سوناتای هیبریدی با امکان شارژر الکتریکی

نمایشگاه دیترویت 2015: مدل جدید سوناتای هیبریدی از تابستان سال آینده با ویژگی‌هایی جذاب وارد بازار می‌شود. این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و می‌توان از طریق شارژر الکتریکی، باتری‌های آن را شارژ نمود.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Vehicle live at NAIAS
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Vehicle live at NAIAS

تغییرات ظاهری سوناتای هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی اندک می‌باشند. سپر و ضربه‌گیرها و گلگیرهای جلو، چراغها و جلوپنجره اصلاح شده‌اند. کابین نیز تا حد زیادی مشابه سایر مدل‌ها می‌باشد اما نشانگرهای داشبورد با نوع دیجیتالی تعویض شده‌اند. یک نشانگر شارژ باتری نیز کنترل میزان انرژی باقیمانده را آسان می‌کند.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric

نکته مهم این است که باتری‌های این خودرو در کف آن قرار گرفته‌اند تا فضای بار و سرنشینان کمتر دستخوش تغییر شود. به همین دلیل با وجود صندلی‌های تاشوی عقب که به صورت اختیاری ارائه می‌شوند، فضای صندوق عقب با حجم 376 لیتر در این کلاس، بهترین محسوب می‌شود.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric Interior
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric

نیروبخش این خودرو یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با تزریق مستقیم سوخت است که 154 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس شش سرعته خوکار نیز به این موتور متصل می‌گردد. بعلاوه یک موتور 51 اسبی الکتریکی نیز با گیربکس به صورت یکپارچه قرار می‌گیرد. نیروبخش این موتور، باتری‌های 9.8 کیلووات ساعتی لیتیوم-پلیمر می‌باشند که باعث می‌شوند خروجی موتور این خودرو در مجموع به 202 اسب بخار برسد.

مصرف سوخت سوناتای پلاگین هیبریدی در شهر 6.19 و در بزرگراه 5.47 و به‌صورت ترکیبی 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. در حالت الکتریکی کامل می‌توان 35.5 کیلومتر مسافت را طی کرد. شارژ باتری‌ها با برق 240 ولت به 2.5 ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو تا اواخر سال 2015 و به‌عنوان مدل 2016 روانه بازار خواهد شد.

[jwplayer mediaid=”99458″]
[دانلود ویدئو]

24 دیدگاه

  1. faraz777
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    ولی هنوزم موتورای الکتریکی برای یه همچین ماشینایی کامل نشدن
    “35.5 کیلومتر” فقط با موتور الکتریکی نشون میده حالا حالا ها خیلی زوده تا ماشینای واقعی تمام برقی با قیمتی معقول به بازار بیان

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      آره باهات موافقم
      غیر از مسافت کم
      یک مشکل دیگه هم داره
      مصرفش به نسبت خیلی زیاده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALIUnited
        ALIUnited
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        به نظر من یا باید کلا برقی باشه یا کلا بنزینی .
        از هیبریدی زیاد خوشم نمی آد

        پاسخ
      2. حامد
        سوابق: (216 دیدگاه) ,

        دوست عزیز فکر می کنم شما اشتباه می کنید. بازدهی تبدیل انرژی در موتور های الکتریکی فوق العاده بالاتر از موتور های بنزینی است و مشکل کم بودن مسافت به دلیل قدرت مند نبودن موتور های الکتریکی نیست بلکه به دلیل این است که دانسیته ی ذخیره سازی انرژی در باتری ها هنوز چندان مناسب نیست و دانسیته ی ذخیره ی انرژی در سوخت های فسیلی بیشتر است اما در مورد خودروهایی با پیل سوختی هیدروژنی این مورد مسافت تا حد بسیار زیادی جبران شده است و در مورد باتری ها هم روز به روز این میزان ذخیره ی انرژی بیشتر و بیشتر می شود تا این مشکل هم حل شود. اگرچه باز هم عده ای نداشتن صدا را بهانه ی خوب نبودن این تکنولوژی جدید می دانند!!!!! که به نظرم خیلی غیر منطقی است.

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        بچه ها ببخشید
        مافیا خان
        میدونم که الان میخوای زیر این کامنت بذاری
        راستی جوابتو هم تو پست آکورا دادم تو اون یکی دیگه هم بحث به وجود اومد دادم
        اگه صحبتی داری بیا همونجا
        البته تو بقیه ی پستا هم جواب دادم اگه خواستی به اونا هم سر بزن
        اتفاقا کوبنده هم هست ولی نه مثل شما با فحش و …
        بچه ها بازم معذرت

        پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      زیباست.قیمت مناسب و طراحی جذاب

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        واقعا شانس اوردی که کامنت اولیت رو که در جواب من داخل پست آکورا نوشته بودی رو حذف کردن
        وگرنه همه به شخصیتت پی می بردند
        البته نیاز نیست که این فحش های زشتتو ببینن
        همه میدونن چه خبره

        پاسخ
    3. علی
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      35 کیلومتر با باطری10 کیلووات ساعتی استاد
      اگر قرار بود ماشین صرفا برقی باشه ، مثه تسلا باطری 95 کیلووات ساعتی میزاشتن
      این موتور برقی بیشتر برا مصارف داخل شهریه ک البته موفق هم هس ن کهکشان پیمایی:/

      پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (1172 دیدگاه) ,

    درود
    میگن توی امتحانا همه چیز گیر میادا… یعنی همه چیز دست به دست هم میده که آدم درس نخونه!!! صاف وسط امتحانا باید نمایشگاه دیترویت برگزار شه. 😀

    پاسخ
  3. Mostafa&S
    سوابق: (318 دیدگاه) ,

    ماشین های کره ای کیفیت پایینی دارن تو طراحی هم اصلا اصالت ندارن

    پاسخ
    1. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      اون ماله قدیم بود برادر

      پاسخ
  4. امیر fxx
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    شما کیفیت رو با چی مقایسه میکنی که میگی بی کیفیته؟قیمت پایه سوناتا حدودا 20000 دلاره/با این قیمت کیفیتش خیلی ام خوبه

    پاسخ
    1. علیرضا 21
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      با کمری و آکورد 🙂

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      من به غیر از خود جنسیس اونم 2015 و صد البته سنتنیال

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    پیشرفت خوبیه ولی در مجموع، خیــــــــلی راه داره تا به هیبرید های مطرح بازار برسه چراکه این مصرف سوخت باید برای موتور بنزینی معمولی اون باشه نه پلاگین هیبرید

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (1000 دیدگاه) ,

      موافقم تون این کلاس اککورد بهترین اما به نظرم واسه شرکتی که یکی دو ساله شروع کرده خیل خوبه

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل Amirhossein
    Amirhossein
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    تو مناطق آزاد مثل ارس همه جور خودرو های هیبرید موجوده از لکسس Rx350h تا هیوندایی و لینکلن مطلب اصلی اینجاست که اصلا مشتری ندارن
    بنظر من هیبرید ها هنوز برد کافی رو ندارن وگرنه ماشینهای های هیبرید خیلی هم خوبن

    پاسخ
  7. mohsen
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شمایی که میگید خودروهای کرهای بی کیفیتن ایا تا حالا از این خودروها داشتی و سوار شدی که اینو میگی؟
    من حدود 3 هفته پیش سوار یه دونه اسپورتیج قدیمی شدم با 160 هزار کیلومتر کارکرد و داخل چن تا کوچه همراه با مالک خودرو رفتیم هیچ صدایی از اتاق نشنیدم ایا با این کارکرد امتحانشو پس نداده؟
    در ثانی شما قیمت خودرو را ببین(شما به قیمت خودروها توی ایران کار نداشته باش قیمت جهانی خودرو را ببین).
    با این قیمت همچین خودرویی بهت میدن.
    خدا لعنت کنه لگن سازای مارو
    بگید امین.

    پاسخ
  8. pony car
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    کره‌ای ها واقعا دارن خوب پیشرفت می‌کنند نمی دونم چرا بعضی از

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل اریک
    اریک
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    اگر یک موتور بنزینی 1 سیلندر با حجم کم بزارن که باطری ها رو شارژ کنه و ماشین با نیروی الکتریکی راه بره به نظرم بهتر میشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.