کیاهیوندای

مقایسهٔ هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

هیوندای توسان (ix35) و کیا اسپورتیج از پرفروش‌ترین SUV های کامپکت کره‌ای هستند که چند سالی است در ایران حضور دارند و با محدودهٔ قیمتی تقریباً مشابه، قشر عظیمی از خریداران به‌خصوص جوان‌ترها را به خود جذب کرده‌اند. ابتدا با نگاهی اجمالی، بیاییم این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم.

مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج
مقایسه هیوندای توسان و کیا اسپورتیج
هیوندای توسان AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از ۱۶۰ میلیون تومان (از ۲۱,۶۵۰ دلار تا ۲۷,۹۵۰ دلار)، به‌علاوه هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت ۱۸۲ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر. گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای ۲۳۳ گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage
کیا اسپورتیج AWD:
شروع قیمت در بازار ایران از ۱۵۸ میلیون تومان (از ۲۱,۹۰۰ دلار تا ۲۹,۶۰۰ دلار)، به علاوهٔ هزینه‌های جاری. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی، چهار سیلندر، با قدرت ۱۸۲ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر، گیربکس خودکار شش سرعته، میانگین مصرف سوخت ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، انتشار گازهای گلخانه ای ۲۲۵ گرم بر کیلومتر و در حالت عادی FWD می‌باشد.
خب، همان‌طور که دیدید، این دو خودرو در نمای کلی، بیش از آنچه که فکر کنید به هم شبیه هستند. حال بیایید کمی ریزبینانه‌تر به این دو SUV کامپکت نگاه بیاندازیم.

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

ارزش

هیوندای
توسان نسبت به رقبا، خودرویی تقریباً ارزان‌تر است (شروع قیمت راو ۴ از ۲۵,۰۴۶ دلار)، اما در این مقایسه، به لحاظ مشخصات فنی، پایین‌تر از کیا قرار دارد. ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، نویگیشن ماهواره‌ای، کنترل خودکار تهویهٔ مطبوع، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، محدود کنندهٔ نور آینهٔ دید عقب، بلوتوث تلفن و جریان‌های صوتی، صندلی‌های جلو برقی و استارت دکمه‌ای و آلیاژ فول سایز زاپاس یدکی.

کیا
اسپورتیج اخیراً ۱,۹۰۰ دلار افزایش قیمت را داشته است، با این حال، این مبلغ اضافی به خوبی شمارا قانع می‌کند. چراکه به‌صورت استاندارد. علاوه بر آپشن های هیوندای، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن در هر دو ردیف، سنسورهای پارک جلو و عقب، یک سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی، با ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر و زاپاس یدک آلیاژی فول سایز را همراه دارد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

داخلی

هیوندای
هرچند که میزان تجمل در کابین کم است و شما را مبهوت نمی‌کند ولی درمجموع، هیوندای یک کابین متقاعدکننده را ارائه می‌دهد. جنس صندلی‌ها ترکیبی از چرم و تودوزی‌های پارچه‌ای است و بسیاری از قطعات داشبورد و پنل درب‌ها از پلاستیک سخت ساخته شده است. صندلی‌ها نسبت به کیا، کمتر احساس امنیت را به شما القا می‌کند به‌خصوص برای سرنشینان صندلی عقب. هیوندای اعلام کرده است که این یک پکیج کاربردی است و فضای داخلی را قوی، مناسب و معقول برای ذخیره‌سازی همه‌جانبه مهیا ساخته‌ایم. دو واسط تغذیهٔ ۱۲ ولتی هم وجود دارد و صندلی‌های عقب با یک مکانیزم جلو و عقب کردن دو مرحله‌ای ارائه شده است. متاسفانه برای ردیف عقب هیچ دریچهٔ هوایی تعبیه نشده است.

کیا
کابین کیا احساس مجلل‌تری دارد و گویی از طراح آگاه‌تری برخوردار بوده است. صندلی‌ها با پوشش کامل چرم با دوخت سفید استاندارد، هم برای جلو و هم سرنشینان عقب مهیا شده‌اند. طرح داشبورد سودمندتر و تمیزتر به نظر می‌رسد و با استفاده از مواد نرم‌تر و ابزارهای نمایشگر و کنسول مرکزی، از لحاظ بصری ظاهری جذاب‌تر و شیک‌تر را به نمایش می‌گذارد. حتی در مورد فضای ذخیره‌سازی نیز هم‌تراز با هیوندای است، که با محفظه‌هایی بر روی درب‌های جلو و عقب، کنسول وسط جادار و نگه‌دارنده فتجان، فضای کافی را برای وسایل ارائه می‌کند. در اسپورتیج هم برای ردیف عقب، دریچه‌های هوا وجود ندارد.

*برنده: کیا*

پیشرانه و عملکرد فنی

هیوندای
ix35 از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی GDI جفت شده با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته بهره می‌برد. هیوندای از این پیشرانه، ۱۸۲ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور مفید بیرون کشیده است، هرچند به نظر می‌رسد قدرت خروجی برای این حجم از موتور پایین‌تر از حد انتظار است اما در جاده قدرت کافی و خوبی در اختیارتان می‌گذارد. انجام مانورهای شتاب و سبقت‌گرفتن رضایت‌بخش است و سر و صدای ناچیزی را به کابین می‌رساند. ولی به طرز محسوسی در صعود از سربالایی‌ها، صدای خرخر کردن به گوش می‌رسد. یک مشکل دیگر این است که موتوری تشنه‌تر از دیگر موتورهای چهار سیلندر در دنیای واقعی دارد، اما این تشنگی زیاد نیست. توسان در مدت ۹.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در نهایت به سقف سرعت ۱۹۴ کیلومتر در ساعت دست می‌یابد.

Hyundai Tuscon ix35 2015
کیا
اسپورتیج هم همانند هیوندای از یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی با تزریق مستقیم سوخت GDI، و جفت شده به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این پیشرانه، همانند توسان ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و اسپورتیج را ظرف مدت ۹.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و بیشینه سرعت آن ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

KIA Sportage dashboard
*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

کیفیت رانندگی

هیوندای
توسان ix35 در اواخر سال گذشته با تأکید مجدد بر تنظیم سیستم تعلیق و فرمان‌پذیری به‌روز شد. نتیجه آن هم یک بستهٔ سخت و سفت تعلیق است که کمی محکم‌تر از اسپورتیج عمل می کند. البته هنوز هم تا حدودی گلایه‌هایی در بحث فرمان‌پذیری وجود دارد و کماکان شنیده می‌شود، که احساس سنگین بودن خودرو و سفتی فرمان در سرعت‌های پایین و فاقد بازخورد سریع را به راننده القاء می‌کند.

کیا
کیا در مورد کیفیت رانندگی پرادعا است. این ادعا برای راننده صحیح و برای سرنشینان غلط است. فرمان‌پذیری و هندلینگ اسپورتیج به خوبی صورت می‌گیرد و ثبات و پایداری خوبی در جاده و مسیرهای پر پیچ‌وخم دارد. احساس چابک بودن در اطراف شهر کاملاً خوشحال‌کننده است و در حد متوسط در طول رانندگی رضایت‌بخش است و مانند هیوندای، طبیعت رانندگی بدون سروصدا و دلپذیری دارد. اما برای سرنشینان، مخصوصاً در ردیف عقب، سفتی و خشکی ناراحت‌کننده ای وجود دارد.

*برنده: هردو خودرو امتیاز یکسان*

خدمات پس از فروش و هزینه‌های سرویس

هیوندای
هیوندای برای توسان، پنج سال گارانتی بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد. در هر سرویس هم ۳۹۹ دلار هزینهٔ تعمیر و نگهداری و سرویس‌های دیگر می‌شود که برای سه سال اول یا ۴۵,۰۰۰ کیلومتر سفر می‌باشد (در ۳ فاصلهٔ زمانی ۱۲ ماهه، ۱۵,۰۰۰ کیلومتر جدا از هم).

کیا
کیا همچنین یک گارانتی پنج ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد که برای پنج سال اول یا ۷۵,۰۰۰ کیلومتر می‌باشد (در ۵ فاصلهٔ زمانی ۱۲ ماهه، ۱۵,۰۰۰ کیلومتر جدا از هم)، که بستهٔ کیا به‌طور متوسط ارزان‌تر است و به ارزش ۳۷۹.۸۰ دلار در هر سرویس می‌باشد.
*برنده: کیا*

ix35 vs kia sportage
ix35 vs kia sportage

حکم

هیوندای
بسته سودمند هیوندای توسان که هزاران نفر از خریداران استرالیایی را جذب خود کرده است، در اینجا از لحاظ ارزش خرید، و هزینه‌های سرویس، نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

Hyundai-ix35-2014-rear
کیا
به‌سختی می‌توان بین اسپورتیج و توسان تفاوت، مزیت و یا معایبی پیدا کرد، با این حال، در حالی که کمی گران‌تر از توسان می‌باشد، ولی به‌مراتب ارزش بیشتری دارد و در اینجا گوی سبقت را از ix35 می‌رباید.
*برنده: کیا*

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
[polldaddy poll=8705136]

منبع: Drive.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    توسان و اسپرتیج دو خودروی متفاوت نیستند. بلکه در واقع فقط یک خودرو هستند که با دوظاهر متفاوت ارائه شده است. در عمل چندان تفاوتی با هم ندارند و از نظر فنی دقیقا یکسانند. در نتیجه انتخاب بین آن ها فقط از روی ظاهر و سلیقه ایست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مثل بقیه ماشین های کیا و هیوندای

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CarGeek

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        همه خودروسازهای دنیا مثلاً یک سری موتور و گیربکس را سال ها روی پلتفرم های تقریباً مشابه استفاده می کنند.
        مثال خوبش پژو و سیتروئن هستند که مشخصات فنی خیلی از خودروهای تولیدیشون مشترک یا با تغییرات جزئی در طرح پایه هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      هیچکدوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      هر دو مزخرفن.و با این پول خرید تویوتا راو 4 یا نیسان روژ ارجحیت بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahryar

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (237 ديدگاه)

        روژ سری جدیدش خوشگل،اگه سری قدیمیش بود ، طراحی جالبی نداش، ولی الان معرکه شده،بنظرم بهتر از همس،ولی واقعا به نیسان تو ایران ظلم شده،

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فک نکنم نیسان روژ وارد ایران شده باش بعد قیمت این دوتا 168ایناس بعد تویوتا راو4 قیمتش 225تومن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مهدي

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من هم با نظر شما موافقم تویوتا کاری به هیوندای وکیا نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سجاد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      مثل اکثر محصولات سامسونگ و الجی!!!
      امان از دست کره ای ها . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. E 36

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      SPORTAGE

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. RETOLEX

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Asx کیفیت بیشتری داره ولی حیف که امکاناتش کمه
    حالا معلوم شد اسپورتیج بهتره حالا باید منتظر بمونیم تا نسل جدید اسپورتیج و توسان بیان تا ببینیم کدوم بهتره
    به نظر من تویوتا به یک کراس اوور در این قیمت نیاز داره راو 4 گرونه
    کاش میتسو هم asx رو ارتقاع میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      امکاناتASX بیشتره رفیق … سیستم فرمان تمام برقی داره که اینا ندارن ، گیربکس پیشرفته تری داره ، ظاهرشم خیلی خاص تره , موتور ۲لیتریشم عملکرد بهتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. RETOLEX

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        من منظورم اپشن بود من که نگفتم تکنولوژی
        هر چقدر هم عملکرد موتور خوب باشه گیربکس cvt شتابش رو گرفته ولی مصرف رو اورده پایین
        باز هم میگم تکنولوژی با اپشن فرق داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahryar

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (237 ديدگاه)

          نه گیربکس cvt لانجو کم کرده،ولی در کل شتاب ماشینو بیشتر کرده،باز میگم لانج ماشینو کم کرده،
          ما تینا با ماکسیمارو که باهاشون شتاب گیری کردیم تا 40 ماکسیما جلو بود،بدش تینا جلو افتاد.
          منظور اینکه در کل شتابو بهتر میکنه،ولی خب اول شتاب گیری نرم شتاب میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. shahryar

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (237 ديدگاه)

          با اینکه حجم موتور و قدرت تینا کم تره،

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. farzad sportage

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (180 ديدگاه)

          asxامکاناتش کمتره
          مثال اسپورتیج سیستم smart park asist sistem داره که این سیستم میتونه خودکار ماشین رو پارک کنه
          اسپورتیج تو بازار مثل پول نقد هستش اما asx بازار نداره
          نتیجه
          اسپورتیج لایک
          asx دیس لایک

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. شایان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    گزینه هیچکدام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      Asx

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پیکان جوانان

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تو این کلاس تو کشور نمونه هایی وجود داره که هم از لحاظ کیفیت قطعات و کیفیت سواری میتسوبیشی Asx و رنو کولئوس از دو کره ای محبوب بازار بهتر هستند ولی تنها دلیلی که میتوان به آنها خورده گرفت و باعث فروش بیشتر این دو کره ای شدا طراحی نه چندان دلچسب آنها و خدمات پس از فروش نامناسب انهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. saleh.cars.motorcycles

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ارزش=کیا
    داخلی=کیا
    پیشرانه و عملکردفنی=یکسان
    کیفیت رانندگی=یکسان
    خدمات پس از فروش و هزینه‌های سرویس=کیا
    حکم=کیا
    بنظر منکه متفاوتن مخصوصا توظاهر که کیا زیباتر بنظرمیادوطرفداران بیشتری داره
    البته برمیگرده به صلیغه افراد وبه هرصلیغه وانتخابی باید احترام گذاشت
    سپاس از احمد نیشابوری

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      صلیغه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saleh.cars.motorcycles

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        سلیقه
        البته به عربی صلیخه(وتوتلفظ ص باید زبان را به کنار دندان های سمت چپ ویا راست نزدیکترکنین تاتلفظشو صحیح تر انجام داده باشین) تلفظ میشه و خواستم کمی طنز چاشنی نظر بکنم
        وغ مثل ق از انتهای کام تلفظ نمیشه
        بلکه کمی جلوترکه چیزی بین ق و خ
        آفرین به این همه توجه
        واقعا که شایسته ی انتخاب اواتار LEXUS

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          اقا شوخی کردم
          ایول دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. saleh.cars.motorcycles

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (467 ديدگاه)

          یک ایولو کم کردیااا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. RETOLEX

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          ایول

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. saleh.cars.motorcycles

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (467 ديدگاه)

          بابا خیلی ریز بینی وازاینکه توجه زیادی داشتی خوشم اومد
          ان شا ا… همیشه موفقو پیروزسلامت باشی
          البته کمیهم(یک کوچولووو) باتامل قضاوت کنی
          ایول ایول ایول

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. saleh.cars.motorcycles

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (467 ديدگاه)

          دوستان فکرمیکنم سوتفاهم شده
          منظورم اینه ×صلیغه ی× که من تو نظر اول نوشتم توزبان عربی ×صلیخخخه× تلفظ میشه ونه خود کلمه ی (سلیقه)
          فکرمیکنم چون تو جواب به جنابRETOLEX تعجیل داشتم نتونستم درست منظورمو برسونم که اینطور مورد لطف و دیس لایک های شماقرارگرفتم
          باورکنین شرمندم اگه باعث ناراحتی بعضی شدم
          هرچند فکرمیکنم اکثریت خندیدین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رامین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        نه .ثلیقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنونم از شما صالح عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شهریار

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      کیا و دیگر هیچ………!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. h112

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    هیچ کدوم….همون سانتافه بهتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      سانتافه چه ربطی به اینا داره
      اون در یک کلاس دیگه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h112

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (434 ديدگاه)

        بله…میدونم…چون من از شاسی بلند های کره ای فقط سانتافه رو دوست دارم…از اون جهت گفتم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Ghost

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی ممنون از مطلب بسیار خوبتون … مقایسه ی های اینجوری پدال رو واقعا دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجهت دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پدال جان دمت گرم واقعا این مقالات مقایسه ای کار خیلی ها رو که در انتخاب دو مدل نزدیک به هم گیر کردن راحتتر میکنه. فقط نکته مهم اینه که این مقایسه خیلی زودتر از اینها باید انجام و منتشر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دوقولوهای همسان.انتخاب کردن از بین این دو ماشین بستگی به این داره دوست داری برند ماشینت چه فرمی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    از لحاظ کیفیت و قدرت موتور و… تقریبا مساوی هستن،از لحاظ ظاهر هم کاملا مشخصه که اسپورتیج قشنگتره،البته عقب توسان یکم قشنگتر از اسپورتیجه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. CBR400

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    من به کیا رای دادم . درسته گرونتره ولی آپشنهای بیشتری داره و کابینش همونطور که در متن هم ذکر شده مجللتره و کیفیت سواری و هندلینگش باز هم طبق گفته متن . کیا در مورد کیفیت رانندگی پرادعا است. این ادعا برای راننده صحیح و برای سرنشینان غلط است. فرمان‌پذیری و هندلینگ اسپورتیج به خوبی صورت می‌گیرد و ثبات و پایداری خوبی در جاده و مسیرهای پر پیچ‌وخم دارد. احساس چابک بودن در اطراف شهر کاملاً خوشحال‌کننده است و در حد متوسط در طول رانندگی رضایت‌بخش است و مانند هیوندای، طبیعت رانندگی بدون سروصدا و دلپذیری دارد. اما برای سرنشینان، مخصوصاً در ردیف عقب، سفتی و خشکی ناراحت‌کننده ای وجود دارد. از نظر خدمات پس از فروش هم خوبه . جا داره از احمد آقا تشکر کنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون بر شما cbr جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    Asx لاىک
    اسپورتىج دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mds

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن و در سطح جهان تقریبا فروش یکسانی دارن در اروپا اسپورتیج از توسان محبوب تر هست و در امریکا توسان

    اگه من پولشو داشتم توسان میگرفتم چون نسبتا خودروهای هیوندای از محصولات کیا با کیفیت تر هستن

    در کل هر دو عالی هستن و انتخاب سلیقه ای هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. حامد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    رنو کولیوس. موتور و گیربکسش نیسان. فضای داخلشم بیشتره.سیستم صوتیش هم BOSE. دریچه تهویه سرنشین عقب هم داره.حالا باز بگین اسپورتیج و توسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من رو این مقایسه نمیشه زیاد حساب کرد اولا یکی از مزیت های خودرو توسان نسبت به اسپورتیج سیستم تعلیق بهتر و نرمترشه و خشکیه کمتری نسبت به اسپورتیج داره که تو اکثر مقایسه ها قدیم این دو خودرو میشه راحت این نکته رو فهمید
    بعدشم ،هم توسان و هم اسپورتیج دریچه تهویه برای سرنشینان عقب دارن که جالبه تو این مقایسه گفته شده ندارن!!!!! در ضمن وقتی تو همچین مقایسه ای نویسنده اینقدر ریز به جزئیات توجه کرده جالبه به این نکته که توسان وزن کمتری نسبت به اسپرتیج داره و در نهایت شتاب و مصرف سوخت کمتری هم نسبت به رقیبش داره(حتی جزئی)که اینو میشه تو قسمت بررسی و مقایسه فنی این دو خودرو تو همین سایت هم مشاهده کرد اشاره ای نکرده
    البته دست اخر سلیقه شخص مهم هستش ولی به شخصه من توسان و ترجیح می دم
    با سپاس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    احسنت به این مقاله و درود بر نویسنده گرامی صد البته برند کیا موتورز و طراحی زیباترش به واسطه جناب شریر امتیاز بیشتری بر هیوندای دارد ضمنا توجه شما را به این واقعیت معطوف میدارم که کیا موتورز خودروی زشت و بد ساخت ندارد در مقایسه سایت uscars دو خودروی همطراز کیا ریو 2015 و هیوندای اکسنت باهم مقایسه شده بودند و کیا با متیاز 8 بر 7 اکسنت را شکست داد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجهت دوست گرامی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. erfan

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظر من انتخاب بین این دوتا واقعا سلیقه ایه و نویسنده ام تا حدودی سلیقه ای عمل کرده مخصوصا در مورد ظاهر ماشین.
    من جفتشو دوسدارم ولی باز از نظر من توسان هم از نمای بیرونی و هم داخلی زیباتره و از نظر آپشن هم مقایسه های قبلی که خونده بودم از همه نظر برابر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در سایت رسمی کیا موتورز موتور 2/4قدرتی برابر با 177 اسب در 6000دور نوشته شده و تنها موتوردیزلی توان 184 اسب در 4000دور را دارد .قابل توجه نویسنده این مقایسه که یا اشتباه کرده یا حتی زحمت دیدار سایت کیا را به خود نداده؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهروز

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من آخر اردیبهشت 93یک دستگاه ( ix 35 ) توسان ، 120 روزه ثبت نام کردم ، ابتدا گفتند 120 روز معمولی ، بعد شد 120 روز کاری بعد 10 روز کاری دیگر هم یک طرفه از جانب آسان موتور اضافه شد ( چرا نمی دونم ) دردسرتون ندم الان که 17 اسفند 93 است و 10 ماه کامل ( یعنی 300 روز ) میگذرد هنوز توسان من را تحویل نداده اند در صورتی که 4 ماه پیش هم تسویه حساب کردم و تمام وکمال پول را پرداخت نمودم . اسپورتچ را نمیدانم ولی ix35 که ایجوریاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. قلی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    داشبرد های جفتشون خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آنلاین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تلفظ صحیح این خودرو به انگلیسی بریتانیایی « اسپُرتاژ» هست. تو ایران غلط جا افتاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzad sportage

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      راست میگی من تبلیغ اسپورتیج رو دیدم میگفت اسپورتاژ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کلمات در هر زبانی اونطور که راحتتر هستند گفته میشه، مثلا پسته کلمه ای فارسی است که در انگلیسی پیستاشیو در عربی فستق در ترکی فیستیک در آلمانی پیستازی گفته میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. بهزاد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر دید ستون های جلوی اسپورتج بزرگتر و عریض تر از توسانه که دید رو در هنگام گردش به چپ یا راست محدود میکنه. عرض شیشه جلوی اسپرتج کوتاه تر از توسانه که باز دید رو محدود میکنه.به خاطر شیب سقف و بالا بودن صندلی های عقب فاصله سر سرنشینان عقب با سقف کمه که اصلا حس خوبی نداره اگه گزینه هاتون این دو ماشین هستن حتما داخل هردو بشینین تفاوت ظاهری رو خواهید دید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. mammad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به نطر من هیوندا نسبت به کیا بهتره چون جای خودرا خیلی وسیع تر میان مردم باز کرده و هر ساله با مدل های بسیار متفاوت تر از انظار مردم میزنه
    و تجربه ی بالاتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. شاسی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    دوستان این مقایسه از دیدگاه و زبان نویسنده بوده و این دو خودرو قابل برتری نسبت به هم نیستند. برای مقایسه باید خودتون سوار شون بشید و حداقل یه روز باهاشون رانندگی کنید، در کل نسبت به قیمتشون امکانات کمتری دارن… ولی با این حال کمترین قیمت رو در شاسی بلند های خارجی دارن اگه سوزوکی رو داخلی حساب کنیم و چینی ها رو حساب نکنیم
    میتسوبیشی رو هم که من اصلا قبول ندارم! من بین این دو ام پی وی هیوندای رو میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نیما

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندا بهتره هیوندا رو خوار نکن. اپشن های هیوندا بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کیا بهتره هم خدمات پس از فروشش بهتره هم قطعاتش ارزونتره حداقل تو ایران اینطوریه
      جوک سال:اقا هیوندا سرعتشو اومد رو90 من با دنا 120 داشتم میرفتم اروم کردم عینک دودی هم گذاشتم با140 از بقل هیوندای رد شدم خودمو هم گرفتم که مثلا خیلی پولدارم و ویژ از بقل هیوندای رد شدم…
      پی نوشت:همون لحظه از خواب پاشدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. کسری

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نیو اکتیون رو بیشتر از جفتش قبول دارم و به نظرم آپشن هاشم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من تو این کلاس انتخاب بهینه عبارتست از نیو کوراندو ، کیفیت ، دوام ، قابلیت های عالی در آفرود ، کم مصرف ، آپشن های بیشتر و 10 ایربگ با قیمت کمتر از رقبا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. kia&hiundai

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من توسان رو بیشتر دوست دارم ولی مجبوریم اسپورتیج بگیریم اونم چون عموم توسان داره نمیخوایم مثل اون باشه ماشینمون ولی در کل ماشینایه خوبین و رانندگی باهاشون لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر دو ماشینو داشتم اصلانم اینجوری که مقایسه شده نبود.طراحی سلیقه ای است و در این مورد حرفی ندارم.ولی داخل توسان به مراتب راحتر از اسپرتیجه و ادم احساس امنیت و راحتیه بیشتری داره.از نظر سواری میشه گفت هر دو خوبن ولی مصرف سوخت توسان کمتره.و در مجموع توسان خیلی بهتره و به مرور زمان به صدا نمیفته درحالی که بعد از حدود ی سال اسپرتیج کابینش صدا میداد.اگه میخاید یکیشونو بگیرید از زبون منی که جفتشونو داشتم میشنوید توسان بگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. rauf

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه بخوای بخری نمیدونی کدوم شما راهنمایی کنید ولی اسپورتج عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا