شورلتمزدانیسانهونداهیوندای

جدال پنج سدان کامپکت مشهور؛ شورولت کروز، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، مزدا 3 و نیسان سنترا

2016-Chevrolet-Cruze-LT-2016-Mazda-3-i-Grand-Touring-2016-Honda-Civic-EX-2016-Nissan-Sentra-SL-and-2017-Hyundai-Elantra-Limited-201-876x535

در سال‌های اخیر، خودروهای کلاس کامپکت بسیار پیشرفت کرده‌اند. این خودروها تقریباً در کل جهان در فضا و ابعاد داخلی دچار رشد شده‌ و به بسیاری از ویژگی‌های لوکس مجهز شده‌اند. اما این شباهات به معنای یکسانی تمامی خودروهای این کلاس نیست زیرا بین بزرگی و راحتیِ یک خودرو تمایز وجود دارد. با یک ماشین می‌توانید تا ۱۰۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ عیبی بپیمایید و در نقطهٔ مقابل ممکن است یک خودرو هنوز هم در ابتدایی‌ترین ویژگی‌ها مانند فرمان، ترمز و شتاب دچار کمبود باشد؛ بنابراین یک مقایسهٔ عملی و نزدیک برای مشخص کردن برترین سدان کامپکت بازار نیاز است. به همین دلیل امروز در اینجا پنج نمونه از جدیدترین سدان‌های کامپکت را گرد هم آورده‌ایم تا آن‌ها را به جدال دعوت کرده و پیروز میدان را مشخص کنیم. هر پنج خودروی ما نمونه‌های معقول و مجهزی بوده و ازلحاظ قیمت در میانهٔ مدل‌ها و تیپ‌های مختلف خود قرار دارند.

2016-Chevrolet-Cruze-LT-2016-Mazda-3-i-Grand-Touring-2016-Honda-Civic-EX-2016-Nissan-Sentra-SL-and-2017-Hyundai-Elantra-Limited-202-876x535

ما برای مقایسه شورولت کروز LT با قیمت ۲۵,۰۳۵ دلار را انتخاب کردیم که جدیدترین خودروی این کلاس است. حالا جنرال موتورز نسل دوم کروز را معرفی کرده و با رژیم لاغری سخت توانسته است وزن آن‌را حدود ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به قبل کاهش دهد. کروز جدید در بخش فنی نیز مجهز به یک پیشرانهٔ جدید با بلوک آلومینیومی شده است که با ۱.۴ لیتر حجم فقط ۶۵ سی‌سی نسبت به موتور چهار سیلندر قبلی بزرگ‌تر است اما با استفاده از توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت ۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل داشته و قدرت و گشتاورش به ترتیب به ۱۵۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است.

2016-Chevrolet-Cruze-LT-201-876x535

در هوندا سیویک بجای موتور گران‌تر ۱.۵ لیتری توربو، پیشرانهٔ محبوب ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت را انتخاب کردیم. تیپ EX سیویک را برای این رقابت برگزیدیم که هرچند فاقد ناوبری، رادیو ماهواره‌ای و یا تنظیم برقی صندلی راننده است اما در عوض مجهز به کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت خودرو میان خطوط شده است که مورد آخر از طریق حرکت جزئی فرمان، خودرو را در بین خطوط نگه می‌دارد. سیویک با قیمت ۲۲,۸۷۵ دلار ارزان‌ترین شرکت‌کنندهٔ این مقایسه است.

2016-Honda-Civic-EX-201-876x535

هیوندای الانترا در نسل جدید خود برای سال ۲۰۱۷ از نو طراحی‌شده و زبان طراحی جدید این خودروساز را نشان می‌دهد. الانترا با طراحی جدید داخلی و خارجی و سیستم تعلیق بازنگری شدهٔ خود، از یک موتور جدید ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت سود می‌برد. این موتور Nu نام دارد که از الفبای یونانی گرفته‌شده است. خودروی مورد آزمایش ما تیپ Limited است که ۲۳,۳۱۰ دلار قیمت داشته و از امکانات مناسبی چون رادیو ماهواره‌ای و صندلی‌های چرمی با گرم‌کن سود می‌برد.

2017-Hyundai-Elantra-Limited-201-876x535

مزدا سه ممکن است تازه‌کارتر از دیگر خودروهای این مقایسه به نظر برسد اما جایگاه بسیار مناسبی را در این کلاس به دست آورده است. مزدا سه سدان ما از نوع Grand Touring بوده که مجهز به موتور ۲ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار قدرت است و ۲۴,۴۳۰ دلار قیمت دارد. این تیپ دارای تجهیزاتی چون صندلی‌های چرمی، سامانهٔ هشدار نقاط کور، سیستم چندرسانه‌ای بسیار خوب مزدا با یک دکمهٔ کنترل‌کننده میان صندلی‌های جلو است که مورد آخر فقط در خودروهای لوکس وجود دارد.

2016-Mazda-3-i-Grand-Touring-201-876x535

و درنهایت نیسان سنترا برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ است که در مقایسه‌های ما شرکت کرده است. چراکه در ۹ سال گذشته ما علاقهٔ چندانی به سنترا نداشتیم اما این خودرو با به‌روزرسانی‌های اخیر خود و دستیابی به فروش ۲۰۳,۵۰۹ دستگاه در سال گذشته نظرمان را عوض کرد. تیپ SL سنترا ۲۵,۵۴۵ دلار قیمت داشته و از همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر و گیربکس CVT استفاده می‌کند اما طولانی‌ترین لیست تجهیزات را در میان خودروهای این آزمایش دارد.

2016-Nissan-Sentra-SL-201-876x535

رتبهٔ پنجم نیسان سنترا SL

این خودرو نه قابل‌تحسین است و نه سرگرم‌کننده. نیسان سنترا سنگین‌ترین، کم قدرت‌ترین، بلندترین و باریک‌ترین خودروی مقایسهٔ ماست و کمترین رضایت بخشی را دارد. ضعف قدرت موتور کم‌توان ۱۳۰ اسب بخاری سنترا توسط گیربکس CVT آن تشدید شده و موجب می‌شود بعد از ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. زمانی که بیش از یک ثانیه بیشتر از دومین خودروی کُند گروه است. در ترافیک نیز دور موتور مرتباً پایین و بالا می‌شود. گیربکس CVT نیسان برخلاف گیربکس CVT هوندا سیویک که به‌طور قابل قبولی از گیربکس‌های اتوماتیک معمولی تقلید کرده است، عملکرد تنبلی داشته و فقط به دنبال نسبت دندهٔ مناسب می‌گردد. سنترا در جاده‌های پیچ‌درپیچ عملکرد خوبی نداشته و جلو و عقب خود باهم همگام نیستند که موجب نگرانی راننده می‌شود. حتی ترمزگیری متوسط نیز موجب انحراف خودرو می‌شود.

نیسان سنترا حتی برای رفتن از نقطهٔ A به B هم انتخاب مناسبی نیست چراکه ساختار آن ضعیف بوده و خودرو دچار لرزش می‌شود. بعلاوه تعلیق و زیر و بند آن به‌قدری خشک و سفت است که هیوندای الانترا در مقابل آن همانند یک مرسدس بنز S کلاس احساس می‌شود! صندلی راننده بیشتر به صندلی شکنجه شباهت دارد چراکه نشیمنگاه آن سفت بوده و یک برآمدگی از قسمت پشتی صندلی بیرون زده است. سنترا با بالاترین قیمت، بیشترین تجهیزات را ارائه می‌کند اما تمامی این تجهیزاتْ ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هستند مثل نمایشگرِ سیستم ناوبری آن که کوچک بوده و وضوح پایینی دارد. نیسان می‌داند که چگونه خودروهای کوچک عالی بسازد چراکه قبلاً این کار را کرده است. هنگامی‌که در دههٔ ۹۰ خودروی فوق‌العادهٔ سنترا SE-R را ساخت که حتی آن‌را با ب‌ام‌و ۲۰۰۲ مقایسه می‌کردند؛ اما امروز به نظر می‌رسد نیسان کمترین تلاش را برای ساخت یک خودروی کامپکت به خرج داده است.

رتبهٔ چهارم هیوندای الانترا Limited

شما نمی‌توانید هیوندای را به تلاش نکردن متهم کنید. فقط چند سال پیش پیدا کردن یک زبان طراحی یکسان در خودروهای این شرکت کار سختی بود اما امروزه با به‌کارگیری پیتر شرایر، اقدامات مؤثری انجام داده و طراحی چشم‌نوازی در محصولاتش دیده می‌شود. الانترای جدید با خطوط طراحی واضح، قیمت ۲۳,۳۱۰ دلار و تجهیزات نسبتاً کامل، مسلماً بهترین خودرویی است که تابه‌حال هیوندای برای فروش ارائه کرده است. طراحی داخلی الانترا هنری بوده و ما صفحه‌نمایش لمسی آن‌را دوست داریم. طراحی دکمه‌ها منطقی بوده و از طریق آن‌ها به‌راحتی سیستم صوتی و تهویهٔ خودرو کنترل می‌شود. کابین گسترده و روشن آن احساس خودرویی لوکس در این کلاس را ارائه می‌کند حتی اگر کیفیت مواد داخلی الانترا پایین‌تر از شورلت، هوندا و مزدا باشد؛ اما درحالی‌که پیشرفت هیوندای در طراحی همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد پیشرفت در پویایی خودرو در این نسل الانترا متوقف‌شده است. هنوز دقت فرمان به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش هیوندای باقیمانده و فرمان خودرو چندین درجه ابهام دارد.

هرچند موتور جدید آن با استفاده از یک استراتژی زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها به افزایش بهره‌وری کمک کرده اما گشتاور را قربانی نموده است. بااین‌حال هیوندای هیچ‌گاه ضعیف‌تر از دیگر رقبا احساس نمی‌شود و همانند هوندا در ۸.۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مزیت اصلی الانترا گیربکس مناسب ۶ سرعتهٔ اتوماتیکش است که به شایستگی دنده‌ها را تعویض می‌کند. این ماشین برای استفادهٔ کوتاه‌مدت راحت است اما در مسافت‌های زیاد خسته‌کننده می‌شود. حتی اگر به سرعت‌سنج آن نگاه نکنید، با نفوذِ صدای باد و جاده به داخل خودرو می‌توانید سرعت حرکت را بفهمید. هیوندای برای نشان دادن پیشرفت مداومش در حال کار بر روی بسیاری از قسمت‌های محصولاتش است اما چند بخش در این الانترا وجود دارد که هنوز هم نیازمند بهبود هستند.

رتبهٔ سوم شورلت کروز LT

خودروهای کامپکت غیرقابل‌قبول کاوالییر و کبالت ساخت شورلت را به یاد دارید؟ اما پس‌ازآن شورلت چندین سال برنامهٔ درسی فشرده‌ای را جهت ساخت یک خودروی کامپکتِ مناسب برای جایگزینی آن‌ها بکار گرفته است که کروز نتیجهٔ این تلاش‌ها است. به‌ویژه که در حال حاضر سبک‌تر از نسل قبلی شده و خودروی قابل‌تحسینی به نظر می‌رسد. کروز جدید در جاده حرکاتی کنترل‌شده دارد، بسیار نرم و راحت است و سرنشینانِ صندلی‌های جلوی آن از راحتی بالایی برخوردارند. این صندلی‌ها به‌اندازهٔ کافی عمیق هستند که حرکات بدن را کنترل کنند. رانندگی کروز همانند خودروهای بزرگ‌تر احساس می‌شود و خودرویی مناسب برای کسانی است مسافت‌های زیادی را پیموده و ساعت‌ها در رفت‌وآمدند؛ اما این یعنی شورلت مزیت هندلینگ مناسب که یکی از ویژگی‌های ذاتی خودروهای کامپکت است را قربانی کرده است.

فرمان آن همواره سبکی خود را بدون توجه به سرعت خودرو حفظ می‌کند و پدال ترمز بالاتر از پدال گاز قرارگرفته است. به همین دلیل هنگام ترمزگیری مجبورید پای راست خود را بالاتر بیاورید. البته موتور توربوی آن گشتاور بالایی دارد که موتورهای تنفس طبیعی دیگر رقبا توان رقابت با آن‌را ندارند. به همین دلیل کروز توانست ظرف فقط ۷.۶ ثانیه از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که با اختلاف زیاد سریع‌ترین عضو گروه است. بااین‌حال گیربکس ۶ سرعتهٔ آن فقط برای کاهش مصرف سوخت تنظیم‌شده است. به همین دلیل سریعاً به دنده‌های بالاتر رفته و برای معکوس کشیدن نیز با شک و تردید عمل می‌کند. کروز تنها خودروی این رقابت است که به سیستم توقف-حرکت مجهز شده که به همراه استفاده از موتور کوچک توربو موجب شده آشکارا در بحث مصرف سوخت پیروز میدان باشد.

رتبهٔ دوم هوندا سیویک EX

ما بسیار خوشحالیم که هوندا پس از پنج سال متوجه اشتباه خود شده و مهندسان این شرکت هنوز فرمول موفقیت سیویک را فراموش نکرده‌اند. چراکه سیویک بار دیگر بر روی یک شاسی عالی سوار شده که بسیار مترقی است. برتری هر دو خودروی هوندا سیویک و مزدا ۳ شما را متقاعد می‌کند که برای خرید خودرو سراغ ماشین‌های کامپکت رفته و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. هوندا در سیویک از سیستم تعلیق عقب Multilink استفاده کرده که کمک نمود این خودرو پایین‌ترین مرکز ثقل را در بین پنج شرکت‌کننده داشته باشد و بالاترین شتاب جانبی را با ۰.۸۵ جی ارائه نماید.

فرمان سیویک دقت مناسبی داشته و راحت‌ترین صندلی‌های عقب را دارد. بااین‌حال همهٔ رانندگان ما تأیید کردند که صندلی‌های جلوی آن حمایت خوبی از بدن نداشته و در پیچ‌ها مشکل‌ساز می‌شود. بعلاوه صفحه‌نمایش ۷ اینچی هوندا نقطهٔ مقابل سهولت استفاده در هیوندای است چراکه تمامی کنترل‌ها از طریق این نمایشگر صورت می‌گیرد. سیویک ما به یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز بود که در دورهای میانی همواره کشش مناسبی را ارائه می‌کند. بعلاوه گیربکس CVT آن نیز به این وضعیت کمک شایانی می‌کند. سیویک در حالت رانندگی استاندارد رفتار معقولی دارد اما در حالت اسپرت، دور موتور بالا رفته و خودرو تهاجمی عمل می‌کند؛ ولی چیزی که باعث شد سیویک در رتبهٔ دوم قرار گیرد، گیربکس CVT آن بود. چراکه این خودرو بالاترین امتیاز رانندگی و سرگرم‌کننده بودن را در بین اعضای گروه کسب نمود اما بهتر است گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی استاندارد آن‌را انتخاب کنید. صرف‌نظر از گیربکس، هوندا سیویک خودرویی هوشمند و سرگرم‌کننده است که از رانندگی با آن لذت خواهید برد و بار دیگر می‌تواند در رأس کلاس سدان‌های کامپکت قرار گیرد.

رتبهٔ اول مزدا سه Grand Touring

نظرتان در رابطه با یک خودروی کامپکت عالی که در میزان فروش برتری ندارد چیست؟ این خودرو مزدا سه است؛ زیرا با این ماشین می‌توانید کارهایی انجام دهید که نمی‌توان با هیچ خودروی کوچک دیگری انجام داد. به‌طور مثال باوجود برخورداری از پایین‌ترین چسبندگی جانبی در بین خودروهای گروه، مزدا سه توانست با بالاترین سرعتْ آزمون اسلالوم را به پایان برساند. ازآنجایی‌که فلسفهٔ ساخته‌های مزدا شاسی تنظیم‌شدهٔ آن‌ها است، دینامیک تیز مزدا سه موجب قربانی شدن کیفیت سواری نشده است به‌گونه‌ای که مجموعهٔ تعلیق آن انطباق‌پذیری شگفت‌آوری را در جاده‌های خشن از خود نشان می‌دهد. فرمان مزدا سه بااینکه دقت سیویک را ندارد اما کاملاً طبیعی بوده و بازخورد مناسبی را از سطح مسیر به راننده منتقل می‌کند. موتور ۲ لیتری این ماشین به‌خوبی دور گرفته و صدای آن بهترین میزانی است که باید باشد.

مزدا سه دومین خودروی سریع گروه در شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر است و با ۰.۴ ثانیه بیشتر در پس شورلت قرار می‌گیرد. گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز کاملاً بی‌عیب و نقص است. بااینکه ابعاد خارجی آن نشان نمی‌دهد اما کابین سه کوچک‌ترین کابین در میان خودروهای رقابت است به‌نحوی‌که هم فضای سر و هم فضای پا در صندلی‌های عقب برای افراد بلندقد مناسب نیست. البته کیفیت فوق‌العادهٔ متریال داخلی موجب شده که تا حدودی این نقیصه را فراموش کنیم. مزدا سه یک متخصص ارائهٔ ترکیبی از انواع رانندگی‌ها است. ممکن است شورلت کروز برای ترددهای کوتاه بهتر باشد یا سیویک سدان خانوادگی بهتری باشد اما مزدا سه، هم این کارها را انجام می‌دهد و هم قادر به انجام کارهای دیگری است که هیچ خودروی کامپکتی توان انجام آن‌را ندارد. در سرگرم‌کننده و مقرون‌به‌صرفه بودن، مزدا بیشترین تلاش را کرده و شدیداً موفق است.

 

مشخصات فنی

  شورلت کروز هوندا سیویک هیوندای الانترا مزدا سه نیسان سنترا
قیمت پایه ۲۰,۶۹۵ دلار ۲۱,۸۷۵ دلار ۲۳,۱۸۵ دلار ۲۳,۳۸۰ دلار ۲۳,۰۰۵ دلار
قیمت آزمایش‌شده ۲۵,۰۳۵ دلار ۲۲,۸۷۵ دلار ۲۳,۳۱۰ دلار ۲۴,۴۳۰ دلار ۲۵,۵۴۵ دلار
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر ۲.۷۰ متر
طول ۴.۶۶ متر ۴.۶۳ متر ۴.۵۷ متر ۴.۵۸ متر ۴.۶۲ متر
عرض/ارتفاع ۱.۸/۱.۴۶ متر ۱.۸/۱.۴۱ متر ۱.۸/۱.۴۳ متر ۱.۸/۱.۴۵ متر ۱.۷۶/۱.۵ متر
حجم صندوق بار ۳۹۶ لیتر ۴۲۴ لیتر ۳۹۶ لیتر ۳۳۹ لیتر ۴۲۴ لیتر
پیشرانه ۱.۴ لیتری I4 ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4 ۱.۸ لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی طبیعی طبیعی طبیعی
قدرت ۱۵۳ اسب بخار ۱۵۸ اسب بخار ۱۴۷ اسب بخار ۱۵۵ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر ۱۸۷ نیوتن متر ۱۷۹ نیوتن متر ۲۰۳ نیوتن متر ۱۷۳ نیوتن متر
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک CVT ۶ دنده اتوماتیک ۶ دنده اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو جلو جلو جلو
شتاب صفرتا ۹۶ ۷.۶ ثانیه ۸.۳ ثانیه ۸.۳ ثانیه ۸ ثانیه ۹.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۹ ثانیه ۱۶.۵ ثانیه ۱۶.۴ ثانیه ۱۶.۲ ثانیه ۱۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر ۲۰۱ کیلومتر ۱۹۶ کیلومتر ۲۱۲ کیلومتر ۱۹۳ کیلومتر
شتاب جانبی ۰.۸۲ جی ۰.۸۵ جی ۰.۸۴ جی ۰.۸۲ جی ۰.۸۴ جی
وزن خالص ۱۳۳۵ کیلوگرم ۱۲۶۶ کیلوگرم ۱۳۲۱ کیلوگرم ۱۳۳۱ کیلوگرم ۱۳۳۸ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۲ لیتر ۴۷ لیتر ۵۳ لیتر ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ۶.۷ لیتر ۷.۳ لیتر ۶.۹ لیتر ۷.۳ لیتر
امتیاز ۱۹۳ ۲۰۰ ۱۹۲ ۲۰۳ ۱۴۱

 

2016-Chevrolet-Cruze-LT-2016-Mazda-3-i-Grand-Touring-2016-Honda-Civic-EX-2016-Nissan-Sentra-SL-and-2017-Hyundai-Elantra-Limited-203-876x535

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    معلومه مزدا 3. مزدا که هست دیگه تکلیف معلومه. البته بقیه هم عالی هستن. مزدا عالی تره!
    نیسان جدیدا یک ذره تنبل شده.
    هیوندای هنوز در برابر هوندا و مزدا کم تجربس. هنوز یکم کار داره تا حریف بزرگان بشه.
    شورلت خیلی عالیه. قیمت و سرعت و گشتاور عالی
    هوندا هم جای خوبی داره. رتبه ی دوم با اختلاف اندک.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بابا ایول به مزدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    حیف که با عدم فروش مدلهای جدید سویک و مزدا 3 توسط نمایندگی ها
    این الانترا هستش که راحت میفروشه ?
    در حالی که مزدا 3 از خیلی وقت پیش امتهانش رو پس داده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تنها دلیلی که فروش مزدا 3 کمه بخاطر شرکت مزدا هست که از تمام رقبای خودش کوچکتره و تولید مزدا 3 در سال شاید به 20 درصد تولید سیویک برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    مزدا برترین هست که کاملا مشهوده است این خودروی زیبا انکانات و طراحی عالی داره من طرفدار برند کیا موتورز هستم اما چشمم بروی واقعیت نمیبندم باینکه نماینده کیا یعنی فورته (سراتو) در این لیست نبود اما شورولت کروز با طول و عرض بیشتر و بلحاظ طراحی باینکه سوم شد اما گل سرسبد طراحی و هندلینگ این آزمایش هست
    طراحی هدلایت های این زیبای آمریکایی و خطوط برجسته اون واقعا اغواگرانه هست
    متاسفانه شورولت وارد ایران نمیشه وگرنه کروز طرفدارن خودش داشت مزدا در بین این خودروها بخاطر چسبندگی بهتر (در رتبه پس از سویک) کیفیت رانندگی و کابین و تیزی و گوش بفرمان بودن خودرو اول شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عیسی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    مزدا زیباترینشونم بود…چه بیرون چه درون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shahin

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مزدا حرف نداره.بی حاشیه زیبا و قابل اطمینان….دوست بابام٣٢٣ داره هنوز بدون کوچکترین صدا و اذیتی راه میره.دیگه وقتی ١۵ سال پیش واسه اون ماشین این همه مایه گذاشتن معلومه این مزداهای جدید چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. <<<<<

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    با احترام نسبت به دوستانی که در یک از مقالات هفته گذشته انتقاد بنده از گریبکس CVT را به سخره گرفتند باید عرض کنم که این جا ضعف این نوع گریبکس را در بحث بازدهی و لذت رانندگی بهتون ثابت میشه اون هم از زبان مجله Car&Driver
    یه ذره منطق هم چیز خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا خیلی دوست داشتنیه من بابام مزدا ۱۶۰۰ ژاپنی داره این ماشین اینقدر فرمونش و پدال گازش حساسه که کیف می کنم ببین دیگه این ماشین جدیداش چیه به قول اون دوستمون فقط کم لطفی می کنن مردم به مزدا چون امار فروشش پایین تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد رومياني

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا ما هر روز با یه پراید از نقطه A به نقطه B میریم!!!! یعنی پراید از نیسان بهتره؟؟؟؟ میدونم مقایسه ی درستی نیست ولی دیگه فک نکنم اوضاع اینقد خراب باشه!!!
    “نیسان سنترا حتی برای رفتن از نقطهٔ A به B هم انتخاب مناسبی نیست چراکه ساختار آن ضعیف بوده و خودرو دچار لرزش می‌شود. بعلاوه تعلیق و زیر و بند آن به‌قدری خشک و سفت است که ……..”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هر روز دارم واسه ورود این هوندا سیویک بی نظیر چوب خط میکشم بخصوص تریم تورینگش که همه چی تمومه چه به لحاظ فنی و چه از نظر لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهیش، حتی اگه نتونم بخرم از دیدنش زیر پای هموطنام میشه لذت برد انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MSF

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      آقا محمد انشاا.. میخریش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شورولت کروز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    باینکه مزدا اول شد منم معتقدم در این لیست شورولت کروز واقعا طراحی و زیبایی خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش نویسنده کیا سراتو 2016 رو هم تواین ارزیابی قرار میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محسن

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اگر قرار به انتخاب باشه هوندا سویک رو انتخاب میکنم، هم داخل و هم بیرون خودرو به سلیقه من نزدیکتره، فنی هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهرام

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند تا ماشین هست که منتظر ورودشونم ولی نمی دونم چرا خبری نمیشه.یکیش همین هوندا سیویکه وغیر ازون نیسان قشقایی و همچنین محصولات جدید رنو مخصوصا مگان2016.مزدا متاسفانه هیچ خبری حتی از وارداتش نیست حالا اون بقیه یه امیدهایی دادن.واقعا مسخره س .میخوان ماشینو دو برابر قیمت جهانی و با سود سرسام آور بندازن به مردم اونوقت اینهمه هم ناز می کنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مزدا بر خلاف طراحی بدنه خوب طراحی داخلی بی روح و خسته کننده ای داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Ardalan

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چرا هیچ شرکتی به دنبال واردات خودروهای مزدا نمیره
    مزدا 3 و 6
    Mx5
    Cx5 همه تو کلاس خودشون فوق‌العاده هستن طراحیش هم عالیه و محبوبیت برند مزدا هم تو کشور هست تازه هنوزم پیشرانه های تنفس طبیعی ارایه میده که با توجه به کیفیت بنزین واسه کشور ما عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اولا سودش بیشتره…دوما هم مزدا کمپانی فوق العده محتاطیه و اگه قرار باشه خط مونتاژ بزاره تو ایران باید از تحریم نشدن دوباره ایران مطمعن بشه.کلا ژاپنی ها فوق العده محتاطن و بجز تویوتا اثری از بقیه ژاپنی ها تو هیچی حتی لوازم خونگی یا موبایل هم نمیبینی.وگرنه من حاضرم قسم بخورم اگر مزدا 6 با قیمت اپتیما و سونوتا یعنی تقریبا تا 190 تومن و مزدا 3 هم تا 150 تومن وارد یا مونتاژ بشن جوری ماشینای کره له میشه که …..

      موافقم 0
      مخالفم 1
  18. عاشق خودرو

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این که واقعا چرت پرت و مقرضانه نوشته نیسان سنترا خودرو فوق العاده ای هست امار فروشش این و میگه گیربکسش حرف نداره یکی از بهترین گیربکس هایی هست که من باهاش کار کردم قدرت مورش هم خوبه و من با سوناتا 2400 هم باهاش کورس گذاشتم گرفتمش کاملا مقرضانه هست احتمالا نویسنده با شرکت نیسان مشکل داشته چون مقام سوم فروش تو امریکا داره کیفیت هندلینگشم بالاست تو گرمای 50 درجه هم عالی عمل میکنه قبلش الانترا داشتم این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اون دیگه چجور سوناتایی بوده؟؟؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سید مهران میرابوالقاسمی

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (259 ديدگاه)

      بله حق با شماست ولی مقایسه می باشد یعنی نیسان با این شرایط و با همچین رقبای قدری مثل مزدا خیلی پیش پا افتادست در مورد امار فروش درسته ولی هیچ موقع کمپانی را که بالای ۵۰ تا کار خونه داره تو کل دنیا با کمپانی که فقط وفقط ۳ تا کارخونه داره منظورم مزداست در فروش مقایسه نکنید جدیدا داره کارخونه احداث می کنه مزدا یعنی اگر نیسان ۱۰۰ تا ماشین تولید کنه مزدا فقط می تونه کمتر از ۱۰ تاماشین تولید کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Hamid...Audi

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    به نظر من اول سیویک بعد مزدا3.
    سیویک که به زودی وارد میشه و در صورت قیمت گذاری معقول میتونه فروش خوبی رو تجربه کنه.(با توجه به قیمت گذاری آکورد نمیکنم قیمت پایینی داشته باشه)
    مزدا هم ممکنه به زودی بره رو خط تولید گروه بهمن(با توجه خصوصی شدنش)
    اگه این دو اتفاق بیفته ممکنه بلای بدی سر کره ای های بازار بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3011 ديدگاه)

      بنظرم در این سگمنت مزدا3 بهتر از سیویکه. همچنین ظاهر سیویک بخصوص در نمای عقب خیلی شلوغ و تاحدی نازیباست. در همه سایتها مزدا3 برتر اعلام شده. حال قیمت مزدا3 بهمن خودرو در صورت مونتاژ باید حدود 120 تومن باشه. بنابراین در صورتی سیویک موفقه که همین قیمت را داشته باشه، چراکه قیمت جهانی هر دو مثل همند و حدود 20000دلار. اما سیویک را حتما 150تومن حدودا خواهند داد. پس انسان عاقل میگه با این قیمت (حتی1% هم شک نباید داشته باشی) که مزدا ارجح هست.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  20. رامتین

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    دوستان سری به BBC و CAR@Driver بزنن. 2سال پشت سر هم در کلاس سدان کامپکت (غیرلوکس) مزدا3 برترین خودروی سال شده. واقعا مزدا عالی است. وقتی سیویک را شکست میده، یعنی بینظیره.
    من منتظر تولید این خودرو هستم اما چرا بهمن خودرو کاری نمیکنه!!! این چه کشوری است که ما داریم. چقدر عشق پول هستند که بخاطر سود بیشتر، نسل قدیم مزدا که برای 7-8 سال پیشه را باز تولید میکنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کیوان

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دوستان هر تفسیری بکنند محترمه اما شورلت از هر نظر دوست داشتنی است کمپانی مزدا محدود است در نتیجه خیلی محافظه‌کار ه الان اس یو وی مزدا دراکثر رقابتها اول است اما کمپانی نیسان هوندا و هیوندایی خیلی وسیع هستند پس در نتیجه ممکنه کمبودها ئی مشاهده میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا