رنوهیوندای

مقایسه هیوندای آوانته و رنو مگان

خودروهای مگان ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک و هیوندا آوانته دنده اتومات می توانند گزینه مناسبی برای کسانی باشند که بدنبال ماشینی در محدوده قیمت  ۲۸ تا ۳۱ میلیون تومان می گردند.

hyundai avante

این دو خودرو که یکی از آنها مدتی است مونتاژش در کشور آغاز و دیگری به تازگی وارد خط تولید شرکت پارس خودرو شده علاوه بر آنکه در یک محدوده قیمتی قرار دارند از لحاظ فنی نیز دارای شباهت هایی هستند. شرکت پارس خودرو که ابتدا مونتاژ مگان ۱۶۰۰سی سی در نوع دستی را آغاز کرده بود اواخر سال گذشته مونتاژ مدل ۲۰۰۰این خودرو را نیز در دستور کار قرار داد، بدین ترتیب واردات این خودرو در هر دو مدل متوقف شد. بر همین اساس هر دو خودرو به موتور ۲۰۰۰سی سی مجهز هستند با این تفاوت که مگان با این موتور توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را دارد اما آوانته با همین موتور می تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند.از سوی دیگر شما با مگان می توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که آوانته به شما این فرصت را می دهد تا سقف ۲۴۰ کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید.همچنین با وجود آنکه این دو خودرو از حجم مشترک موتور بهره می برند اما آوانته برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۸.۱ ثانیه زمان است در حالی مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۱ ثانیه زمان است.

megan

اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از آن دارد که مگان در شرایط بهتری نسبت به آوانته قراردارد، به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر بنزین می سوزاند، در حالی که آوانته برای طی کردن این مسافت نیازمند ۸.۲ لیتر بنزین است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این دو خودرو در یک سطح قراردارند به طوری که هر دو خودرو به ایربگ و ABS مجهز هستند که این امر موجب شده آنها از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی قرار گیرند. آوانته اتومات که تحت لیسانس شرکت هیوندای کره در کرمان خودرو مونتاژ می شود، هم اکنون با قیمت ۲۸ میلیون تومان و مگان ۲۰۰۰ نیز با قیمتی برابر ۳۲ میلیون تومان در بازار عرضه می شوند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قابل ذکر است که این خودروها از نسل پیش تولیدات سازندگان آنها می باشد و بجاست که مونتاژ کنندگان یا وارد کنندگان عزیز نیز به جامعه ایرانی احترام نهاده و کالاهای از رده خارج را عرضه ننمایند. گرچه ممکن است در بازار داخلی با توجه به محدودیتهای فراوان همین کالاها نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شوند!

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۷ دیدگاه‌ها

  1. پوریا کاظم زاده

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ببینید دوستان اینکه زده مگان فقط 195 تا میره درست نیست! چرا ؟ چون من خودم با لوگان یا همون ال 90 سرعت 201 تا رو رفتم ( البته اینو GPS نشون داد) و طور ممکنه که مگان 195 تا رو بره تازه بین 8.1 ثانیه و 11 ثانیه مگه چیه اخه این همه شتاب واسه چی مثلا مگه توی ایران با این جاده های طولانی به درد نخور میشه سرعت زیاد رفت راحتی و زیبایی مهمه که به قول بعضی از دوستان مگان واقعا ماشین آدم های اهل جاده هستش و همه نوع امکانات رده بالایی داره از نوع خودرو های کلاس B واقعا!
    هیوندای که خیلی قدیمیه و همچینین گیربکس و دنده و فرمونش به گرد پای مگان نمیرسه اینو دیگه واقعا نمیرسه و همه هم میدونن!!
    کره همیشه سوتی داره مثل سامسونگ گلاکسی اس 2 که مثلا باریک درستش کرده ولی سریع پشتش داغ میکنه و دوربین 8 مگاپیکسلی فول HDش میسوزه (خنده) همیشه قدیما میگتن کره با چین فرقی نداره از اول کاخونه هاشون معلوم بود حالا هم بخاطر لطف کشورهای دیگه هست که کمی خوب شده آخه میگن سالی که نکوست از بهارش پیداست…..

    در ضمن مگان خودروی پر فروش اروپاست…!

    موافقم 0
    مخالفم 3
  2. amin

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آوانته دستی سوار میشم و حاضر نیستم حتی اونو با تویوتا عوض کنم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینکه ال90 با سرعت200میره خوب چیز عادیه یه اتاق هم وزن پراید باموتور110اسب! پژوپیکان هم 200تا میرفت مثل آب خوردن اما کدوم هندلینگ؟ این موتور (4 سیلندر2000)برای مگان با اون اتاق سنگین ضعیفه. در ضمن شتاب برای سرعت نیست برای سبقته و اینکه شما بعنوان راننده در آراماش کامل بتوانید رانندگی نمایید.تنها آپشن قابل توجه مگان کارت سوییچ هستش . تازه فضای داخل اتاق هم در قسمت جلو و هم برای سرنشینان عقب فضایی تنگ و خفه داره. من خودم مگان روندم از لحاظ ترمز و هندلینگ خوبه ولی صدای موتور داخل آن محسوسه و خودرویی با قیمت حدود40تومن مناسب نیست .خودروی آوانته از تولیدات هیوندای کره از خودروهای پذیرفته شده در امریکا می باشد. من ورنا روندم خودروی نسبتا با جسه کوچک ولی شتاب عالی و هندلینگ قابل توجهی داره. و در ضمن با توجه به تجربه آزرا 2007 نیز میتونم بصراحت بگم تولیدات هیوندای کره جزو بهترینها در دنیاست که در حین رانندگی احساس آرامش و امنیت و مخصوصا لذت رانندگی را برای شما به ارمغان می آورد.آوانته نیز همانند سایر خودروهای هیوندای موتور متناسب ظرفیتش داره . در ضمن فضای اتاق مناسب کلاس خودش میباشد با توجه به اینکه همکلاس پژو405،مگان و خودروهای مشابه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. داریوش

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      این همه اطلاعات غلط چیه به مردم میدید خجالت داره منظورم خود مقاله است.تمام عددها رو به میل خودش بالا و پائین کرده اولا ماکزیمم سرعت اوانته دستی 204کیلومتره آوانته اتوماتیک 195 کیلومتره اگر آوانته 240 کیلومتر بره موتورش میره تو باقالیها و خود ماشین متلاشی میشه اقا ماشین 4سیلندره 2000 سی سیه ماکسیما اتومات 6سیلندر که تمام افتخارش سرعت رفتنه با این بنزین 230 تا رو به زور میره دوما شتاب 0تا 96کیلومتر اوانته دستی 9.1 ثانیه است یعنی 0 تا 100 حدود 9.8 ثانیه است شتاب اتوماتش نزدیک 10.5 ثانیه است همه منابع حتی سایت خود هیوندا اینو میگه اخه دنیای اقتصاد از کی تا حالا شده خودرو نویس که برداری از روی اون کپی کنی اینجوریه!!

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. مهدی

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشید میتونین بگین آپشن قابل توجه آوانته چیه؟بدشم یعنی آوانته یا مگان با 405 تو یه رده قرار دارن که میگی با توجه به اینکه همکلاس پژو405،مگان و خودروهای مشابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چندساله که آوانته دارم جزبنزین وروغن هیچ هزینه ای نداشته شتاب وهندلینگ عالی واقعا بامگان قابل مقایسه نیست فقط خودروهای 6سیلندر به گردش میرسند باتوجه به قیمت وشتابش واقعا بی نظیره ضمنا بسیارکم مصرفه مخصوصادنده ایش درموردکم استهلاک بودنش فقط این نکته روبدونید که دردنده 5بادورموتور3000سرعت120میره یعنی مثل پراید وسایر ماشین های کره ای(البته این نکته رو فقط آدمای فنی میدونن!)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. majid

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه آوانته 240 کیلومتر و مگان 195 کیلومتر درساعت سرعت داره واقعا حرفی بی منطق است.
    درضمن طراحی و ایمتی مگان اصلا قابل مقایسه نیست .
    من الان 3 ساله مگان2000cc دارم وخیلی راضی هستم .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. بردیا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مگان ماشینیه که نمیشه منکر طراحی و تکنولوژی موتورش شد.ایمنی فوق العاده بالایی داره.و به نظر بنده بیشتر واسه کسایی خوبه که اهل رانندگی معمولی و آرومی هستن.و ظاهر ماشین واسشون مهمه.ولی اگه اهل هیجان و رانندگی سریع هستید روی گزینه آوانته شک نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امید2

    ۲۰ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام
    من بین خرید لیفان 620 و مگان موندم راهنمایی کنید ( البته مبلغ موجودیم حدود 25 میلیونه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. behzad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نزدیک3 سال است که مگان دارم ولی هفته پیش 20 دقیقه سوار آوانته شدم تازه معنی شتاب و راحتی را حس کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. شهنام

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام،
    من مهندس مکانیک هستم و سالها در مورد ویژگیهای خودرو مطالعه و تجربه کردم. برای خرید و انتخاب میان آوانته و مگان، مدتها در جستجوی اطلاعات اونا بودم و به این نتیجه رسیدم که هر دو خودروهای بسیار خوبی هستند. متاسفانه در مقاله بالا اشکالاتی وجود داره که اطلاعات درست اونا رو براتون در ادامه میارم. یک اشتباه اعلام سرعت ماکزیمم 240 برای آوانته است. حتی ماکزیما دنده ای با موتور 200 اسب هم سرعت ماکزیممش 230 بیشتر نیست. سرعت ماکزیمم رو در پیستهای مخصوص این کار که به فرم یک لوپ بسته 0 شکل به طول چند کیلومتر و با شیب طولی جاده صفر است در شرایط استاندارد که سرعت باد هم باید از یک حد مجاز کمتر باشه اندازه میگیرند. سرعت ماکزیمم خودرو به عوامل زیادی بستگی داره، اما مهمترین اونها قدرت موتور، ضریب درگ (آیرودینامیک بدنه) ابعاد خودرو (سطح مقطع خودرو از روبرو) است. پس اگر بنده با پراید خودم سالها پیش سرعت 175 رو تو سرازیری تجربه کردم، نباید بگم سرعت ماکزیمم پراید 175 است! مهمترین عامل موثر در شتاب خودرو هم وزن خودرو، قدرت موتور، نوع گیربکس و نوع رانندگی و زمان تعویض دنده است. برگردیم به موضوع تاپیک، سرعت و شتاب خودروهای آوانته و مگان از سایت معتبری که اطلاعات اکثر خودروها رو جمع آوری کرده و آدرسش رو مینویسم به شرح زیر است:
    آوانته اتوماتیک 2000: 199 کیلومتر بر ساعت و 10.4 ثانیه
    آوانته دنده ای 2000: 208 کیلومتر بر ساعت و 9 ثانیه
    مگان اتوماتیک 2000: 195 کیلومتر بر ساعت و 11.1 ثانیه
    مگان دنده ای 1600: 193 کیلومتر بر ساعت و 11.1 ثانیه
    البته مگان یک مدل شش دنده (جلو) با موتور 2000 هم داره که متاسفانه تو ایران تولید نشد (بجز چند نمونه) که دارای سرعت ماکزیمم 202 کیلومتر بر ساعت و شتاب 9.4 ثانیه است. اطلاعات فوق باهم کاملا سازگار است، شاید بپرسید چرا مگان 2000 و 1600 مثل هم است، پاسخ اینه که گیربکس خودروهای دنده اتومانیک 4 دنده است (در مقایسه با 5 دنده) و راندمان دنده اتوماتیکها پائین تر است، وزن گیربکس اتوماتیک هم بیشتر است. اینها در مجموع سبب میشه که مگان 1600 و 2000 مثل هم عمل کنند. اما آوانته ها موتور یکسان دارند پس تفاوت در شتاب و سرعت دنده ای و اتوماتیک تنها تابع نوع جعبه دنده است. من با هر دو خودرو رانندگی کردم و اختلاف مشهودی بین آوانته و مگان از نظر سرعت و شتاب ندیدم (نمیگم اختلاف ندارن، بلکه میگم محسوس و چشمگیر نیست)، اما این دو خودرو علاوه بر سرعت و شتاب از جهات دیگری هم قابل مقایسه هستند. فضای داخلی و صندوق عقب مگان از آوانته بزرگتر است. استایل آوانته خوبه اما نسبت به مگان استایل محافظه کارانه و معمولی تری داره. مگان استاندارد تصادف بالاتری داره البته بخشی از اون به واسطه ایربگهای جانبی است که در ایران حذف شده. کامپیوتر سفری مگان مصرف سوخت رو به صورت لحظه ای نشون میده و در هر ثانیه عدد نمایش اون مجددا اندازه گیری و نمایش داده میشه اما آوانته محاسبات رو در فاصله زمانی بیشتری انجام میده. به طور کلی آوانته (بخصوص دنده ای اون) دارای سرعت و شتاب بهتری است اما مگان ظاهر به روز تری داره . مصرف سوخت مگان مخصوصا موتور 1600 دنده ای اون خیلی پائین تره. (البته مصرف سوخت هم مثل سرعت و شتاب باید در شرایط استاندارد اندازه گیری و مقایسه بشه) من خودم بعد از بررسی زیاد که خلاصه اون رو در بالا براتون نوشتم ترجیه دادم مگام دنده ای 1600 بخرم و از انتخابم راضی هستم، چون قیمت کمتری داره و از سرعت ماکزیمم همین هم نمیتونم استفاده کنم.
    آدرس سایت مرجع:
    http://www.cars-data.com/en/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ariyan

      ۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مرسی عالی و کامل …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. maziar

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایون من نمیدونم چه کاریه میخوان مگان رو خراب کنن اول که از ساختار اتاق مگان به نسبت اوانته ادم لذت میبره 2 اینکه صفر تا صد اوانته 9.2 ثانیه است 3 اینکه اصلا کیلومتره اوانته 220 4 شتاب 9.2 ثانیه واسه یک سرنشین 5 مگان 2000 صفر تا صدش 9.6 تا 10.3 و 1600 10.5 با 2 سر نشین حداکثر سرعت مگان 250 تا نوشته اما من با 1600 215 تا و2000 235 تا رفتم که هر دو رو gps نشون داد نه من بدم تو همی کل کل شهری ملاک 80 تا 120 که بازم مگان 2000 برندس و در اخر اخه عزیزم چیزی به نام هندلینگ شنیدی من که تو اوانته ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کورش

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      تو رویاهات با مگان 250 تا میری عزیزم مگانم شد ماشین فرغونی بیش نیست.مزخرفه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. سید علیرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    هر دو ماشین ماشین های خوبی هستن بحث سر تجربه است کارخانه ی رنو سال ها کار کرده ولی هیوندا چند ده شروع به کار کرده یک پست در این سایت هست که کره ای ها به پیکان جوانان ما حسودی می کردند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. شهنام

    ۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام دوستان. اطلاعاتی راجع به تفاوت مدلهای مختلف مگان که در ایران تولید میشه پیدا کردم که براتون مینویسم.
    کلا سه مدل مگان در ایران تولید میشه:
    مدل 1600 ساده (E1)
    مدل 1600 فول (E2)
    مدل 2000 فول (E2)

    مدل 1600 فول (E2) نسبت به مدل1600 ساده (E1)دارای امکانان زیر است:
    زیر آرنجی وسط جلو (جعبه دارای در وسط کنسول)
    چراغهای مه شکل جلو
    شیشه بالابر برقی تک لمسی و حساس به مانع برای هر چهار در
    چراغ مطالعه مستقل برای راننده و سرنشین جلو (علاوه بر چراغ سقفی جلو)
    چراغ سقفی عقب
    چراغ کفی (پائین هر چهار در) روشن شدن همراه با باز شدن درها
    زیر آرنجی تا شو وسط ردیف عقب (دارای جای لیوان)
    محفظه درب دار روی طاقچه عقب
    پشت سری “کاما” شکل با قابلیت تنظیم زاویه و تنظیم ارتفاع در سه نقطه
    محفظه قرار دادن قوطی روغن و جعبه کمک های اولیه در صندوق عقب
    آینه جانبی برقی مه زدا
    فیلتر هوای ورودی به اتاق
    پرده جمع شو شیشه های عقب و جانبی (ردیف دوم)
    صندلی عقب و پشتی دو تکه

    مدل 2000 فول (E2) نسبت به مدل 1600 فول (E2) دارای امکانات زیر است:
    رینگ اسپرت
    سیستم خودکار تهویه مطبوع
    سنسور باران
    سنسور روشن شدن خودکار چراغ جلو با تاریک شدن هوا
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هیونداروانتخاب میکن هم زیباست هم ازلحاظ سرعت و شتاب خوبه مگان مثل خودروی ازرده خارج می مونه نه قیافه داره نه شتاب درست وحسابی سمند از مگان بهتره .درضمن خدمت دوست گلم آقاامید 2 میرسونم که شما بهتره لیفان و مگان بی خیال بشین چون اگه تحریم بیشتربشه دیگه قطعاتش گیرنمیاد .اگه میخوای ماشین راحتی داشته باشی یه سمندسورن بخر جون میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. شهنام

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام،

    چند نکته در مورد مگان:

    1 – پشت سری مگان واقعا عالیه، پشت سری مگان به صورت دو تکه طراحی شده که از بالا به هم لولا شده اند، با تغییر زاویه تکه رویی، تکیه گاه مناسبی برای سر ایجاد میشه، پشت سری اغلب ماشینا یا قابلیت تغییر زاویه نداره یا مثل مگان دو تکه نیست، اگه تو مگان نشستید حتما امتحان کنید.

    2 – برای مگان دو نوع DVD میشه نصب کرد، نوع معمولی که مثل بقیه ماشینها جای سیستم پخش و قوطی خالی زیر اون قرار میگیره و یک نوع فابریک دو تکه هم داره که یک قسمت اون جای سیستم پخش قرار میگیره و قسمت دیگه یعنی صفحه نمایش اون جای ساعت نصب میشه و ساعت هم جای قوط خالی زیر تکه اولی قرار میگیره. سیستم GPS با قابلت هدایت و راهبری هم روش هست، بهترین کار اینه که یکباره سنسور و دروبین دنده عقب و TV دیجیتال هم نصب بشه.

    3 – یک کانال کوچک به داخل داشبور هدایت شده که در تابستان جریان خفیفی از هوای خنک کولر رو به داخل داشبورد هدایت میکنه تا اگه چیزی تو داشبورد میزاید براثر گرمی هوا داغ نشه.

    4 – کانالهایی از زیر موکتی که زیر صندلیهای ردیف جلو قرار گرفته عبور میکنه که زمان قرار گیری دریچه تقسیم هوا روی پا، بخشی از جریان هوا (گرم یا سرد) را به پای سرنشیهای عقب میرسونه.

    5 – کمربندهای مگان مجهز به سیستم پیش کشنده هست که در صورت تصادف، جلو حرکت سرنشین به سمت جلو رو میگیره تا آسیب کمتری به فرد وارد بشه (امیدوارم برای کسی پیش نیاد)

    6 – سیستم ترمز مگان مجهز به BA یا Brake
    Assist است که در شرایط ترمز گیری اضطراری به طور چشمگیری جلو تصادف رو میگیره. نصب این سیستم توسط خودروسازها از امسال در اروپا اجبرای شد. این سیستم در شرایط عادی هم ترمز گیری راحت و نرمی رو برای راننده فراهم میکنه.

    7 – سیستم فرمان مگان الکتریکی است و علاوه بر نرمی فوق العاده فرمان در زمان پارک کردن، برگشت فرمان به نقطه وسط رو هم بسیار مطلوب میکنه. فرمان الکتریکی مصرف سوخت رو هم کاهش میده و قدرت موتور را برای به حرکت در آوردن بلااستفاده روغن فرمان و ایجاد گرما هدر نمیده.

    جالبه که پارس خودرو در تبلیغات مگان از این همه قابلیت اسمی نمیاره یا به درستی ایم ماشین رو معرفی نمیکنه!

    امید این اطلاعات مبرای شما مفید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آقای ایکس

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ببخشید می شه بگین مگان بهتره یا هیوندای آوانته پولشو دارم اما نمی دونم کدوم یکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اونته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۳ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شک نکن آوانته بهتره من هردو رو داشتم و لذت رانندگی با آوانته به هیچ عنوان با مگان قابل قیاس نیست
      مگان یه ماشین رام و مثل گربه ی خونگی هست اما اوانته یه گربه ی وحشی و به قولی هیولاست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مگه فقط رانندگیه؟ایمنی.زیبایی.راحتی و …….. چرا مد نظر هیچکس نیست؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من خودم توشرکت کارمیکنم که تولید اونته داشت واقعا ارزش سوار شدن داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمود

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    پدرم چند وقت پیش مگان 2000 مشکی خرید به نظر من مگان بگیری بهتره مثلا عموی من آوانته داره ولی من به طور جدی آوانته رو بررسی نکردم اما به چند دلیل مهم به نظرم مگان گزینه مناسب تری:
    1- آوانته خط تولیدش در شرکت راین خودرو متوقف شد و اخیرا هم شنیده بودم که هیوندای ایران رو تحریم کرده حالا یک ماشینی که خط تولیدش جمع شده و هر لحظه امکان تحریم داره در مقایسه با مگان که داخل پارس خودرو تولید میشه و هنوز که هنوز هم داره تولید میشه و با توجه به این که شرکت رنو حاضر نشد از بازار ایران کنار بره حتی برای این کارش از طرفه فرانسه جریمه هم شد گفته که حالا حالاها قصد داره در ایران بمونه.
    2- به نظر من مگان هم از باب زیبایی داخل و بیرون از آوانته خیلی سر تره و امنیتش هم به نظرم بیشتره.
    3- بعضی از دوستان خیلی سرعت رو مقایسه میکنن که کدوم بهتره باز به نظر من خیلی مهم نیست چون هردو ما رو راضی میکنه تازه مهم تر از اون مگه ما با این وضع جاده و راهها و جریمه ها بیشتر از 120 تا می تونیم بریم که برخی دوستان اینقدر ریز میشن روی این مسئله حالا تهش بخوایم 150 تا بریم بیشتر از این که نمی ریم غالباً.

    ولی ما به هنگام خرید دلیل اول برامون خیلی مهم بود بالاخره عقلانی به نظرم نیست که خودرویی رو که تولیدش متوقف شده آدم بره بخره اون هم با تکنولوژی کره در مقایسه با مگان که تکنولوژی اروپایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کورش

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اقای مازیار برو با همون مگان حال کن . اونته دنده ای از نطر 0تا100 مگان لوله میکنه . اونته توی رنج 30 تا 40 ملیون پرشتاب ترین ماشین ایران هستش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یاسر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط مگان . اصلا از همه نظر سره من نمیدونم چرا و چطوری ایندو ماشینو با هم مقایسه میکننید . مگان فول با کمری باید مقایسه بشه . لطفا نویسنده هر ماشینی رو با هم سطح خودش مقایسه کنه . عزیز من ماشین اروپایی 5 ستاره کجا و اونقت ماشین کره ای کجا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. اشکان نجفی

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مگان 2000 اتوماتیک فوق العاده عالیست هم از نظر فنی و هم از نظر زیبایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آوانته هم از نظر قیافه خیلی زشته هم از نظر فنی ضعیفه من هم آوانته اتومات داشتم هم مگان 2000 اصلا قابل مقایسه نیستند آقایون چرا تعصب بی جا روی آوانته به خرج میدهید در ضمن این درسته که آوانته هیوندا است اما از گروه خودرو های لوکس و باکلاس (مثل آزرا . سوناتا . و… ) نیست و خیلی آوانته بی کلاس و بیش از حد ساده است اگر میخاهید پولتان را هدر ندهید،
    فقط و فقط مگان

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. alireza

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هر کودوما بخرید ضرر نکردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    من لیفان 620 دارم می خوام از دوستان بپرسم مگان 1600 بهتره یا لیفان 620 از لحاظ قیمت و راحتی و امکانات وسواری
    با تشکر از دوستان گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شهنام

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    در پاسخ به علی آقا
    باید بگم که من مگان 1600E2 دارم و لیفان 620 رو هم به قصد خرید بررسی کردم، هردو ماشین به طور نسبی به قیمتشون میازند، مگان بهتره و به همون اندازه باید پول بیشتری بپردازید. قدرت موتور مگان 1600 کمی بیشتر از 620 است، فضای اتاق بیشتره و سه نفر در ردیف دوم راحت مینشینند. فضای صندوق عقب هم بزرگتره. امکانات بیتری هم داره که به برخی از اونها در تاریخهای 3 مرداد و 10 مرداد اشاره کردم. به نظرم هر کدام رو بخرید ضرر نکردید. درسته که طراحی شرکت رنو با چندین ساله از تجربه شرکت لیفن بالاتره و یکی اروپایی و دیگری چینیه، اما به نظر من هرکدوم به قیمتشون میارزند.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینو همیسه به خاطر داسته باشید ماشینهای اروپایی پر هزینه و پر استهلاکند بدون استثناء

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. داریوش

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      من نه طرفدار مگان هستم و نه اوانته ولی استهلاک ماشین بستگی به امکاناتش و نوع رانندگی داره مثلا ب ام و هم استهلاکش بالاست چون سیستم جلوبندیش پیچیده تر و پیشرفته تر است قطعات بیشتری نسبت به یک ماشین ساده اسیائی داره در عوض عملکردش بالاتره اگر با ماشین درست رفتار کنی به این سادگیها تو خرج نمیافته هم تجربه ماشین اروپائی دارم هم اسیائی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امیر

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر مسئله فقط شتاب وسرعت باشد اوانته بهتر از مگان است .ولی برتری خودرو به شتاب وسرعت ان نیست بلکه مهمتر از اینها ایمنی خودرو در جاده مصرف سوخت لذت رانندگی است که در مگان در سطح بالاتری نسبت به اوانته قرار می گیرد.مگان خودروی به روز تر نسبت به اوانته وتوانسته 5 ستاره ی ایمنی راکسب کند. در ضمن مصرف سوخت ترکیبی مگان 1600 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که نسبت به حجم موتور و توان 115 اسب بخار ان بسیارفوق العاده است یعنی از پراید با موتور 1300 وتوان 60 اسب بخار هم کمتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسن

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این همه بحث سر چیه
    با وضعی که قیمت خودرو تو کشور ما داره فعلا پراید هم جز خودروهای لوکس شده!
    پراید مرا کفایت میکند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. اشکان نجفی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا از نظر هایی که در مورد آوانته دادید ابراز تاسف می کنم.اگه اوانته بهتر بود قیمتش هم بالا تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی1352

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام
    حدود سه سال است که آوانته سوار هستم واز آنجا که بدلیل ضرورت شغلی(عضوهیات علمی)باید هفته ای یکبار در جاده نسبتا هموار و به اصطلاح کفی مسافت پانصد کیلومتر را طی نمایم، لازم میدانم به مواردی فقط بر اساس تجارب شخصی ام اشاره کنم. لذتی که از راندن خودرو آوانته در این مدت و در انواع شرایط جوی برده ام دلیلی بر دادن نظریه در خصوص مگان نخواهد بود زیرا خودروی اخیر را فقط به عنوان سرنشین تجربه کرده ام.
    1- با فیلتر هوای تمیز و باد نیتروژن و لاستیک کومهو کره و سرعت 110، مصرف بنزین معمولی در جاده برابر با پنج و شش دهم لیتر بر صد کیلومتر است.
    2- در مسیر مستقیم و هموار و دور از چشم دوربینهای کنترل سرعت توانسته ام با دنده دو به سرعت یکصدوده و با دنده سه به سرعت یکصدوشصت و پنج برسم.( در این لحظه بود که متوجه شدم شهامت تعویض دنده بالاتر را ندارم. )
    3- بجز هزینه سرویسهای ادواری هزینه دیگری نداشته ام. مواردی مانند تعویض صافی بنزین ، شمع ها ،تسمه تایمینگ و … سر موقع صورت می گیرد.
    4- از قرصهای مکمل بنزین به هیچ عنوان استفاده نکنید.
    5- روکش چرم مصنوعی ولی دست دوز را برای صندلی ها توصیه میکنم. باعث تمیزی و آرامش بیشتری است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسام

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من می خواهم مگان بخرم ولی بین آوانته و مگان شک دارم چون نظرات خیلی ضد و نقیض است لطفا راهنمایی کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه جوونی و سرعت و شتاب و رانندگی اسپرت برات اهمیت داره در مورد آوانته شک نکن و در ضمن استهلاک آوانته واقعا پایینه.
    مگان هم ماشین خیلی خوبیه و برای سنهای بالاتر که دنبال نرمی بیشتر هستند گزینه بهتری میتونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا