ولی تو این گند زده.آدم آزرا و سنتنیال رو نگاه میکنه کیف میکنه.اه اه.اصلا حال نکردم.

    پاسخ
  3. احسان
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    به نظر من خیلی هم عالیه
    درسته که همش تقلید شده از سه تا آلمانی بزرگ ولی اشکالی نداره چون که لکسس هم از همین سه کمپانی آلمانی تقلید میکنه وبه نوعی اینها مرجع معرفی سبکهای جدید طراحی و تکنولوژی هستند و تعجبی هم نداره آلمانه دیگه
    در کل ماشین باحالیه خیلی کامله دمشون هم گرم که حتی با تقلید میتونند همچین چیزی درست کنند
    به خودمون و صنعتمون یه نگاهی بندازید ….
    تنها مورد منفی که توی طراحی داره به نظر من جای خیلی بد قرار گیری پلاک جلوش هست
    گند زده به جلو پنجره به این قشنگی و یه کم پایین تر بود خیلی بهتر بود

    پاسخ
  4. amin
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    حالا دیگه میشه پختگی را در طراحی های هیوندای مشاهده کرد و کم کم میتونیم هیوندای را رقیبی در پشت سر آلمانی ها البته با فاصله ای شاید 10 ساله بدانیم

    پاسخ
  5. amin
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    دوستان طراحی داخلی اینو با سئات مقایسه کنید . البته منظورم بیشتر روی دریچه های هواست
    شباهت را قبول دارید؟

    پاسخ
  6. کورش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    هیوندای این دفعه بر خلاف محصولات قبلی عجله زیادی به خرج داده..در یک کلام طراحیش فاقد اصالت هستش..!!!

    پاسخ
  7. اسی 2160
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    جنسیس های 2010 2011 کمکاشون زود میترکید ایراد داشت کاش تو 2014 ها این طوری نباشه///////////////////////؟

    پاسخ
  8. MAdE IN CHINA
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اين شركت هيوندا هم با چينيها و ايرانيها گشته اخلاقش عوض شده ها
    ايرانيها يك چراغ عقب و جلو عوض مي كنند براي ماشين اسم و رسم و خلاصه همه چي در ميارن چينيها هم كه از هر ماشين يك چيزي كپي مي كنن با هم مچ مي كنند مي شه يك ماشين جديد اينم مث جنسيس هاي قديميتره فقط جلوشو يكم عوض كرده فكر كنم از مديران ايران خودرو رفتن اونجا استخدام شدن ها

    پاسخ
  9. شهرام
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    انقــدر دیگه دوستان بد نیگاه نکنید!
    بعضی از دوستان متاسفانه به جای بحث و بیان دیدگاه فقط ” نق ” می زنند.

    قطعا مقایسه این کمپانی با آلمانی ها اشتباهه چون هنوز راه مونده تا به اون مرز برسن ..
    ولی دارن میرسن حداقل مسیر رو دارن درست میرن.
    به نظر من هم جنسیس در این نسخه یکم الگوبرداری درش زیادشده
    اما به نظر من ابهت خاصی داره که میتونه مدیون الگوهای خوبش هم باشه .
    اما بازم میگم هیوندای توی ” جاده پیشرفت ” حرکت میکنه…

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      با اینکه طرفدار تویوتا هستم ولی انصافا واسه اولین بار یک طراحی با اصالت از هیوندای دیدم…قشنگه

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        برای اولین بار !!!؟
        سنتنیال رو ندیدی؟
        سانتافه رو چی؟
        النترا؟
        این تویوتا چی داره با اون اریون مسخرش

        پاسخ
  10. M_435
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    هرکی ندونه فک میکنه نسل قبلیش نسل جدید حالاشه…باش ارتباط برقرار کردن بصری تو نگاه اول خیلی سخته…حیف اسم جنسیس باسه این ماشین…

    پاسخ
  11. پرهام
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    تعجب می کنم دوستان می فرمایند این خودرو از لکسوس کپی شده!

    پشت این خودرو خود سوناتاست، اون برندی که از هیوندای کپی کرد لکسوس بود که البته لکسوس تلفیقی از اپیتیما و سوناتا رو به GS جدید تبدیل کرد!!!

    پاسخ
    1. VAHID JINPACHI
      سوابق: (860 دیدگاه) ,

      این ماشین از بغل شبیه اینفینیتی ام 2011 و از جلو شبیه بی ام و سری هفت
      و از پشت شبیه لکسس جی اس و از داخل شبیه k9 و است ..

      اگر با من موافق هستید+

      اگر با من مخالفید-

      پاسخ
      1. پرهام
        سوابق: (264 دیدگاه) ,

        خیر دوست عزیز همچین چیزی نیست.

        جنسیس رویه سابق هیوندای رو پیش برد و این لکسوس بود که از این رویه تقلید کرد. مخصوصا از کیا موتورز! شما از پهلو یه نگاه به الانترا بنداز کاملا روشنه جنسیس از مثل الانتراست نه اینفینیتی

        پاسخ
        1. VAHID JINPACHI
          سوابق: (860 دیدگاه) ,

          نه دوست عزیز همچین چیزی نیست…

          این ماشین از بغل ،به پشتش نگاه کن اگه دقت کردن باشی شبیه اینفینیتی m 2011 است نه شبیه الانترا…

          ضمنا الکی نگید که لکسس از هیوندای و کیا تقلید کرده…بی زحمت
          این قدر وقت من رو بیهوده نگیرید..ممنون میشم..

  12. امین
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    واقعاً یه طراحی مسخره اس.این دیگه چیه؟حال آدم به هم می خوره.واقعاً هیوندای روش میشه اینو بده بیرون؟این مثلاً قراره محصول لوکس هیوندای باشه؟اینو که هر کی از ده فرسخی ببینه فرار می کنه.واقعاً اون همه طراحی اغوا کننده رو با همین به دونه خراب کرد.

    پاسخ
  13. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    این ماشین عالیه عالی طراحی فوق العاده ای داره خیلی جذابه

    پاسخ
  14. حسین
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    از نظر من طراحیش خیلی هم بی نقص هست”چونکه پیتر شرایر اونو طراحی کرده .اگر شباهتی با ب ام و می بینید دلیلش اینه که قبلا شرایر سرپرست تیم طراحی ب ام و بوده و یک طراح بزرگ هیچ وقت اشتباه نمیکنه.

    پاسخ
  15. Yashar
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    هیوندای متاسفم برات ! با این طراحیت جوونای ایران رو نا امید کردی ، خدا ازت نگذره…

    پاسخ
  16. ابراهيم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آيا تو ايران هم هست اگه نيست قرار است كه بياد ؟
    لطفأ جوابشو بديد و قيمتشم بگيد
    ممنون

    پاسخ
  17. amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ازنظر من ماشینی بسیارزیباست و طراحی منحصر به فردی دارد ولی نکته ی ضعف اینجاست که مارک شرکت هیوندای نخورده و بیشتر سایت ها هم نشان میدهد این خودروی هیوندا نیست.باتشکر

    پاسخ
  18. فرزاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه قدرت موتوربالایی داره ازلحاظ امکانات هم حرف نداره استیل خیلی شیکی هم داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.